Pieniä kysymyksiä & vastauksia autoista ja liikenteestä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Suurin syy jumiviin jarruihin on ainakin omalla kohdalla ollut juurikin itse sylinteri. Kyllä joutuu purkamaan satulan irti ja tapauksesta riippuen takajarruisa puristamaan jopa pyöritettävällä puristimella että saa liikkumaan.
Letkuja ei tarvitse irottaa tai jarrunesteitä tarvitse lisätä, eikä vaihtaa jos ei halua.
Nimimerkillä jokuset jarrut herkistelleenä.
Ps. Silloin tällöin ihan kunnon jarrutuksia ja käsijarrun käyttöä jatkuvasti niin ei tarvitse "herkistellä"
 
Jutuistasi paljastuu ettet tiedä asiasta yhtään mitään, kun jarrusatula on pakko irroittaa, jos meinaa saada liukutapit irti putsattavaksi ja jarrusatulaa ei tarvitse "ottaa pöydälle" muussa tapauksessa kun vaihdat koko jarrusatulan.
Loppu on myös täyttä holynpölyä kun asiasta et mitään tiedä, eli siihen on ihan turha edes vastata.

Ilmaisin itseäni huonosti, toki jarrusatula pitää irrottaa liukutappien putsaamiseksi, tarkoitus oli sanoa ettei sitä tarvitse irrottaa jarruletkusta ts. ottaa autosta kokonaan irti pelkkien liukujen puhdistamiseksi.
 
Ilmaisin itseäni huonosti, toki jarrusatula pitää irrottaa liukutappien putsaamiseksi, tarkoitus oli sanoa ettei sitä tarvitse irrottaa jarruletkusta ts. ottaa autosta kokonaan irti pelkkien liukujen puhdistamiseksi.

Miksi ihmeessa satulaa tarvitsisi koskaan irroittaa kokonaan liukutappien puhdistamiseksi?
 
Miksi ihmeessa satulaa tarvitsisi koskaan irroittaa kokonaan liukutappien puhdistamiseksi?

Ei todennäköisesti tarvitsekaan, liukutappien puhdistus ja voitelu on yleensä aika simppeli homma. Kuten kirjoitin, jos pitää "herkistellä" myös jarrumännät, joutuu ehkä tapauksesta riippuen ottamaan myös satulan irti autosta kokonaan ts. jarruletku irti satulasta, minkä seurauksena taas joutuu puuttumaan myös jarrunestepuoleen. Eli vähintään lisäämään nestettä ja ilmaamaan jarrut homman päätteeksi. Ei kuitenkaan aina eikä kaikissa autoissa, kuten itsekin totesit pitää tietää miten missäkin autossa homma kannattaa tehdä. Olen toki itsekin tehnyt mäntien "kunnostuksen" autoon päin eli männät ulos niin pitkälle kuin uskaltaa ja puhdistus sopivilla välineillä, ja sitten varovasti painaen takaisin paikalleen, mutta pidän sitä vähän ranetuksena.

Toki ihmisillä on varmaan erilaisia käsityksiä siitäkin, mitä mainittu herkistely tarkoittaa, minulle se tarkoittaa satulan liikkuvien osien puhdistusta, voitelua ja toimivuuden tarkistusta. Alkuperäinen kysyjä kysyi mielipiteitä korjaamon kommenttiin ja edelleen olen samaa mieltä korjaamon kanssa, että ei kannata lähteä teettämään korjaamolla herkistelyä erikseen, ellei jarruissa ole huomattu jotain ongelmaa kuten jumimista tai vaikka palojen epätasaista kulumista. Jos taas jarruille tehdään joka tapauksessa remonttia, vaihdetaan vaikka paloja, niin mielestäni asiallinen korjaamo tekee sen ns. herkistelyn aina samalla. Ja sitten jos satulassa on oikeasti jotain vikaa, vaikka tiivistekumit huonossa kunnossa ja liukutapit tai männät pahasti ruosteessa, niin äkkiä pääsee helpommalla ja halvemmalla vaihtamalla koko satulan kuin maksamalla korjaamon tuntiliksaa siitä, että joku yrittää kunnostaa sitä vanhaa.
 
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet, keskity asialliseen keskusteluun toisten käyttäjien arvostelun sijaan
Ei todennäköisesti tarvitsekaan, liukutappien puhdistus ja voitelu on yleensä aika simppeli homma. Kuten kirjoitin, jos pitää "herkistellä" myös jarrumännät, joutuu ehkä tapauksesta riippuen ottamaan myös satulan irti autosta kokonaan ts. jarruletku irti satulasta, minkä seurauksena taas joutuu puuttumaan myös jarrunestepuoleen. Eli vähintään lisäämään nestettä ja ilmaamaan jarrut homman päätteeksi. Ei kuitenkaan aina eikä kaikissa autoissa, kuten itsekin totesit pitää tietää miten missäkin autossa homma kannattaa tehdä. Olen toki itsekin tehnyt mäntien "kunnostuksen" autoon päin eli männät ulos niin pitkälle kuin uskaltaa ja puhdistus sopivilla välineillä, ja sitten varovasti painaen takaisin paikalleen, mutta pidän sitä vähän ranetuksena.

Toki ihmisillä on varmaan erilaisia käsityksiä siitäkin, mitä mainittu herkistely tarkoittaa, minulle se tarkoittaa satulan liikkuvien osien puhdistusta, voitelua ja toimivuuden tarkistusta. Alkuperäinen kysyjä kysyi mielipiteitä korjaamon kommenttiin ja edelleen olen samaa mieltä korjaamon kanssa, että ei kannata lähteä teettämään korjaamolla herkistelyä erikseen, ellei jarruissa ole huomattu jotain ongelmaa kuten jumimista tai vaikka palojen epätasaista kulumista. Jos taas jarruille tehdään joka tapauksessa remonttia, vaihdetaan vaikka paloja, niin mielestäni asiallinen korjaamo tekee sen ns. herkistelyn aina samalla. Ja sitten jos satulassa on oikeasti jotain vikaa, vaikka tiivistekumit huonossa kunnossa ja liukutapit tai männät pahasti ruosteessa, niin äkkiä pääsee helpommalla ja halvemmalla vaihtamalla koko satulan kuin maksamalla korjaamon tuntiliksaa siitä, että joku yrittää kunnostaa sitä vanhaa.
Niin kun jo aijemmin sanoin jutuistasi selvästi huomaa ettet asiasta paljon tiedä, kun menee jatkuvasti selittelyksi edelliset puheet.
Tässä hyvä esimerkki " jarrujen perusteellinen herkistely voi siten vaatia saman työmäärän kuin perusteellisempi jarruremontti, ehkä jopa enemmän jos herkistelyn jälkeen yritetään koota jarrut uudelleen vanhoilla osilla."
Miten helvetissä se vanhoilla osilla kasaaminen vaati "jopa enemmän" työtä?
Tässä toinen esimerkki. " Kuten kirjoitin, jos pitää "herkistellä" myös jarrumännät, joutuu ehkä tapauksesta riippuen ottamaan myös satulan irti autosta kokonaan ".
Mikä tällainen tapaus on, kun se jarrusatula on aina letkun päässä kiinni ja sen saa sopivaan asentoon että pystyy ruikkaamaan vähän voiteluainetta männän suojakumin alle, on ylivoimainen tehtävä vain kädettömälle ja yksikätiselle.

Jarrunesteiden vaihtoväli on merkistä riippuen 2-4 vuotta ja silloin voi tietysti ottaa vaikka koko satulan sekä männän irti, niin saa varmasti putsattua männän ja sylinterin perusteellisesti, jossain vaiheessa olisi hyvä myös uusia se suojakumi, ne kun vanhetessaan kovettuu eikä ole enää niin kimmoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan, että tappiolle jää jos "1-2 vuoden välein" ostaa herkistelyt tuntityönä korjaamolta sen sijaan, että käyttää niitä jarruja välillä kunnolla ja palaa/levyä vaihtoon sitten kun vaihdolle aihe löytyy.
 
Veikkaan, että tappiolle jää jos "1-2 vuoden välein" ostaa herkistelyt tuntityönä korjaamolta sen sijaan, että käyttää niitä jarruja välillä kunnolla ja palaa/levyä vaihtoon sitten kun vaihdolle aihe löytyy.
Jarruja pitää käyttää aina kunnolla, eikä lepuuttaa sitä jalkaa siinä jarrulla, siinä vaan pilaa jarrulevyt ja palat, koska niiden pinnat niin sanotusti "lasittuu", eikä sillä "kunnolla käyttämisellä" ole mitään merkitystä jarrujen toimintaan, kun ei sillä lisää voiteluainetta saa sinne liukupappeihin tai männän ja sylinterin väliin.
Vai millä logiikalla ne hekistyy "kunnolla käyttämällä" ?
Eikä uuteen autoon tarvitse tehdä mitään ensimmäiseen 3-4 vuoteen, tämä koskee lähinnä vanhempaa autoa jossa suojakumit on jo menettäneet kimmoisuuttaan, jos olet vanhan auton vasta ostanut, eikä jarruhuolloista ole ylensä luotettavaa tietoa miten asian laita on, ja sitten kun herkistely on kunnolla tehdyt, niin menee hyvin se 2 vuotta taas eteenpäin, itse teen keväällä renkaan vaihdon yhteydessä niin säästyy siinäkin yksi työvaihe kokonaan.
Eikä tuo ole vaikea tehdä itse.
 
Viimeksi muokattu:
Jarruja pitää käyttää aina kunnolla, eikä lepuuttaa sitä jalkaa siinä jarrulla, siinä vaan pilaa jarrulevyt ja palat, koska niiden pinnat niin sanotusti "lasittuu", eikä sillä "kunnolla käyttämisellä" ole mitään merkitystä jarrujen toimintaan, kun ei sillä lisää voiteluainetta saa sinne liukupappeihin tai männän ja sylinterin väliin.
Vai millä logiikalla ne hekistyy "kunnolla käyttämällä" ?
Eikä uuteen autoon tarvitse tehdä mitään ensimmäiseen 3-4 vuoteen, tämä koskee lähinnä vanhempaa autoa jossa suojakumit on jo menettäneet kimmoisuuttaan, jos olet vanhan auton vasta ostanut, eikä jarruhuolloista ole ylensä luotettavaa tietoa miten asian laita on, ja sitten kun herkistely on kunnolla tehdyt, niin menee hyvin se 2 vuotta taas eteenpäin, itse teen keväällä renkaan vaihdon yhteydessä niin säästyy siinäkin yksi työvaihe kokonaan.
Eikä tuo ole vaikea tehdä itse.
Isoin syy jarrujumeille on puhdas käyttämättömyys. Normi auto pysähtyy 90% ajasta etujarrujen voimin. Takajarrut eivät liiku ja jumittuvat. 120kmh esim motarin rampilla ja liinat kiinni jarrulla seisten ei pysähdyksiin asti noin kerran kuussa pitää jarrut käytössä oikein mukavasti. "Jokunen" VAG tuli herkisteltyä kun tein huollon puolella hommia.
 
Olisin sitä mieltä että 120 vauhdista täysjarrutus jarrulla seisten autolla jossa jo lähtökohtaisesti epäillään jotakin epäoptimaalisuutta jarrujen tekniikassa liittyy ihan turhaa riskiä ja renkaitten kulumista.

Tuon ihan saman jarrulla seisomisen absin nylkyttäessä jotta saadaan jarrumäntiin liikettä aikaiseksi ja takalevyihin pinnan hioutumista ruosteet pois voi tehdä 30kmh vauhdista hiekkatiellä paljon pienemmällä riskillä ja jälkiä analysoimalla voi jopa nähdä jarruttaako takajarrut tasaisesti vai ei.

Asfaltilla jarruttaminen on niin etujarrupainotteista että toisen takajarrun täysi toimimattomuuskin voi jäädä huomaamatta jos auto sattuu puoltamaan sopivasti etujarrujen 5% tehokkuuseron vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Olisin sitä mieltä että 120 vauhdista täysjarrutus jarrulla seisten autolla jossa jo lähtökohtaisesti epäillään jotakin epäoptimaalisuutta jarrujen tekniikassa liittyy ihan turhaa riskiä ja renkaitten kulumista.

Tuon ihan saman jarrulla seisomisen absin nylkyttäessä jotta saadaan jarrumäntiin liikettä aikaiseksi ja takalevyihin pinnan hioutumista ruosteet pois voi tehdä 30kmh vauhdista hiekkatiellä paljon pienemmällä riskillä ja jälkiä analysoimalla voi jopa nähdä jarruttaako takajarrut tasaisesti vai ei.

Asfaltilla jarruttaminen on niin etujarrupainotteista että toisen takajarrun täysi toimimattomuuskin voi jäädä huomaamatta jos auto sattuu puoltamaan sopivasti etujarrujen 5% tehokkuuseron vuoksi.
Hei mietis vähän. Tarjoaako hiekka samaa kitkaa ja samaa tarvetta jarrujen teholle. Hieklla jarruja hädin tuskin kutitellaan. Jos seisot abs jarruilla asfaltilla, jokainen nurkka saa kyllä jumppaa. Tuo anaaalisointi tulee kyseeseen jos autossa ei ole ABS:iä.
 
Tarve jarrujen teholle ei ole oleellista. Jarrumäntien voima ja liike riippuu ainoastaan siitä kuinka kovaa jarrupoljinta painetaan ja täsmälleen sama maksimivoima mäntiä liikuttamaan saadaan jopa auton seisoessa täysin paikallaan kunhan vain on ruista nelipäisessä lihaksessa painaa jarrupoljinta.

Absin kanssa takajarruista jäävä jälki on katkonainen mutta niiltä hetkiltä kun jarrutetaan saa ihan saman tiedon jarrujen tehosta kuin absittomallakin autolla.
 
Isoin syy jarrujumeille on puhdas käyttämättömyys. Normi auto pysähtyy 90% ajasta etujarrujen voimin. Takajarrut eivät liiku ja jumittuvat. 120kmh esim motarin rampilla ja liinat kiinni jarrulla seisten ei pysähdyksiin asti noin kerran kuussa pitää jarrut käytössä oikein mukavasti. "Jokunen" VAG tuli herkisteltyä kun tein huollon puolella hommia
Vai käyttämättömyys, ehkä ton joku uskoo.
 
Takavaimentimen vaihto ja jotta tällä kertaa päästäisiin edes 3 vuotta niin ajattelin vetää maalin päälle. Löytyy jotain perus "ruosteenestomaalia", sinkkimaalia ja hopeinen lämmönkestävä. Mitä näistä päälle vai joku yhdistelmä?

Ja vaimentimen pohjaan 2mm reikä ?
 
Takavaimentimen vaihto ja jotta tällä kertaa päästäisiin edes 3 vuotta niin ajattelin vetää maalin päälle. Löytyy jotain perus "ruosteenestomaalia", sinkkimaalia ja hopeinen lämmönkestävä. Mitä näistä päälle vai joku yhdistelmä?

Ja vaimentimen pohjaan 2mm reikä ?
Tai kunnon vaimennin jossa on jo nuo. En muista ikinä parissa vuodessa tuhonneeni vaimenninta mistään autoistani. Sisukset ammuin ulos yhdestä, mutta sekään ei ollut ruosteessa.
 
Kuumakestomaalia sen on oltava. Autotarvikeliikkeistäkin saa hyviä. Ja maalista on kyllä hyötyä varsinkin saumojen suojaamiseen. Mutta useimmat pakoputket markkinoilla ovat sen verran heikkolaatuisia, etteivät ne yleensä kovin montaa vuotta sittenkään kestä. Ajoprofiili toki vaikuttaa kestoon paljon; pelkällä lyhyellä kaupunkiajolla voi olla pönttö puhki jo muutamassa kuukaudessa. Mutta kyllä maali kannattaa laittaa jos on tila missä maalata; se maalipurkki ei paljoa maksa.
 
Kuumakestomaalia sen on oltava. Autotarvikeliikkeistäkin saa hyviä. Ja maalista on kyllä hyötyä varsinkin saumojen suojaamiseen. Mutta useimmat pakoputket markkinoilla ovat sen verran heikkolaatuisia, etteivät ne yleensä kovin montaa vuotta sittenkään kestä. Ajoprofiili toki vaikuttaa kestoon paljon; pelkällä lyhyellä kaupunkiajolla voi olla pönttö puhki jo muutamassa kuukaudessa. Mutta kyllä maali kannattaa laittaa jos on tila missä maalata; se maalipurkki ei paljoa maksa.

Purkkeja on hyllyssä eli lienee ihan sama millä maalaa kunhan jotain vetää päälle? Edellinen tosiaan meni puhki 2-3vuodessa/20-45tkm suoritteella. (varaosamerkit-ketjussa juttua).
 
Purkkeja on hyllyssä eli lienee ihan sama millä maalaa kunhan jotain vetää päälle? Edellinen tosiaan meni puhki 2-3vuodessa/20-45tkm suoritteella. (varaosamerkit-ketjussa juttua).
Jos laittaa jotain perusmaalia, niin se maali ei siinä montaa päivää pysy. Termolyysi. Kuumakestomaalia kun laittaa, niin voi pysyä jopa vuosia. Putkiston takaosassa ei tarvi edes 600 astetta olla lämmönkesto, vähän vähempikin riittää. Tavallinen akryylimaali ei kuitenkaan normaalioloissa pysy.
 
Vw golf mk6. Jos akun irroittaa, niin sekoaako auton järjestelmät siitä (tietokone yms?)

Vai pitääkö olla obd:hen kytketty virta vaikka siksi aikaa?
 
Kävin taskulampun kanssa sen verran tutkimassa, että se meneekin tankin ohi ylemmän katteen alle venttiiliin(?), josta lähtee toinen lyhyt letku, jonka perässä on pieni teräsverkkosuodatin. En muuten olisi väittämässä tuota edes venttiiliksi, mutta siihen tulee sähköpiuha, joten mikäpä muukaan se olisi? Ei tuo siis varmaankaan täysin turha letkunpätkä ole. Pitäisi varmaan kaivaa tämän kulkineen sähkökaavio jostakin, niin siitä varmaan ainakin selviäisi mikä se on. Mopo on vuosimallin 2022 Fantic XM50 Competition, jos joku sattuu löytämään tuon räjäytyskuvan jostakin.

Edit.
Tässä vielä kuva:

Punaisella nuolella merkitty letku tulee kaasuttimelta siitä aiemmassa kuvassa näkyvästä nipasta. Letkun päässä on tämä kuvassa näkyvä "venttiili", josta lähtee sinisellä nuolella merkitty letku viereiselle teräsverkkosuodattimelle. Yläosa venttiilistä on parin sentin mittainen pötkylä keltaisen nuolen suunnassa, jonka päässä on alemmassa kuvassa näkyvä sähköjohdon liitin.

1756414097471.png


1756414206929.png


Voiko tosiaan olla mahdollista, että näin yksinkertaisessa vehkeessä olisi jotain automatiikkaa, joka osaisi kytkeä tuota jollakin perusteella auki ja kiinni? Vai onko tuo kikkare jotain muuta toimintoa alipaineella ohjaava solenoidi? Oli miten oli, mikäli letku vuotaa koko ajan, niin eipä se varmaankaan ole hyvä. Jos tuo on joku EURO5-vaatimusten päästöjä vähentävä "pakoputken lisäilmaviritys", niin sitten taas varmaan parempi olisi, jos se olisi kokonaan suljettu.
Tämä jäi viimeksi vähän kesken. Kyseessä on juuri samanlainen kaasuttimen lisäilmaventtiili, kuin tässä:


Se on kuitenkin edelleen epäselvää, että missä tilanteessa CDI kytkee tuota auki/kiinni ja voiko letkun todellisuudessa vaan tulpata ilman sivuvaikutuksia? Toki tuon toiminnan voi testata käytännössä, mutta akateemisesti kiinnostaisi tietää, että mikä tuon idea on, eli onko se osa jotain rajoitinta, vaiko pelkästään jotain päästönormeihin liittyvää hömppää?

Tekoälyltä tuota ei kannata kysellä, kun se arvailee puutaheinää kaikkien eri vaihtoehtojen väliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Kukas keksii mitä olen säätänyt 2007 Lexus LS:n mankassa kelloa säätäessä. Kimpoaa aina musiikki ruudusta ja yrittää navigoida mutta ei luonnollisesti onnistu koska ei navi cd:tä. Pysyy nätisti mm. kalenterissa ja muissa menuissa.
 
Kukas keksii mitä olen säätänyt 2007 Lexus LS:n mankassa kelloa säätäessä. Kimpoaa aina musiikki ruudusta ja yrittää navigoida mutta ei luonnollisesti onnistu koska ei navi cd:tä. Pysyy nätisti mm. kalenterissa ja muissa menuissa.

En tiedä muuta kuin sen, että tuon aikainen kosketusnäyttö meidän 2008 LandCruiserissa on niin paska ja sekava käyttää, mutta kun siihen on yhdistetty ilmastointi, huoltokirjat ja kaikki auton toiminnot, enkä jaksa alkaa askartelemaan kiinan androidia paikoilleen, kun tuossa on lisävahvistin+subwoofer ja takapenkkien näytöt niin mikään kiinasoitin ei niitä tue automaattisesti, niin olen tottunut elämään sen kanssa, että älä liikaa koske! :btooth:
 
En tiedä muuta kuin sen, että tuon aikainen kosketusnäyttö meidän 2008 LandCruiserissa on niin paska ja sekava käyttää, mutta kun siihen on yhdistetty ilmastointi, huoltokirjat ja kaikki auton toiminnot, enkä jaksa alkaa askartelemaan kiinan androidia paikoilleen, kun tuossa on lisävahvistin+subwoofer ja takapenkkien näytöt niin mikään kiinasoitin ei niitä tue automaattisesti, niin olen tottunut elämään sen kanssa, että älä liikaa koske! :btooth:
Itsellä tulee android auto ja carplay, muttei vielä. Ja tuo vanha toimii paljon paremmin kuin 2021 Corollan jos itseltä kysytään. Ja en tosiaan halua tunkea kojelautaan 2din soitinta rumentamaan. Enkä halua olla tuijottamassa niin alas ajaessa.
 
Kukas keksii mitä olen säätänyt 2007 Lexus LS:n mankassa kelloa säätäessä. Kimpoaa aina musiikki ruudusta ja yrittää navigoida mutta ei luonnollisesti onnistu koska ei navi cd:tä. Pysyy nätisti mm. kalenterissa ja muissa menuissa.
Et vahingossakaan ajautunut salavalikkoon ja vaihtanut auton tyyppiä? Itselle tuo sattui RX:ssä jolloin nappien järjestys ja toiminnot meni sekaisin. Ei tuonne valikkoon ihan vahingossa kyllä ajaudu mutta mistäs tuon tietää jos siellä olisi tyyppikoodi jostain syystä vaihtunut kuten minulla.

Omastani oli vaihtunut koodi 4wd hybridistä->2wd bensaksi joka riitti sekoittamaan laitteen. Listalta löytyy kaikille malleille oma koodinsa jonka joutuu kaivelemaan netistä että saa oikean.

"Switch on to the accessories. Press and Hold MENU button and flicker the park light from off to on several times and screen will switch to service menu. To exit press and hold the MAP button."
 
Et vahingossakaan ajautunut salavalikkoon ja vaihtanut auton tyyppiä? Itselle tuo sattui RX:ssä jolloin nappien järjestys ja toiminnot meni sekaisin. Ei tuonne valikkoon ihan vahingossa kyllä ajaudu mutta mistäs tuon tietää jos siellä olisi tyyppikoodi jostain syystä vaihtunut kuten minulla.

Omastani oli vaihtunut koodi 4wd hybridistä->2wd bensaksi joka riitti sekoittamaan laitteen. Listalta löytyy kaikille malleille oma koodinsa jonka joutuu kaivelemaan netistä että saa oikean.

"Switch on to the accessories. Press and Hold MENU button and flicker the park light from off to on several times and screen will switch to service menu. To exit press and hold the MAP button."
Johonkin outoon valikkoon päädyin missä oli mm. toimiva graaffinen ajotietokone yms. ennen kun löysin kellon asettamisen. Ei MITÄÄN hajua mistä sinne pääsin/jouduin.

lexus-ls-600h-l-hibrid-drive-silver-2008-AY9JEG.jpg
 
Johonkin outoon valikkoon päädyin missä oli mm. toimiva graaffinen ajotietokone yms. ennen kun löysin kellon asettamisen. Ei MITÄÄN hajua mistä sinne pääsin/jouduin.

lexus-ls-600h-l-hibrid-drive-silver-2008-AY9JEG.jpg
Ja kuten aina... Räpellä nappeja Ja käynnistä ja sammuta eri asioita. Yhtäkkiä on kuten aiemmin
 
Johonkin outoon valikkoon päädyin missä oli mm. toimiva graaffinen ajotietokone yms. ennen kun löysin kellon asettamisen. Ei MITÄÄN hajua mistä sinne pääsin/jouduin.

lexus-ls-600h-l-hibrid-drive-silver-2008-AY9JEG.jpg
Tuosta "info" napista pitäisi tuon kuvan valikon avautua, jos ei niin todennäköisesti juuri tuo auton tyyppi on voinut muuttua. Rx:ssä oli vielä vanhempaa mallia tuo käyttöliittymä niin en osaa enempiä neuvoa.
 
Tuosta "info" napista pitäisi tuon kuvan valikon avautua, jos ei niin todennäköisesti juuri tuo auton tyyppi on voinut muuttua. Rx:ssä oli vielä vanhempaa mallia tuo käyttöliittymä niin en osaa enempiä neuvoa.
Vaikea sanoa. Tuntuu nuo oikean puolen napit toimivan muutenkin hassusti. Selittäisi kyllä miksi android auto palikka ei ruvennut toimimaan oikein. Mistähän tuon oikean auton tyypin saa selville?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 867
Viestejä
4 976 282
Jäsenet
79 898
Uusin jäsen
JuliusC

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom