Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Model S 90D fl 8/2016. Tänään tuli ilmoitus, että pikkuakku on "kulunut loppuun".

IMG20250923132648~2.jpg


Löytyyköhän mistään kaupasta riittävän laadukasta tai sopivaa akkua, joka myös toimisi tuossa?

Vai onko Teslan akku ainut toimiva malli? Vielä en ole mitään hintojakaan ehtinyt katsomaan. Vaihtohan olisi ilmeisesti hyvin helppo, jos vaan jostain löytyy sopiva pikkuakku vanhan tilalle.
 
Model S 90D fl 8/2016. Tänään tuli ilmoitus, että pikkuakku on "kulunut loppuun".

IMG20250923132648~2.jpg


Löytyyköhän mistään kaupasta riittävän laadukasta tai sopivaa akkua, joka myös toimisi tuossa?

Vai onko Teslan akku ainut toimiva malli? Vielä en ole mitään hintojakaan ehtinyt katsomaan. Vaihtohan olisi ilmeisesti hyvin helppo, jos vaan jostain löytyy sopiva pikkuakku vanhan tilalle.
Hyvin on kyllä pikkuakku kestäny sulla, ku rapia 9 vuotta :thumbsup:

Varmaan alkuperäinen Teslan varmin. Itellä ei tarkempaa tietoa/suosituksia.
 
Hyvin on kyllä pikkuakku kestäny sulla, ku rapia 9 vuotta :thumbsup:

Varmaan alkuperäinen Teslan varmin. Itellä ei tarkempaa tietoa/suosituksia.
Saattaa tosiaan olla vielä alkuperäinen akku. Toki sen voi sitten vielä tarkistaa, jos siinä jotain lukee. Tuontiauto mutta en muista milloin on tuotu Suomeen.

245 975km se kesti :)

Motonet on joskus aiemmin myynyt "sopivaa" akkua, mutta se ei silti toimi Teslassa. Nyt kun tarkistin, niin ei löydy minkäänlaista pikkuakkua tuohon autoon.


On hyvin mahdollista, että Teslan oma pikkuakku olisi se paras/toimivin ja tuskin maksaa edes kovin paljon.
 
Model 3 saa pikkupäivityksen lokakuussa: vilkkuviiksen, etupuskurikameran, brake-by-wiren ja pinnoitetun lasikaton:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/TeslaNewswire/status/1969986909276438540

Tuleekohan samalla uuden generaation patteri kaikkiin, kun toistaiseksi ilmeisesti vain Y perffissä sen varmasti saa (WLTP:stä päätellen ainakin)?
 
Teslan oma ja rangeri vaihtamaan tikettiin.
Jep. Sieltä sai valittua rangerin heti suoraan.

303€ maksaa uusi akku ja vaihto pihassa. On vaivaton ja toimii varmasti.

Katsoin että 94€ olisi saanut Varta A15 (pikkunavoilla) akun ja + ja - holkit. En tiedä sitten pitääkö jotain muutakin tehdä, kuin vaihtaa akku?
 
Jep. Sieltä sai valittua rangerin heti suoraan.

303€ maksaa uusi akku ja vaihto pihassa. On vaivaton ja toimii varmasti.

Katsoin että 94€ olisi saanut Varta A15 (pikkunavoilla) akun ja + ja - holkit. En tiedä sitten pitääkö jotain muutakin tehdä, kuin vaihtaa akku?
Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?

Hyvä sinänsä että auto ilmoitti vaihdon tarpeesta eikä vain simahtanut varoittamatta.
 
Teslan 12 V-pikkuakusta: onko kokemuksia virranotosta suoraan akusta, esim. 12 V-pistokkeella, mikä liitetään akun napoihin tai suoraan akun navoista?

Herjaako auton järjestelmä, jos sieltä ottaa suoraan virtaa? Mietin vaan lähinnä tilannetta, jos haluais laittaa frunkiin 12V-pistokkeen tai sitten ottaa minikompuralle suoraan akusta virtaa, jos pitää täyttää renkaita, ilmapatjaa, ym.

Voihan autoon laittaa lisävalotkin, mitkä saavat virran 12 V-akulta, mutta toki niissä alykäs rele/dongle, mikä keskustelee auton kanssa.

Onko mimmoisia kokemuksia?
 
Jokohan nyt perus autopilotti korvautuisi uudella, FSD koodiin perustuvalla autopilotilla?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/TeslaCamDash/status/1970483826490060864?t=g58QuHYtELezjVpuFTsrZQ&s=19

Innostuin tästä mutta en löytänyt mitään järkevää lähdettä tuolle FSD-autosteerille.
 
Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?

Hyvä sinänsä että auto ilmoitti vaihdon tarpeesta eikä vain simahtanut varoittamatta.
Koko ja napojen ”kätisyys”.

Helpoin ja varmin (ehkä halvinkin) ottaa Teslalta, munkin pitäisi vaihtaa omaan 2016 S:ään nyt ennen talvea. Pelkkä akku maksaa Teslalla n. 200€ nykyään, on noussut aika paljon. Helppo vaihtaa, frunkki täytyy vaan purkaa pois tieltä.

Niiden alkuperästen 33Ah DCS-akkujen valmistus on kuulemma lopetettu vuosikausia sitten, eli jos sellasen jostain löytää niin voi olla melko vanhaa varastoa. Keltanen 30Ah Hankook/AtlasBX vaan tilalle. Korjaamokäsikirjan mukaan service-tilan valikosta pitäisi löytyä asetus et kumpi akku on, mut mulla sitä ei ainakaan näy siellä missään..
 
Lukeeko tuossa Teslan 12V akussa Tesla vai mistä tunnistaa että kyseessä on alkuperäinen akku? Omaankaan kun ei ole Teslan tietojen mukaan akkua uusittu ainakaan viimeiseen 5vuoteen. Tämän vanhempia datoja ei Teslalta saa jostain järjestelmämuutoksesta johtuen.
 
Mikä siinä akussa on niin erikoista ettei sitä meinaa löytyä tarvikkeena? Pystytkö ottamaan kuvat vanhasta ja uudesta kun se vaihdetaan?

Hyvä sinänsä että auto ilmoitti vaihdon tarpeesta eikä vain simahtanut varoittamatta.
Osittain summissa tilasin eilen tuon 85€ akun ja siihen + ja - jotkut palikat, että pikkunavat saa isoiksi navoiksi.


En siis ihan 100% varma ole, että tuo on sopiva ja pitääkö autolle jotain ilmoittaa tai tehdä, kun akku vaihtuu.

Teslan akunvaihto olisi ollut noin 305€ (josta pieni osa työtä). Eli saa nähdä kuinka mun räpeltäminen sitten onnistuu :) Ja pitää tutkia tuo vanha akku, kun otan sen pois.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 863
Viestejä
4 933 253
Jäsenet
79 426
Uusin jäsen
Matsu981

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom