VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Mistä Pimaxilla näkee selkeän ominaisuusvertailun? Kun esim minä en SE:n osalta löytänyt tietoa että olisi oled-näyttö. Normimallissa se oli kyllä kerrottu. Mitä eroa noissa kahdessa oikeastaan on?
SE:n erot tuohon tonnin kalliimpaan Airiin on käytännössä pienempi resoluutio ja hivenen kapeampi näkökenttä. SE:tä harkitsen sen takia, koska en viitsi maksaa tuhatta euroa enempää siitä, että hyötyisin tarkemmasta kuvasta vain kahdessa pelissä, joita pelaisin (DCS World ja MSFS2024). Sillä eihän tuolla Dream Airin ultraresoluutiolla pyöri mikään peli kunnolla, joka ei tue silmien seurantaa ja dynaamista foveated renderingiä. Esim. Project Cars 2 ei pyöri 90 fps Pimax Crystal Lightilla kaikki asetukset täysillä. Dream Airilla olisi pakko pudottaa resoluutiota ja sinne menisi tarkan paneelin hyöty.
 
Öööö, eikö tuo ultrawide joudu renderöimään eniten pikseleitä? Vai ymmärränkö nyt asian jotenkin väärin?

Ero tulee ymmärtääkseni siitä pikselien renderöinti määrästä, miksi sitten näin, tähän voi joku itseäni teknisesti valveutuneempi vastata syvällisemmin.

Pimax Crystal Super Model Panel Resolution per Eye Approximate 100% Render Resolution in Software
50PPD (Normal FOV) 3840x3840 ~6240x6280 pixels per eye
Ultrawide (UW) FOV 3840x3840 ~4348x4588 pixels per eye

AI: The key difference is the optical engine (lenses), which necessitates a different render resolution in the software (like SteamVR or Pimax Play) to achieve a native, undistorted image on the panel
 
SE:n erot tuohon tonnin kalliimpaan Airiin on käytännössä pienempi resoluutio ja hivenen kapeampi näkökenttä. SE:tä harkitsen sen takia, koska en viitsi maksaa tuhatta euroa enempää siitä, että hyötyisin tarkemmasta kuvasta vain kahdessa pelissä, joita pelaisin (DCS World ja MSFS2024). Sillä eihän tuolla Dream Airin ultraresoluutiolla pyöri mikään peli kunnolla, joka ei tue silmien seurantaa ja dynaamista foveated renderingiä. Esim. Project Cars 2 ei pyöri 90 fps Pimax Crystal Lightilla kaikki asetukset täysillä. Dream Airilla olisi pakko pudottaa resoluutiota ja sinne menisi tarkan paneelin hyöty.
Hyvä pointti! Eli jos peli ei tue silmänseurantaa, niin suorituskyky loppuu väistämättä kesken. Miten lienee esim 5090-sarjan (tai 6090) näyttiksillä? Koska varmaan pitää seuraavassa konepäivityksessä joka tapauksessa ostaa parasta rautaa mitä markkinoilla on, koska videotuotanto...

Ymmärsinkö oikein että PImaxin laadussa on ongelmia? Juuri kun olin hylkäämässä Steamin ajatuksistani ja siirtänyt ajatukset pimaxiin, niin alkaa taas epäilyttää. Siis ei sillä etteikö laitteita saisi kuntoon takuuseen, mutta jos laite on niin heppoisesti suunniteltu että jopa uutena on ongelmia, niin miten sitten 5 vuoden päästä kun takuu on ummessa ja valmistajan vastuu nollassa. Että onko jatkuvasti rikki jostain kohtaa...
 
Ero tulee ymmärtääkseni siitä pikselien renderöinti määrästä, miksi sitten näin, tähän voi joku itseäni teknisesti valveutuneempi vastata syvällisemmin.

Pimax Crystal Super Model Panel Resolution per Eye Approximate 100% Render Resolution in Software
50PPD (Normal FOV) 3840x3840 ~6240x6280 pixels per eye
Ultrawide (UW) FOV 3840x3840 ~4348x4588 pixels per eye

AI: The key difference is the optical engine (lenses), which necessitates a different render resolution in the software (like SteamVR or Pimax Play) to achieve a native, undistorted image on the panel
Mielestäni kyllä UW, mikä on itsellänikin laatikossa odottamassa koneen valmistumista, joutuu piirtämään eniten pikseleitä, johtuen isommasta näkökentästä. Seuraavaksi eniten 57ppd ja 50ppd vähiten. Kun tuossa on tuo AI: maininta, niin onko tuo tekoälyn tuotosta? Vai onko tuolle lähteelle jokin linkki?

Sinänsä itselle merkityksetön juttu, ajattelin vain ettei jäisi (mielestäni) väärää infoa tänne ketjuun muille kellä on ostohousut jalassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 816
Viestejä
4 990 987
Jäsenet
80 174
Uusin jäsen
kuukutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom