Pizzan valmistus kotona, reseptit, tekniikat ja välineet

Tää ketju on ollut kyllä loistava kun olen pizzaa opetellut paistamaan. Tulee tosi hyviä jo. Ramlösa Manitoba Cream on ollut paras jauho, mutta koittakaapas salaisena kikkana sekoittaa jauhoon noin viidesosa mannasuurimoita. Tulee next level. ;)

Semmoinen uusavuton kysymys, että jos paistaa useamman pizzan putkeen pizzakivellä, niin milläs ne edellisen pizzan jäljiltä jääneet (lapion luistossa auttaneet) jauhorippeet saisi putsattua kuumalta kiveltä pois ennen seuraava pizzaa? Mulla ne mustuu ja alkaa käryttämään sillä välin kun pyörittelen ja valmistelen seuraavaa lättyä... Kylmältä kiveltä ne saa helposti vaikka imuroitua, mutta ei viitsisi lähteä sulattamaan muovia kuumalle...

Ooni ollut nyt alkukesästä asti käytössä ja alkaa olemaan jo ihan pizzan näköistä. Ei siis pitsan.

Parraimat markettijauhot käytössä eli Gran Mugnaio 00.

Tässä muutama otos.

Liitteet

• IMG_20200520_205402.jpg
    IMG_20200520_205402.jpg
    988,2 KB · Luettu: 176
  • IMG_20200727_175648.jpg
    IMG_20200727_175648.jpg
    1,6 MB · Luettu: 225
  • IMG_20200822_200010.jpg
    IMG_20200822_200010.jpg
    1,7 MB · Luettu: 219
Mulle on tulossa huomenna Anton Oliver Pizzauuni, mutta käyttöohjetta siinä ei kuulemma ole, niin olisiko täällä kellään sattumoisin tuota laitetta ja ohjekirjaa tallessa?

Tuli perjantaina väkerrettyä mm. tämmöinen pizza.

Kinkkua, pepperonisalamia, ananasta, valkosipulia, sinihomejuustomuruja, Hot Devils jalapenoa, cheddarjuustoraasteetta, emmentaljuustoraasteetta ja italialaisia mozzarellapalloja.

1.jpg

2.jpg

Pitääpä joskus päivitellä ku tuli hynäköinen lady :)

Liitteet

• IMG_20201016_202151.jpg
    IMG_20201016_202151.jpg
    3,2 MB · Luettu: 206
Semmoinen uusavuton kysymys, että jos paistaa useamman pizzan putkeen pizzakivellä, niin milläs ne edellisen pizzan jäljiltä jääneet (lapion luistossa auttaneet) jauhorippeet saisi putsattua kuumalta kiveltä pois ennen seuraava pizzaa? Mulla ne mustuu ja alkaa käryttämään sillä välin kun pyörittelen ja valmistelen seuraavaa lättyä... Kylmältä kiveltä ne saa helposti vaikka imuroitua, mutta ei viitsisi lähteä sulattamaan muovia kuumalle...

Ite vetelen perus kittilastalla jauhot pois. Käytän tosin grilliä ja ne jauhot palaa samalla kun lentävät kiven päältä. Voisin kuvitella, että joku tuhkaharja voisi pelata jos uunia käytät? Kivi hetkeksi sivuun ja siivous. Tai vaikka uunipelti alle ja harjailee sen päälle?

Vielä epätoivoinen kysely uudelleen, löytyykö keltään Anton Oliver Pizzauunia, käyttökokemusta siitä tai käyttöohjetta?

Siinä kun tulee sekä se normaali pizzakivi, ja sitten sellainen metallinen pelti, ja ton pizzakiven saa pois sen vastuksen päältä nostettua kun on irtonainen niin jos käyttää tuota "peltiä" niin onko se ideana asettaa suoraan vastukselle vaiko pizzakiven päälle?
En tuota lämmitystäkään tajua, kokeilin ensin 10min esilämmittää pelkästään alavastus päällä ja kivi ei lämmennyt kuin 73 asteeseen, sitten pidin vielä liki vartin molemmat vastukset päällä ja kiven lämpö oli vaatimattomat 134 astetta.

Mulla on Pizza Pronto myös ja jos sillä pitäisi 20min esilämmitystä niin se olisi varmaan liki 300 asteinen kivi, ja ton 134 astetta se saisi alle 5 minuutissa...

Kokeilin siis pakastepizzaa tuossa nyt lämmittää (kivellä), pidin 10min esilämmitystä ja sit joku 8min pizzaa siinä päällä, päällinen tuli täysin kypsäksi ja pohja oli aivan muussia- vaikka on siis esikypsennetty lidlin pizzassa se pohja....
Onko tuo vaan ihan paska (helvetin hidas nyt ainakin) vai mitä ihmettä...

Vielä epätoivoinen kysely uudelleen, löytyykö keltään Anton Oliver Pizzauunia, käyttökokemusta siitä tai käyttöohjetta?

Siinä kun tulee sekä se normaali pizzakivi, ja sitten sellainen metallinen pelti, ja ton pizzakiven saa pois sen vastuksen päältä nostettua kun on irtonainen niin jos käyttää tuota "peltiä" niin onko se ideana asettaa suoraan vastukselle vaiko pizzakiven päälle?
En tuota lämmitystäkään tajua, kokeilin ensin 10min esilämmittää pelkästään alavastus päällä ja kivi ei lämmennyt kuin 73 asteeseen, sitten pidin vielä liki vartin molemmat vastukset päällä ja kiven lämpö oli vaatimattomat 134 astetta.

Mulla on Pizza Pronto myös ja jos sillä pitäisi 20min esilämmitystä niin se olisi varmaan liki 300 asteinen kivi, ja ton 134 astetta se saisi alle 5 minuutissa...

Kokeilin siis pakastepizzaa tuossa nyt lämmittää (kivellä), pidin 10min esilämmitystä ja sit joku 8min pizzaa siinä päällä, päällinen tuli täysin kypsäksi ja pohja oli aivan muussia- vaikka on siis esikypsennetty lidlin pizzassa se pohja....
Onko tuo vaan ihan paska (helvetin hidas nyt ainakin) vai mitä ihmettä...
Jos tota sun tekstiäs vertaa esim. tähän: Anton Oliver pizzauuni
Voinee olettaa, että jotain vikaa masiinan lämmönsäädössä. pystytkö testaamaan meneekö se vastus ees sinne luvattuun?

Mistä porukat ostellut jauhot? Tässä nyt pari viikkoa testailun takia käytellyt tota halvempaa manitobaa ja nyt olis hyvä siirtyä tipoihin :) Tulee vaan käytettyä sen verran paljon, että tommoset Prismassa myytävät kilon pussit menis parissa päivässä kun muillekin tulee tehtyä..

Voinee olettaa, että jotain vikaa masiinan lämmönsäädössä. pystytkö testaamaan meneekö se vastus ees sinne luvattuun?

Mistä porukat ostellut jauhot? Tässä nyt pari viikkoa testailun takia käytellyt tota halvempaa manitobaa ja nyt olis hyvä siirtyä tipoihin :) Tulee vaan käytettyä sen verran paljon, että tommoset Prismassa myytävät kilon pussit menis parissa päivässä kun muillekin tulee tehtyä..
Nykyään tulee käytettyä jauhoina Caputon pizzeriaa, saa useasta k-kaupasta ja jos ei saa niin sitten pyytää tilaamaan. On kyllä erihyvä jauho pizza hommiin. Suhteessa 70% 30% caputo/manitoba on tullut paras taikina, hydraatio siellä 62% tienoilla.
Ooni tuli hommattua pari kuukautta sitten, paino on noussut meikällä jostain syystä ja emäntä syyttää pizzaa, mutta mä olen sanonut et syy on liikunnan vähäisyydessä tällä hetkellä kun taloa rakentelee.. :D

E: Vinkvink, jos kilon pussit on liian pieniä niin tilaa kauppiaan kautta 25kg säkki Caputon pizzeriaa.;)

IMG_3325.jpg

Ei tossa ole mitään lämmönsäätöä vastuksessa niin paha sanoa meneekö luvattuun.

Tossa laitteessa ei tosiaan ole mitään lämmönsäätöä, on vain valinta että mistä lämmittää (ala, ylä vai molemmat vastukset) ja ajastin.
Tuohon tekstiin suhtautuisin varauksella koska mikään kivi ei instanttina lämpeä, eikä voikaan koska se halkeaisi.
Tossa anton oliverissa on myös irroitettava se kivi ja se alavastus ei ihan kiinni kiveen kuitenkaan osu, että missään 5 minuutissa ei taatusti tuolla uunilla pakastettua pizzaa tehtäisi.
Toki se siitä päältä 5 minuutissa kypsyykin, mutta pohja ei ehdi lämpimään.

En toki sano ettei tässä voi olla vikaa, mutta tämä on liki käyttämätön että aika outoa olisi, kun se vastus kuitenkin lämpeää eli ei ole kokonaan rikki.

Sempä takia niitä ohjeita nyt kaipailen että näkisi mitä siellä sanotaan esilämmityksestä.

Tää ketju on ollut kyllä loistava kun olen pizzaa opetellut paistamaan. Tulee tosi hyviä jo. Ramlösa Manitoba Cream on ollut paras jauho, mutta koittakaapas salaisena kikkana sekoittaa jauhoon noin viidesosa mannasuurimoita. Tulee next level. ;)

Ramlösan Manitoba toimii joko yksin tai sekoituksena. Mannasuurimot sitten muotoilun ja lapioinnin avuksi alle...

Uuneja ja kiviä on varmaan yhtä monta kuin tekkiläisiä, mutta itse tyrkkään kiven alle pellin ja pyyhkäisen ne siihen. Lämmöt laskee hetkellisesti tietenkin, mutta parempi sekin kuin jauhokäry. Suurimot tai muut karkeammat jauhatukset muuten käryävät vähemmän jo lähtökohtaisesti.

Onko täällä kellään Ooni-uunia käytössä. Vähän tekisi mieli hommata sellainen. Kai tuota talvellakin voi ulkona käyttää vaikka pakkasta olisi?

Onko täällä kellään Ooni-uunia käytössä. Vähän tekisi mieli hommata sellainen. Kai tuota talvellakin voi ulkona käyttää vaikka pakkasta olisi?
Ooni koda on itsellä käytössä.
On kyllä näppärä laitos ja monet pizzat on tullut tuolla paistettua.
Itse paistoin viime talvena pariin otteeseen pizzaa parvekkeella, toimi ihan ok, paistoaika oli hiukan pidempi mitä kesähelteillä.

Ainut mikä tuossa huoletti on tuo pizzakiven kuumennus. Eli se kannattaa säilyttää sisätiloissa ja vasta kun alkaa oonia kuumentamaan vie sen sinne lämpenemään hitaasti. Muutenhan tuo voi haljeta jos kuumenee liian nopeaa.

Ooni koda on itsellä käytössä.
On kyllä näppärä laitos ja monet pizzat on tullut tuolla paistettua.
Itse paistoin viime talvena pariin otteeseen pizzaa parvekkeella, toimi ihan ok, paistoaika oli hiukan pidempi mitä kesähelteillä.

Ainut mikä tuossa huoletti on tuo pizzakiven kuumennus. Eli se kannattaa säilyttää sisätiloissa ja vasta kun alkaa oonia kuumentamaan vie sen sinne lämpenemään hitaasti. Muutenhan tuo voi haljeta jos kuumenee liian nopeaa.
Ja sama myös näin syyskeleillä, ehdottomasti kivi aina sisälle kun tuo pizzakivi on melkeen kuin pesusieni.
Ooni koda soveltuu käytettäväksi myös sisällä, mutta kannattaa tehdä liesituulettimen alla jos sattuu jauhot kärähtämään.

Vuoden tauon jälkeen ajattelin tehdä kotona pizzaa. San marzanon purkitettuja tomaattteja olin ostamassa, mutta minulle kerrottiin, että ne on loppu joka kaupasta. Onko purkitetut San marzano tomaatit tosiaan niin kiven alla kun myyjä antoi ymmärtää paikallisessa Citymarketissa?

1604335218768.png

Edit: pikagooglauksella tämä tosiaan on kiven alla.

Vuoden tauon jälkeen ajattelin tehdä kotona pizzaa. San marzanon purkitettuja tomaattteja olin ostamassa, mutta minulle kerrottiin, että ne on loppu joka kaupasta. Onko purkitetut San marzano tomaatit tosiaan niin kiven alla kun myyjä antoi ymmärtää paikallisessa Citymarketissa?
Ei oo tosiaan näkynyt oikein missään kaupassa. Ne Muttin kuoritut luumutomaatit on kyllä myös ihan hyviä. Oikein maukasta tulee niilläkin.

Tuban ohjeilla tein taikinan ja tuli kerrankin hyvä. Harmillisesti kiertoilmauuni ei lämpene kuin 275 asteeseen ja kivi jäi hieman liian kylmäksi. Pohja ei ollut ihan niin rapea kuin olisi toivonut.

Tuban taikinalla ensi kerran sitten Kamadossa. (nyt en laiskuuttani sitä lämmittänyt.)
IMG_20201104_110824.jpg
IMG_20201104_111907.jpg

Mainio pizzakivi taas tarjouksessa (kestää grillit ja astianpesukoneet):

Voiskohan tuo olla NY tyylisille pizzoille parempi kuin teräs? Omalla teräksellä tuntuu pohja valmistuvan ennen aikoijaan reunoihin verrattuna. Tietysti esilämmitysajalla, etäisyydellä vastuksiin, lämpötilalla ym:lla voi kikkailla loputtomiin.

Moi!

Millaisilla yleiskoneilla / monitoimikoneilla porukka veivaa taikinoita? Kysyn siksi koska en vielä yleiskonetta / monitoimikonetta omista ja miettinyt että onko noista ihan halvimmista koneista taikinan veivaamiseen? Jäänyt pitsahommat lähiaikoina vähiin , kun ei jaksa enää käsinveivausta ja kiinnostaisi kyllä kovasti taas aloitella uusiksi tämä mukava harrastus!

Esimerkkinä vaikkapa tällainen?

Vai vaatiiko jonkun tietyn tehon , että jaksaa veivata?

Moi!

Millaisilla yleiskoneilla / monitoimikoneilla porukka veivaa taikinoita? Kysyn siksi koska en vielä yleiskonetta / monitoimikonetta omista ja miettinyt että onko noista ihan halvimmista koneista taikinan veivaamiseen? Jäänyt pitsahommat lähiaikoina vähiin , kun ei jaksa enää käsinveivausta ja kiinnostaisi kyllä kovasti taas aloitella uusiksi tämä mukava harrastus!

Itse teen nykyään leipäkoneella jos teen vaan pari pizzaa, on niin kätevä kun se hoitaa nostattamisen samalla.

Moi!

Suosittelen ennemmin yleiskonetta, ei noista monitoimikoneista ole pizzataikinan tekoon.
Tällaisella saa jo taikinan aikaiseksi

Edit. Kannattaa katsella myös käytettynä konetta

Moi!

Itselläni on joku halpa Kenwoodin yleiskone (prospero, eli taitaa olla kenwoodin "halpismalli"?, hinta taisi olla jotain 150e luokkaa) isolla joukolla lisävälineitä, en muista mihin tarkoitukseen koneen alunperin hankin, mutta nykyisin käyttö oikeastaan pelkästään pizzataikinoiden teko.
6 pizzaan tuolla taikinat yleensä kerralla teen, en usko, että kestäisi paljoa isompaa määrää kun tuossakin jo tuntuu aika kovilla käyvän, mutta on laite jo varmaan yli 5 vuotta kestänyt.
Eli halvallakin voi saada ihan hyvää ja nimenomaan jos ei käytetty haittaa niin kannattaa niitä katsella.

Palvikinkkua, Meetvurstisuikaletta, ananasta, jalapenoa, valkosipulia, sinihomejuustomuruja ja emmentaljuustoraastetta.

Mukava jälkipolte Hot Devils jalapenosta ja oli paljon paremman makuista kun kuvasta voisi päätellä.

Varmasti. Ensimäisenä tulee mieleen että et taita tykätä italialaisesta pitsasta? ;-)

Mä muuten tein testiksi ihan uudenlaista pizzataikinaa tässä yksi päivä.
Mulla ei vaan vatsa tunnu kestävän tota hiivaa niin tuli kokeiltua sellasta taikinaa mihin tulee itsenousevaa jauhoa ja kreikkalaista jugurttia, ja ihan valehtelematta tuli parempaa pohjaa kuin mitä olen ikinä itse tehnyt, eikä se oikeastaan häviä edes pizzerioiden pohjille.

Tein itse ne itsenousevat jauhot koska suomessa ei niitä paljoa myydä, ja miksi niistä maksaisi extraa kun voi itsekin tehdä...
4DL itsenousevaa jauhoa valmistetaan näin:
4DL vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1tl suolaa
0.5tl ruokasoodaa

Jos haluaa tehdä valmiiksi (seuraavia kertoja varten) tota itsenousevaa jauhoa niin pitäis kuulemma säilyttää se ilmatiiviissä astiassa.

Ja itse ohje millä tein:
4DL itsenousevaa jauhoa ja 2,75DL kreikkalaista jugurttia (6% rasvaa).

Jos haluaa isomman taikinan niin jugurttia tulee 0,3428571428571429 per 0.5dl jauhoseosta. Eli siitä sitten vaan laskimella ynnäämään :)

Noi lämäsin leipäkoneeseen, annoin vaivata 20min ja otin johdon pois seinästä ja jätin hetkeksi laitteeseen, uunissahan toi sit oikeastaan vasta kohoaa.
Tuli aikalailla sen näköistä kuin hiivallakin eli mehevät reunat, mutta maku oli aivan käsittämättömän hyvää.

Ainoa huono puoli tuossa oli että uudelleenlämmityksestä tuo pohja ei oikein mikrossa tykännyt, meni tosi pehmeäksi, eli pitänee pizzakivellä/pizzauunilla hoitaa sitten jämienkin lämmittely :D

Suosittelen kokeilemaan, oli se kyllä niin helvetin hyvää, katon jos löytäisin niitä kuvia vielä jostain :)

Moi!

Monitoimikoneella/leikkurilla ei ainakaan tee mitään. Itsellä on Kenwoodin yleiskone, mutta siinä on sen verran nostelua ja tiskaamista aina, että vedän mieluummin 300 euron Kenwoodin sijaan 30 euron sähkövatkaimen taikinakoukuilla sen pienen pätkän minkä tarvii ja dumppaan kulhon sitten yöksi jääkaappiin.

Itse teen taikinan taas sähkövatkaimen vispiläosilla niin pitkälle kuin pystyy ja loput käsin vaivaamalla ja sitten tosiaan 2-3 päivää jääkaappikohotusta samassa kulhossa elmukelmulla päällystettynä.

J. Kenzi-Alt Lopez suosittelee monitoimikonetta ainakin lyhyelle nostatukselle:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

5:24 eteenpäin.

Kerran päivässä sitä nyt käy kuselki ;-) Jääkaapissa säilyy syöttämäti viikon pari.

Ainoa huono puoli tuossa oli että uudelleenlämmityksestä tuo pohja ei oikein mikrossa tykännyt, meni tosi pehmeäksi, eli pitänee pizzakivellä/pizzauunilla hoitaa sitten jämienkin lämmittely :D

testiin menee. ja samalla protip kaikkien pizzanjämien lämmitykseen uudelleen; paistinpannu.

levy 1/3 teholle, pannu levylle ja slaissit pannulle. päälle folio kevyesti. (osahöyrystä pitää laskea ulos).
5-10min about ja ääntä kohti. pohja yhtä rapea kuin tuoreena. :smoke:

testiin menee. ja samalla protip kaikkien pizzanjämien lämmitykseen uudelleen; paistinpannu.

levy 1/3 teholle, pannu levylle ja slaissit pannulle. päälle folio kevyesti. (osahöyrystä pitää laskea ulos).
5-10min about ja ääntä kohti. pohja yhtä rapea kuin tuoreena. :smoke:
Tämä kikka toimii, voin kompata. Päällys ei ole ihan vasta uunista otetun arvoista, mutta kyllä hakkaa hikiset mikrolämmitykset.

Pizzan jämien lämmitys paistinpannulla on kyllä todella hyvä tapa. En ole moneen vuoteen enää mikrossa niitä lämmittänyt. Aika tarkkana saa kyllä olla kuinka isolla liesi on, ettei pohja pala ja että juusto sulaa uudelleen.

Saas nähdä tuleeko Ooni Koda BF tarjoukseen, niin voisin pistää tilaukseen. :hmm:

Pizzan jämien lämmitys paistinpannulla on kyllä todella hyvä tapa. En ole moneen vuoteen enää mikrossa niitä lämmittänyt. Aika tarkkana saa kyllä olla kuinka isolla liesi on, ettei pohja pala ja että juusto sulaa uudelleen.

Saas nähdä tuleeko Ooni Koda BF tarjoukseen, niin voisin pistää tilaukseen. :hmm:
Itsehän sit taas olen niitä jotka syö mieluiten pizzan jääkaappikylmänä. Toki kunnon pizza on tuoreena ehdoton, mutta kebab mestojen pizzat on selvästi parempia seuraavana päivänä kylmänä. Lämmitettynä ei uppoa ollenkaan.

Nyt kun näyttäisi Oonit olevan tarjouksessa niin onko kellään kokemuksia Koda vs Koda 16? Hintaeroa olisi 223e vs 359e joten ei kauheasti, mutta onko tuo isompi hintaeron arvoinen? Ilmeisesti suuremman pinta-alan lisäksi tehokkaampi L-poltin, mutta pizzaa joutuu silti pyörittämään kesken paiston.

Nyt kun näyttäisi Oonit olevan tarjouksessa niin onko kellään kokemuksia Koda vs Koda 16? Hintaeroa olisi 223e vs 359e joten ei kauheasti, mutta onko tuo isompi hintaeron arvoinen? Ilmeisesti suuremman pinta-alan lisäksi tehokkaampi L-poltin, mutta pizzaa joutuu silti pyörittämään kesken paiston.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämän videon perusteella itse ostaisin tuon Koda 16:n.

Koda 16 houkutteli mutta nyt piti kyllä tinkiä hiukan hinnasta, on sitä mennyt tässä BF alla niin paljon jo. :sori: Ja vielä lisää on menossa. Itse en osaa edes kovin isoja pitsoja pyöritellä, niin toivotaan että tuolla pienemmällä pärjään.

Tulipa tilattua tuo Ooni fyra verkkiksen BF tarjouksesta. Käykös tuohon ihan mitkä vaan pelletit, vai kannattaako katsoa mistä puusta ne on valmistettu? Sytyiksi varmaan käy tuohi ja muu vastaava.
Ilmeisesti puinen pitsalapio on parempi pitsan vientiin uuniin ja semmonen ohut metallinen sitten pyöritykseen ja pois ottoon?

Voiskohan tuo olla NY tyylisille pizzoille parempi kuin teräs? Omalla teräksellä tuntuu pohja valmistuvan ennen aikoijaan reunoihin verrattuna. Tietysti esilämmitysajalla, etäisyydellä vastuksiin, lämpötilalla ym:lla voi kikkailla loputtomiin.
Mä muuten ostin tuon sinkkupäivän tarjouksessa. Tulee 5 minuutissa just sopivan rapea pohja, rapeampi kuin aiemmalla Bistrollani. En oo terästä yhtään kaivannut, tosin en ole semmoisella ikinä kokeillutkaan...

Mä muuten ostin tuon sinkkupäivän tarjouksessa. Tulee 5 minuutissa just sopivan rapea pohja, rapeampi kuin aiemmalla Bistrollani. En oo terästä yhtään kaivannut, tosin en ole semmoisella ikinä kokeillutkaan...

Ratkaisin tuon paistamalla pizzaa teräksellä 4min ilman juustoa jonka jälkeen siirrän pizzan pellille ja nuketan juuston ja reunat grillivastuksella uunin yläosassa.

Tilasin myös tuon verkkiksen kiven, mutta eihän se mahtunut uuniin, kun siinä on ne kahvat ja sit onnistuin lopussa tiputtamaan sen vielä lattialle :happy:

Tulipa tilattua tuo Ooni fyra verkkiksen BF tarjouksesta. Käykös tuohon ihan mitkä vaan pelletit, vai kannattaako katsoa mistä puusta ne on valmistettu? Sytyiksi varmaan käy tuohi ja muu vastaava.
Ilmeisesti puinen pitsalapio on parempi pitsan vientiin uuniin ja semmonen ohut metallinen sitten pyöritykseen ja pois ottoon?
Itse oon huomannut että oonin omat pelletit toimi parhaiten. Savuttivat vähemmän ja paloivat paremmin kuin perus markettipelletti. Mutta kunhan on lehtipuupellettiä ja elintarvikekäyttöön niin toiminee yhtähyvin. En vain parivuotta sitten löytänyt semmoisia kuin oonilta.
Metallinen pitsalapio toiminut myös erittäin hyvin enkä usko että puinen voi olla mitenkään parempi. Tärkeintä on ettei täytä pitsaa ja anna vettyä ennen uuniin laittoa.

Itse oon huomannut että oonin omat pelletit toimi parhaiten. Savuttivat vähemmän ja paloivat paremmin kuin perus markettipelletti. Mutta kunhan on lehtipuupellettiä ja elintarvikekäyttöön niin toiminee yhtähyvin. En vain parivuotta sitten löytänyt semmoisia kuin oonilta.
Metallinen pitsalapio toiminut myös erittäin hyvin enkä usko että puinen voi olla mitenkään parempi. Tärkeintä on ettei täytä pitsaa ja anna vettyä ennen uuniin laittoa.

Motonetissä näytti olevan traegerin 9kg säkkejä eri lehtipuista tehtyjä pellettejä, leppä versiot tulee napattua testiin kunhan tuo ooni saapuu. Viikolla testiin... :drool: Pitää tuo metallinen lastakin jostain hankkia, tuntuu vaan ettei täällä kylällä ole oikein mitään.

Motonetissä näytti olevan traegerin 9kg säkkejä eri lehtipuista tehtyjä pellettejä, leppä versiot tulee napattua testiin kunhan tuo ooni saapuu. Viikolla testiin... :drool: Pitää tuo metallinen lastakin jostain hankkia, tuntuu vaan ettei täällä kylällä ole oikein mitään.
Sopivat varmasti hyvin. Eikö tosiaan tullut lapiota oonin mukana. Ovatko alkaneet säästää materiaaleissa. :beye:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 328
Jäsenet
81 061
Uusin jäsen
karvis1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom