Yleistä keskustelua sähköautoista

No pelkästään tavaratila on 20 cm kapeampi ja 25 cm lyhyempi. Vaikea sanoa mihin ne hieman GLS:ää pienemmät ulkomitat on saatu kadotettua.
Takatilat on suht samankokoiset. Reilun metrin leveä ja toista metriä pitkä jos kyseessä 5-paikkaiset autot. En tiedä mistä nuo mitat mahdoit ottaa :) Toki jos auto on 7-paikkainen niin takaboksi lyhenee vastaavasti molemmissa.
-Jari-
 
Viimeksi muokattu:
BYDit tuntuvat ”järjestäen” (siis kahden mallin Sealionin ja Tangin perusteella) olevan melkoisen janoisia kulkineita :hmm: Ei tarvi itse siis niitä edes teoriatasolla harkita. Tuli taannoin kylläkin nopeasti kokeiltua Sealion, mutta se ei kyllä herättänyt allekirjoittaneessa mitään mielenkiintoa.
 
Polttisaikana kiinnosti kovasti moottoreiden tekniikka. Sähkisaikana ei kiinnosta yhtään moottorin tai akun tekniikka.

Pitääkö olla huolissaan?
 
Polttisaikana kiinnosti kovasti moottoreiden tekniikka. Sähkisaikana ei kiinnosta yhtään moottorin tai akun tekniikka.
Pitääkö olla huolissaan?
Ei minua kovin paljoa kiinnostanut polttisaikana moottoritkaan, mutta sähköautoissa kiinnostaa akun puolesta ehkä huollettavuus. Voi olla että jos akkujen käytännöllinen elinikä jossain vaiheessa ylittää selkeästi auton muun oletetun käyttöiän, sitten ei ehkä enää edes sekään. Vähän samalla tavalla kuin puhelimissa, ei kiinnosta enää vanhan puhelimen elvyttäminen uudella akulla jos se pyörii enintään jollain Android 7:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Polttisaikana kiinnosti kovasti moottoreiden tekniikka. Sähkisaikana ei kiinnosta yhtään moottorin tai akun tekniikka.

Pitääkö olla huolissaan?
Huomannut aivan saman. Ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa millä kemiallisella reaktiolla joku akkupakettini toimii. Näiden moottoreista nyt ei voi varmaan olla kovinkaan kiinnostunut ku kaikki samallaisia möykkyjä näissä.
Kyl kun polttiksia kävi koeajamassa niin merkittäviä eroja moottorin ja voimansiirtojen luonteessa ja muissakin käytännön ominaisuuksissa. Sähköautot on vähä että jos oot ajanu yhtä niin oot ajanut niitä kaikkia.
 
Varmasti aikanaan oli lukematon määrä hevosmiehiä ja höyrykoneoperaattoreita joita ei olisi voinut vähempää kiinnostaa polttomoottoritekniikka.

Silloin kun uusi tekniikka ei enää kiinnosta tiedän olevani liian vanha ja vika ei ole tekniikassa.
 
Varmasti aikanaan oli lukematon määrä hevosmiehiä ja höyrykoneoperaattoreita joita ei olisi voinut vähempää kiinnostaa polttomoottoritekniikka.

Silloin kun uusi tekniikka ei enää kiinnosta tiedän olevani liian vanha ja vika ei ole tekniikassa.
No jos olisikin jotain uutta ja ihmeellistä tämä tekniikka. Muistan kun nuorena oli radio-ohjattavia autojakin niin polttisauto oli 10 kertaa kymmenestä se mielenkiintoisempi tapaus. Eihän siinä sähköpelissä ollut oikeen edes mitään tutkimista. Vaikka joo sähkis vei kiihtyvyydellä ja luotettavuudellaan aivan täysin, akkukesto oli silloinkin se suurin päänvaiva polttikseen verrattuna.
 
Varmasti aikanaan oli lukematon määrä hevosmiehiä ja höyrykoneoperaattoreita joita ei olisi voinut vähempää kiinnostaa polttomoottoritekniikka.

Silloin kun uusi tekniikka ei enää kiinnosta tiedän olevani liian vanha ja vika ei ole tekniikassa.
Suurinta osaa sähköautoilijoista ei kiinnosta akun kemia tai moottorien tekniikka pätkän vertaa. Sama juttu tietokoneen käyttäjistä, ei kiinnosta mitä se kone on syönyt. Tällä palstalla eletään autistisessa kuplassa, joka ei vastaa massoja.
 
Viimeksi muokattu:
Polttisaikana kiinnosti kovasti moottoreiden tekniikka. Sähkisaikana ei kiinnosta yhtään moottorin tai akun tekniikka.
Itse vahtaa youtubesta kaikki akku ja sahkomoottori teknologia videot. Poltiksia katson silloin talloin ja yleensa lopetan kun siina uuden teknologian polttismoottorissa on 3 kertaa enamman liikkuvia osia.

Jos tulee joku uusi polttisautomalli niin en jaksa katsoa arvostelua.
 
Itse vahtaa youtubesta kaikki akku ja sahkomoottori teknologia videot. Poltiksia katson silloin talloin ja yleensa lopetan kun siina uuden teknologian polttismoottorissa on 3 kertaa enamman liikkuvia osia.

Jos tulee joku uusi polttisautomalli niin en jaksa katsoa arvostelua.
Ei taida 3x riittää vaan menee jonnki 10-100x enemmän osia
 
Itse vahtaa youtubesta kaikki akku ja sahkomoottori teknologia videot. Poltiksia katson silloin talloin ja yleensa lopetan kun siina uuden teknologian polttismoottorissa on 3 kertaa enamman liikkuvia osia.

Jos tulee joku uusi polttisautomalli niin en jaksa katsoa arvostelua.
Mulla vähän sama, että polttisautojen tekniikka ei koskaan oikein kiinnostanut eikä autot ylipäätään, mutta nykyään seuraan todella tarkkaan sähköautojen kehitystä akkukemiasta lähtien ja uusien mallien julkaisuja myös.
 
Suurinta osaa sähköautoilijoista ei kiinnosta akun kemia tai moottorien tekniikka pätkän vertaa. Sama juttu tietokoneen käyttäjistä, ei kiinnosta mitä se kone on syönyt. Tällä palstalla eletään autistisessa kuplassa, joka ei vastaa massoja.

Onkohan siten eksynyt väärään aiheeseen ja ja foorumille, jos kokee tarpeelliseksi ilmoittaa sivu toisensa jälkeen, ettei foorumin teema (teknologia) tai ketjun aihe (sähköautot) kiinnosta.

Ihan saman tason "autismia" se on olla kiinnostunut männänrenkaista ja puristuspaineista.
 
Takatilat on suht samankokoiset. Reilun metrin leveä ja toista metriä pitkä jos kyseessä 5-paikkaiset autot. En tiedä mistä nuo mitat mahdoit ottaa :) Toki jos auto on 7-paikkainen niin takaboksi lyhenee vastaavasti molemmissa.
-Jari-
Ihan videorevikoista katsoin mitä on mitattu. Eli kyllä on aika merkittävä ero, joskin varmaan isoin ero on toki hinnassa silti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 874
Viestejä
4 979 739
Jäsenet
79 853
Uusin jäsen
Jusak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom