Itse taas tykkään juuri nakupyörän tasaisesta ajoviimasta. Katteellisen jälkeen tuntui niin rauhalliselta ja hiljaiselta. Wobble on normaaliajossa hyvin harvinaista. En nyt lähtisi sitä pelkäämään, jos järkevästi ajaa. 20 vuoden aikana ei itsellä ole kuin kerran wobblannut ja silloinkin vain hetken, eikä koskaan ole ollut ohjausvaimentimia. Kyseisellä kerralla ajoin kyllä törkeästi reikä päässä ylös nousseen ojarummun kohdan yli, joten ihan oma vika.
Pienessä nopeudessa pyörä nypyttää kyllä herkästi monestakin syystä, mutta maantienopeuksissa tätä ei pitäisi kyllä tapahtua. Luottaisin huollon sanaan. Jos ei voi luottaa huoltoon, niin sitten kannattaa tutustua ja tutkia pyörän tekniikkaan ja tehdä korjaukset ja huollot itse. Näin minä ainakin teen, niin on itsellä luottavaisempi olo.
Ja se on muuten ihan järkevää olla varovainen alkuun, kyllä se luotto ajamiseen ja pyörään tulee ajallaan kilometrien myötä. Kuten joka kevät tunnustelee ja kokeilee, että miten se pyörä toimii, eikä lähde niin, että "kyllä mä tän osaan, mitään ei voi sattua".