Esim FMA bugi vaikuttaa kaikilla käyttiksillä, samoin muistitukiongelmat.
FMA bugi korjattiin noin puoli vuotta sitten.
Peleistä ja asetuksista riippuen noi erot voivat olla isojakin. Joku 110 vs 125 fps ei välttämättä pahemmin näy mutta sitten kun lyödään jotain Witcher 3:sta niin että Ryzenillä dippailee alle 60 fps niin se näkyy jo ihan selvästi vaikka ei katselisi edes fps lukuja vaan yrittäisi vain nauttia pelaamisesta.
Sama koskee noite 1600 ja 1400 alkuisia Ryzeneitä joita ostetaan jo pelkkään pelaamiseenkin. Samaa mieltä siitä että nopeat muistit nykyhinnoilla ovat vähän tyhmiä mutta jos Ryzenillä haluaa saada muisteille kulkuja (mikä näkyy ihan selvästi pelinopeuksissa) niin ei oikein ole hirveästi vaihtoehtoja. B die muisteja ei juuri saa noissa halvemmissa kiteissä ja muut kuin B diet kulkevat järkeviä nopeuksia lähinnä kuun ja taivaan asennosta riippuen.
Dippailee Intelin "parhaalla" peliprosessorilalkin Witcher 3 helposti alle 60 FPS. Pelissä vika.
Ostaa nyt halvat muistit ja päivittää myöhemmin niin pääsee raudanhimosta halvalla eroon kun kone paranee pienellä päivityksellä kuin uudeksi

QUOTE="akselic, post: 1475720, member: 3664"]Tästä ihan samaa mieltä. Itse kuitenkin leikkinyt Ryzenin kanssa jo sen puoli vuotta ja mun puolesta tää "early adopter" vaihe saisi jo väistyä betatestauksesta eteenpäin. Ja mun pointti varmaan tuli selväksi. Se et voi varsinaisesti yleistää että Ryzen sopii kaikille jotka käyttää Windowsia jos kyseessä on pelaajat joita niitäkin riittää tässä maailmassa.[
Sen verran vielä ennen kuin tämäkin menee vänkäämiseksi, niin puhun ihan omasta kokemuksesta. Itse olin valmis säätämään mutta kyllä se tässä vaiheessa rupeaa jo vähän riittämään. Jos C6H:lle ei olisi jotain kuukautta takaperin tullut beta biossia jossa kylmäbuuttiongelmia on korjattu niin olisin jo vaihtanut alustaa. Ja tuo korjaus on vain yhdelle ei-halvalle emolevylle yhdessä beta-biossissa.[/QUOTE]
Tuo bugi lienee emolevykohtainen?
Pitkällä tähtäimellä ajatellen kyllä ostaa. Itsekin hankin 32Gb 3200MHz muistia ajatellen että "kyllä se joskus alkaa toimimaan".
Kyllähän tuossa täytyy tiettyä pioneeri henkeä olla että tuon heti alussa hankkii. Eli moniko täällä EI ole päivittänyt uefi-biosia kertaakaan sitten julkaisun ja tyytyy alimpiin muistiasetuksiin ja ehkä käyttää vain 8Gb muistia mutta silti osti noin tai päälle 200€ emolevyn ja ehkä vielä 1800X prosessorin? Väittäisin että aika vähässä ovat ne käyttäjät (tai puhutaan ns. vanhemmat maksaa segmentistä).
Kalliimmaksi se tulisi että ostelisin ensin halvimman emolevyn, halvimmat muistit (esim. 2x 4Gb paketti) ja halvimman prosessorin mitä julkaisun aikana tuli markkinoille (1700) ja nyt sitten kun suurin osa ongelmista alkaa olla selätetty ostaisin uuden emon + prosessorin + muistit.
Käytän 16 gigan halpamuistia koska 32 gigan kunnon setti maksaa noin 300€

Säästää hyvin rahaa kun ostaa niitä osia joissa hinnat ovat kohdallaan (Ryzen, emolevy) ja säästää niissä joissa hinnat eivät ole kohdallaan (muistit, SSD).
Miksi 1700:n tilalle pitäisi ostaa uusi prosessori? Tulee halvaksi kun ostaa Ryzen 1700, emolevy johon tulee softakorjauksia ja halpaa muistia. Sitten kun muistien hinnat ovat kohdillaan, laittaa softakorjaukset (=BIOS) kuntoon, kellottaa prosessoria ja ostaa kunnon muistit
Aina sanotaan ettei odotus kannata mutta kyllä se kannattaa jos ostaa ajoittaa ostokset oikein ja on valmis hieman tinkimään hintojen ollessa korkealla.