5700x3D on niin pystyvä prossu että en näe tarvetta ihan heti uusia koko konetta, ehkä vasta ddr6 aikana sitten. Tästä syystä itse ostaisin ainakin sen rx 9070 mistä puhuitkin.Kysytääs täältä vähän mielipidettä kun en oikein osaa nyt itse päättää, mutta ennen itse kysymystä hieman taustaa.
Nykyinen kokoonpano:
Prossu: 5700x3d
Emo: Asus Prime X470-PRO
RAM: 16GB 3200Mhz CL16
Näytönohjain: Sapphire Nitro+ 5700 XT 8GB
Poweri: Corsair RM750x
Kotelo: Fractal Design Define R4
Kovalevyt: 1TB SSD m2, 1TB SSD Sata, 1TB HDD
Näyttö: Asus TUF 165Hz 1440p 27"
Pääasiassa tulee pelattua CS2 ja Dota2 tällä hetkellä. Aikaa ei oikein riitä muuhun, mutta eipä sitä ole tullut muuta mietittyäkään, kun nykyisellä näytönohjaimella joutuisi varmaan liikaa karsimaan asetuksista että olisi mielekästä pelata jotain.
Olen miettinyt näytönohjaimen päivitystä kahdesta syystä:
1. Varmistaisin nykyisen kokoonpanon ja pelien toimivuuden siihen asti kunnes päivitän kokoonpanon kokonaan. Tämä tapahtuu mahdollisesti sitten kun on aikaa enemmän pelaamiseen ja Zen6 saatavilla.
2. Päivittämällä näytönohjaimen parempaan voisi löytyä mielenkiintoa (ja aikaa) alkaa pelaamaan jotain nykyaikaisia adventure pelejä.
Ja sitten se itse kysymys eli miten järkevänä foorumilaiset näkisivät tässä yhteydessä päivittää tuo nykyinen 5700 XT -> 9060 XT 16GB?
Varsinaisesti mitään budjetti rajoitusta ei itsellä ole ja olen myös miettinyt 9070 (non-XT), mutta nuukana en viitsisi turhaan maksaa future prooffaamisesta kun koko kone menee jossain kohtaa kuitenkin uusiksi.
Lisäksi kun uusit koneen niin ei ihan heti ole pakko laittaa rahaa uuteen näyttikseen kun noissa näyttää aika usein olevan saatavuusongelmiakin.