Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Olisin myös kiinnostunut tuosta toteutuksesta. Olen harkinnut älykkäämmän ovikellon asentamista, mutta vielä ei ole ollut ostohousuja jalassa. Etukuistille menee yksi cat6 kaapeli kameraa varten. Voisiko siitä jotenkin jakaa tuollaisella erillisellä piilotettavalla kytkimellä johto myös ovikellolle? Tulisi siis ulos, mutta sääsuojaan ja ip-kestävään rasiaan. Kameralle tulee pelkkä poe-virta, ei ole erillistä virtalähdettä. Tosin tarvittaessa sähkäri voinee nykyisestä kuistin pistorasiasta haaroittaa myös erilliset sähköt jos tarvetta on.

Olen miettinyt sitä, jos tuollaisen ovikellon saisi paritettua yale linukseen ja esim. lätkällä saisi kuitattua itsensä sisään siten, että ovi aukeaa ja hälyt menee pois päältä (ettei jokaista tarvitse erikseen kuitata).
Kuten tuossa mun edellisessä viestissä oli niin mulla on myös yksi ethernet-kaapeli, jonka perässä on hallitsematon PoE pass-through "kytkin" eli tällainen.
Siitä menee sitten kaapelit kameralla ja ovikellolle. Koska kyseessä on pass-through niille sille pitää syöttää virtaa. Minulla on toisessa päässä PoE++ (60W) adateri.

Tämä setup on toiminut oikein hyvin. UI network tunnistaa aivan oikein, tosin 1GE porttina mutta ei sillä ole väliä.

Unifi ovikello on pitänyt itsellekin laittaa Reolink ovikellon tilalle. Reolink palvelee muuten hyvin, mutta hahmon tunnistus ja sitä kautta ulkovalojen syttyminen on hidasta. Ethernet-kaapeliveto tuossa hidastaa eniten, ohuella Unifi-kaapelilla sen saa melko huomaamattomasti tuotua listo pitkin tms. Halutessaan voi palauttaa alkuperäisen kellon toimintaan laittamalla sen Shellyn kytkimen taakse. Protectista "web-hook" Shellyn osoitteeseen nappia painettaessa ja kello soi, ei tarvitse edes Home Asistantia tuohon.

Lite-ovikello on melko ruma Reolinkiin verrattuna ja Pro-malli kallis, voi olla että hinta ratkaisee kuitenkin. Pro-mallissa olisi mielenkiintoinen integraatio Door access kilkkeisiin eli kulunvalvontaan. Jos ei olisi Doorman älylukkoja niin tuolla saisi sähkölukot käyttöön.

Unifi ovikello on pitänyt itsellekin laittaa Reolink ovikellon tilalle. Reolink palvelee muuten hyvin, mutta hahmon tunnistus ja sitä kautta ulkovalojen syttyminen on hidasta. Ethernet-kaapeliveto tuossa hidastaa eniten, ohuella Unifi-kaapelilla sen saa melko huomaamattomasti tuotua listo pitkin tms. Halutessaan voi palauttaa alkuperäisen kellon toimintaan laittamalla sen Shellyn kytkimen taakse. Protectista "web-hook" Shellyn osoitteeseen nappia painettaessa ja kello soi, ei tarvitse edes Home Asistantia tuohon.

Lite-ovikello on melko ruma Reolinkiin verrattuna ja Pro-malli kallis, voi olla että hinta ratkaisee kuitenkin. Pro-mallissa olisi mielenkiintoinen integraatio Door access kilkkeisiin eli kulunvalvontaan. Jos ei olisi Doorman älylukkoja niin tuolla saisi sähkölukot käyttöön.
Ja hyvä huomata myös, että Pro malli tarvitsee myös access-hubin jos haluaa noita NFC/painike juttuja toimintaan.

Kuten tuossa mun edellisessä viestissä oli niin mulla on myös yksi ethernet-kaapeli, jonka perässä on hallitsematon PoE pass-through "kytkin" eli tällainen.
Siitä menee sitten kaapelit kameralla ja ovikellolle. Koska kyseessä on pass-through niille sille pitää syöttää virtaa. Minulla on toisessa päässä PoE++ (60W) adateri.

Tämä setup on toiminut oikein hyvin. UI network tunnistaa aivan oikein, tosin 1GE porttina mutta ei sillä ole väliä.
Olisiko sulla mittoja, minkä kokoinen tuo asennuskotelo on mitä käytit? Näyttäisi melko passelilta tuolle "kytkimelle". Piilottaisin tuon kuistin katon rakenteisiin ja olen miettinyt minkä kokoisen rasian sinne laittaisin.

Olisiko sulla mittoja, minkä kokoinen tuo asennuskotelo on mitä käytit? Näyttäisi melko passelilta tuolle "kytkimelle". Piilottaisin tuon kuistin katon rakenteisiin ja olen miettinyt minkä kokoisen rasian sinne laittaisin.
Muistaakseni ostin tuon Puuilosta tai Motonet. En nyt suorilta löytänyt nettisivuilta mikä se noista oli / mikä se tarkka koko oli.
Mutta voin käydä jossain vaiheessa mittaamassa. Tosiaan tarvitsee isomman boksin, jotta kaapelit mahtuu kääntymään kunnolla.

Isoja päivityksiä ja muutoksia taas tulossa Network appiin. EA 10.2.78

UniFi Network Application 10.2.78
Early Access

Added Time Machine in Port Manager

Review port activity up to 24 hours in the past to analyze device connectivity and detect anomalies for faster troubleshooting.

Added Infrastructure Topology & Digital Twin

Introduces a topology view focused on core infrastructure, providing clear visibility into key inter-switch and device bridge links. Includes a rack-level Digital Twin for physical-to-logical mapping and improved operational awareness.

Added Device Supervisor

Monitors UniFi device heartbeat and automatically power-cycles unresponsive devices via PoE switches or UniFi PDUs to restore connectivity with minimal downtime.
Improvements
Added the ability to easily revert device firmware to previous versions.
Added support for Device Linking for PDU outlets.
Added IPv6 support for WireGuard VPN.
Requires UniFi OS 5.1 or newer.
Added the ability to disable the buzzer sound on UPS devices.
Added an API endpoint to retrieve MC-LAG domain information.
Added ASN information to WAN-related system logs.
Added the ability to reposition lower main menu items.
Added keyboard arrow navigation across panels on the Device and Client pages.
Added a TX Retries column and a “Locked to AP” indicator on the Clients page, along with a filter for locked AP clients.
Added OWE support in WiFi Broadcast settings for open networks.
Added a warning when using Fast Roaming with MLO in WiFi Broadcast settings.
Added support for regular Admins to establish Teleport connections from the WiFiman app.
Improved IGMP Snooping configuration user experience.
Improved VPN Server, VPN Client, and overall VPN settings user experience.
Improved Flows processing performance.
Improved sorting of uptime on the Device page.
Improved the Port Manager user experience.
Added BPDU Guard, which disables a port if STP control frames are received to prevent loops. Requires manual re-enablement. Should not be enabled on ports connected to switches, APs, or gateways.
Added STP Edge, which enables immediate forwarding on client-facing ports to speed up connectivity. Automatically disabled if a BPDU is received.
Added the ability to configure Storm Control as a percentage.
Added support for Fast Leave per port.
Requires UniFi Switch firmware 7.3.118 or newer.
Improved WiFi Doctor user experience.
Improved dashboard details for device, application, and UniFi OS updates, including revert options.
Revert options require UniFi OS 5.1 or newer.
Improved grouping options by application on the Device page for large sites.
Improved overall application stability and resiliency.

Bugfixes
Fixed an issue where channel width could be mismatched when adopting wireless APs.
Fixed an issue where more Layer 3 networks could be created than supported on USW devices.
Fixed an issue where Smart Queues were incorrectly limited to 1 GbE on UDM models.
Fixed an issue where Rogue AP Detected notifications could be missing.
Fixed an issue where WiFi Speed Limit settings were not displaying in rare cases.

Muistaakseni ostin tuon Puuilosta tai Motonet. En nyt suorilta löytänyt nettisivuilta mikä se noista oli / mikä se tarkka koko oli.
Mutta voin käydä jossain vaiheessa mittaamassa. Tosiaan tarvitsee isomman boksin, jotta kaapelit mahtuu kääntymään kunnolla.

Noin 20.5cm x 10.5cm.

Pahainen ongelma yksi kytkin, 5 porttinen ei suostu lähtemään linjoille, on off line. Jonka perässä monenmoista laitetta. Yrittää adoptoida muttei onnistu. Resettiä painoin reilun 10sek muttei ainakaan menny tehdas asetuksille.

Toinen murhe liittyy wifiin. Menet johonkin sivulle. Yhteys voi katketa ja pitää ladata uudestaan. U6+ käytössä nyt, oletin sen parantavan ongelman. Aiemmin oli decon purkkeja.

Minulla on tällä hetkellä vielä mobiililaajakaista.

Pahainen ongelma yksi kytkin, 5 porttinen ei suostu lähtemään linjoille, on off line. Jonka perässä monenmoista laitetta. Yrittää adoptoida muttei onnistu.
Onko Flex Mini -kytkin.

Itsellä oli tuollaisen kanssa saman tapaisia ongelmia pari vuotta sitten.

Taisi olla silloin jotain tekemistä VLANien kanssa.

Hoitui muistaaksenisillä keinoin, että laitoin uplinkissa Flex Minille lähtevän portin Tagged VLAN=Default ja Tagged VLAN Management=”Allow all”.

Ehkä kannattaa irrottaa kytkimestä lähtevät LAN-kaapelit adoptoinnin ajaksi,

Statistiikka

Viestiketjuista
301 417
Jäsenet
81 986
Uusin jäsen
Tozaah

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom