Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Palautuskuluista, ei lähetyskuluista. Ostaja voi palauttaa tuotteen valitsemallaan tavalla. Myyjän pitää palauttaa tuotteen hinta ja toimituskulut. Toki myyjän ei tarvitse korvata kuluja jotka ovat aiheutuneet siitä kun ostaja palauttaa tuotteen.
Ja postikulut pitää korvata ainoastaan sen edullisimman tavan mukaan. Eli jos tarjolla on toimitus postiin hintaan 14,90e, ja ostaja on valinnut kotiinkuljetuksen hinnalla 29,90e, pitää liikkeen hyvittää ainoastaan tuo 14,90e.
 
Mikäköhän on kun Gigantti antaa kuukauden toimitusajan vaikka tuotetta näytti olevan varastossa ja mainosti toimitusta 1-3 pv? No pitää soitella huomenna
 
Porukka on sanonut täällä, että Gigantin tuo tilauksen eteneminen ei etenisi lainkaan eli sitä ei päivitetä. Kyllä se minun kohdalla toimi kuten pitääkin.
 
Mikäköhän on kun Gigantti antaa kuukauden toimitusajan vaikka tuotetta näytti olevan varastossa ja mainosti toimitusta 1-3 pv? No pitää soitella huomenna
Olisiko kyse samasta asiasta kuin tässä uutisessa

Eli tuotetta on Suomen keskusvarastolla, mutta asuinpaikkasi ei kuulu varaston toimitusalueeseen. Asuinpaikkasi tuote toimitetaankin Ruotsin keskusvarastolta, mutta siellä tuotetta ei ole heti toimittaa ja toimitus venyy.
 
Onkohan Gigantti parantanut tuota toimitusajan tarkistusmahdollisuutta tuosta Marjutin tapauksesta? Jos nyt kattoo vaikka jonkun pesukoneen niin tuotesivulta pystyy tarkistaa toimitusajat ja tavat kun syöttää siihen riviin postinumeron
 
Olisiko kyse samasta asiasta kuin tässä uutisessa

Eli tuotetta on Suomen keskusvarastolla, mutta asuinpaikkasi ei kuulu varaston toimitusalueeseen. Asuinpaikkasi tuote toimitetaankin Ruotsin keskusvarastolta, mutta siellä tuotetta ei ole heti toimittaa ja toimitus venyy.
No tämähän se varmaan on, pitääpä soitella ja perua toimitus. Jaksa kuukautta odotella kun muualtakin saa samaan hintaan.
 
Olisiko kyse samasta asiasta kuin tässä uutisessa

Eli tuotetta on Suomen keskusvarastolla, mutta asuinpaikkasi ei kuulu varaston toimitusalueeseen. Asuinpaikkasi tuote toimitetaankin Ruotsin keskusvarastolta, mutta siellä tuotetta ei ole heti toimittaa ja toimitus venyy.
Muistuttelen aina itseäni välttämään myymälässä asiointia juuri näistä syistä..valehtelematta yli tunnin jono kun asiakkaalle yritettiin selittää miten homma toimii.
(Sitoi kaksi työntekijää ja lopuksi paikalle saapui myös heidän esihenkilö)
Ymmärsin vierestä että tuote tilattu netistä, odotusaika ei miellyttänyt -> myymälään vänkäämään rahojen palautusta käteen eli eri tavalla kuin maksettu tai saman tuotteen nopeampaa toimitusta tähän myymälään. En nyt aivan ymmärtänyt tai kuunnellut niin tarkkaan mitä piti sisällään mutta samaa asiaa vatvottiin toista tuntia. Homma ratkesi kun esihenkilö saapui paikalle ja löi tälle vänkääjälle jonkinsortin alennuksen kouraan ja kaikki poistuivat tyytyväisinä.
 
Soittelin asiakaspalveluun ja johtui siitä että tuotteet oli eri varastoissa. Jos olisi tilattu erikseen niin olisi tullut nopeasti mutta nyt kun yhdessä niin kesti. Sai onneksi vaihdettua eri toimituksiin. Vähän hassu systeemi.
 
Soittelin asiakaspalveluun ja johtui siitä että tuotteet oli eri varastoissa. Jos olisi tilattu erikseen niin olisi tullut nopeasti mutta nyt kun yhdessä niin kesti. Sai onneksi vaihdettua eri toimituksiin. Vähän hassu systeemi.
Ai sait. Itse kysyin juuri oman tilaukseni perään ->Olen viikon odottanut varastossa olevien tuotteiden toimistusta, eikä vielä ole tila muuttunut mihinkään, ei edes "lähetetty". No kysyin chastista voisiko tuotteet saada erikseen tai muuta, asiakaspalvelija kehotti vain odottelemaan rauhassa
 
Ai sait. Itse kysyin juuri oman tilaukseni perään ->Olen viikon odottanut varastossa olevien tuotteiden toimistusta, eikä vielä ole tila muuttunut mihinkään, ei edes "lähetetty". No kysyin chastista voisiko tuotteet saada erikseen tai muuta, asiakaspalvelija kehotti vain odottelemaan rauhassa
Joo soittelin respaan ja ystävällisellä otteella molemmin puolin. Ei ongelmaa.
 
Nyt sattui omalle kohdalle:

Ostettu älykello Gigantista -> hajosi 2v sisällä ja vein myymälään takuuseen -> Kävi huollossa ja ei pystynyt korjaamaan ja samaa tuotetta ei ole enää saatavilla -> Gigantti antoi kellon arvoisen lapun ja sanoi että voi käyttää vain uuteen älykellon hankintaan (ei mihkään muuhun), voi olla kalliimpi jos itse maksaa päälle.

Onko tämä OK vai voinko vaatia rahoja takaisin koska gigantilla ei ole enää tarjota samaa tuotetta? Jos voin vaatia rahoja takaisin, mikä olisi fiksuin perustelu?
 
Nyt sattui omalle kohdalle:

Ostettu älykello Gigantista -> hajosi 2v sisällä ja vein myymälään takuuseen -> Kävi huollossa ja ei pystynyt korjaamaan ja samaa tuotetta ei ole enää saatavilla -> Gigantti antoi kellon arvoisen lapun ja sanoi että voi käyttää vain uuteen älykellon hankintaan (ei mihkään muuhun), voi olla kalliimpi jos itse maksaa päälle.

Onko tämä OK vai voinko vaatia rahoja takaisin koska gigantilla ei ole enää tarjota samaa tuotetta? Jos voin vaatia rahoja takaisin, mikä olisi fiksuin perustelu?
Voit vaatia. Lahjakorttia ei tarvitsevat hyväksyä.
 
Nyt sattui omalle kohdalle:

Ostettu älykello Gigantista -> hajosi 2v sisällä ja vein myymälään takuuseen -> Kävi huollossa ja ei pystynyt korjaamaan ja samaa tuotetta ei ole enää saatavilla -> Gigantti antoi kellon arvoisen lapun ja sanoi että voi käyttää vain uuteen älykellon hankintaan (ei mihkään muuhun), voi olla kalliimpi jos itse maksaa päälle.

Onko tämä OK vai voinko vaatia rahoja takaisin koska gigantilla ei ole enää tarjota samaa tuotetta? Jos voin vaatia rahoja takaisin, mikä olisi fiksuin perustelu?
Jos KKV:n ohjetta tulkkaa, niin:
Myyjän on hyvitettävä virhe ensisijaisesti korjaamalla tai vaihtamalla tuote vastaavaan. Jos tämä ei ole mahdollista, kuluttaja voi vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua.

Tämähän tuossa menettelyssä täyttyy ja ehkä hieman päällekin, sillä antavat valinnanvapauden sinulle valita mieluinen eikä lähinnä vastaavaa.
Jos koet ettei vastaavaa ole heillä kaupan, niin neuvottelemaan sitten vain kaupan purusta.

Edit:
Voit vaatia. Lahjakorttia ei tarvitsevat hyväksyä.
Kaupan purussa ei tarvitse lahjakorttia hyväksyä, tässä näkisin olevan vielä ensisijainen keino vaihtaa tuote vastaavaan.
 
Tämähän tuossa menettelyssä täyttyy ja ehkä hieman päällekin, sillä antavat valinnanvapauden sinulle valita mieluinen eikä lähinnä vastaavaa.
Jos koet ettei vastaavaa ole heillä kaupan, niin neuvottelemaan sitten vain kaupan purusta.

Ok, kiitos tästä. Ongelmana on lähinnä se että samaan hintaan ei ole mitään vastaavaa. Ostin kellon hyvästä alennuksesta (250€ kellon 160€ hintaan) ja tällä hetkellä 160€ hinnalla ei vaan ole mitään yhtä hyvää kelloa. Pitää toivoa että lähiaikoina tulisi alennukseen joku hyvä kello, ja jos ei tule niin ehkä kokeilen kaupan purkua sitten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 730
Viestejä
4 975 393
Jäsenet
79 833
Uusin jäsen
Nesmu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom