Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"Canyon’s sales and profitability were impacted by increased discounting across the sector and quality issues in certain electric mountain bike models, forcing Canyon to temporarily suspend sales of these models. Canyon is addressing the situation with the utmost urgency and expects to resolve the issue by Q2 2025.”
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.![]()
'Another challenging year for the bicycle industry' - Canyon owner reports €38 million loss
Groupe Bruxelles Lambert financial report also indicates that its investment in the company fell by 43% last yearwww.cyclingweekly.com
Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
Tämä tuli tilattuun, toivottavasti kestää![]()
Heed polkupyöräteline Fatbike (kahdelle pyörälle) - Klikkaa ja tutustu 🙂
Ison kantokyvyn omaava etenkin läskipyörien ja sähköpyörien kuljetukseen tarkoitettu teline. Pyörät on lukittavissa telineeseen ja teline kallistettavissa takaluu...www.virtasenkauppa.fi
Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.
Itselle on tulossa 900 Wh akku Spectraliin, perjantaina lähtenyt Saksasta tulemaan. Hyvitystä rahana tililille (ei lahjakorttina) tuli 470 euroa yhteensä.
Alkanut nyt oma shimano ep8 moottorilla varustettu pyörä tekemään tuollaista ettei vaan yhtäkkiä lähde käyntiin. Eli saattaa olla että ajettu aiemmin päivällä ja kun seuraavan kerran lähdössä reissuun pyörä ei inahdakkaan, ei mitään eloa virtanapista. Kerran tehnyt jopa kesken ajon, mitään error koodia en hoksannut, sammui vain. Tämä korjaantuu sillä että ottaa akun irti ja antaa olla irrallaan jonkin aikaa. Jos irroittaa ja laittaa lähes samantien takaisin niin tästä ei ole apua. Akussa kyllä aina ollut virtaa ja ei ole tarvinut latailla välillä.
Onko muilla ollut tälläisestä kokemuksia, tai olisiko ideoita mikä aiheuttaa? näyttönä Shimano SC-E5003, eli itse ei oikein mitään diagnostiikka pääse ajamaan tai erroreita tarkastamaan ilman jotain extra piuhoja? Takuukin tästä sopivasti loppui melko tasan 2kk sitten, mutta eikö tuon periaatteessa pitäisi mennä vielä virhevastuun piiriin jos jokin sen piiriin kuuluva vika?
Sateliittinappi, mutta ei liity tuohon nappiin. Tuossa sen verra testailut että kun pitää about 15-20min akkua irti niin lähtee taas käyntiin. Välillä saattaa tehdä parikin kertaa samna päivän aikana ja sitten saatta mennä taas monta päivää ilman ongelmia.Onko tuossa se virtanappi erillinen ns. satelliittinappi?
Se on tuossa ep8:ssa heikko kohta kun se napin akku ei lataudu jos akkua lataa irrallaan pyörästä. Muutenkin typerä idea olla "langaton" virtanappi.
Näytä nyt meillekin akun ongelmakohta eli kiinnitysruuvien ympäristö.
Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.
Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.
Näyttö taas mittaa matkan renkaasta, joka varmaan vähän tarkempi. Mutta jossain noilla main kuitenkin.
Jokainen matka on toki tallessa gps paikantimen vuoksi. Se lähettää jokaisen liikutun metrin palvelimelleni. Eli tarvittaessa voisin kaivaa joka ikisen matkan esille. Toki ei ole tarvetta todistella mitään tätä enempää. Pelkästään työmatkasta tulee se 200km viikossa (40km päivä). Siihen lisäksi vapaa-ajan ajot jne. Läpi vuoden. Usein 60-100km lenkkejä jne.
![]()
Boschin moottoreilla porukka ajanut jopa 100 000km. Saksalaisella sähköpyöräfoorumilla ihan kunnioitettavia tuloksia.Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.
Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.