Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Meillä kanssa varaajan ylälämpöanturi näyttää reipas 59c vaikka vesi pöntössä on 90c. 48-59c pöntön ulkolämpö on n. 50-90c vedenlämpöä. Pöntössä ei ole anturitaskua yläpäässä niiin se aiheuttaa ainakin osan mittavirheestä.
Epäillyt omaa anturointia mutta ilmeisesti siis aika normijuttu ilman anturitaskua.
Meillä noi ulkolämmöt olen hakenut yrityksellä ja erehdyksellä. En nyt ulkoa muista paljonko pitää ulkolämpö olla että 4-henkinen perhe pärjää 24h 300L varaajan lämpimällä vedellä, mutta alkuvaiheissa testeissä kyllä sai käydä aika viileässä suihkussa :)

TP-Linkin Tapo H200 hubia pyrin wifiin kytkemään mutta ei löydä, pitäisikö Asuksen smart connect (joka yhdistää kaistat yhdeksi näkyväksi verkoksi) ottaa pois päältä ja tehdä erilliset 2,4 ja 5 verkot?

edit: Tein salasanallisen 2.4 quest verkon joka tuntuu ratkaisseen ongelman ilman että täytyy parittaa kaikkea uudestaan (mikä olisi smart connectin purkamisen jälkeen edessä).

Viimeksi muokattu:
@heebo1974 @Anagonda
Ei siellä noin isoja heittoja pitäisi olla, vaikkei anturitaskua olekaan.
Anturi kunnolla sivuttain (eikä pelkkä pää edellä) pöntön kylkeen eristeen alle ja vähän johtoa mukaan. Jos siellä ainoastaan anturin pää on kyljessä ~kiinni, niin voi heittää reilustikin, koska se itse anturi siellä anturikotelon sisällä ei välttämättä ole ihan kotelon päässä asti.

Ei mulla tosiaankaan noin isoja heittoja ole ds18b20 antureiden kanssa, jotka työnnetty eristeen/peltikuoren alle.
Ensin eristeeseen sopivan kokoinen reikä varaajan kylkeen asti ja siitä sitten ~90' mutkalla varaajan kylkeä pitkin pidemmälle. Sen jäkeen reiän eristys.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 320
Jäsenet
78 962
Uusin jäsen
KaiserSoze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom