Kannattaa vertaa maahan, jossa ollaan kieltämässä antifaa. Jenkeissä saat pitää natsien logoa ihan julkisesti, jos haluat.
Arabiterroristien toiminta ja niiden organisaatiot oli tunnistettu tiedustelun avulla. Antifalla ei taida olla mitään samalla tavalla olevaa organisaatiota. Vaan se on vain löyhä liittymä väkeä. Osa täyttää terroristin määritelmän, osa taas pitää koneessa logoa. Noiden väliin mahtuu iso ryhmä ihmisiä.
Esitin näkemyksen että Antifa tulisi kieltää maailmanlaajuisesti. Nimimerkki draco76 esitti hypoteettisen kysymyksen minulle: mitä tulisi tehdä tarrojen ja t-paitojen ostajille joten vastasin siihen, harmi että odotit toisenlaista vastausta joka ei nyt ollut minulla mielessäni. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta ei jenkeissäkään
pitäisi voida pitää julkisesti natsimerkkiä, sirppiä ja vasaraa, eikä Antifan tunnuksia. Tietenkään en voi siihen suomalaisena vaikuttaa tipan tippaa.
Antifalaisia voisi Suojelupoliisin kaltaiset organisaatiot ympäri maailmaa valvoa siinä missä arabiterroristejakin sotilastiedustelu, nimenomaan niitä ihmisiä jotka sitä Antifan roskaa netistä tilaavat ja osallistuvat Antifan iskuihin ja muuhun liikehdintään. Jos on tarra koneessa yksityistiloissa niin sit on, mutta julkisilla paikoilla niiden esittelyn kuuluisi johtaa niiden poistoon. Ei se varmaan ole tarkoitus, mutta mulle nyt vaan tulee taas tästä väännöstä sellainen vaikutelma että pitää fasistit, rasistit ja natsit ja rumppilaiset kieltää ja kun puhe kääntyy toiseen laitaan niin mutku mutku eiku eiku.
Ihan samoin kuin tää suomalainen uusnatsijärjestö lakkautettiin. Eiköhän mennyt viesti perille että Supo pitää teitä silmällä. Pitäkööt vanhoja tarrojaan jos niin kiimaisesti niistä nauttivat, mutta varmaan järkevämmät jäsenet ymmärtää pysyä noista piireistä erossa taas jonkin aikaa vähintään.
Se, miten tämä homma ameriikoissa toimii jää nähtäväksi mikäli Antifa siellä terroristijärjestöksi julistetaan ja jos julistetaan pidän sitä hyvänä päätöksenä riippumatta siitä miten hyvin sen valvonta ja ennaltaehkäisy onnistuu. Toivon että onnistuu hyvin. Edelleen, sama pätee KKK:hon ja muihin naurettaviin luusereihin jotka luulevat ilkivallalla ja/tai väkivallalla edistävänsä omaa agendaansa parhaiten länsimaisessa yhteiskunnassa.
Saksassa juu, siihen syynsä. Mutta onko natsi tarrat, t-paidat jenkeissä kielletty , rangaistavaa sellaisenaan ?
Toki Antifa siitä kaukana, toki monesti ne isot pahat ovat pienestä lähteneet, ja jälkeen päin mietitään että olisi pitänyt puuttua ajoissa. Tässä Trumpin jutussa ehkä nyt vähän kyse muustakina. ja sen seurauksena tämä ei tukahduta Antifa mailmaa, vaan ehkä päinvastoin.
Jenkeistä en tosiaan tiedä, mutta luulen tämän keskustelun perusteella että ei ole kielletty. Maailmanlaajuisesti tuo Antifa tulisi julistaa rikollisjärjestöksi ja siihen liittyvät symbolit kieltoon, siihen liittyvät ihmiset virkavallan seurantaan ja tuomiolle järjestön toimintaan osallistumisesta ja symbolien esittelystä.
Suomessa ei ole suoraan kielletty hakaristiä, mutta sen saa poliisi takavarikoida asunnon ikkunasta tai mielenosoituskulkueesta jos katsoo motiivin olevan vihamielisen viestin levittäminen tai kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Eli ei niitä natsilippujakaan asunnoista mennä pöytälaatikoista etsimään ja ahdistella ihmisiä löyhin epäilyksin, vaan ne otetaan pois jos lähdet esittelemään niitä ulos, näin siis Suomessa. Antifan tunnuksia, sirppiä ja vasaraa, KKK:n, Julius Maleman EFF-puolueen tunnuksia tai mitä tahansa yhtä kaistapäisen ja laittoman toiminnan tunnuksia tulisi koskea kaikissa sivistyneissä valtioissa nämä samat säännöt.