Sähköauton kotilataus

niin kannattaahan se sitten 22kW piuha hommata asiointilatausta varten.
Saattaa vaan käydä että ensimmäisen 3kk jälkeen tulet käyttämään 22 kW asointi latausta 2 kertaa seuraavan 5 vuoden aikana. Jollei nyt löydy jo elämästä sellaista selvää rytmiä jossa 22 kW latausta tulisi tehtyä niin ei sellaista kyllä muodustu.

Kiitos vinkeistä. Mennekesin piuhaa ei oikein tunnu mistään löytyvän...
Toki näyttää siltä että esim Fordin ja Mersun piuhat lienee näitä, joten ehkä sieltä liikkeistä kyselemällä saattaisi löytyä.

Biltemassa yleensä suht laadukasta tavaraa, joten tuo lienisi ihan ok vaikka valmistajasta ei taida olla tietoa?
Mutta 8m taitaa olla turhan pitkä normaaliin käyttöön? 4-5m varmaan yleensä riittäisi ja olisi mukavampi käsitellä.

Auto on Model S, ja myyjältä en saanut tietoa onko 11kW vai 22kW latauksella. Todennäköisesti 11kW, mutta jos on tuplalaturit niin kannattaahan se sitten 22kW piuha hommata asiointilatausta varten. Tämä selvinnee huomenna kun auton noudan.

Tulkitsen ehkä vastauksista rivien välistä että kellään ei sinänsä mistään itse kaapelista ole kovin huonoa kokemusta. Eli lienee kaikissa Suomessa myytävissä itse kaapeli olevan suht laadukasta eikä mene aivan korpuksi pakkasessa vrt. "kumiset" jatkojohdot yms.
Jos et kotiin tarvitse pitkää kaapelia niin ota lyhyt kaapeli, 3 - 5 metriä. Aika ikävä asiointilatauksessa kelailla monen metrin ylimääräistä kieppiä rullalle.
Ainakaan itse en ole tarvinnut asiointikaapelia parin vuoden aikana kuin muutaman kerran. Pääasiassa lataan joko kotona tai pikalaturilla.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 370
Jäsenet
78 649
Uusin jäsen
Samppa001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom