Sähköauton kotilataus

Se on käsittääkseni maakohtainen suositus jota autonvalmistajat noudattavat. Suomessa 8A, jossain muualla kuulemma 6A. Tämä 8A on yleisesti hyväksytty jatkuva virta jota tavallisesta pistorasiasta voi ottaa tuntikausia putkeen. Tuollaisen laturin uskaltaa antaa jokaiselle tumpelolle ilman pelkoa että se saa sillä vahinkoa aikaan.

Sitten jos itse hommaa tehokkaamman laturin, niin voi ajatella että silloin tietää mitä tekee, ja vastaa itse seurauksista.
Kian mukana on tullut ja taitaa edelleen tulla 12A malli. Tuollaisella 8A mallilla kyllä hermostuu rauhallisempikin kaveri

Satun olemaan sähköluvat omaava, joten virransaanti ei ole ongelma. #jatkuva16A
Laitan kuitenkin nykyiseen 3vaihe rasiaan suko adapterin, enkä ala vetää uutta supesukoa vaikka keskus on ihan vieressä.

Kian mukana on tullut ja taitaa edelleen tulla 12A malli. Tuollaisella 8A mallilla kyllä hermostuu rauhallisempikin kaveri
Miten niin hermostuu? Itse tulin eilen kotiin 28 kwh inkulla. Laitoin laturiin, näytti latausajaksi +16 tuntia. No kello oli kahdeksan illalla joten auto oli täynnä puolilta päivin seuraavana päivänä. En minä yöllä autolla aja joten riitti ihan hyvin.
Voisin ladata autoa 16 ampeerilla, mutta hyvin harvoin olen nostanut latausta kahdeksasta ampeerista. Jos tarvitsee äkkiä virtaa niin sitten mennään pikalaturille, mutta normaalisti arkilataukset hoituu suko laturilla töissä ja kotona. Töissä lataan 16 ampeerilla.
Tuleeko minkään auton mukana enää suko latureita? Eikö niistä ole luovuttu?

Miten niin hermostuu? Itse tulin eilen kotiin 28 kwh inkulla. Laitoin laturiin, näytti latausajaksi +16 tuntia. No kello oli kahdeksan illalla joten auto oli täynnä puolilta päivin seuraavana päivänä. En minä yöllä autolla aja joten riitti ihan hyvin.
Voisin ladata autoa 16 ampeerilla, mutta hyvin harvoin olen nostanut latausta kahdeksasta ampeerista. Jos tarvitsee äkkiä virtaa niin sitten mennään pikalaturille, mutta normaalisti arkilataukset hoituu suko laturilla töissä ja kotona. Töissä lataan 16 ampeerilla.
Datsunissa tuli laturi mukana, sillä ollaan ladattu, joku 30 000km vuoteen

Satun olemaan sähköluvat omaava, joten virransaanti ei ole ongelma. #jatkuva16A
Laitan kuitenkin nykyiseen 3vaihe rasiaan suko adapterin, enkä ala vetää uutta supesukoa vaikka keskus on ihan vieressä.

Eikö tuohon kannattaisi sitten laittaa 3x16A laturi, jos 3-vaihe rasia on jo valmiina?

nopeammalla laturilla saa paremmin hyödynnettyä yön halvat tunnit, jos on pörssisähkö.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 949
Jäsenet
78 328
Uusin jäsen
Ottoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom