• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

  • Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Vihreät - De Gröna

Se on jo nähty, että aina tulee ensin edullisempi vaihtoehto ja kun se tarpeeksi yleistyy se erotus verotetaan tai nostetaan hintoja. Diesel oli 20tkm/vuosi ajavalle edullisin vaihtoehto 10 vuotta sitten, sittemmin oli pakko vaihtaa bensaan. Lopulta bensan hintakin kipusi ja hommasin kaasuauton. Nyt alkaa jo biokaasullakin käyttökustannus olla samaa luokkaa kuin bensalla pois lukien muutama halvempi biokaasupaikka hyvin etäällä toisistaan, Gasumin kalliit asemat valtaavat alaa. En pysty mistään päättelemään mikä on hyvä auto tulevaisuudessa joten nyt kattelen ajokilometrien vähennyttyä mahdollisimman halpaa bensa-autoa ja pidän sitä sitten korkeiden bensan hintojen aikaan pihassa aina kun ei ole pakko lähteä jonnekin.

Kyllä tässä totisesti sellainen tunne on vihreistä ollut jo pari vuosikymmentä, että vihaavat ne suomalaisia maalaisia verisesti.
Miten tuot käännöt vihreiden vihaksi, vihret ehkä enemmänkin ovat vastustaneet ns verotukia, eli se Dieselin edullisuus käytännössä pohjannut sen ns verotukiin, kevyempään verotukseen kuin bensa.

Maakaasu osa vihreistä fosiileista kannattanut, energiaa kohti vähemmän hiilipäästöjä, kananttajatkin sitä pitäneet siirtymäajan juttuna.

Hiilineutraalit polttoaineet verottomana ovat kalliita, ja ns pummpuhinta ei vastaa nesteissä todellisia kustannuksia.
 
Miten tuot käännöt vihreiden vihaksi, vihret ehkä enemmänkin ovat vastustaneet ns verotukia, eli se Dieselin edullisuus käytännössä pohjannut sen ns verotukiin, kevyempään verotukseen kuin bensa.

Maakaasu osa vihreistä fosiileista kannattanut, energiaa kohti vähemmän hiilipäästöjä, kananttajatkin sitä pitäneet siirtymäajan juttuna.

Hiilineutraalit polttoaineet verottomana ovat kalliita, ja ns pummpuhinta ei vastaa nesteissä todellisia kustannuksia.
Nimenomaan dieselin kevyempi verotus teki siitä edullisempaa, minkä takia sekin piti kompensoida käyttövoimaverolla. Sitten kun dieselin hinta nousi samalle tasolle kuin bensan niin se käyttövoimaverohan jäi turhana ylimääräiseksi maksettavaksi.

Maakaasua en olekaan tankannut missään vaiheessa kun biokaasu on ollut halvempaa. Biokaasussa olisikin vihreille todellinen kultasuoni lobata menemään, suomalaisista jätteistä tehtyä biopolttoainetta! Mutta ei se vihreitä kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut vihreä tai edullinen autoilu vaan autoilun vastustaminen pois lukien vihreiden oma autoilu.

Vihreiden maalaisvihaan jätin ehkä tahattomasti liikaa tulkinnanvaraa - se tulee siitä autoilun vastustamisesta, ei näiden polttoaineiden hinnoittelusta. Se tulee myös siitä ettei näitä oikeasti vihreitä polttoaineita haluta heidän puolueestaan käsin merkittävästi lisätä vaan vähentää autoilua. Eli he eivät ole tässä aiheessa ympäristön puolella vaan periaatteellisesti autoilijoita vastaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 455
Viestejä
4 867 184
Jäsenet
78 666
Uusin jäsen
kmikkok

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom