Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Silmät kiinnikö ne on ajellut? Näkisihän se jo tievalaistuksesta, että väärällä puolella ollaan. Ja ajaminen vaan jatkuu. Tossa tilanteessa pitää siirtää auto pientareelle hätävilkut päälle. Ei saatana...
 
Kauppareissulla sai taas kummastella. Pyöräilijä tuli punaiselta pyöräkaistalta oikealta vasemmalle ajoradan yli juuri ennen risteystä. Pitääkin tutkiskella sääntöjä, mutta en olisi itse fillarilla työntynyt suoraan kulkevien autojen eteen. Toinen (laitan spoileriin kuvan) oli ilmeisesti joku kiireinen kirurgi, kun katsoi vastaantulijoiden kaistan olevan hänen privaatissa käytössään. Kovaa meni ja jonkun torvikin soi.

1763207427469.png
 
Silmät kiinnikö ne on ajellut? Näkisihän se jo tievalaistuksesta, että väärällä puolella ollaan. Ja ajaminen vaan jatkuu. Tossa tilanteessa pitää siirtää auto pientareelle hätävilkut päälle. Ei saatana...

Uria pitkin ne varmaan on ajellut, ensimmäisen jäljissä. Mutta kyllä tuossa vähemmän riittää ymmärrystä, kun kuitenkin nelostie on aika selkeä järjestelyiltään...
 
Oliko se jono autoja vai x kpl yksittäisiä, jonossa tuon nyt jotenkin ymmärtää jos aivan susipaska keli niin takaa tulevat menneet edellä ajavan perässä. Jos kaikki yksittäisi autoja niin???
 
Olis kyllä mielenkiintoista tietää ja vieläpä vaikka kojelautakamerasta ihan videolta nähdä, että miten tuo on päässyt käymään.

Aika karseen näkönen keli, mutta silti…tuohon kun olis lisännyt sen vasemman kaistan luupään, joka painaa tossa kelissä 110 lasissa, niin ei olis välttämättä tullu ruumiita, vaan jauhelihaa.
 
Kaipa siinä on huono keli hämännyt jotakuta, kelle ei tuo tie ole tuttu ja mennyt tässä kohdassa väärälle kaistalla: Street View · Google Maps

Luulen, että on käynyt niin kuin uutisessa arveltiin eli tuo jakajamerkki on ollut lumen peitossa ja pimeässä joku kuski luullut sen olevan rajoitus tms. lähtökohtaisesti tien oikeassa laidassa oleva merkki ja jatkanut siitä ohi vasemmalta puolelta ja kun yhdet jäljet menee noin niin siinä on voineet muut ajaa perässä. Tuossa tapauksessa katuvalojen tullessa pitäisi kyllä viimeistään tajuta, että nyt mentiin väärälle kaistalle ja tehdä asialle jotain saman tien, esim. laittaa ne hätävilkut päälle ja kääntää auto ympäri.
 
Tuossa Lusin päässä joka talvi joku ajaa lumisoossissa vastaantulijoiden kaistalle.
Mikä lie sitten syy onkaan sillä tienraivaajalla, joka joukkoa johtaa siinä.
Ne muut vain helposti ja huomaamatta "seuraa johtajaa" siinä lumipyryssä.
 
Mersu, BMW, Audi kuskit eivät vain pysty ajamaan normaalisti.
Viimeisimpänä esimerkkinä mersu joka päätti taajamassa 50 alueella tulla puskuriin kiinni ja painella kilometrin pätkällä lähes satasen nopeutta ohi (tietysti palasi kaistalle hyvin läheltä omaa autoa, jotta nastat ja kivet tulee varmasti tuulilasiin.
 
Tuossa Lusin päässä joka talvi joku ajaa lumisoossissa vastaantulijoiden kaistalle.
Mikä lie sitten syy onkaan sillä tienraivaajalla, joka joukkoa johtaa siinä.
Ne muut vain helposti ja huomaamatta "seuraa johtajaa" siinä lumipyryssä.
Kuulostaa siltä, että tienpitäjän pitäisi laittaa valotaulu-liikennemerkki, tai jotain.
 
Mersu, BMW, Audi kuskit eivät vain pysty ajamaan normaalisti.
Viimeisimpänä esimerkkinä mersu joka päätti taajamassa 50 alueella tulla puskuriin kiinni ja painella kilometrin pätkällä lähes satasen nopeutta ohi (tietysti palasi kaistalle hyvin läheltä omaa autoa, jotta nastat ja kivet tulee varmasti tuulilasiin.
Se voi olla, että tässä on aluekohtaisia eroja. Oman kokemuksen perusteella premium-autoilijat sekoilee vähemmän kuin männä vuosina ja nykyään omalle kohdella sattuu perseileviä Toyota Yaris-, Kia Rio- ja Mazda 2 -kuskeja suunnattoman paljon. Jos kolmion takaa puskee joku eteen, se on suurella todennäköisyydellä joku pikkukippo. Nämä myös hiillostaa puskurissa, mutta sattuneesta syystä eivät tee samanlaisia ohituksia.
 
Varmaan tosiaan aluekohtaisia eroja. Lonkalta tuntuu, että ainakin uudempien Yaristen kuskit on pääsääntöisesti täysin perseilemättömiä ja ne perseilevät kuljettajat ajelee niillä pizzapurkeilla. Ikinä en myöskään muista nähneeni sekoilevaa Kia Rioa, mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, etteikö näitä jossain sitten olisi.

Aiemmin ketjussa puhuttiin siitä, miten bemarijonnet tulevat nykyään Teslan muodossa, ja se kyllä tuntuu pääkaupunkiseudulla aika todenmukaiselta. Ei tarvitse montaa päivää taittaa työmatkaa autolla, kun näkee näitä typeriä Tesla 3:n kuskeja ensin ajamassa ihan perässä kiinni, sitten tekemässä pari nopeaa ja turhaa kaistanvaihtoa sillä ainiaan jännällä sähköauton väännöllä, vain vetääkseen vasemmalta kaistalta kolmen kaistan sivuliikkeen seuraavaan liittymään. Tulee vaan sellanen tonnin seteli -ilme joka kerta, vaikka autona on maailman tylsimpiä saippuapaloja.

Jotenkin ehkä Tesla Y:n kohdalla ei se sekoilu ole samanlaista, mutta on niissäkin aika usein sellaisia kuskeja, joilta vilkku jää unholaan liikenneympyröissä ym. Onkohan noi kolmosten kuskit niitä, jotka joitain vuosia sitten ennen sähköautojen yleistymistä sekoili menemään Octavia RS:llä ihan samaan malliin?
 
Varmaan tosiaan aluekohtaisia eroja. Lonkalta tuntuu, että ainakin uudempien Yaristen kuskit on pääsääntöisesti täysin perseilemättömiä ja ne perseilevät kuljettajat ajelee niillä pizzapurkeilla. Ikinä en myöskään muista nähneeni sekoilevaa Kia Rioa, mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, etteikö näitä jossain sitten olisi.

Aiemmin ketjussa puhuttiin siitä, miten bemarijonnet tulevat nykyään Teslan muodossa, ja se kyllä tuntuu pääkaupunkiseudulla aika todenmukaiselta. Ei tarvitse montaa päivää taittaa työmatkaa autolla, kun näkee näitä typeriä Tesla 3:n kuskeja ensin ajamassa ihan perässä kiinni, sitten tekemässä pari nopeaa ja turhaa kaistanvaihtoa sillä ainiaan jännällä sähköauton väännöllä, vain vetääkseen vasemmalta kaistalta kolmen kaistan sivuliikkeen seuraavaan liittymään. Tulee vaan sellanen tonnin seteli -ilme joka kerta, vaikka autona on maailman tylsimpiä saippuapaloja.

Jotenkin ehkä Tesla Y:n kohdalla ei se sekoilu ole samanlaista, mutta on niissäkin aika usein sellaisia kuskeja, joilta vilkku jää unholaan liikenneympyröissä ym. Onkohan noi kolmosten kuskit niitä, jotka joitain vuosia sekoili menemään Octavia RS:llä ihan samaan malliin?
Itsellä on tämän vuoden Yaris, ajan omasta mielestä ihan normaalisti.

Männä vuosina yllättäen mersu päätti ensin roikkua motarilla perseessä (ajoin 120km/h alueella vakkari päällä 130km/h), sen jälkeen kovaa ohi ja taas muutaman metrin välillä eteen ja liinat kiinni, hyvä etten ajanut perään, sen jälkeen taas kova kiihdytys ja liinat kiinni, pudotti vauhdin 80km/h ja kiemurteli edessä estäen ohituksen kunnes lähti jatkamaan valehtelematta 160Km/h. Tuolla kauppareissulla pääsin paikkauttamaan tuulilasia.
 
Oman kokemuksen perusteella premium-autoilijat sekoilee vähemmän kuin männä vuosina ja nykyään omalle kohdella sattuu perseileviä Toyota Yaris-, Kia Rio- ja Mazda 2 -kuskeja suunnattoman paljon.

Vahva tämä. Premiumit ohittaa ja ajaa sellaista reipasta liikennevirran tahtia ja menee omia menojaan.
Nuo Picanto / Qashqai -kuljettajat ei taas osaa ajaa kyllä sitten ollenkaan. Ja suuri villitys on tämä että nykyään ei osata enää yksin ajaa lainkaan, pakko saada joku kiinni jonka perässä peesata sentin päässä takapuskurista.
 
Se voi olla, että tässä on aluekohtaisia eroja. Oman kokemuksen perusteella premium-autoilijat sekoilee vähemmän kuin männä vuosina ja nykyään omalle kohdella sattuu perseileviä Toyota Yaris-, Kia Rio- ja Mazda 2 -kuskeja suunnattoman paljon. Jos kolmion takaa puskee joku eteen, se on suurella todennäköisyydellä joku pikkukippo. Nämä myös hiillostaa puskurissa, mutta sattuneesta syystä eivät tee samanlaisia ohituksia.
Riippuu tietty mikä lasketaan premium-autoilijaksi, mutta noiden mainittujen pikkukopperoiden lisäksi sekoiluissa on oman kokemukseni mukaan yliedustettuna mesekuskit. Enkä nyt puhu mistään 20v vanhoista, vaan uudehkoista sellaisista.

Tänään viimeksi yksi kiihdytti vasemmalta hirveällä kiireellä eteen (ajoin kehää keskimmäisellä kaistalla n. 83kmh oikeeta nopeutta, edessä ja takana oli reilusti tilaa), vain jarruttaakseen samantien, kun erkani oikealle liittymään. Tai ehkä sillä vain meni kaasu- ja jarrupoljin ensin sekaisin, ken tietää :asif:
 
En jaksa uskoa tähän merkkijaotteluun tipan vertaa.
Se jaottelu menee pikemminkin autotyypin / tehojen yms. mukaan.

Kuvittelin että nuo edellä kirjoitetut omatkin kommentit ovat päivän selviä sen suhteen etten tarkoita nyt absoluuttisesti juuri näitä tiettyjä automalleja vaan ylipäätään sitä, millaista autotyyppiä ne edustavat.
 
En jaksa uskoa tähän merkkijaotteluun tipan vertaa.
Se jaottelu menee pikemminkin autotyypin / tehojen yms. mukaan.
Toki osin niinkin, mutta Mersu nyt on yksi näitä merkkejä joita ostetaan ns. statussymboliksi (vaikka parempia ja kalliimpiakin löytyy), ja joilla ajelevat monet isokenkäiset/mielestään isokenkäiset, ja käytös monesti on sen mukaista liikenteessäkin. Vähemmän perseilyä olen huomannut mm. Lexuksella tai Teslan paremmilla malleilla ajavilta. Keskimääräisen urheiluautokuskin voisi ehkä niputtaa mesekuskien joukkoon...
 
Toki osin niinkin, mutta Mersu nyt on yksi näitä merkkejä joita ostetaan ns. statussymboliksi (vaikka parempia ja kalliimpiakin löytyy), ja joilla ajelevat monet isokenkäiset/mielestään isokenkäiset, ja käytös monesti on sen mukaista liikenteessäkin. Vähemmän perseilyä olen huomannut mm. Lexuksella tai Teslan paremmilla malleilla ajavilta. Keskimääräisen urheiluautokuskin voisi ehkä niputtaa mesekuskien joukkoon...
Heh, urheiluautokuskit tuntuu Suomessa ajavan lahopäisesti keskimäärin. Keski-Euroopassa urheiluautoilla ajetaan ihan samalla tavalla kuin muillakin autoilla, ja ne ovat yleisempiäkin.

Nyt kun tänään pääsin sanomaan, että premium-kuskien perseily on mielestäni vähentynyt niin samoi tein viestin jälkeisellä automatkalla oli meno- ja paluumatkalla (eri) Mersut aivan kannassa kiinni paskakuntoisella tiellä, jossa oli metsämiehiä tien varressa ja näiden autoja tien varsi täynnä. On se jännä, kun kiväärein ja orassein liivein varustetut kaveritkaan tien varressa ei saa kiirettä yhtään hellittämään.:D

Kyllä sitä perseilyä Lexuksiltakin näkee, mutta vähemmän; onhan se harvinainen merkkikin täällä päin. GS- ja IS-malleilla perseillään enempi (takavetoja) ja sitten pappamaastureilla ajellaan aika rauhaksiin.
 
Mersulla on myös hyvin uskollisia asiakkaita. Eivät välttämättä toki osta uutta autoa, mutta Mersu pitää olla. Eikä.siinö mitään, onhan noissa ihan hienoja ominaisuuksia vaikka sitten vähän sen mukaisia ratkaisujakin jotka vaativat korjattavuudeltaan aikamoista harrastamista. Osia on kuitenkin myös vanhempiin hyvin saatavana..

Auton mukaan voi tietty tehdä olettamuksia, mutta yleensä ovat ennemmin kuskiriippuvaisia. Niitä on tietty vaikeampi hahmottaa auton takaa.
 
Toki osin niinkin, mutta Mersu nyt on yksi näitä merkkejä joita ostetaan ns. statussymboliksi (vaikka parempia ja kalliimpiakin löytyy), ja joilla ajelevat monet isokenkäiset/mielestään isokenkäiset, ja käytös monesti on sen mukaista liikenteessäkin. Vähemmän perseilyä olen huomannut mm. Lexuksella tai Teslan paremmilla malleilla ajavilta. Keskimääräisen urheiluautokuskin voisi ehkä niputtaa mesekuskien joukkoon...

Omat havainnot Tesloista on lähinnä alinopeutta motarilla laahustavista, liekö sitten pakko ajaa hiljempaa ettei akku kulu.

Bmw/audi kuskit ajelee ylinopeutta, vilkkua ei pahemmin käytetä mutta suoranainen perseily kuten ensin roikutaan perseessä ja sitten kiilataan metrin päästä eteen vetämään siksakkia tai jarruttelemaan on poikkeuksetta jäänyt mersuille.
 
No, mersulla toki on sellainen maine että sillä ajaa lähinnä vanhat papat, kuten vaikka sillä nissan qashqailla etc vehkeillä, niin ehkä se alkaa olla jo sitä vanhuuden höperyyttä.
 
Aamun liikenne.

Kotipihasta lähtiessäni ensimmäinen kilometri oli todella jäinen ja liukas. Mutta niin vaan näki muutamilla kesärenkaita.

Ja sitten toinen. 40km/h alue ja pieni aamuruuhka. Kuulin sireenin ja taustapeilistä näkyikin ambulanssi vilkut päällä. Ajoin tien sivuun kuten muutkin takana tulevat autot. Paitsi yksi, joka näki tilaisuutensa tulleen ja lähti ohittamaan näitä tietä antavia.... Kunnes itse huomasi ambulanssin ja tunki sitten eteeni tien poskeen.
:sdarra:

Melkoista laput silmällä ajamista.
 
Omat havainnot Tesloista on lähinnä alinopeutta motarilla laahustavista, liekö sitten pakko ajaa hiljempaa ettei akku kulu.

Bmw/audi kuskit ajelee ylinopeutta, vilkkua ei pahemmin käytetä mutta suoranainen perseily kuten ensin roikutaan perseessä ja sitten kiilataan metrin päästä eteen vetämään siksakkia tai jarruttelemaan on poikkeuksetta jäänyt mersuille.

Alinopeutta-ajavia nähnyt varsin harvoin, pikaisesti en muista koska viimeksi.

Jossain vaiheessa kun Tesloja ei olla näin paljoa, mutta niitä myytiin paljon, saatavuus hyvä, niin ehkä kokeilijoita oli suhteessa enemmän, ei ollut niin harvinaista että joku vähän polkas valoissa, polkas ohi jne. Jo pidempään Tesloja niin paljon liikenteessä että joku koeaja, ensikertalainen ei erotu.

Merkki on sekalaisten tavisten auto(*, tarkoitan että kuskeissa on niitä jotka ajelee asiallisesti, jopa niin asiallisesti että yhdistää merkkiin. mutta merkki, tegnlogia ei tee taitamattomasta, tahallisesti tötöilijästä hyvää kuskia, Tesla kuskeissa on myös niitä kontiss roikkujia, säänöt ei koske minua, alkaa minulle kohteliaita, koska minulla kiire treeneihin, kotiin, töihin, kaikkialle.

Tesla kuskien tavanomaisuutta korostaa se että joukko kuskeja jotka tegnologiasta huolimatta tai siis sen avulla ajavat toisen kontissa.



(*
Merkin historia toki lyhyt, joten mallien tureus rajaa pois heitä jotka suosii vanhoja autoja.
 
Keskimäärin kanssa-autoilijoissa ärsyttää tuollainen poukkoilu ja muur turhan nopeat liikkeet muun liikenteen seassa.

Pääsääntöisesti kun he ketkä kuvittelevat olevansa keskimääräistä paljon parempia kuskeja ovat yleensä juuri toisessa päässä. He kun kuvittelevat että ajamisessa olisi liikenteessä kyse siitä ajoneuvon käsittelystä, vaikka se on hyvin pieni osa koko pakettia.

Alinopeutta ajavat harvoin häiritsevät, koska aina voi jättää isomman turvavälin tai sitten mennä ohi. Yleensä kyse on kuitenkin muutamasta minuutista aikaa eikä mistään muusta. Tämä on paljon kestettävämpi kuin se että ei informoida muille omia aikeita (on se sitten vilkku tai joku muu).

Takana valoja välkyttävät ovat oikeasti onneksi aika harvassa vaikka jokunen vuosien varrella onkin tullut vastaan. Yleensä kyse siitä, että heillä on iso nopeusero muuhun liikenteeseen ja kun on tullut itse luettua tilanne sen mukaan että nopeus olisi suht samoissa kuin muulla liikenteellä niin varmasti olen muutaman kerran tehnyt virheen ja mennyt väliin joka olisi normaalitilanteessa ollut ihan ok, mutta näissä tilanteissa näyttäytynyt mulkkuutena.
 
Ei kyllä juurikaan tule mieleen mitään bemaria tai audia mikä olisi huonosti ajanut pitkään aikaan. Toki motarilla ne painelee menemään tai maantiellä reipasta ylinopeutta, mutta mitään brake checkiä ne ei tee. Viimeksi kun ajoin ykköstietä, niin perseily oli pitkälti Toyota tai Tesla -akselilla. Toyotakuskin vakio on ajaa 92km/h siinä 100/120 alueella ja kun menee ohi, niin yhtäkkiä löytyy se kaasupoljin. Vakkarissa jos 124 sisällä ja yrittää sen Yariksen tai Auriksen ohittaa, yhtäkkiä mennään rinnakkain ja siellä se joku Jorma tai Päivikki kokee voimaantumista. Onneksi noista nyt ohi pääsee, ei sillä.

Mutta nämä Teslajonnet. Pitää ajaa niin saatanan tyhjäpäisesti, kun "tehoa on ja vauhtia löytyy!". Siellä ne kultamunat ajelee ties miten sattuu, hyppii ja pomppii kaistalta toiselle, tulee suoraan eteen ja mitä kaikkea muuta vielä. Ja ohihan ei tottakai päästetä, kun aktivoituu tämä toyotageeni heti ja pitää näyttää et Tessukka kulkee. Kaupunkiympäristössä ne on myös pahimpia perseilijöitä. Joka kerta kun näkee sen Santanderin valkoisen Teslan, niin pitää miettiä et mikä aivokuollut hipsteriapina siellä ratin takaa löytyy.
 
Tehot korvaa taidot, tai ainakin aivot.
Ja toki mitä nopeampi auto, niin sitä lähemmäksi voit liittyä toisen eteen takaisin. Kun kyllähän se kiihtyy siitä pois edestä.
 
Ei kyllä juurikaan tule mieleen mitään bemaria tai audia mikä olisi huonosti ajanut pitkään aikaan. Toki motarilla ne painelee menemään tai maantiellä reipasta ylinopeutta, mutta mitään brake checkiä ne ei tee. Viimeksi kun ajoin ykköstietä, niin perseily oli pitkälti Toyota tai Tesla -akselilla. Toyotakuskin vakio on ajaa 92km/h siinä 100/120 alueella ja kun menee ohi, niin yhtäkkiä löytyy se kaasupoljin. Vakkarissa jos 124 sisällä ja yrittää sen Yariksen tai Auriksen ohittaa, yhtäkkiä mennään rinnakkain ja siellä se joku Jorma tai Päivikki kokee voimaantumista. Onneksi noista nyt ohi pääsee, ei sillä.
BMW huonoista vilkuista kritisoitu, mutta niissä on yksi ominaisuus, keltaisenoranssit jatkuvasti palavat varoitus valot mistä tunnistaa vaarallisen kuskin. Joo ei mikään 100/100, mutta vahva apu profiloinnissa.

Audia vetoaa osaan toheloita, mutta sillä merkillä on niiin laaja ja leveä käyttäjäkunta, että tiedä sitten onko jotain yliedustettuja.
 
BMW huonoista vilkuista kritisoitu, mutta niissä on yksi ominaisuus, keltaisenoranssit jatkuvasti palavat varoitus valot mistä tunnistaa vaarallisen kuskin. Joo ei mikään 100/100, mutta vahva apu profiloinnissa.

Audia vetoaa osaan toheloita, mutta sillä merkillä on niiin laaja ja leveä käyttäjäkunta, että tiedä sitten onko jotain yliedustettuja.
Bemareiden kohdalla hyvät idioottitunnisteet ovat myös pelkät angel eyesit päällä pimeällä, ja kattoluukku auki vaikka olisi pakkasta.
 
Ja sitten toinen. 40km/h alue ja pieni aamuruuhka. Kuulin sireenin ja taustapeilistä näkyikin ambulanssi vilkut päällä. Ajoin tien sivuun kuten muutkin takana tulevat autot. Paitsi yksi, joka näki tilaisuutensa tulleen ja lähti ohittamaan näitä tietä antavia.... Kunnes itse huomasi ambulanssin ja tunki sitten eteeni tien poskeen.
Siellä on ollut joku niistä tyypeistä jotka on aina muiden perässä työntämässä vauhtia ja vaatimassa että muut motarin vasemmalta kaistalta väistää oikealle "sujuvan liikenteen" yksilösuorituksen mahdollistamiseksi.

On varmaan ollut hetkellinen tunne että yhtäkkiä ne ärsyttävät muut kuskit on tajunnut että latu vapaaksi yhdelle on sujuvaa ajamista ja vieläpä pienemmällä tiellä!
 
Toyotakuskin vakio on ajaa 92km/h siinä 100/120 alueella ja kun menee ohi, niin yhtäkkiä löytyy se kaasupoljin. Vakkarissa jos 124 sisällä ja yrittää sen Yariksen tai Auriksen ohittaa, yhtäkkiä mennään rinnakkain ja siellä se joku Jorma tai Päivikki kokee voimaantumista. Onneksi noista nyt ohi pääsee, ei sillä.
Tää on kyllä valitettavasti totta. Ei joka Toyota, mutta aina Toyota.
 
Tää on kyllä valitettavasti totta. Ei joka Toyota, mutta aina Toyota.
Tätä Toyota autojen vauhdin vaihtelua natiivi kuskit ketjussa selittäneet Toyotan vakkarin surkeudella, sen vaihtaluväli merkittävästi tavallista isompi. Oletan että koskee noita vanhempia polttiksia, ja toivon että hybrideissä parempi.

Lisäkuorrutuksen tuo mahdollinen tavallista isompi mittarivirhe
 
Toyotakuskin vakio on ajaa 92km/h siinä 100/120 alueella ja kun menee ohi, niin yhtäkkiä löytyy se kaasupoljin. Vakkarissa jos 124 sisällä ja yrittää sen Yariksen tai Auriksen ohittaa, yhtäkkiä mennään rinnakkain ja siellä se joku Jorma tai Päivikki kokee voimaantumista. Onneksi noista nyt ohi pääsee, ei sillä.

Tänään ajoin skoda kuskin perässä muutaman kilometrin joka ajoi mittarissa koko ajan 98km/h (todellinen se noin 92km/h) ja veti motarilla vasemman kaistan possujunaa, ei tuossa muuten mitään, mutta rekkojen kohdalla nopeus putosi mittarissa vielä kympillä lisää!

Tästäkin pääsi sillä että lähdin ohittamaan oikealta puolelta ja kappas, se legendaarinen kaasujalka löytyi ja kaikkensa teki, että en olisi päässyt ohi, mutta niin vain pääsin. Pari minuuttia ja possujuna oli jäänyt skodan kanssa horisonttiin vaikka itse ajoin koko ajan rajoitusten mukaan. :facepalm:
 
Tätä Toyota autojen vauhdin vaihtelua natiivi kuskit ketjussa selittäneet Toyotan vakkarin surkeudella, sen vaihtaluväli merkittävästi tavallista isompi. Oletan että koskee noita vanhempia polttiksia, ja toivon että hybrideissä parempi.

Lisäkuorrutuksen tuo mahdollinen tavallista isompi mittarivirhe
Paska se on hybrideissäkin. Ylämäkeen saavuttaessa vauhti saattaa tippua reilustikin ennenkuin laitos tajuaa, että tartteis varmaan enempi jerkkua. Ainakin 2019 Corollassa näin, en tiedä onko korjattu faceliftiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 130
Viestejä
4 996 383
Jäsenet
80 226
Uusin jäsen
surreal85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom