Työkalut ja muut vehkeet

Erään naapurin olen nähnyt kanssa tekevän remppoja lankuista tehdyllä rampilla. Tuolla 120€ saa melkoisen määrän vaikka painekyllästettyä, ja tehtyä omiin tarpeisiin juuri sellaisen kun haluaa. Jos ei halua tehdä lujuuslaskelmia, niin pinoaa vain leveetä lankkua päällekkäin. Varmasti kestää.
Vastaavat oli aikoinaan käytössä kun vielä kiinosti noita romuja ropata, mutta pari huonoakin puolta noista löytyy kuten esim paino ja koko.
Todella "miellyttävää" raahata jostain kasilankusta tehtyjä ramppeja ja rempan jälkeen yrittää vielä piilottaa niitä johonkin missä ne eivät ole jatkuvasti tiellä tai kaatuessaan riko jotain arvokasta.
Bilteman metalliset koin itse paremmiksi kuin nuo vaikka ihan hyvin tehdyt ja todella tukevat olivatkin.
 
Onhan tuollaiset 120e/kpl muovirampit ihan sikahintaiset ollakseen mitä on, kahden rampin hinnalla alkaa saamaan jo hyvää hallitunkkia tai kunnollisia pukkeja.
Usein on lisäksi saatava auto ylemmäs, että siellä pääsee mitään tekemään. On myös aika paljon autosta kiinni miten tuollainen mahtuu, ilman että puskuri työntää tuota edellään karkuun.
Tuollaiset muoviset tai metalliset tai mitkä tahansa pikkurampit tuppaa olemaan monella sellaisia, että muutaman kokeilun jälkeen jäävät johonkin nurkkaan käyttämättöminä..

Paremman (pidemmän, loivemman, kestävämmän, korkeamman) rampin saa vaikka muutamasta leveästä lankusta itse rakentaen, mutta joillakin voi fengshuit mennä piloille diy ratkaisusta.


Todennut että lähinnä millon näitä tulee käytettyä, on sekin niin että tunkilla nostaa ilmaan ja laskee noiden päälle, esim jos auto pitää olla pyörillään ja silti päästä alle (puslien vaihto ja kiristäminen, suuntaaminen ym). Varsinkin tallin lattialla en oo keksinyt miten ihmeessä noiden päälle pitäisi pystyä ajamaan :D
 
Varsinkin tallin lattialla en oo keksinyt miten ihmeessä noiden päälle pitäisi pystyä ajamaan :D
Toi voi tosiaan olla ongelma tasaisella betonipinnalla, mutta itse käytän ulkona pehmeällä sorapinnalla, niin laittaa rampin renkaan alle lähdölleen ja jalalla työntää vähän vielä alkuun, niin auto lähtee heti nousemaan eikä ramppi luista alta yhtään.
 
Todennut että lähinnä millon näitä tulee käytettyä, on sekin niin että tunkilla nostaa ilmaan ja laskee noiden päälle, esim jos auto pitää olla pyörillään ja silti päästä alle (puslien vaihto ja kiristäminen, suuntaaminen ym). Varsinkin tallin lattialla en oo keksinyt miten ihmeessä noiden päälle pitäisi pystyä ajamaan :D
Vetävät pyörät nousevat rampin päälle nätisti, kun vetävät ramppia allensa. Ei vetäviä pyöriä varten pitää olla pönkkäys (vaikka seinään), etteivät lähde puskemaan renkaiden edellä.
Itse ostin metalliset, kun ovat niin paljon helpommat kuin auton tunkkaus kahdelta puolelta pukkien varaan. Metalliset menevät myös toistensa sisäkkäin varastoinnissa.
 
Löytyy myös muovisia jotka menee sisäkkäin ja kestää useamman tonnin painoa, esmes. saksalainen Werkthor. Amazonissa ainakin ollut ja taitavat myydä suoraankin:


Ei karkaa helposti alta kun on niin loiva etuosa. Mulla on jotkut metalliset Motonetin tms ja ne ei meinaa alla pysyä niille ajettaessa kun muotoilu on hieman typerä poikittaispalkkeineen.
 
Löytyy myös muovisia jotka menee sisäkkäin ja kestää useamman tonnin painoa, esmes. saksalainen Werkthor. Amazonissa ainakin ollut ja taitavat myydä suoraankin:


Ei karkaa helposti alta kun on niin loiva etuosa. Mulla on jotkut metalliset Motonetin tms ja ne ei meinaa alla pysyä niille ajettaessa kun muotoilu on hieman typerä poikittaispalkkeineen.
Näissä on jo paljon enemmän järkeä kuin aikaisemmin esitellyissä, käytännössä sama tuote, mutta hintaa on ainoastaan neljäsosa. (65e/2kpl toimitettuna kotiin, vs 240e/2kpl itse noutaen motonetistä)
 
Muoviset ajorampit ovat olleet ihan huippuostos omaan tarpeeseen. BigRed mallinimellä myytävät rampit maksoivat joskus noin 60 euron luokkaa. Kevyet ja helpot varastoida sisäkkäin. Kahdesta autosta on vaihdettu öljyjä sekä rempattu laturia, seisontajarrua, pakoputkea, jarruputkea, sensoreita jne. Pehmeällä pihalla en uskaltaisi käyttää, ellei ramppien alle saa tasaista sekä tukevaa pintaa.
 
Näissä on jo paljon enemmän järkeä kuin aikaisemmin esitellyissä, käytännössä sama tuote, mutta hintaa on ainoastaan neljäsosa. (65e/2kpl toimitettuna kotiin, vs 240e/2kpl itse noutaen motonetistä)

Aiempi motonetin linkki oli 119 € huoltoramppipari ellet ole koko autoa nostamassa niin yhdellä setillä varmaan pärjää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 047
Viestejä
4 892 880
Jäsenet
78 929
Uusin jäsen
Nemsomo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom