Kysymyksiä sähkömiehille

Itse näkisin, että osakkaan huoneistoon ja sen arovon vaikuttaviin asioihin asiat tapahtuvat toisin, ainakin silloin jos ei haluta jälkipyykkiä, ja tietääkseni taloyhtiömme on sentään järkevän sorttinen. Arvo sikäli, että ihan varmasti jos ikinä halutaan alkaa myydä osaketta, joku tarkka ostaja alkaa urputtaa noista.

Mutta katsotaas, miten etenee. Huoneistokortti ei näytä tarkkaan miten nuo olisi pitänyt olla, toisin kuin olohuoneessa. Plus eräs muu veto on selkeästi tehty erilailla kuin suunnitelma, joten nuo ovat eläneet tehtäessä.
Olet tainnut vaan tehdä kärpäsestä härkäsen. Vähän putsausta kaapin päältä ja elämä jatkuu. ;)

Olet tainnut vaan tehdä kärpäsestä härkäsen. Vähän putsausta kaapin päältä ja elämä jatkuu. ;)

No, näinkin voi olla. Mutta kun sekin on juttu, että elämässä ei saa mitään jos ei vaadi ja joskus pitää vaatia. Etenkin jos maksetaan kymppitonneja tästä riemusta.

Tosiaan varmaan on näkemyksissä eroja. Itsellä on se, että jos rahapussiin tehdään lovi, niin sitten tehdään vimpan päälle.

En viitsi listata niitä muita ei-sähköjuttuja, joita on jo korjailtu. Nekin olisivat aiheuttaneet pysyvän harmistuksen vaikka monen mielestä täällä ei ehkä kaikkia olisi kannattanut listata. Kaikkiin pieninkiin havaintoihin kyllä reagoitiin heti, joten eivät olleet nekään kärpäsestä härkäsestä tekemisiä, vaan oman edun vaalimista.

Kärjiestäen: aina ei tarvitse olla lammas ja tyytyä siihen mitä saa, itse asiassa kokemuksen mukaan joskus kannattaa olla jopa yliänkyrä, niin firmat tulevat paremmin vastaan. Suosittelen kovasti omien oikeuksien ajamista muillekin.

Mä ainakin mietin että mitä sä meinaat että tuolle pitäisi tehdä?

Se nyt on kuitenkin saman tekevää mitä sille olisi pitänyt tehdä, kun se nyt on noin jo tehty. Niiden kaapeleiden upottaminen rakenteisiin on tietysti mahdollista, mutta se kuitenkin tarkoittaa parin viikon remppaa, kun kaapit ja seinä puretaan ja tehdään uusiksi - eikä tolla kuitenkaan saavut muuta kuin sen että joskus tulevaisuudessa tehtävän keittiörempan yhteydessä ei tarvii siirrellä noita kapluja. Mä nyt oletan että nuo ovat normaalit keittiönkaapit, eikä noita normaalisti näe.

No, näinkin voi olla. Mutta kun sekin on juttu, että elämässä ei saa mitään jos ei vaadi ja joskus pitää vaatia. Etenkin jos maksetaan kymppitonneja tästä riemusta.

Tosiaan varmaan on näkemyksissä eroja. Itsellä on se, että jos rahapussiin tehdään lovi, niin sitten tehdään vimpan päälle.

En viitsi listata niitä muita ei-sähköjuttuja, joita on jo korjailtu. Nekin olisivat aiheuttaneet pysyvän harmistuksen vaikka monen mielestä täällä ei ehkä kaikkia olisi kannattanut listata. Kaikkiin pieninkiin havaintoihin kyllä reagoitiin heti, joten eivät olleet nekään kärpäsestä härkäsestä tekemisiä, vaan oman edun vaalimista.

Kärjiestäen: aina ei tarvitse olla lammas ja tyytyä siihen mitä saa, itse asiassa kokemuksen mukaan joskus kannattaa olla jopa yliänkyrä, niin firmat tulevat paremmin vastaan. Suosittelen kovasti omien oikeuksien ajamista muillekin.
Parempi noihin asioihin on reagoida nyt jos ne häiritsee, kun vasta myöhemmin. Ainakin sen verran, että on jotain kirjallista niistä reklamoitu, jos myöhemmin tulee jotain vääntöä.
Työn suoritetta on vaikea kommentoida, kun ei tiedä tarkalleen mitä taloyhtiön ja urakoitsijoiden välillä on sovittuna. Se kannattaa kuitenkin muistaa, että jos alat vaatimaan itsellesi jotain spesiaaliratkaisuja muihin osakkaisiin verrattuna, niin tasavertaisuuden nimissä kaikilla muilla on oikeus samaan. Eli loppupeleissä saattaa tulla itsellekin kalliiksi, jos kaikkiin kämppiin aletaan tekemään muutoksia toteutustapaan. Tämä tosin vain silloin, jos korjaus/muutostyöt eivät mene täysin urakoitsijan takuukorjauksina.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 617
Jäsenet
80 093
Uusin jäsen
Lansa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom