Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Aja paljon tossa vaiheessa. Alkaa tulemaan ns. selkärangasta järkevät teot kun ajaa riittävästi ja kokemusta karttuu. Älä missään nimessä mene kenenkään kanssa-autoilijan provosointeihin mukaan, se opettaa vaan huonoja tapoja. Äläkä myöskään välitä jos ei alussa tajua kaikkia hyviä tapoja, kokemuksen karttuessa oppii.
Kiitos ja myös kaikille muille vastaajille!

Kyllähän näitä asioita autokoulussa painotettiin. Juuri se ettei provosoiduttaisi, vaikka peilistä näkee toisen roikkuvan ihan puskurissa kiinni. Tai kun tuossa esimerkin suoralla jäät itse kauas taakse (32 km/h), kun et kehtaakaan lähteä siihen tuplanopeuteen mukaan... Eihän tämä rakettitiedettä kai ole, mutta se oman ja muiden hengen suojeleminen.
 
Kyllähän näitä asioita autokoulussa painotettiin. Juuri se ettei provosoiduttaisi, vaikka peilistä näkee toisen roikkuvan ihan puskurissa kiinni. Tai kun tuossa esimerkin suoralla jäät itse kauas taakse (32 km/h), kun et kehtaakaan lähteä siihen tuplanopeuteen mukaan... Eihän tämä rakettitiedettä kai ole, mutta se oman ja muiden hengen suojeleminen.
Sitten kun niitä vuosia ja kilsoja tulee taakse niin huomaat kyllä byrokraattien järjettömyyden, tosi tuossa vaiheessa on ihan hyvä mennä byrokraattien oikkujen mukaan jos homma ei ole vielä "lainkaan" hallussa. Esim. koulun edessä alennettu rajoitus 03:00 on täysin typerä ja tarpeeton eikä tälläiselle rajoitukselle ole minkäänlaista järkiperustetta mistään. Se että byrokraatti on niin kyvötön ettei se pysty a) pakottamaan paikalle muuttuvaa rajoitusta b) mahdollistamaan lainsäädännössä lisäkilpiä nopeusrajoitukselle ei ole autoilijan syy ja pikku hiljaa kaikki tämmöinen pieni tarpeeton holhous ja kyykytys rapauttaa moraalia suuremminkin (vrt. tyhjät työmaa rajoitukset) ja lopulta ajetaan kesken koulupäivänkin siitä 60 (no ne kakarat on kyllä päivisin tunneilla :) eli oikeasti sen alemman rajoituksen oikea tarve on lähes tarpeeton).

Knoppitietona kuitenkin max 60 alueella niin 10+3 ylitys ei käy enää nykyään tuoreemmankan kortin päälle eli kuten byrokraatti on tarkoittanut niit voit surutta vedellä 43 siinä 30 rajoituksella kunhan varaudut kaivamaan taskusta hallinnollisen liikennevirhemaksun verran käteistä ja syntisi on sovitettu (lottovoittoon tai vähintään ässä arvon isoihin voittoihin verrattava tapahtuma).

Joku sääntöuskoivainen jaksaa vielä keski-iässäkin lässyttää "mutkun ei se yks turha rajoitus ole kuin 10sec-minuutti" - no niinpä ja kun niitä kasaa yhdelle matkalle 100 kpl niin se on 30min tai tuo sama yks pätkä vuosittain joka työpäivä ajettuna summattuma koko elämälle on vähän helvetisti väestötasolla (reilusti enemmän kuin ikinä säästetyt mahdollisesti yliajossa menetetyt elinvuodet).
 
Kiitos ja myös kaikille muille vastaajille!

Kyllähän näitä asioita autokoulussa painotettiin. Juuri se ettei provosoiduttaisi, vaikka peilistä näkee toisen roikkuvan ihan puskurissa kiinni. Tai kun tuossa esimerkin suoralla jäät itse kauas taakse (32 km/h), kun et kehtaakaan lähteä siihen tuplanopeuteen mukaan... Eihän tämä rakettitiedettä kai ole, mutta se oman ja muiden hengen suojeleminen.
Kunhan vaan jatkaa autokoulun opeilla ja jättää huomiotta ne itseoppineet "ajokouluttajat" jakamassa liikenneasennevammojaan, niin pärjää hyvin.
 
Sitten kun niitä vuosia ja kilsoja tulee taakse niin huomaat kyllä byrokraattien järjettömyyden, tosi tuossa vaiheessa on ihan hyvä mennä byrokraattien oikkujen mukaan jos homma ei ole vielä "lainkaan" hallussa. Esim. koulun edessä alennettu rajoitus 03:00 on täysin typerä ja tarpeeton eikä tälläiselle rajoitukselle ole minkäänlaista järkiperustetta mistään.
Siihen on syynsä, ne taittamattomat boomerit ja heidän lapsensa. Ja ei kakkien koulujen kohdalla ole niin alhaisia rajoituksia etteikö ne olisi yölläkin korkein järkevä nopeus, ja sitten vilkaampana aikana tilanne nopeus alempi.

Osa kouluista on nuorison kokoontumispaikkoja , ja aamuyöstä voi olla vähemmän skarppia liikennettä. Riippuu paikasta. On myös kouluja joiden läheisyydessä ei ole kevyttä liikennettä kuin koulun aktiiviaikaan, osassa on taasen järjestettyäkin toimintaa pitkälle iltaa.

Muuttuvia nopeusrajoitusmerkkejä kannata, kun se sopivatilanne nopeus ei siellä ratintakana ole helppoa arvioida.

Ja liikenteessä kannattaa opettaa turvallisuus ensin asennetta, eikä korkea riskitason ottamista, varsinkin nuorilla se riskin otto herkässä, ja ollaan haavoittumattomia, ja ajatukset luonollisesti pyörii muualla.
 
Osa kouluista on nuorison kokoontumispaikkoja , ja aamuyöstä voi olla vähemmän skarppia liikennettä. Riippuu paikasta. On myös kouluja joiden läheisyydessä ei ole kevyttä liikennettä kuin koulun aktiiviaikaan, osassa on taasen järjestettyäkin toimintaa pitkälle iltaa.
Tämä. Jos koulussa on liikuntasali, niin siellä on tyypillisesti lasten harrastusryhmiä ilta yhdeksään asti. Voi jäädä huomaamatta niiltä jotka ajaa rajoitus +30 siitä ohi huonon näkyvyyden aikaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 306
Viestejä
5 001 857
Jäsenet
80 253
Uusin jäsen
Zprhm

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom