Yleistä keskustelua sähköautoista

X-Peng G9 tietyssä mielessä kutkuttelis, mutta siinä on itsensä kanssa ylitettävänä kaks henkistä lukkoa;

- Myynti ja huolto liian kaukana Satakunnasta
- Kiina
Xpengin omistajuus on mielenkiintoinen, syy miksi voisi vaikkapa liisata olisi, että onhan Volkswagen myös investoinut firmaan 700 miljoonaa, omistaa 7 %, lisäksi se on kai aika KV-firma omistajuuden osalta. Omistajuutta puhtaasti kiinassa ei saata olla edes enemmistöosuutta > 50 %. Mutta silti myös itseä kovin vastustaa...

Xpeng G9 takavetona alkaen 62000 euroa. Auto melumittauksissa yhtä hiljainen kuin EQS ja 5 db (A) hiljaisempi jo vanhentunutta iX3.
1752395390493.png


Omistajuustietoja:
1752395189131.png
 
Vastaavat euroverrokit yli tuplat hintatasoltaan, eikä laadullisesti parempia, mieluummin jäljessä suuresti. On vaikea perustella itselleen vaan eurostoliiton kansallistunteen perusteella, miksi ostaisi +150t€ EQS SUV ja saisi huonomman auton kuin 70t€ G9:llä.
 
Alkaen 62000€ kiinalaisesta autosta. Hiljaista tulee olemaan myynnin kanssa.

Aiemmin joku mainitsi kiinalaislaadun, tässäkin siihen viittaavaa. Kannattaa käydä testaamassa G6 tai/ja G9, olen ajatellut, ihan vain siksi, että uskon hämmentyväni. Rengasmelu ja mukavuus, sekä laatuvaikutelma kerrotaan olevan todella hyvää tasoa Xpengissä, infoteimet nopea ja selkeä, näin arvosteluissa. Sähköauto-ominaisuudet paremmat kuin eurooppalaisissa kilpailijoissa: It can achieve a peak charging power of 319kW and a 10-80% charge in as little as 18 minutes. Akkukoko iso.

Jälleenmyyntimarkkinan takia en uskaltaisi ostaa itselle vastuita, vaan liisaisin.

Shanghain 2025 messut: Volkswagen että Audi molemmat tuoneet Kiinaan mallistoa, jotka tehty kiinalaisfirman layotin päälle, se kertoo tuosta kiinalaisten laadusta sähköautomarkkinassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 075
Viestejä
4 849 983
Jäsenet
78 342
Uusin jäsen
Al_Eksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom