Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jatkoin Giga Mobile katjuun
Gigantti ja DNA (Telenor) molemmat Norskeja, niin sieltä odottaisin tulevan.
Eiköhän se tule olemaan DNA.

Traficomin toisen viranomaisasiakirjan mukaan DNA on luovuttanut maaliskuussa Giga Mobiilille matkaviestinverkon numeroita.

DNA:han tosiaan merkit viittaa.
 
Jihuu. Amazon.de:stä tullut takaisin tapa, että hyvittävät suoraan palautettavan tuotteen, kun se on reksiteröitynyt postille. Mukava kun ei tarvitse odotella rahoja takaisin viikkotolkulla. Eilen juuri vein postiin yhden palautuksen ja nyt tuli email

We've issued your refund for the item below. Your return is now complete*.

*This is an advanced refund. If we don't receive the item listed above, we may charge your original payment method.
 
Jihuu. Amazon.de:stä tullut takaisin tapa, että hyvittävät suoraan palautettavan tuotteen, kun se on reksiteröitynyt postille. Mukava kun ei tarvitse odotella rahoja takaisin viikkotolkulla. Eilen juuri vein postiin yhden palautuksen ja nyt tuli email

We've issued your refund for the item below. Your return is now complete*.

*This is an advanced refund. If we don't receive the item listed above, we may charge your original payment method.
Tämä ei ole mikään automaatio vaan itselle on tullut lähes randomilla. Joistain useamman sadan euron tuotteista rahat ovat palautettu heti kun tavara on rekisteröity postissa, mutta joskus muutaman kympin tavara on pitänyt mennä varaston kautta ennen kuin tekivät hyvityksen.
 
Tämä ei ole mikään automaatio vaan itselle on tullut lähes randomilla. Joistain useamman sadan euron tuotteista rahat ovat palautettu heti kun tavara on rekisteröity postissa, mutta joskus muutaman kympin tavara on pitänyt mennä varaston kautta ennen kuin tekivät hyvityksen.
Aa. Tulee niin vähän palauteltua, ettei tiedä. Harmillinen juttu, ettei tuo olekaan mikään pysyvä toimintatapa. Tai on Amazonilla varmasti jokin meille näkymätön sääntö, onkohan se sitten palautussyy tms
 
Saattaa riippua myös siitä onko myyjänä Amazon itse, vai joku muu kauppias. Käytännöt vaihtelee aika paljonkin näiden välillä.
 
Saattaa riippua myös siitä onko myyjänä Amazon itse, vai joku muu kauppias. Käytännöt vaihtelee aika paljonkin näiden välillä.
Ei ainakaan omassa tapauksessani. En ole koskaan palauttanu kuin amazonin itse myymiä tuotteita. Tosin palautuksia taitaa olla kaikkiaan 4kpl n.10v ajalta, joten mitään kovin kattavaa otantaa itseltäni ei ole
 
Mitähän Gigantin toimitusajat tarkoittavat? Tilasin varastossa olevan tuotteen viime viikolla. Nyt tuli viesti, että toimitus viivästyy ensi viikon loppuun. Tila omilla sivuilla on yhä "odottaa käsittelyä" ja Gigantin sivut lupaavat samaa tuotetta huomiselle...

EDIT: Kyselin aspasta ja kuulemma tuotteen toimitus on vain viivästynyt. Joka ikisessä myymälässä paitsi omalla paikkakunnalla olisi sitä hyllyssäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia, jos palautan jääkaapin takaisin ja giganttiin 14vrk kuluessa ja tuossa on jälkiä? Miten mahtaa gigantti reagoida? Heidän sivuillansa tosin maininta, että tuotetta voi rauhassa kokeilla 14vrk ajan.
 
Siellä palautustietosivullahan se lukee:

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
"Kyllä. Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa."
 
Onko kokemuksia, jos palautan jääkaapin takaisin ja giganttiin 14vrk kuluessa ja tuossa on jälkiä? Miten mahtaa gigantti reagoida? Heidän sivuillansa tosin maininta, että tuotetta voi rauhassa kokeilla 14vrk ajan.

On siellä myös muita ehtoja.

Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa.
 
Siellä palautustietosivullahan se lukee:

Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
"Kyllä. Tuote tulee palauttaa myyntipakkauksessa, ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Suurissa kodinkoneissa, esim. pyykinpesukone, ei tarvitse olla myyntipakkausta palautuksessa."

Mietin vaan kun gigantti myy myös tuotteita, jotka ovat asiakaspalautuksia outletissa ja joissa on jälkiä? Että kuinkahan tarkkoja ovat..

Siis jälkiä jotka tulleet sinun käytössäsi?

Toivon suuresti, että ei ottaisi takaisin.

Jälkiä jotka tulivat kun lastasivat kyytiini jääkaapin ja jotka huomasin kotona. Ei vaikuta käyttöön, kun ovat laitteet sivulla/takana.
 
Mietin vaan kun gigantti myy myös tuotteita, jotka ovat asiakaspalautuksia outletissa ja joissa on jälkiä? Että kuinkahan tarkkoja ovat..



Jälkiä jotka tulivat kun lastasivat kyytiini jääkaapin ja jotka huomasin kotona. Ei vaikuta käyttöön, kun ovat laitteet sivulla/takana.
Kyl ne varmaa ottaa sen, mut kyllähä toi kuulostaa, että tuli naarmu, nii haluat palauttaa.. voivat hieman hyvitystä laskee jälkien perusteella.
 
Kyl ne varmaa ottaa sen, mut kyllähä toi kuulostaa, että tuli naarmu, nii haluat palauttaa.. voivat hieman hyvitystä laskee jälkien perusteella.

Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.

Kyllä noi vissiin ottaa useimmat kamat takaisin vaikka oliskin käytönjälkeä mutta välttämättä ei saa koko hintaa enää takaisin vaan pidättävät arvonaleneman. Vastaisuuden varalle jos kuljetusfirma kolhii tuotteen sisäänkannossa, niin pyydä niitä kirjaamaan rahtikirjalle merkintä siitä ja itselle myös tosite asiasta.

Jos jääkaappi pitää outoa ääntä niin voi olla vikakin ja sitä vois taas selvitellä reklamaation kautta, jos tulis huoltoukko katsomaan…
 
Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.
Vastasin siihen ja niin vastasi moni muukin. Jos on selkee näkyvä jälki, niin ymmärtänet, että joutuvat myymään sen edullisemmin. Toki jos ei tyypit siinä tarkemmin kattele ja laittavat hyvityksen samantien, nii jää tappio gigantille :D

Mut siis jos on muuten toimiva laite, jonka voi vielä myydä, nii ottavat varmasti vastaan, mut kuten jo sanottua; eivät välttämättä koko summaa palauta arvonaleneman perusteella.
 
Eikö nuo jääkaapit ole pakattu styrokseihin, miten siihen voi tulla jälki autoon lastatessa? Eikö se vaatisi niin kovaa osumaa, ettei se voi jäädä huomaamatta?
 
Eikö nuo jääkaapit ole pakattu styrokseihin, miten siihen voi tulla jälki autoon lastatessa? Eikö se vaatisi niin kovaa osumaa, ettei se voi jäädä huomaamatta?
Ostin muutama kesä sitten jääkaappipakastimen verkkiksestä ja olin noutamassa lainapakulla sitä Vantaan varastolta. Tyttö toi sen trukilla lastauslaiturille ja kaatoi sen siihen kyljelleen.
Kaappi oli vielä pahveissa ja styroksissa ja kotiovella puratessa huomattiin että runko oli kiero. Palautukseen meni ja vaivaiset 150eur hyvitystä ja 6h odotusta siitä että itse noudin uuden vastaavan.

Olisivat toki tuoneet uuden kotikuljetuksena viikon kuluttua....
 
Saa kuulostaa miltä kuulostaa mielestäsi, en sitä kysynyt. Kysyin että mitenhän reagoivat. Sen takia palauttamassa, koska jääkaappi vinkuu veemäisesti omaan korvaani. Tiedä sitten onko ominaisuus vai ei. Sen lisäksi tuo kolhaisujälki mietityttää, että joutuuko tässä vielä alkaa vääntämään jos tuon palauttaa.
Koska yksilöllisestä vauriosta kyse, niin tarkan vastauksen saa myyjältä.
Jos vauri tuli kuljetuksen yhteydessä niin kannattaa sitä pallo sinnekin tyrkyttää.
 
Ostin muutama kesä sitten jääkaappipakastimen verkkiksestä ja olin noutamassa lainapakulla sitä Vantaan varastolta. Tyttö toi sen trukilla lastauslaiturille ja kaatoi sen siihen kyljelleen.
Kaappi oli vielä pahveissa ja styroksissa ja kotiovella puratessa huomattiin että runko oli kiero. Palautukseen meni ja vaivaiset 150eur hyvitystä ja 6h odotusta siitä että itse noudin uuden vastaavan.

Olisivat toki tuoneet uuden kotikuljetuksena viikon kuluttua....

Vähän sama homma. Toivat nokkakärryillä peräkärrylleni. Siitä kippasivat peräkärryn kyytiin ja kylkeen naarmu. Jos olisi suoraan nostettu, niin ei olisi tullut mitään jälkiä, nyt hankasi peräkärryn reunaa vasten nostotilanteessa ja tämän huomasin kotona. Ei vaikuta käyttöön ja ei näy mihinkään. Veemäinen homma vaan jos nyt jääkaapissa vikaa ja olisin palauttamassa, niin mitä tuumaavat "sinun vikasi".
 
Peliläppäri hakusassa ja pääasiassa katellut giga/power/verkkis akselia. Missä näissä on nykyään parhaimmat(lue helpoimmat ja kätevimmät) takuukäytänteet? Gigantin läppäritakuuta tuli joskus ennen koronaa kokeiltua ja oli ihan toimiva jos ei nopea. Verkkikselle palautus oli helppoa pari vuotta sitten.
 
Peliläppäri hakusassa ja pääasiassa katellut giga/power/verkkis akselia. Missä näissä on nykyään parhaimmat(lue helpoimmat ja kätevimmät) takuukäytänteet? Gigantin läppäritakuuta tuli joskus ennen koronaa kokeiltua ja oli ihan toimiva jos ei nopea. Verkkikselle palautus oli helppoa pari vuotta sitten.
Powerista ei kokemusta. Verkkis on kyl aina ollut helppo ja nopee, mut riippuen paikkakunnasta, nii ehkä gigantti helpompi, ku niitä on vähä jokapuolella Suomea.

Postittaminen on kuitenkin oma steppinsä.
 
Powerista ei kokemusta. Verkkis on kyl aina ollut helppo ja nopee, mut riippuen paikkakunnasta, nii ehkä gigantti helpompi, ku niitä on vähä jokapuolella Suomea.

Postittaminen on kuitenkin oma steppinsä.
No kaikista löytyy liike pyörämatkan päästä joskin verkkis reilusti muita kauempana.
 
Proshop.fi on näköjään päivittänyt verkkokauppa-alustaansa. Ainakaan mobiililaitteella ei pääse enää selaamaan kirjautuneena omia tilauksia, vaan sivusto vie suoraan omiin tietoihin

Tuli sopivasti, kun eilen vaihtui puhelin uuteen ja tänään sitten ihmettelin, että miksi näin. Kaivoin vanhan puhelimen laatikosta ja eipä pääse silläkään ->Ongelma on siis sivustossa. Tämä nyt tiedoksi, kun varmaan joku muukin asiaa ihmettelee
 
Proshop.fi on näköjään päivittänyt verkkokauppa-alustaansa. Ainakaan mobiililaitteella ei pääse enää selaamaan kirjautuneena omia tilauksia, vaan sivusto vie suoraan omiin tietoihin

Tuli sopivasti, kun eilen vaihtui puhelin uuteen ja tänään sitten ihmettelin, että miksi näin. Kaivoin vanhan puhelimen laatikosta ja eipä pääse silläkään ->Ongelma on siis sivustossa. Tämä nyt tiedoksi, kun varmaan joku muukin asiaa ihmettelee
En muista millainen ennen oli, mutta tilaushistoria löytyy sieltä alhaalta Omat sivut valikon kautta.
 
En muista millainen ennen oli, mutta tilaushistoria löytyy sieltä alhaalta Omat sivut valikon kautta.
Ai se on siirtynyt sinne -Tosin ei tuokaan auta, sillä nimenomaan hukassa on "tilaukset" sivu. "Tilaukset" sivulla näkyy voimassa olevat, ei vielä toimitetut tilaukset. Tuota tulee selattua, kun odottelen että koska tilauksille tulee tuotteita ja tavara lähtee toimitukseen. Tuolla "tilaushistoria" tiedolla en tee nyt/yleenä mitään, koska siellä ei näy näitä vielä toimittamattomia tilauksia.
 
Dustin Home sulkeutuu pian

Hyvä asiakas,

Dustin Home ja kuluttajaliiketoimintamme sulkeutuvat 3. marraskuuta.

Tällainen sähköposti on tipahtanut roskapostiin, eli kohta loppuu Dustin. On sieltä muutama hyvä kauppa tullut vuosien varrella tehtyä
 
Dustin Home sulkeutuu pian

Hyvä asiakas,

Dustin Home ja kuluttajaliiketoimintamme sulkeutuvat 3. marraskuuta.

Tällainen sähköposti on tipahtanut roskapostiin, eli kohta loppuu Dustin. On sieltä muutama hyvä kauppa tullut vuosien varrella tehtyä
Sama näyttää lukevan kaupan etusivulla. En jää hirveästi kaipaamaan, kun en muista tuolta ostaneeni koko firman elinolon aikana kuin yhden monitorin, mutta toisaalta vaihtoehtojen väheneminen ei ole koskaan hyvä juttu asiakkaille ja kilpailulle.


1760012385341.png
 
Dustin Home sulkeutuu pian

Hyvä asiakas,

Dustin Home ja kuluttajaliiketoimintamme sulkeutuvat 3. marraskuuta.

Tällainen sähköposti on tipahtanut roskapostiin, eli kohta loppuu Dustin. On sieltä muutama hyvä kauppa tullut vuosien varrella tehtyä
Dustin ei lopu vaan lopettavat vain kuluttajamyynnin ja jatkavat yritysmyyntiä normaalisti.
 
Tästähänä on täälläkin uutisoitu jo heinäkuussa.


Itse tilannut yksityisenä vain muutaman tuotteen vuosien varrella mutta työni puolesta sitten hieman enemmän, hyvin homma toimi kaikinpuolin.
 
Dustin Home sulkeutuu pian

Hyvä asiakas,

Dustin Home ja kuluttajaliiketoimintamme sulkeutuvat 3. marraskuuta.

Tällainen sähköposti on tipahtanut roskapostiin, eli kohta loppuu Dustin. On sieltä muutama hyvä kauppa tullut vuosien varrella tehtyä
Harmi. viimekuussa juuri tuli ostettua edullinen näyttö tarjouksesta ja Langaton näppis. Näppis osoittautui sudeksi. Reklamaation vastattiin etta haluatko uuden tuotteen vai rahat takasin. Rahat tuli parissa päivässä tilille. Näyttö oli Nappiostos.
 
Proshopilta melkoinen isku vasten kasvoja. Asiakaspalautus ei ole ollut ilmainen (ainakaan pitkään aikaan), mutta aiemmin se maksoi jotakin 6,99€ tms. Nykyään karhuavat 12€ tuotteen palauttamisesta!

Screenshot_20251010-142230.Chrome.png
 
Vähän epäselvä tuo palautus kyllä. Palautus rekisteröity, tulosta lappu ja kovaa ajoa. Jos et halua tulostaa lappua, voimme lähettää sinulle sellaisen... sähköpostitse?? tulostettavaksi? Töh täh.
 
Vähän epäselvä tuo palautus kyllä. Palautus rekisteröity, tulosta lappu ja kovaa ajoa. Jos et halua tulostaa lappua, voimme lähettää sinulle sellaisen... sähköpostitse?? tulostettavaksi? Töh täh.
Niin, voivat lähettää valmiin osoitelapun, jossa on postimaksut maksettu. KAipa toi voi joissain tapauksissa olla edullisempi? Vai koskeeko vain pieniä paketteja. 12 euron hintaan toivoisin kyllä jo postilaatikkoon toimitettavaa lappua, jossa ois vieläpä mahdollisesti liimapinta :)
 
Onkohan kokemuksia siitä, että Samsung Flex -tilauksen luominen ei menisi läpi? Tuossa ensimmäisellä kerralla pitää autentikoitua johonkin verkkopankkiin ja antaa pääsy katsomaan tilitietoa ja mitä tahansa teen, tulee hylsyä. Kokeilin Nordeaa, S-pankkia ja Paypalia. Kokeilin myös useampaa eri selainta. Palkkaa tulee ihan normaalisti tilille, tileillä on katetta ja maksuhäiriömerkintöjä ei ole. Samsungin asiakaspalvelussa useampi ihminen yritti selvittää vikaa, mutta eivät onnistuneet. Antoivat 10% alekoodin harmia poistamaan, mutta eipä tuo nyt ihan hirveästi lämmitä kun ei voi yhdistää muihin koodeihin :D

Jos jollain on tähän ratkaisu, olisin kiitollinen!
 
Minulla on LG näytössä vikaa. Tässä pienimuotoinen kertomus miten hienosti asiat etenevät

1. Tein LG nettisivuilla huoltotiketin. Mallin valittua, tuli tieto että näytöllä on onsite -takuu. Jee! Vaikuttaa kätevältä ja nopealta
2. Viikkoa myöhemmin LG:ltä tuli vastaus, että "ota yhteyttä Elcare huoltoon" (ex InfoCare).
3. Tein sinne tiketin, josta tuli laput ja viesti, että lähetä näyttö tänne -> Laatikkoa ei ole tallessa + Firmasta on huonot kokemukset netissä. Näyttö myös vielä toimii jotenkin, niin en voi olla ilman näyttöä kuukautta. Joten vastasin, että mitenkäs tuo onsite takuu?
4. Vastasivat tiedusteluuni, ota yhteyttä LG:lle numeroon 0800 05454.
5. Soitto sinne, puhelinpalvelu ohjaa, että numero ei ole käytössä vaan sinun tulee soittaa 0942552266
6. Soitan sinne ja sieltä otetaan tiedot ylös ja pyydetään lähettämään takuukuitti tekstivistin kautta tulevasta linkistä heidän palveluunsa
7. Tekstiviestissä oleva palvelu ei hyväksy viestissä olevaa tapausnumeroa, joten asian kanssa ei pääse eteenpäin... Eli toistaiseksi -vielä reilu viikko myöhemmin, tilanne on sama kuin alunperin. Saga saanee jatkoa

Ja sitten myyjät liikkeessä ihmettelevät, miksi asiakas ei suoraan asioi huollon/valmistajan kanssa vaan rahtaa romunsa sinne :D On toki tapauksia (kuten Garmin) joilla takuuasiat hoituu todella sujuvasti suoraan
 
Hei.
Tietääkö kukaan jos palautan telkkarin, joka tilattu kotiintoimituksella niin palauttavatko koko maksetun summan sisältäen postikulut vai pelkän telkkarin hinnan? Gigantti kyseessä.
 
Hei.
Tietääkö kukaan jos palautan telkkarin, joka tilattu kotiintoimituksella niin palauttavatko koko maksetun summan sisältäen postikulut vai pelkän telkkarin hinnan? Gigantti kyseessä.
Kyllähän lain mukaan postikulut pitää myös palauttaa, olettaen toki että sovelletaan 14 vrk:n lakisääteistä palautusoikeutta.
 
Kyllähän lain mukaan postikulut pitää myös palauttaa, olettaen toki että sovelletaan 14 vrk:n lakisääteistä palautusoikeutta.

Sinun on maksettava palautuskustannukset itse, paitsi

° jos myyjä on sitoutunut vastaamaan niistä, tai
° jos myyjä ei ole ennen tilauksen tekemistä kertonut, että sinun on vastattava kustannuksista sekä antanut tietoa palautuskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.


 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Yksi telkkari outletissa ja kuvauksen mukaan vähäisiä käytön jälkiä voi olla niin palautus mahdollinen.
Ilmeisesti verkosta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa lähimpään liikkeeseen vaan postin kautta. Palauttaminen kuitenkin botin mukaan ilmainen. Pitää koittaa joku ihminen saada linjoille huomenna jos eivät ole viikonloppu vapaalla.

Screenshot_20251017-211318.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei enää nykyään, laki muuttui. Kuluttaja vastaa palautuskuluista ellei yritys ole sitoutunut hyvittämään ne.
Palautuskuluista, ei lähetyskuluista. Ostaja voi palauttaa tuotteen valitsemallaan tavalla. Myyjän pitää palauttaa tuotteen hinta ja toimituskulut. Toki myyjän ei tarvitse korvata kuluja jotka ovat aiheutuneet siitä kun ostaja palauttaa tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Palautuskuluista, ei lähetyskuluista. Ostaja voi palauttaa tuotteen valitsemallaan tavalla. Myyjän pitää palauttaa tuotteen hinta ja toimituskulut. Toki myyjän ei tarvitse korvata kuluja jotka ovat aiheutuneet siitä kun ostaja palauttaa tuotteen.
Pitää valita klarna maksutavaksi niin ei ainakaan tarvitse odottaa rahoja takaisin viikkotolkulla jos palautukseen menee kun sellainen vaihtoehto näytti olevan.
 
Palautuskuluista, ei lähetyskuluista. Ostaja voi palauttaa tuotteen valitsemallaan tavalla. Myyjän pitää palauttaa tuotteen hinta ja toimituskulut. Toki myyjän ei tarvitse korvata kuluja jotka ovat aiheutuneet siitä kun ostaja palauttaa tuotteen.
Oletin että kyse nimenomaan palautuskuluista, my bad.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 129
Viestejä
4 967 763
Jäsenet
79 742
Uusin jäsen
Vingga

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom