Toi telakka + reilusti hertzejä näyttää olevan vähän haastavaa, mutta kyllä niitä on. Mä tätä juuri tutkin, itse päädyin 34" 3440x1440 UW + 24" pystyyn viereen jo olemassa olleen belkinin thunderbolt 3 telakan kautta kytkettynä läppäriin. Vieressä on sitten peli-pc pöydällä ilman telakkaa displayportilla kiinni suoraan näytöissä. Voin kaivella linkkejä paremmalla aikaa, mutta alla pari kysymystä ensin ja omaa pohdintaa.
Oletan että pääasiassa työkäyttöön, vai meinasitko pelatakin? Lähinnä siksi että lähdetäänkö oled-kelkkaan vai riittääkö VA/IPS paneeli? Tästä toki tulee sitten myös budjettikeskustelu, paljonkin meinasit pistää näyttöön kiinni?
Se toki on hyvä tiedostaa että super-ultrawide on aika kokoinen, eli kurvia tarttee olla, ja sit siitä tulee se tunne että on näytön "sisässä". Siitä joko tykkää tai ei. Ja siinä se reso on niin iso, että ison hz-määrän kanssa kaapeleissa tarttee olla kaistaa riittävästi, thunderbolt 4 mieluiten ja vähintään hdmi2.0 sekä DP1.4. Tämä toki uusissa isoissa näytöissä nyt aikalailla toteutuukin.
Aikani nettiä guuglailtua kokemukset telakallisesta näytöstä ja erityisesti sen KVM toiminnasta olivat sen verran kirjavia, että itse päädyin ottamaan perus pelinäytön + erillinen telakka sekä logitechin mx-hiiren + mini näppiksen jotka saa helposti vaihdettua koneesta toiseen napista painamalla.
Niissä mitkä itse löysin, niin tämä Picture-by-Picture oli toteutettu niin että usb-c kautta toinen puolisko kiinni koneeseen ja hdmillä toinen. Sit sulla on kaksi näyttöä, mutta tää usein sit downgreidasi 60hz näyttöjen virkistystaajuuden.
Tämän kaiketi pystyy tekemään ohjelmallisestikin "jotenkin, mutta itse päädyin lopulta ratkaisuun 34" UW päänäytöksi ja 24" pienempi pystyyn viereen "Teams-jako" käyttöön. Oli tullut totuttua kahteen näyttöön niin tuntui luontevammalta näin.