The Elder Scrolls VI

Monitoreissa oli oman tuntuman mukaan kyllä jo tyypillisin resoluutio vähän korkeampi, mutta widescreen ei ollut välttämättä vielä ykkönen. Eli ehkä joku 1280x1024 oli vielä yleisin? Itselläni taisi tuolloin olla 1600x1200, monella oli myös 1600x1050. Kun siirryin FullHD-monitoriin, niin 1920x1080 oli pystyresoluutiossa askel alaspäin, mikä häiritsi kirjoittaessa.

Totta, vuonna 2011 oli tosiaan hieman korkeampi resoluutio jo käytössä. Kun tuota Steamin hardware surveyta katsoin niin alkoi nuo hieman matalemmat resoluutiot yleistyä jopa vähän myöhemmin, oletettavasti kun nuo e-sport pelit alkoi pyörimään läppäreillä. Esimerkiksi vuonna 2011 1366 x 768 resoluutiolla pelasi 5.97% ja vuonna 2013 jo 22.54%.
 
Onko tässä jotain uutta? Ei jaksaisi lukea koko artikkelia varsinkin kun vastaava artikkeli on ollut aiemminkin pcgamerin sivuilla.
Peli on nyt Starfieldin julkaisun jälkeen edennyt esituotantovaiheeseen. Eli peliä on nyt siis vasta alettu miettimään.

Hihavakiona sanoisin että 5v päästä Xbox SeriesX-2:n launch window peli.
 
Mietin vain, että tuleekohan tässäkin olemaan saman vanhan pelimoottorin ongelmat? Eli lataustaukoja kaikkialla, kankeat ja muoviset NPC-hahmot, kököt animaatiot ja huono tekoäly? Nuo ärsyttivät jo 2014 Fallout 4:ssä ja en voi uskoa, että 2023 pelkille uusille konsoleille julkaistussa AAA-pelissä, eli Starfieldissä on edelleen samat ongelmat. Tuntuu käsittämättömältä, jos esim 2028 tässä pelissä on samat vaivat, mutta toisaalta en enää yllättyisi. Starfield oli semmoinen rimanalitus itselleni, että vei kaiken hypen tästäkin pelistä.
 
Samanlaisia ne ovat olleet MW:stä lähtien, joten en ymmärrä miksi muuttuisivat, tai edes haluaisivat muuttaa. BGS pelit ovat modialustoja, ja tämä määrittää kuinka hyvä siitä pelistä lopulta tulee. FO4:llä on aika steriili modiscene, ja siksi se ei koskaan ohittanut aikaisempia. Skyrim oli julkkarissa kasa höyryävää ja kaukana Starfieldin julkkaritasosta, mutta modit tehneet siitä monelle sen elämän pelin. MW oli älyttömästi jäljessä modernisuudessaan Gothicia julkkarissa, mutta modit nostaneet sen top 3 peliksi koskaan itselle Gothic 2 ja Baldur's Gaten (aito) rinnalle. Odotan samaa TES6:ssa, ja tuskin tulen pettymään.
 
Skyrim oli modaamattomanakin huomattavasti mieleenpainuvampi peli mitä Starfield. Täytyy nyt toivoa, että tuosta ohilaukauksesta otetaan opiksi. Pelit on vaan kehittynyt viime vuosina isosti ja tuntuu että vasemmalta ja oikealta on menty ohi niin että heilahtaa niin enpä tiedä mitä odottaa vai odottaako mitään. Tuo betsan tavaramerkki irralliset tavarat ja fysiikkamoottori ei Starfieldiäkään pelastanut niin jotain muuta pitäisi keksiä, se ei ole myöskään oman kylän rakentelu. Modit lisää elinikää, muttei ne huonoa peliä pelasta, kyllä siellä pohjalla pitää olla jo hyvä ja kiinnostava peli.
 
Toivottavasti TES6:n kanssa palaavat juurilleen, eli koko maailma handcraftattuna, ilman random generoituja maailmoja, siinä Bethesda on omimmillaan. Starfield oli ihan selvästi liian suuri kakku haukattavaksi ja vähän joka osa-alue jäi vajavaiseksi. Ainoan asian minkä Starfieldistä voisivat ottaa on tuo aluksen rakentelu. Jos peli vaikkapa sijoittuisi Summerset Islesiin niin esimerkiksi laivan rakennus samalaisella systeemillä voisi toimia. Vähän kuitenkin pelkään että yrittävät samalla filosofialla tehdä ns. "Daggerfall remaken" random generoiduilla maastoilla ja ihan liian isolla maailmalla. Engineä ne eivät tule vaihtamaan, se on varmaan selvää. Skyrim oli Bethesdan piikkaus(aloitin uudestaan vähän aika sitten, edelleen loistopeli), täydellinen balanssi hauskuuden ja säätämisen välillä, sen jälkeen taso on laskenut peli peliltä. MW ja Oblivion olivat myös klassikkoja mutta aika syönyt aika pahasti jo. Skyrimiä pystyy pelaamaan edelleen, eteenkin uudempia editioneita jossa graffat ovat paremmat.
 
Ja kun oletettavasti pelimoottori pysyy samana niin moditukikin pysyy myös varsinkin vanhat konkarit pääsevät helposti tekemään modeja mutta se miten alkavat sitten tuota CC juttua tuomaan peliin että estäisivät ulkopuolisten modien tulon peliin niin sitä voi vain arvailla.

Kuitenkin loppujen lopuksi minä olen miettinyt miksi Skyrim ja Witcher 3 iskivät minuun kuin miljoona volttia, minä olen tullut siihen loppupäätökseen koska itse tykkään kylmästä ja olen kylmästä pohjolasta kotoisin niin ehkä varsinkin Skyrimin kohdalla "My nord blood belongs here"

Minä haluaisin tykätä tuosta Survival ajatuksesta mutta haluaisin sen mahdollisiman kevyeksi että hahmo alkaa väysymistä vasta potee kun olet aamusta tullut iltaan ja ruokailla pitäs kerran päivässä ja kylmyys vähän miedompi, olen kokeilut eri modeja tuohon mutta en ole omaan makuun saanut säädettyä ja toinen ongelma on ettei kaikki omat armor modit tuo tuota sää effekti ominaisuutta, en tiedä voisko SSEEDIt:llä lisätä ne flagit niihin vaiko pitäskö tehdä CK kautta.
 
Ja kun oletettavasti pelimoottori pysyy samana niin moditukikin pysyy myös varsinkin vanhat konkarit pääsevät helposti tekemään modeja mutta se miten alkavat sitten tuota CC juttua tuomaan peliin että estäisivät ulkopuolisten modien tulon peliin niin sitä voi vain arvailla.

Kuitenkin loppujen lopuksi minä olen miettinyt miksi Skyrim ja Witcher 3 iskivät minuun kuin miljoona volttia, minä olen tullut siihen loppupäätökseen koska itse tykkään kylmästä ja olen kylmästä pohjolasta kotoisin niin ehkä varsinkin Skyrimin kohdalla "My nord blood belongs here"

Minä haluaisin tykätä tuosta Survival ajatuksesta mutta haluaisin sen mahdollisiman kevyeksi että hahmo alkaa väysymistä vasta potee kun olet aamusta tullut iltaan ja ruokailla pitäs kerran päivässä ja kylmyys vähän miedompi, olen kokeilut eri modeja tuohon mutta en ole omaan makuun saanut säädettyä ja toinen ongelma on ettei kaikki omat armor modit tuo tuota sää effekti ominaisuutta, en tiedä voisko SSEEDIt:llä lisätä ne flagit niihin vaiko pitäskö tehdä CK kautta.
Minulle Skyrimin vetovoima syntyi VR:stä. Ensimmäinen TES, jonka pelasin läpi.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/thegameawards/status/1987904470098006241


Ei ihan hetkeen tarvitse odotella.
Menisköhän 27 tai jopa 28, uskon kuitenkin vahvasti että seuraavalle sukupolvelle menee konsolien osalta.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/thegameawards/status/1987904470098006241


Ei ihan hetkeen tarvitse odotella.
Menisköhän 27 tai jopa 28, uskon kuitenkin vahvasti että seuraavalle sukupolvelle menee konsolien osalta.

Niiden pitää ensi hommata/rakentaa uusi pelimoottori ennen kuin alkavat tuota kehittämään (Starfield näytti selvästi että vanha rupopaska ei enää riitä).
 
Niiden pitää ensi hommata/rakentaa uusi pelimoottori ennen kuin alkavat tuota kehittämään (Starfield näytti selvästi että vanha rupopaska ei enää riitä).
Tuskin kehittelevät uutta moottoria. Eiköhän tämä ole tehty Unreal enginellä kuten Other Worlds 2.
 
En kyllä usko että lähtevät uutta pelimoottoria kehittämään koska modien tuki on se mistä nämä sarjat elää vuodesta toiseen, ei skyrimin olisi läheskään niin suosittu jos ei olisi modien tukea.

Joten veikkaan että Creation Engine rullaa siellä taustalla rankasti modattuna vain.

"Creation Engine 2 Bethesda revealed in June 2021 that they were working on a new iteration of the engine called Creation Engine 2, and that it would power their upcoming games Starfield and The Elder Scrolls VI. Creation Engine 2 features real-time global illumination and advanced volumetric lighting.[13] Creation Engine 2 also features improved post-processing effects, and upgrades to animation and physics."
 
En kyllä missän nimessä toivo, että creation engineä käytetään vielä tässä. Kaikin puolin jälkeenjäänyt moottori.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 741
Viestejä
4 991 222
Jäsenet
80 113
Uusin jäsen
Apinaheebo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom