Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Osais ny sitte ajaa AP:llä ilman haamuja sinne sun tänne vakkarin sijaan, toki koskee vakkariakin.

Mistä tulikin mieleeni nyt kesän aikana > jälkeen on päässyt kulkemaan nätisti eikä ole omilla reiteillä enää mysteerihidastuksia. Hämeenkyrön ohitustien sillat edelleen silti pelottaa autoa kun siitä menin toissaviikolla.
 
Osais ny sitte ajaa AP:llä ilman haamuja sinne sun tänne vakkarin sijaan, toki koskee vakkariakin.

Mistä tulikin mieleeni nyt kesän aikana > jälkeen on päässyt kulkemaan nätisti eikä ole omilla reiteillä enää mysteerihidastuksia. Hämeenkyrön ohitustien sillat edelleen silti pelottaa autoa kun siitä menin toissaviikolla.
Itse odotan sitä että saataisiin FSD-pohjainen autopilot ilmaisversioon. Eli FSD jotenkin rajoitettuna kuten nyt, että ei osaa lukea liikennemerkkejä tai mitään, menee vaan suoraa.

Meillä on kans autopilot toiminut nyt pitkillä matkoilla tosi hyvin tämän kesän, mutta Kuopiossa ei poistu motarilla se yksi kohta missä aina hiljentää vauhtia rampin vierellä kun ajetaan keskustasta Matkukseen päin ja sitten myös siinä alikululla kun ajetaan Pitkälahden ABC:lle.
 
Siitä on kuulunut niin paljon juttuja, että esim Ruotsissa osaa normipilotti ajaa mainiosti. Kukaan ei ole pystynyt sanomaan sitä varmaa syytä, mutta aina silloin tällöin nousee esille karttatiedon heikkous, mitä toisaalta ihmettelen, mutta...

Varmaa syytähän ei ole missään kerrottu.
 
Ruotsalaiset raportoineet virheitä aktiivisemmin ja korjaajana/alkuperäisenä toteuttajana on ollut joku supertehokas nörtti, joka on viilannut nippelit viimeisen päälle kuntoon?

Nyt kun tas on tullut pimeä, niin täytyy iloksi todeta, että edelleenkään Teslojen valot eivät ole häikineet yhtä yksittäistä poikkeusta lukuunottamatta. Liekö siinä jostain syystä joku päivitys uupunut tai sitten oli oikea mekaaninen vika. Se joku aikaa sitten (vuosi-pari?) tullut päivitys ihan oikeasti muutti nuo kanssa-autoilijan näkökulmasta paskimmista paskimmat valot täysin miellyttäviksi. Olis jännää tietää minkälaisen bugin sieltä koodeistaan löysivät... Perusongelmanahan oli siis toisen valon sojottaminen yläviistoon heiluen siten, että takaa tullesta Teslasta sai kunnon stroboefektin joka ikiseen peiliin.
 
Nuniin ensimmäinen huoltotoimenpide tehty 2017 ässään. Raitisilmasuodattimen vaihto ja oli kyllä aikakin. Ei mitään tietoa milloin viimeksi vaihdettu. Se ihmetytti että heti ensimmäisiä paneeleja avatessa vastaan tuli kuivia lehtiä kojelaudan sisällä. Tuon rakenne on sillain kummallinen että raittarin päällä on iso aukko. Tuollaisella rakenteella sisäkierto on aina vähän päällä ja roskaa pääsee sisälle.
Piti etsiä tubesta video että puuttuuko siitä jotain luukkua, mutta ei.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=gA2bMjP2uHA#


Jos frunkkikotelon takana on se iso hepa sisälle ei tietenkään pääse mitään, mutta tässä ei ole.

PXL_20251001_135957283.jpg
 
Ilmeisesti US MYP on V2L ulosotto Teslan adapterilla. Jossain näin että olisi joku 2025.35 softa missä tuki tulee. Ehkä laajenee muihinkin…
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/tesla/status/1973446369861050476
 

Uutinen oli mennyt maksumuurin taakse. Aamulla oli vielä avoin. Syyskuussa siis tämä lähemmäs 608 autoa mutta sitä ennen tammi-elokuu yhteismäärä oli vajaa 130. Korkokampanja tehnyt tehtävänsä. Eli hinta ja korot määrää mikä myy vaikka firma/edustaja olisi aivan jotain muuta arvomaailmaltaan.
 
Alkaa olla aikalailla yhden mallin autofirma... Aikamoista kampanjaa pistävät briteissäkin 700-800 punnasta 299 puntaan M3 yksityisleasing, syyksi kerrottiin "myymättömien autojen varastointiongelmat". Y lähtee 349 puntaan.

 
Teslan Q3 myyntiluvut todella hyvät. Osittain johtunee siitä, että usa:ssa loppuu sähköautojen tuki, toinen puoli toki sitä, että facelift päivitykset autoihin ja linjastoihin valmiit niin ei ole seisokkeja tai kuluttajia odottamassa "uutta" mallia. Q3 vauhtia jos menis kaikki kvartaalit niin melkein saavuttaisi 2 miljoonan myydyn auton rajapyykin per vuosi. Ehkä 2 miljoonaa korkkaantuu 2026?

Tesla reverses sales decline in Q3, sells 50k more cars than it built​

Tesla managed to sell 497,099 cars during Q3 2025, a 7.4 percent increase compared to Q3 2024. The Models 3 and Y did all the heavy lifting here,
 
Q4 sen kertoo vetääkö myynti kun hinnat ovat normaalit USAssa. Euroopassa nollakorkoa jatkettiin vuoden loppuun.

Nythän huhutaan että MYP esim. isompi näyttö valuisi muihinkin eli vieläkään ei ole stabiilia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 690
Viestejä
4 948 763
Jäsenet
79 517
Uusin jäsen
nicc

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom