Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Poliisit oli provikkapalkalla joskus. Johti aika jänniin tilanteisiin kun komisaariot oli piilossa jossain puskassa kirjoittelemassa sakkoja ajatuksella että jos vaan pystyy asian tulkitsemaan tietyllä tavalla niin lappu kouraan.

Nykyään voisi poliisi antaa halukkaille autokameroita, jotka valvoisivat liikennettä automaattisesti ja laittaisivat lapun aina hyväksyttäväksi kun havaitsevat turvavälin puutteen jne.
Näissä tulee vaan taas se suomalainen byrokratia kun ei voida sakottaa tietämättä kuljettajaa.

Voi tuota vähän tarkentaa, että hänen mielestään liian hiljaa. Mittarinopeuden ajaminen keski- tai oikealla kaistalla on ihan ok vaikka siitä pahimmilla öyhöttäjilla voi puhjeta verisuoni siitä.

Osta/aja moottoripyörällä niin huomaat että mitään järkisyytä mihinkään outoon käytökseen kotiloilta ei löydy, kunhan saa roikkua perässä.

Osta/aja moottoripyörällä niin huomaat että mitään järkisyytä mihinkään outoon käytökseen kotiloilta ei löydy, kunhan saa roikkua perässä.
Olen kokeillut sitäkin. Ei se kauheasti eroa autolla ajamisesta, mutta siinä huomaa tuon perässä roikkumisen helpommin koska olo on turvattomampi ilman suojaavaa koria. Ihan perässä kiinni roikkuvia on yllättävän suuri osa autoilijoista, ainakin siellä missä itse liikun päivittäin.

Olen kokeillut sitäkin. Ei se kauheasti eroa autolla ajamisesta, mutta siinä huomaa tuon perässä roikkumisen helpommin koska olo on turvattomampi ilman suojaavaa koria. Ihan perässä kiinni roikkuvia on yllättävän suuri osa autoilijoista, ainakin siellä missä itse liikun päivittäin.

Erikoinen heitto oli. Näyttää siltä että turvavälit vähintään puolittuu kun kuskin alta neljä pyörää vaihtuu kahteen.

Joskus sunnuntaisin näkee poikkeuksiakin. silloinkin vähyys on silmiinpistävän hämmentävää ,luulis että sunnuntai ajelulla pystypyörällä edes se olisi hanskassa.

Erikoinen heitto oli. Näyttää siltä että turvavälit vähintään puolittuu kun kuskin alta neljä pyörää vaihtuu kahteen.

Joskus sunnuntaisin näkee poikkeuksiakin. silloinkin vähyys on silmiinpistävän hämmentävää ,luulis että sunnuntai ajelulla pystypyörällä edes se olisi hanskassa.
Riippuu varmaan aika pitkälti siitä missä ajaa. Kun ajelee länsiväylää ja kehä 1:stä ruuhka-aikaan voi todeta ettei ne takana oöevan turvavälit eroa kaksipyöräisen kohdalla käytännössä ollenkaan. Siellä suuri osa on n. sekunnin päässä edellä ajavasta, edellä oleva. ajoneuvon muodosta riippumatta.

Voi olla että frekvenssi eroaa vähän esim. maanteillä, mutta ei alle sekunnin turvaväli mikään poikkeus ole autolla, eikä moottoripyörälläkään. Vähintään puolittuminen on aika raju väite kun henkilöautollakin ajaessa saa joka ajokerralla ihmetellä noita muutaman metrin päässä ajavia.

Ja jälleen kerran tyyppi jättää tasa-arvoisessa risteyksessä väistämättä oikealta tulevaa ja soittaa vielä torveakin kun itse rikkoo liikennesääntöjä.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 570
Jäsenet
78 680
Uusin jäsen
Joukhahainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom