Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannen hioo puhtaaksi ja kokeilee onko sylinterissä pykälää siinä "korkeimmassa" kohdassa mihin mäntä liikkuu. Jos on niin joko hoonaukseen tai poraukseen. Mäntiä saa helposti esim Hollannista jossa käyttävät Tomoksen konetta mopoissaan. En piruiltakaan muista nettikaupan nimeä. mutta saa kaikkea tehareista uusiin moottorin osiin. Itsellä esim on sieltä tehari, mäntä, kiertokanki, uusi magneeton pyörä ja 5.vaihteen rattaat.Asiasta toiseen, silmämääräisesti voiko mopon sylinterin ja männän kunnon arvioida milloin vaatisi uusimisen tai koneistuksen. Kuvat solikasta/Tomos.

Taitaa olla 2500km ajelua, eli itselle aika suuri määrä.Miten teillä on MP-kesä mennyt? Itselläni aivan päin vttua. Loppukevät ja alkukesä täynnä sadetta ja +10 -kelejä jolloin ei ajelu juuri innostanut. Ja keskiviikkona 25.6 kuume nousi parissa tunnissa vajaan 40:een asteeseen, jolloin jo tiesin että 2vko sairaalakeikka edessä (ajoittain toistuva ruusuinfektio). Nyt olen taas kotona pitkällä saikulla, mutta jaloissa niin kovat kivut että en voi edes ajatella moottoripyöräilyä varmaan kuukauteen, eikä kolmiokipulääkitys sitä muutenkaan mahdollistaisi. Tänä vuonna ei ole tullut edes 1000km mittariin, aika vähän kun aikanaan tuli enimmillään 29tkm vuodessa. Tuossa se busa on nyt seissyt pihalla kohta kuukauden. Ehkä ensi vuonna sitten.
Joopa, mun edellinen Vespa oli 11 vuotta ja kun viime kesänä vaihdoin niin oikeastaan mikään ei muuttunut, edes väri ;-)Eilen tuli 10 vuotta täyteen samalla pyörällä. Täö on kyllä jo ennätys mullekki vaikka kaikki vehkeet on ollu pitkään.
Wildstar on parhautta! Mulla oli muutaman vuoden sellanen, vaihdoin takas Bolttiin, kun ajelen pääasiassa lähinurkilla. Onko kolmosvaihteen takaisinkutsukorjaus tehty?Olo kuin uudesti syntyneellä. Juuri helteiden alle hommattuna Yamaha XV1600.
Virago 1100 kävin koeajaan, tuntu kivalle pikkupyörälle. Jossain foorumilla luki toiselle kyselijälle kommentti että älä ainakaan tuota wild staria koeaja kun rakastut. Minä otin ja menin kokeileen, ajoin kotia. Samalla hintaa myynnissä 2x kilometrejä (100k) ajettuja pelejä.Wildstar on parhautta! Mulla oli muutaman vuoden sellanen, vaihdoin takas Bolttiin, kun ajelen pääasiassa lähinurkilla. Onko kolmosvaihteen takaisinkutsukorjaus tehty?
Linkki loistavaan yhteisöön ja tietty YFFC merkkikerho.
Torstaina tuli käytyä Botniaringillä mopolla kahden vuoden tauon jälkeen. Vuosi sitten kävin vaan kerran autolla siellä.
Selkeästi oma kunto vähäsen huono/heikko ja sitten myös ei oikein hirmu kovaa tohdi ajaa. Mopolla kyllä pääsisi paljon kovempaakin. Esim se pitkä vasen menee kiukan körötellessä, kun siihen ei oikein tohdi kerätä kunnolla vauhtia. Mutta pääasia että ehjänä pääsi kotiinkin ajelemaan.
Saisi melkein olla MP kortin ehtona myös rata-ajo, että oppisi paremmin käsittelemään pyörää? Esim jarrutukset.
KTM 790 Duke tuntuu olevan ihan ok kunnossa, kun siinä ei ollut mitään vikaa ja kesti pienen "rääkin".
Oli siis Waasa MC tapahtuma. Ja siellä olisi ollut myös hidas ryhmä, mutta en siihen kumminkaan mennyt. Keskimmäinen ryhmä meni kyllä kovaa jo.
Taitaa olla 2500km ajelua, eli itselle aika suuri määrä.
Unohdin laskea paineita kotona, mutta toiselta mopoilijalta lainasin mittaria ennen ajojen alkua. Sain myös samalla vinkin paineista, kun sillä oli ktm 890 duke, eli vähän parempi, mutta muuten samanlainen pyörä.Eipä oo tullu radalla käytyä pariin kesään. Hartia lukot lähtee kyllä hyvin radalla.
Hyvältä näyttää takanen minkälaisia paineita laitoit rankaisiin?
27 astetta, niin lämpöä kyllä riitti. Varsinkin liikennevaloissa odotellessa.Nyt tuli vuoden ensimmäinen hupiajelu ajeltua. Ehkä 250km yhteensä. Kivaa oli ja puolen päivän jälkeen tuli jo hieman tukalan kuuma. Guzzi on edelleenkin täydellisin ja parhain moottoripyörä.
![]()
Edellinen pyörä lopetti jokaisen lomareissun hinurimatkaan niin huhtikuussa piti käydä hakemassa Super Duke. Nyt on 15000 km mittarissa ja pitkästä aikaa ajo maistuu kun ei tarvitse miettiä joko kohta on tilailtava taas hinuria paikalle. Tosin takarenkaita kuluu nyt aika kovaa tahtia. Neljäs takakumi alkaa olla vaihtokunnossa...Miten teillä on MP-kesä mennyt?
27 astetta, niin lämpöä kyllä riitti. Varsinkin liikennevaloissa odotellessa.
Jotkut hyvät ajohanskat voisi ostaa. Vanhoista alkaa olla sisävuori hieman huono.
Tänään toinen mopoilija tuli vähän mun kaistan puolelle kaarteessa, kun se ohitti kävelijät. Mulla onneksi olematon vauhti ja ehdin vielä väistämään lisää sivulle. Ei siis kunnon vaaraa, mutta jäi morjenstamatta, kun ei millään ehtinyt.
Kesäloma reissu heitetty. Hangosta Puolaan rahtilaivalla. Puolassa jonkin verran sinne takaisin ja lopuksi via balticaa pitkin takaisin. Noin 3000 km/6 päivää. Hondan Blackbirdiin pitää kyllä riserit hommata tankoon. Vieläkin niskat jumissa vaikka reissusta on jo monta päivää aikaa.
Krakovassa ei ollut kiva 37 asteen lämmössä jumittaa liikennevaloissa kun flekti työntää kaiken lämmön katteitten välistä syliin.![]()
Palaanpa vielä tähän! Nyt on paperit vasta saatu luettua ja on kuin onkin takaisinkutsut hoidettu!Wildstar on parhautta! Mulla oli muutaman vuoden sellanen, vaihdoin takas Bolttiin, kun ajelen pääasiassa lähinurkilla. Onko kolmosvaihteen takaisinkutsukorjaus tehty?
Linkki loistavaan yhteisöön ja tietty YFFC merkkikerho.
. Takuukuitteja löytyy vaihtotyön takia 515e edestä. 8,5 tuntia ja pientarvikkeet päälle.
Itse ostin puuilosta ylisuuren työmies sadeasun jonka saa varsinaisen ajopuvun päälle ja samalla on huomiovärinen. Hanskojen päälle pitkävartiset kumihanskat. Lisäksi motonetista kenkä suojat.Oliko sadeasuista millaisia kokemuksia ? Plussaa jos löytyy Pirkanmaalta. Nyt näyttää siltä että Eurobikeriin asti joutuu ajamaan. Joku pitää hommata. Tähän asti mennyt kertakäyttöisillä + jesari mutta ei jaksa enää kun joka reissulla kastuu.
Ite menny vuosia ihan normi sadetakki/housut+napeilla suljettavat kenkäsuojat ja semmoset räpylän malliset käsisuojat kompolla. Kaikki menee suht nopeesti ajokamojen päälle kun tarve iskee...Oliko sadeasuista millaisia kokemuksia ? Plussaa jos löytyy Pirkanmaalta. Nyt näyttää siltä että Eurobikeriin asti joutuu ajamaan. Joku pitää hommata. Tähän asti mennyt kertakäyttöisillä + jesari mutta ei jaksa enää kun joka reissulla kastuu.
Itse ajelen pelkillä lederhoseneilla, joten halusin ehdottomasti sadehaalarin. Näytti olevan spidi merkkinen ja muistaakseni sen jostakin stormilta hain. Ei tosin enään näyttänyt olevan valikoimissa, mutta motonetissä näytti olevan samanlainen Richa merkkisenä. Hyvin piti veden ulkopuolella, vaikka kaatosateessa sillä yksi kesä ajelinkin. Hanskat tosin kastuivat.Oliko sadeasuista millaisia kokemuksia ? Plussaa jos löytyy Pirkanmaalta. Nyt näyttää siltä että Eurobikeriin asti joutuu ajamaan. Joku pitää hommata. Tähän asti mennyt kertakäyttöisillä + jesari mutta ei jaksa enää kun joka reissulla kastuu.
Itse ajelen pelkillä lederhoseneilla, joten halusin ehdottomasti sadehaalarin. Näytti olevan spidi merkkinen ja muistaakseni sen jostakin stormilta hain. Ei tosin enään näyttänyt olevan valikoimissa, mutta motonetissä näytti olevan samanlainen Richa merkkisenä. Hyvin piti veden ulkopuolella, vaikka kaatosateessa sillä yksi kesä ajelinkin. Hanskat tosin kastuivat.
Mahtuu hyvin mopon takakonttiin ja kätevä vetää sateen yllättäessä päälle. Mutta onhan niitä kaksiosaisenakin, jos ei haalaria halua.
Paras on mielestäni kuivan kelin vehkeet (itse pidän eniten nahasta), ja sadehaalari mukana. Kalvovaatteet hiostavat tarpeettomasti. Sweepin haalari on palvellut hyvin ja pitää kuivana paremmin kuin gore texit yms. Kannattaa ostaa ns riittävän iso että mahtuu muiden kamojen päälle ja saa ajokengät jalassa puettua. Itse ostin tällä periaatteella ihan sovittamatta netistä.
Siinä kerkesi miettimään monta kertaa valintoja, jotka johti tähän tilanteeseen.
Onhan tuo 120c paljon, mutta kunnossa olevan järjestelmän pitäisi se hetkellisesti kestää, toki jos syylarin korkki tai järjestelmä vuotaa niin voi heittää nesteet pellolle.Monsterin kans oon välillä vähä tuskaillu kaupunkiajossa. Paras esimerkki viime kesältä, kun piti lähteä käymään asiakkaalla Helsingin keskustassa.
Oikeen nätti ja mukava päivä, aurinko paistaa ja lämpö jossai kolmessa kymmenessä. Meikäpoika fiksuna muksuna lähtee prätkällä liikkeelle (nyt on kesä, nyt on nättiä, nyt ajetaan). Mannerheimintielle ku pitäis kääntyä niin kahet vihreät ootan ja paistun siinä, sammutan pyörän jonotuksen ajaksi ja siltiki nesteen lämpö näyttää parhaillaan 120 astettaSiinä kerkesi miettimään monta kertaa valintoja, jotka johti tähän tilanteeseen.
Eikä siinä. Sitten kun vähän ennen neljää pääsin lähtemään takasinpäin, niin sama homma. Oli moni muukin lähdössä muualle keskustasta ja ooteltiin useammissa valoissa useampi sykli.
Mutta en oo hetkeekään katunu Bemarin vaihtoa Ducatiin![]()
Itsellä päättyi prätkäkausi tänään. Totesin että niin vähän ollut ajoa ja vauhdit joista nauttii ovat niin kovia, parempi myydä. Soittelin puljuun mistä ostin ja ostivat 200e alle pyyntihinnan pois. Oli vain vissiin toinen myyjistä hiukan suolainen kun jätin liikkeestä huonon arvostelun oston jälkeen. "Ole kiitollinen että mä en vastannut, et olis saanut lähellekään tota summaa.". Koomisinta se että kyseinen myyjä oli vielä se jonka kehuin pelastaneet kaupat. Ei vaan vittu tajua.
Saanpahan käsirahat auto harrasteeseen ja vietyä auton samantien massaukseen, perusteltua parit kivat pikku modifikaatiot ja ehkä käytyä parilla viikonloppureissulla.
No se oli lyhytaikainen innostus harrastukseen. Jopa ennätys lajissaan.Itsellä päättyi prätkäkausi tänään. Totesin että niin vähän ollut ajoa ja vauhdit joista nauttii ovat niin kovia, parempi myydä. Soittelin puljuun mistä ostin ja ostivat 200e alle pyyntihinnan pois. Oli vain vissiin toinen myyjistä hiukan suolainen kun jätin liikkeestä huonon arvostelun oston jälkeen. "Ole kiitollinen että mä en vastannut, et olis saanut lähellekään tota summaa.". Koomisinta se että kyseinen myyjä oli vielä se jonka kehuin pelastaneet kaupat. Ei vaan vittu tajua.
Saanpahan käsirahat auto harrasteeseen ja vietyä auton samantien massaukseen, perusteltua parit kivat pikku modifikaatiot ja ehkä käytyä parilla viikonloppureissulla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.