KapteeniTunkki
Tukijäsen
- Liittynyt
- 07.05.2018
- Viestejä
- 795
Minulla on perus noname boschin cx gen4 maastopyörä. Muuten kiva, mutta akku on lukkopultilla kiinni. Onko tiedossa jotain modausta, jolla tuon pultin vaikka lukoksi tai jotain?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Näyttäisi siltä että 17.12 päivä ollut ensimmäinen yhteydenotto Canyoniin suuntaan ja akku on tilattu 24.1 päivä.Muistatko milloin teit tilauksen akusta tai sen rekkulan?

Taitaa olla alv-erotus; 19 vs 25.5%, kun nopsaan laskin. Näyttää jostain syystä väärän VAT-arvon tuossa.
Taitaa olla oletus kaikissa Boschilla varustetuissa pyörissä, joissa ei ole valoja valmiiksi asennettuna.Canyonissa näköjään Boschin koneen valokytkentä ei ole oletuksena päällä, MIKSI?Siis miksi ihmeessä tuollaisia asioita pitää oletuksena disabloida ja se mikä ihmetyttää vielä enemmän, enabloidakseen etuvalon käytön pitää pyörä käyttää huoltoliikkeessä jossa on käytössä Bosch Diagnostic Tool. Voi jumaleisson sentään miten jotain asioita voidaan tehdä vain niin perkeleen hankalaksi käyttäjälle.
Joo todella käsittämätöntä, mutta onhan näitä käsittämättömiä juttuja joka puolella ja koko ajan. Ehkä mä nyt sit pistän tuon auton perään ja ajelen 30km päähän enablointiin. No näppärä jätkä ajais pyörällä ja ottais samalla ilon irti..Taitaa olla oletus kaikissa Boschilla varustetuissa pyörissä, joissa ei ole valoja valmiiksi asennettuna.
Omaan Cubeen huollossa tuon kävin naksauttamassa päälle, olikohan 30€ mitä joutui siitä köyhtymään, joka toki on melko absurdia, mutta yhtälailla Bosch riistää näiltä liikkeiltä softalisenssistä.
Jep, tämä tuli käytettynä niin ei voinut vaikuttaa. No löysin tästä ihan kohtuullisen matkan päästä pyörähuollon missä on diagnostiikkasofta. Eli pitäisi saada valot kyllä toimintakuntoon. Oli muuten helvetisti kivempi kaapeloida etuvaloa pyörään, josta lähtee akku pois. Tästä Grandista kun ei akkua saa ilman moottorinpurkua pois, niin 30min puuhastelun lopuksi tein valinnan kaapeloida etuvalo ulkokautta. Ei se nyt nätti ole, mutta hermot säästyi. Runkoputkessa on kyllä ihan samalla tavalla läpivientireikä kaapelille kuin Neuronissakin, mutta reikä ei johtanut kuin 10cm eteenpäin ja todennäköisesti törmää runkoputken sisällä olevaan akkuun. Voi kun näitäkin joskun joku pohtisi end userin kannalta.Varmaan joku Boschin rahastus että saavat myytyä softalisenssejä, itse onneksi ennen pyörän ostoa luin asiasta niin mainitsin että aktivoivat valoportit pyörästä valmiiksi kun sen ostin.
No mut sehän kuulostaa tyhmältä jos se noin toimii. Mä oon ymmärtänyt taas, että pyörän moottoria priorisoidaan aina. Tästä syystä ep8:ssa mun mielestä valo sammuu jos akku menee vähiin. Toki nyt kun mietin että kumpi on tärkeämpi..se valo vai moottori, niin turvallisuuden kannalta varmaankin valo jos olet keskellä metsää pimeässä ja akku vetelee viimeisiään.Se valon kytktkentä varaa akusta osan, eiköhän se ole syy sille miksi se ei ole kytketty. Jostain luin että 10-15% riippuen asetuksesta. Ite otan kesäksi valon pois, siis fillarifirmassa.
Mutta kestääkö akku ihan saman verran, vaikka valo olisi poistettu käytöstä? Eli akku loppuisi joka tapauksessa samassa kohdassa? Siis jos ajat akun tyhjäksi valon ollessa pois kytkettynä ja sen jälkeen kytket valon käyttöön, niin riittääkö siinä silti virtaa valolle pariksi tunniksi.Kuinkas ajattelit tämän toimivan?
![]()
Näin minä ymmärtäisin myös eli viimeisessä vaiheessa akkua riittää vielä hetkeksi valoille ja ajotietokoneelle/elektroniikalle oli valoa kiinni tai ei, samalla lailla se akku on tyhjä etkä voi käyttää tehostusta ajamiseen.Mutta kestääkö akku ihan saman verran, vaikka valo olisi poistettu käytöstä? Eli akku loppuisi joka tapauksessa samassa kohdassa? Siis jos ajat akun tyhjäksi valon ollessa pois kytkettynä ja sen jälkeen kytket valon käyttöön, niin riittääkö siinä silti virtaa valolle pariksi tunniksi.
Äsken tuli tilausvahvistus itselle 900 Wh akusta. Toimitus 6. kesäkuuta mennessä. 28. maaliskuuta tein hakemuksen.Onko täällä kohtalon tovereita joilla Canyonin Spectral:ON tai Torque:ON ja olette tehnyt rekkulan akusta Canyonin akkutakaisinkutsusta? Itse tein sen lokakuussa viime vuonna ja edelleen odotellaan akkua. Kyselin viikko sitten, että mikä tilanne kun lupailivat että arvioidusti toukokuussa tulee uusi akku, niin eivät osanneet sanoa muuta kuin että ei ole aika tiedossa ja pitäisi lähteä akun toukokuussa. Mitä kansainvälisiä foormumeita lueskelellut, niin aika harva vielä saanut akkua.
Onko täällä kellään ollut samaa takaisinkutsua ja joko olette akun saaneet?
Mielenkiintoista. Minulla tilaus reilusti aiemmin ja kun asiasta kyselin, niin lähetysjärjestys riippu mm. Pyörän mallista. Itselläni spectral:on cf8.Äsken tuli tilausvahvistus itselle 900 Wh akusta. Toimitus 6. kesäkuuta mennessä. 28. maaliskuuta tein hakemuksen.
Itsellä spectral:on cf7 vuosimallia 2022.Mielenkiintoista. Minulla tilaus reilusti aiemmin ja kun asiasta kyselin, niin lähetysjärjestys riippu mm. Pyörän mallista. Itselläni spectral:on cf8.
Jos kiinan vehkeet ei pelota niin tämä suomalainen kaveri testailee ja "arvostelee" nuita paljonkin. Noita välillä katellut ja ihan mielenkiintosia pelejä kohtuu hintaan tuntuis löytyvän, vähän vaikka millaseen menoonPromilleraja tulossa kevyille sähköajoneuvoille, ja sen myötä oman Velocifero MAD aika tulee päätökseen. Kiitos, 1300km olet minua pääosin selvinpäin, mutta toisinaan lievästi päihtyneenä kuskaillut.
Sähköavusteiset polkupyöräthän tähän rajoitukseen kuulu käsittääkseni, joten jatkellaan sellaisella.
Kysynkin nyt yleisluontoisesti; minä en mitään kadunnielijää tarvise. Eli sähköavusteinen pyörä rentoon taajamaliikkumiseen. Rangen ei tarvitse olla mikään 50+.
Mutta rajoittimen näppärä ohitus olisi hyvä lisä. Mitään siis kolmen tonnin pyörää en tarvitse, ja olisi hyvä jos olisi mukava istuin ja rennohko ajoasento.
Mistä porukka sähköpyöriä hankkii, mistä niitä kannattaa katsoa?
Ja lisäyksenä vielä tähän, niin monet hänen koeajamista pyöristä menee myyntiin hieman alle OVH:n. Sinänsä ihan hyvä diili että saa valmiiks testatun pyörän hieman halvemmalla. Ilmoitukset ja muuta juttua löytyy Discordista johon linkki Youtuben puolella.Jos kiinan vehkeet ei pelota niin tämä suomalainen kaveri testailee ja "arvostelee" nuita paljonkin. Noita välillä katellut ja ihan mielenkiintosia pelejä kohtuu hintaan tuntuis löytyvän, vähän vaikka millaseen menoon
Piti käydä Oulun Limingantullin Prisma tsekkaamassa mutta ei ollut tarjouksia. Olisi lähtenyt kyllä muuten matkaan.Käväisin muissa asioissa Kauppakeskus Kaaressa, oli 3 kpl Helkama FE12 sähköfattista tarjouksessa,17-20" kokoja, 1 kpl 17" oli joustokeulalla 2350e, 2 muuta ilman joustoa 2200e.
Ehkä viime vuoden malleja, koska pienempi akku kuin uusissa?![]()
Ei taida käytettyäkään saada tuohon hintaan.
Vuoden ympäri polkiessa tuo tosiaan hyvä peli lumella ja sitten kesällä todella hauska menopeli maastossa. Työmatkapyöräilyyn nyt muuten ei se järkevin menopeliOli kyllä hervottoman kokoinen kapistus. Lumella varmaan hauska peli, mutta muuten en pystynyt perustelemaan ostoa. Jäi kauppaan, kun käyttötarvetta ei ole.
Vuoden ympäri polkiessa tuo tosiaan hyvä peli lumella ja sitten kesällä todella hauska menopeli maastossa. Työmatkapyöräilyyn nyt muuten ei se järkevin menopeli![]()

Läskihän ei oo huono vaihtoehto, lepposaa kyytiä, ei mene herkästi kumipuhki pöpelikössä jos ajaa oikeilla paineilla, pitoa ja kantavuutta löytyy jos leimikko on vähän kostiammassa paikassa.Mitä suosittelet työmatkapyöräksi motokuskille?![]()
Mulla oli aikaisemmin kaksi pyörää, mutta päädyin myös samaan, että sähköläski sai jäädä ja hetkekään en ole katunut.Lisäksi kaupungissa ei nupukivet tai ne joka paikkaan kylvetyt kynnykset haittaa mitään, yli vaan. Ei tuolla nyt varmaan mikään mukavin ole 20km työmatkaa taittaa, mutta joku 10km menee ihan siinä missä millä tahalla muullakin maasturilla ja ihan hyvin tuo rullaa asfaltillakin, kunhan vain rengaspaineet laittaa kohdilleen. Itsellä ainakaan ei ole varaa ostaa useampaa tuon hintaista pyörää, jolloin ympärivuotiseen käyttöön tuo läski on edelleen aika hyvä kompromissi, vaikka se ei enää kovin trendikästä olekaan.
Kiitos vinkistä! Kävin hakemassa tuon ilman joustoa olevan isomman. Gzr black raw meni moottori rikki ja 3kk säätö verkkiksen kanssa. Tämä ei ollut pahan hintainen kun sai 15% asiakasomistajapäivän alen ja vielä myöhemmin tulee 5% bonarit (yht alle 1800). Merkittävästi paremmat osat ku vielä tekstistä poiketen XT M8100 vaihtajaKäväisin muissa asioissa Kauppakeskus Kaaressa, oli 3 kpl Helkama FE12 sähköfattista tarjouksessa,17-20" kokoja, 1 kpl 17" oli joustokeulalla 2350e, 2 muuta ilman joustoa 2200e.
Ehkä viime vuoden malleja, koska pienempi akku kuin uusissa?![]()
Ei taida käytettyäkään saada tuohon hintaan.
Voihan se syttyä tuleen milloin vain.Eikös näitten pitäisi turvallisia olla kun en laturissa ja pidä ja virrat ei ilman avainta tule päälle?
No siinä ei sit kauaa mennykkään, hommasin työmatka kulkemiseen sähköpyörän ja esimieheltä sain luvan laittaa parkkiin sisään käynnin viereen rappusten alle ettei ole kulkuväylällä. Ei mennyt edes tuntia niin joku on todennut sen paloturvallisuus riskiksi. Pyörä on poistumistien vieressä muttei estä ovesta kulkua ellei mene väkisin ahtaiden rappusten alle ryömimään kun vieressä on suora väylä ulos.
Eikös näitten pitäisi turvallisia olla kun en laturissa ja pidä ja virrat ei ilman avainta tule päälle?
Pelastuslaki sen yksiselitteisesti kieltää. Ei siinä mikään pomon sana paljoa paina.No siinä ei sit kauaa mennykkään, hommasin työmatka kulkemiseen sähköpyörän ja esimieheltä sain luvan laittaa parkkiin sisään käynnin viereen rappusten alle ettei ole kulkuväylällä. Ei mennyt edes tuntia niin joku on todennut sen paloturvallisuus riskiksi. Pyörä on poistumistien vieressä muttei estä ovesta kulkua ellei mene väkisin ahtaiden rappusten alle ryömimään kun vieressä on suora väylä ulos.
Eikös näitten pitäisi turvallisia olla kun en laturissa pidä ja virrat ei ilman avainta tule päälle?
Siirsin pyörän ohjeistuksesta hallin sisälle missä on välillä sähköautoakin ollut sisällä (ja vieläpä laturissa kiinni), eikä ole poistumistien lähellä. Saa nähdä vieläkö tästäkin tulee natinaa. Tarkoitus ei kuitenkaan ole laturissa tuota pitää täällä.Pelastuslaki sen yksiselitteisesti kieltää. Ei siinä mikään pomon sana paljoa paina.
Onko siinä shimanon satelliitti nappi, jonka konkat tunnetusti tyhjenee jos ei käytä?Piti sitte lähtee ekaa kertaa töihin fillarilla tänävuonna, kuinka ollakaan härveli ei inahtanutkaan, oli täysin kuollut talvisäilytyksen jäljiltä.
Akussa oli 2/10 tolppaa ja täyteen lataus ei auttanut.
Kyseessä Radcity 5 + ja onneksi takuuaikaa on vielä jäljellä pari kuukautta.
Tuki vastasi ja pyysi kuittia sekä videota tilanteesta, samoin tuli kehotus irrottaa moottorin, PAS, lamppujen ja jarrujen liittimet ja kokeilla saako virrat päälle, no ei saanut.
Nyt odotellaan mitähän ne seuraavaksi keksii.
www.cyclingweekly.com
"Canyon’s sales and profitability were impacted by increased discounting across the sector and quality issues in certain electric mountain bike models, forcing Canyon to temporarily suspend sales of these models. Canyon is addressing the situation with the utmost urgency and expects to resolve the issue by Q2 2025.”
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.![]()
'Another challenging year for the bicycle industry' - Canyon owner reports €38 million loss
Groupe Bruxelles Lambert financial report also indicates that its investment in the company fell by 43% last yearwww.cyclingweekly.com
Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
Tämä tuli tilattuun, toivottavasti kestää![]()
Heed polkupyöräteline Fatbike (kahdelle pyörälle) - Klikkaa ja tutustu 🙂
Ison kantokyvyn omaava etenkin läskipyörien ja sähköpyörien kuljetukseen tarkoitettu teline. Pyörät on lukittavissa telineeseen ja teline kallistettavissa takaluu...www.virtasenkauppa.fi
Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.