Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Halvin ei aina välttämättä silti ole huonoin.
Tässä tapauksessa on tulossa suurempi määrä käyttöön, jossa useimmiten paristo tyhjentyy ennen aikojaan, kun joku unohtaa johdon paikalleen soittimeen tai pedaaliin. Silloin ei ole merkillä väliä.
Periaatteessa tuollaisessa käyttötapauksessa (jossa paristo usein vedetään aivan tyhjäksi) niin pitäisin tärkeimpänä ominaisuutena sitä, että paristo ei vuoda. En sinänsä tiedä mitkä paristot tässä suhteessa on hyviä, mutta olen monesta lähteestä lukenut että Duracellit on kovia vuotamaan.

Periaatteessa tuollaisessa käyttötapauksessa (jossa paristo usein vedetään aivan tyhjäksi) niin pitäisin tärkeimpänä ominaisuutena sitä, että paristo ei vuoda. En sinänsä tiedä mitkä paristot tässä suhteessa on hyviä, mutta olen monesta lähteestä lukenut että Duracellit on kovia vuotamaan.
Jep, Duraleakeja en itsekään enää käytä juuri tuon suuren vuotoriskin takia. Toiset jotka vuotaa herkästi on Energy+ -merkkiset paristot. Sitten jotkut laitteiden mukana tulleet GoldenPower-paristot kanssa vuotavat liki 100% todennäköisyydellä. Tuossa mielessä tähän asti on jotkut halpikset olleet hyviä, yhtään Pirkkaa tai Rainbow-paristoa ei ole vielä vuotanut itselläni. Vartatkin joskus päättävät vuotaa mutta eivät läheskään niin tuhoisasti kuin esim nuo Duracellit.

Testejähän on tehty, mutta en tiedä testistä, jossa Coop olisi mukana. Tokihan sen voi testata itse ja verrata muihin.

Esim. kuluttajalehden testissä todettiin halpisparistojen pärjäänneen suhteessa hyvin (esim. Lidl, Rainbow) mutta koska testitulokset taitaa olla vain tilaajille, niin linkitän tähän IS:n yhteenvetoon

Tässä on yhden tsekkiläisen testin tulostaulukko 9V paristoista ja tässä on valitettavasti lähes pelkästään merkkituotteita.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://drive.google.com/file/d/17j742YWF2Jt0mv3SfImghoMx59g9iXrM/view

Viimeksi muokattu:
Onko tästä muuten mitään virallisempia testejä koskaan tehty? Kiinnostaisi tarkemmin, mihin tämä perustuu.
Onhan noita paristoja joskus joku Tekniikan Maailma tai Kuluttaja testaillut. testeissä vaan ei ole yleensä lähellekään kaikkia myynnissä olevia merkkejä eikä malleja eikä testeissä yleensä testailla kovin montaa käyttöprofiilia joten olen omalla kohdalla todennut "mututuntuman" parhaaksi kun itse valitsen paristoja johonkin laitteeseen.

Itsellä oli yksi levyllinen Lidlin nappiparistoja, ja aika usein niitä sai vaihtaa autonavaimiin. Ostin seuraavaksi valmistajan mukaan pitkään varauksen säilytyksessä säilyttävää Vartaa ja taitaa olla kohta vuosi siitä kun laitoin ekan Vartan käyttöön, ei merkkejä vaihtotarpeesta.

Statistiikka

Viestiketjuista
285 357
Jäsenet
78 984
Uusin jäsen
Oliver L

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom