Aikoja
Kapteeni
Puhutteko te tästä?
Reddit - Netin sydän
www.reddit.com
Kyllä, saako tuota pois?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puhutteko te tästä?
Reddit - Netin sydän
www.reddit.com
Tämän mukaan saa: Reddit - The heart of the internet mutta ilmeisesti tuo uusi menu korvannee kaikilla vanhan.Kyllä, saako tuota pois?
Itselleni kävi bios-päivityksen jälkeen vähän samalla lailla. PIN-koodi ei enää käynyt, mutta ei huolinut salasanaakaan, joka oli satavarmasti tiedossa. Tokeni notepad-kikalla (bitlocker ei käytössä).Minulla on siis ollut sisäänkirjautumisessa toimiva, sama PIN koodi jo vuosia, mitään ongelmia ei ole ollut. Nyt yhtäkkiä tuleekin tuollainen ilmoitus, enkä pääse siis sillä vanhalla PIN koodillani edes yrittämään sisälle. Muusta en tiedä. Uutta PIN koodia ei siis pääse määrittämään vaikka klikkaan tuosta linkistä, mitään ei tapahdu.
*EDIT tämä taisi ratketakin jo, käynnistelin konetta monta kertaa uudelleen, kunnes viimein antoi sen vanhan PIN koodin kirjoittaa, onkohan tämä nyt leviämässä koko kone vai mikälie...
Toi on kyllä toiminut yllättävän mutkitta itellä jo muutaman vuoden. Sitä ennen oli pari kilpailevaa ilmaisversiota käytössä ja kerran jos toisenkin joutui ihmettelemään tyhjänä ammottavaa työpöytää yms. omituista. Itse asiassa aina windowsin päivittäessä itseään yhtään perusteellisemmin alkoi sekoilu. Eli ihan harmittomia kokeiluja loppupeleissä, varsinkin koska vian aiheuttajan määrittämiseen kului kohtuuttomasti aikaa ja hermoja.Tai vaihtoehtoisesti Stardockin Start11 (mikä on maksullinen)

Siis mikä tuo uusi Start valikko pakotus on, kun ei ole itsellä vielä ainakaan asentunut? Pro versio Windowsista käytössä.
Tiedän kyllä että "paskominen" on joidenkin mielestä yleiskieltä, mutta...hienosti ne pasko tuon aloitus valikon.
Minun koneessani näkyy kolme kahdeksan ikonin riviä. Ennen enintään neljä kuuden ikonin riviä.Nyt näkyy vain 16 kiinnitetyä sovellusta kerrallaan ja loput on piilossa kun ennen tätä pystyi muokkaamaan kuinka monta kiinnitettyä sovellusta tuossa näkyi kerrallaan.
Niinhän se toimii edelleenkin.Juuri totuttelin tuohon että uudet sovellukset näkyi tuossa alhaalla ja ne pysty halutessaan kiinnittää aloitusvalikkoon pikakäyttöä varten.
Kyllä kaikki vanhat säätimet löytyvät, paitsi että kiinnitettyjen sovellusten määrää ei saa vähennettyä.Mitä tuosta pitäisi hyötyä että osa kiinnitetyistä sovelluksista nyt piiloitetaan ja 3/4 osaa aloitusvalikosta on jotain microslopin luokittelemia laatikoita joilla ei itse tee yhtään mitään.
asetuksista ei pysty muokkaamaan millään tapaa aloitus valikkoa enään.
???Onko tämä nyt sitte askel kohti "parasta pelialustaa" jos tuota "Näytä Kaikki" ja "Näytä: Luettelo" nappia pitää "clicker" pelityyliin pelailla joka käynnistyksen yhteydessä.
.\ViVeTool.exe /disable /id:47205210Kun minulla on tuo oikeanpuoleinen ollut jo aika kauan näkymänä( en muista mitä muissa koneissa on, todennäköisesti jotain muuta kuin tässä) niin onko tuo oikeanpuoleinen se mihin se palauttaa vai vasen?Onneksi aloitus valikon sai palautettua Reddit
Pääte (Admin)![]()
Releases · thebookisclosed/ViVe
C# library and console app for using new feature control APIs available in Windows 10 version 2004 and newer - thebookisclosed/ViVegithub.com
.\ViVeTool.exe /disable /id:47205210
Ihme kun pitää pakottaa näitä mieltymyksiä kaikille käyttäjille vaikka selvästi oli vapaaehtoinen muutos.
katso liitettä 1685124
ei mitään hajua mitä tuo komento tekee. Asettelu asetuksetkin ilmestyivät takaisin Mukauttaminen > Aloitus.Kun minulla on tuo oikeanpuoleinen ollut jo aika kauan näkymänä( en muista mitä muissa koneissa on, todennäköisesti jotain muuta kuin tässä) niin onko tuo oikeanpuoleinen se mihin se palauttaa vai vasen?
Minulla oli tässä muutamia kuukausia sitten näkymä, jota osasin inhota mutta sen sai pysyvästi vaihdettua tuosta 'näytä luettelo'-kohdasta tuoksi.
Recommended-lista tosin on aivan perseestä eikä näytä yhtä ainoaa viimeisen kolmen kuukauden aikana avattua tiedostoa.
start-valikko on ollut vuosia tavalla tai toisella perseestä ja 'pinned'-lista täyttä paskaa ennen siivoamista niin olen pakotettuna opetellut käyttämään hakua, tai vielä enemmän taskbariin kiinnitettyjä ikoneita( kokeilin start-painikkeen siirtämistä vasempaan reunaan mutta totesin sen olevan toimimattomampi toteutus kuin vanhan kympin( ja sitä aikaisemmat) oli, joten hirveästi ei taskbariin voi kiinnitellä). Haku joko antaa tai ei anna oikeita tuloksia mutta yleensä kuitenkin antaa jotain.ei mitään hajua mitä tuo komento tekee. Asettelu asetuksetkin ilmestyivät takaisin Mukauttaminen > Aloitus.
Itsellä ollut tuo vasemman puoleinen valikko entuudestaan. Asetteluksi "Lisää kiinnityksiä" ja pelkästään viimeksi lisätyt sovellukset täppä päällä.
Tuo uusi valikko ei palvele itseä mitenkään paremmin kun kaikki listaa ei ole tullut käytettyä kuin pari kertaa ja mitä lähempänä kiinnitykset on aloitus nappia sen parempi.
win-S on tässä tainut aina olla käytössä, alt-space toki on jopa helpompi näppäinyhdistelmätottunu käyttää tota hakukenttää powertools asennettuna ,niin alt+väli nii aukee haku kenttä ilman startvalikoita
Numeroista varmaankinNämä tiedostojen ominaisuudet. Kolme eri lukua. Mistä nämä koostuu.
Numeroista varmaankin
Ei mut tosissaan, täsmällisempi kyssäri kuvakaappauksella voisi olla kova sana, niin ei tartteisi arpoa?
Suomenkielisessä wintoosassa näistä ominaisuuksista explorer käyttää nimiä "Luotu", "Muutettu" ja "Käytetty". Englanniksi "Created", "Modified", "Accessed". Mikä tässä on epäselvää, typerää tai harhauttavaa? Mikä ei täsmää?Niin, kun muokkaus, päiväys ja luotu on niin typerästi ja harhauttavasti luotu, joka ei edes täsmää.
Suomenkielisessä wintoosassa näistä ominaisuuksista explorer käyttää nimiä "Luotu", "Muutettu" ja "Käytetty". Englanniksi "Created", "Modified", "Accessed". Mikä tässä on epäselvää, typerää tai harhauttavaa? Mikä ei täsmää?
Klikkaa tuossa "Näytä: Luokka" ja muuta verkoksi se esim. Listaa sitten kaikki ohjelmat. Tai Luettelo, jos haluat perinteisen näköisen Käynnistä valikko listan ohjelmista.Näköjään aloitusvalikko on pilattu pävityksessä.
Enkä löydä mistä ne ruudukot saisi pois
Saa näköjään jotain muokattu mutta ei kokonaan poistettu.
![]()
Haluen pelkät ohjelmat mitä sinne on itse pistänyt en tarvitse tuota listaa se voisi olla piilotettu niin kun aikasemmin oli.Klikkaa tuossa "Näytä: Luokka" ja muuta verkoksi se esim. Listaa sitten kaikki ohjelmat. Tai Luettelo, jos haluat perinteisen näköisen Käynnistä valikko listan ohjelmista.
Haluen pelkät ohjelmat mitä sinne on itse pistänyt en tarvitse tuota listaa se voisi olla piilotettu niin kun aikasemmin oli.
Pitää kai vivetool käyttää että saa sen takaisin.

Minulle tuli kun vuorokausi vaihtui Suomen aikaa perjantaille (27.2.) eli ihan just mutta ilman ongelmia. En katsonut vielä taustaprosesseja, ihan vaan yllättäen muuttui.Tuli tännekin ihan äsken toi uus käynnistä-valikko ja kone veti ihan täydellisen lockupin, piti pakottaa sammuksiin ja luotettavuushistoriassa näkyy kyllä jotain joka ehkä selittää ton ihan täyden jäätymisen niinkuin näin:
Toi "start experience host stopped responding" on mitä luultavimmin se joka sen jäätymisen aiheutti ja "Windowsia ei suljettu oikein" oli se mun pakkosammutus.
No, nyt toimii taas, mutta jos jollekulle muullekin käy näin niin tietää sit.
Niin mikä siellä ei täsmää? Ei nyt oikein pääse jyvlälle mitä tarkotatVarmaan juurikin se kun nuo ei millään tapaa täsmää. Itse asiaa.
Niin mikä siellä ei täsmää? Ei nyt oikein pääse jyvlälle mitä tarkotat
Mitä jotain valokuvaa nopeasti tarkastelin, niin Luotu = tiedosto luotu/kopioitu nykyiselle medialle ja Muokattu = tiedosto luotu alkuperäiselle medialle (kamera kun tehnyt sen muistikortilleen).Sanotaanko näin, että välillä tuo luotu ei todellakaan täsmää milloin se oikeasti on luotu. Varsinkin kopioitaessa tiedostoja toiselle kiintolevylle on nämä päivät vaihtuneet. Tässä esimerkki.
![]()
Luotu aikaleima muuttuu kun kopioit tiedoston toiseen paikkaan. Windows käsittelee silloin luotua tiedostoa ns uutena ja tekee tiedostolle uuden MFT-merkinnän. Toisaalta jos siirrät tiedoston, niin silloin tuo luotu aikaleimakin säilyy nykyisellään. Tuossa sitten muokataan vain vanhaa MFT-merkintää eikä luoda uutta. Tämä tapahtuu saman osion sisällä siirrettäessä. Tosin Windows (Ainakin 11) tuntuisi säilyttävän tuon Luotu aikaleiman myös jos siirretään eri osiolle.Sanotaanko näin, että välillä tuo luotu ei todellakaan täsmää milloin se oikeasti on luotu. Varsinkin kopioitaessa tiedostoja toiselle kiintolevylle on nämä päivät vaihtuneet. Tässä esimerkki.
![]()
Vivetoolilla kikkailun jälkeen alkoi taskhostw estämään sammutuksen heittämällä virheen siinä sammutetaan ikkunassa. Ei auttanut vivetoolilla enabloida takaisin muutosta
Perinteisesti tullut asenneltua winukka uusiksi melkein vuosittain kun näitä puukotuksia on tullut tehtyä tarpeeksi ja joku päivitys vetää kaikki vituiks.Ja just pikkusen aiemmin tästä varotin että noitten työkalujen kanssa helvettivie varovasti, ne saattaa rikkoa jotain jopa niin pahast et windows on uudelleenasennuskunnossa.
En oo vahingoniloinen, mutta nyt ota tää oppituntina.
En opi koskaan ja palautusbisteitäkään ei tule hyödynnettyä
Itse Windowsin puolella käytän Macrium Reflectiä. Linuxissa olen turvautunut Clonezillaan, saisi tällä myös Windowsin puolen tehtyä. Imageja otan siis. Voi olla muitakin tapoja?Eikö tässä wintoosassa saa tehtyä Linuxista tuttuja snapshotteja ? Ne ainakin pelasti kerran
Molempi parempi, järjestelmätasolla oleva backup korvaa palautuspisteen, mutta ei toisinpäin. Toisaalta, palautuspiste on pienempi kooltaan ja nopeampi ottaa käyttöön, jos pääsee sisään itse käyttikseen. Riippuu minkälaista suojaa olet hakemassa.Täytyy kokeilla mitä nuo palautus pisteet pitää sisällään vai ottaako imagen koko järjestelmästä jollain muulla softalla
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.