Windows 11 keskustelu

No vähän ot läpät sulla kun en kuulu insideriin..tosin olen kaukana suomesta jos se sitten vaikuttaa ,tuli normipäivityksenä.

Viimeksi muokattu:
"Normipäivitykset" julkaistaan kuukauden toisena tiistaina, eli ei nyt. Pienellä googlauksella löytää kyllä, että build 26200.7015 (KB5067036) on vasta insidereilla release previewissä. Eikä tuon päivityksen tuomissa muutoksissa mainita USB:tä sanallakaan.

No nyt (Win11 päivityksen jälkeen) on ongelmia USB porttien ja tallennuslaiteiden (USB-tikut, kiintolevyt ja SSD-asemat)
joko ne toimii vain USB 2.0 nopeudella tai jos ne toimii nopeampaa niin USB yhteys pätkii tiedoston-siirron aikana ja joskus muulloinkin.
Auttaako, jos käyt laitehallinnassa poistamassa USB-kontrollerien / hubien asennukset ja buuttaat koneen? Aika kaukaa haettua, että ongelma johtuisi indeksoinnista.

Joo, 25h2 päivitys vetäs koneen, tai tarkemmin järjestelmä levyn tyhjäksi. Kaikki asennetut ohjelmat hävis. Saapi olla tämä win11 nyt. Täytyy asentaa kymppi tai Ubuntu sen verran ottaa pattiin

Joo, 25h2 päivitys vetäs koneen, tai tarkemmin järjestelmä levyn tyhjäksi. Kaikki asennetut ohjelmat hävis. Saapi olla tämä win11 nyt. Täytyy asentaa kymppi tai Ubuntu sen verran ottaa pattiin

Teitkö päivityksen asennusmedialta vai Windows-updaten kautta? Itse olen kokeillut molempia, eikä mitään ole vetänyt tyhjäksi.

Mistähän mahtaa olla kyse? En halua kirjautua mihinkään, niinkuin en ennenkään. Alkoi yhtäkkiä heittää tuota herjaa kun koneen käynnistää 20251025_140050.jpg20251025_140110.jpg

Mistähän mahtaa olla kyse? En halua kirjautua mihinkään, niinkuin en ennenkään. Alkoi yhtäkkiä heittää tuota herjaa kun koneen käynnistää20251025_140050.jpg20251025_140110.jpg
Varmaan Microsoft-tilille, itelläkin kymppi hävitti toisinaan kirjautumisen esim. Storessa ja Office-sovelluksissa, käyttikseen kirjautuessa ei kyllä kertaakaan tuosta herjannut.

Käytithän asennuksessa (asennusmediassa) samaa käyttöjärjestelmän kieltä, sillä muutoin se ilmeisesti jyrää olemassaolevan käyttiksen?
Siis miten pitäisi tehdä, asennus on ollu suomenkielellä ja omaan profiiliin oon vaihtanut englannin. Suomen kielellä päivitys

Siis miten pitäisi tehdä, asennus on ollu suomenkielellä ja omaan profiiliin oon vaihtanut englannin. Suomen kielellä päivitys
Esimerkiksi itselläni on Windows 10:ssä käytössä käyttöliittymäkielenä englanti, niin siihen on pitänyt hakea englanninkielinen asennusmedia. Asennusmedian luonnissahan muistaakseni kysytään käyttöjärjestelmän kieli. Jos tietokoneella on asennettu käyttöjärjestelmä esim. suomenkielisenä, ja käyttääkin vaikkapa englanninkielistä asennusmediaa, niin tällaisessa tapauksessa tietääkseni asennus jyrää vanhan käyttöjärjestelmän tiedot, ja käy juuri niin, kuten sinulla.

Esimerkiksi itselläni on Windows 10:ssä käytössä käyttöliittymäkielenä englanti, niin siihen on pitänyt hakea englanninkielinen asennusmedia. Asennusmedian luonnissahan muistaakseni kysytään käyttöjärjestelmän kieli. Jos tietokoneella on asennettu käyttöjärjestelmä esim. suomenkielisenä, ja käyttääkin vaikkapa englanninkielistä asennusmediaa, niin tällaisessa tapauksessa tietääkseni asennus jyrää vanhan käyttöjärjestelmän tiedot, ja käy juuri niin, kuten sinulla.
Niin no, itellä oli asennettuna suomenkielinen ja päivitys paketti suomenkielinen mutta oma profiili, mistä päivityksen ajoin, englannin kielellä

Statistiikka

Viestiketjuista
290 852
Jäsenet
79 851
Uusin jäsen
idelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom