Jos joku lähestyy muuten vapaalla tiellä vauhdilla ja väläyttää valoja hyvissä ajoin, niin oletan hänellä olevan oikea kiire ja mielelläni päästän ohi.
Tuosta esimerkistä melkein tuli mieleen että oliko siellä tulossa tosiaan se tarujen kirurgi.
Kirurgien vika ei ole se että antakaa tietä vilkutteliat leimataan lähinnä idooteiksi, vaan heidän jotka sitä tekee ihan vain kun voivat.
Nyt en ihan käsitä, siis jos minun takana joku ajaa perseessä kiinni ja turvaväli menee umpeen, niin minun edessä olevana tulee hidastaakin tahtia? Olettaisin että oikea tapa on vain pitää vauhti muuttumattomana tai vähintään pitää liikkeet ennakoitavina ja rauhallisina.
No sinun kuuluisu tiputtaa vauhtia, ei edessä olevan. (no silloin hänenkin jos roikut hänen kontissa)
Vastuu turvavälistä kuuluu toki takanatulevalle, mutta jos se ei pidä siitä huollen, niin edessä olevalla konstit vähissä. aina säännöllisesti keskustelua että mikä olisi paras tapa toimia, kuinka nopeasti pitää reakoida, viestiä ensin vilauttamalla valoja, montako kertaa ennenkuin alkaa sitä vauhtia sovittaa siihen väliin. Tolkulliset kuskit herää jo viimeistään siihen. Sitten se pieni ryhmä joka luulee että tässä nyt kiusataan häntä.
Yleisintä varmaan se että jatketaan vakkarilla ja toivotaan että roikkuja katoaa, se ei nyt ole tie onneen, en muista mikä enkka mitä nähnyt, mutta yli satakilometriä ei ennen kuulumatonta. Joillain sitten palaa pinnan ja lähteävät karkkuun. Jos ei itsellä ylärajaa niin sillä pääsee jo aika monesta eroon, jäljelle jää sitten pieni vähemmistä jolla ei myöskään ylärajaa.
No nyt aika tuuheat tulkinnat. Väität siis vakavissasi, että jos joku ajaa takanasi liian pienellä turvavälillä ja sen vuoksi tulee kolari, niin sinä olisit syyllinen

Ei helvetti
Ei tainnut niin väittää, vaan toi esille että jos joku on liianpienellä turvavälillä takana niin sitten pitää sovittaa se nopeus sen mukaan.
Jos tapahtuu joku onnettomuus niin ne on tapauskohtaisia, miten syyllisyyttä jaetaan, mutta jos siinä onettomuuden jalkeen edessa vammautunut ja itse alaraaja vammautunut, ihan vaan sen takia ei viitsinyt sitä vauhtia alentaa, vaikka ihan tasan tarkkaan tiesi että toinen konstissa.
Peräänajetellut ne perään ajot on aika riskialttiita.
Myönnän kyllä että on aika iso kynnys reakoida ja toimia siinä tilanteessa (kun takana joku aivan liianlähellä), helposti rajoittuu vain siihen että ottaa eteen paremman turvavälin, ottaa paremman ajoasennon, tarkistaa turvavyön. Ja siinä helposti stressaa, takanatulia voi tarkkaavaisuutta, ehkä omat turvavälikin alkaa lipsuun, pumppaamista jne.