Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Ei ole semmosta, netissä on paljon tarinaa noista Rad fillareista ja niiden pimenemisestä, kontrollerivika vaikuttaa olevan yleisin syy. Huono design.
 
Nyt Rad on lähettämässä uutta kontrolleria ja johtosarjaa, tuki vastaili jopa viikonloppuna ja käski tehdä mittareiden ohituskytkennän joka ei sekään auttanut.
 
Onko tämän mallisista pyörätelineistä joku hyvä ja halpa ollutkin ostamisen arvoinen? Vai onko se pelkästään thule mitä kannattaa edes harkita Screenshot_20250607_092719_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg
 
Onko tämän mallisista pyörätelineistä joku hyvä ja halpa ollutkin ostamisen arvoinen? Vai onko se pelkästään thule mitä kannattaa edes harkitaScreenshot_20250607_092719_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
 
Itellä Bilteman uusi 3 paikkanen teline, oikiastaan ainut miinus tulee leuan kiinnitys ruuvin pidikkeen heikkoudesta, kahdesta hajosi talvella huomaamatta, nuohan vaan pitää ruuvia paikollaan kun kita on auki.
toki uudet saa kuhan tulee käytyä biltemassa.
Hyvin kulki kolme pyörää saariselälle ja takasi kymppiviikolla (n.1200km) ja on tuolla tullut nyt muutenki kuskailtua.

IMG20250302150542.jpg
 

"Canyon’s sales and profitability were impacted by increased discounting across the sector and quality issues in certain electric mountain bike models, forcing Canyon to temporarily suspend sales of these models. Canyon is addressing the situation with the utmost urgency and expects to resolve the issue by Q2 2025.”

Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
 



Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.

Itselle on tulossa 900 Wh akku Spectraliin, perjantaina lähtenyt Saksasta tulemaan. Hyvitystä rahana tililille (ei lahjakorttina) tuli 470 euroa yhteensä.
 
Alkanut nyt oma shimano ep8 moottorilla varustettu pyörä tekemään tuollaista ettei vaan yhtäkkiä lähde käyntiin. Eli saattaa olla että ajettu aiemmin päivällä ja kun seuraavan kerran lähdössä reissuun pyörä ei inahdakkaan, ei mitään eloa virtanapista. Kerran tehnyt jopa kesken ajon, mitään error koodia en hoksannut, sammui vain. Tämä korjaantuu sillä että ottaa akun irti ja antaa olla irrallaan jonkin aikaa. Jos irroittaa ja laittaa lähes samantien takaisin niin tästä ei ole apua. Akussa kyllä aina ollut virtaa ja ei ole tarvinut latailla välillä.
Onko muilla ollut tälläisestä kokemuksia, tai olisiko ideoita mikä aiheuttaa? näyttönä Shimano SC-E5003, eli itse ei oikein mitään diagnostiikka pääse ajamaan tai erroreita tarkastamaan ilman jotain extra piuhoja? Takuukin tästä sopivasti loppui melko tasan 2kk sitten, mutta eikö tuon periaatteessa pitäisi mennä vielä virhevastuun piiriin jos jokin sen piiriin kuuluva vika?
 

Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
Tämä tuli tilattuun, toivottavasti kestää
 
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.

Itselle on tulossa 900 Wh akku Spectraliin, perjantaina lähtenyt Saksasta tulemaan. Hyvitystä rahana tililille (ei lahjakorttina) tuli 470 euroa yhteensä.

Nyt on uusi akku saapunut. Ihan mallikkaasti Canyon minusta tämän akku keissin hoiti, vaikka toki aikaa menikin kuukausia. Eli 470 euroa rahana hyvitystä ja 900 Wh akku entisen 720 Wh tilalle. Toivottavasti tuosta nyt on sitten korjattu se halkeilu :D

PXL_20250610_063523200.jpg
 
Alkanut nyt oma shimano ep8 moottorilla varustettu pyörä tekemään tuollaista ettei vaan yhtäkkiä lähde käyntiin. Eli saattaa olla että ajettu aiemmin päivällä ja kun seuraavan kerran lähdössä reissuun pyörä ei inahdakkaan, ei mitään eloa virtanapista. Kerran tehnyt jopa kesken ajon, mitään error koodia en hoksannut, sammui vain. Tämä korjaantuu sillä että ottaa akun irti ja antaa olla irrallaan jonkin aikaa. Jos irroittaa ja laittaa lähes samantien takaisin niin tästä ei ole apua. Akussa kyllä aina ollut virtaa ja ei ole tarvinut latailla välillä.
Onko muilla ollut tälläisestä kokemuksia, tai olisiko ideoita mikä aiheuttaa? näyttönä Shimano SC-E5003, eli itse ei oikein mitään diagnostiikka pääse ajamaan tai erroreita tarkastamaan ilman jotain extra piuhoja? Takuukin tästä sopivasti loppui melko tasan 2kk sitten, mutta eikö tuon periaatteessa pitäisi mennä vielä virhevastuun piiriin jos jokin sen piiriin kuuluva vika?

Onko tuossa se virtanappi erillinen ns. satelliittinappi?

Se on tuossa ep8:ssa heikko kohta kun se napin akku ei lataudu jos akkua lataa irrallaan pyörästä. Muutenkin typerä idea olla "langaton" virtanappi.
 
Onko tuossa se virtanappi erillinen ns. satelliittinappi?

Se on tuossa ep8:ssa heikko kohta kun se napin akku ei lataudu jos akkua lataa irrallaan pyörästä. Muutenkin typerä idea olla "langaton" virtanappi.
Sateliittinappi, mutta ei liity tuohon nappiin. Tuossa sen verra testailut että kun pitää about 15-20min akkua irti niin lähtee taas käyntiin. Välillä saattaa tehdä parikin kertaa samna päivän aikana ja sitten saatta mennä taas monta päivää ilman ongelmia.
 
Nyt on uusi akku saapunut. Ihan mallikkaasti Canyon minusta tämän akku keissin hoiti, vaikka toki aikaa menikin kuukausia. Eli 470 euroa rahana hyvitystä ja 900 Wh akku entisen 720 Wh tilalle. Toivottavasti tuosta nyt on sitten korjattu se halkeilu :D

PXL_20250610_063523200.jpg
Näytä nyt meillekin akun ongelmakohta eli kiinnitysruuvien ympäristö.
 
Aika samalta näyttää ulkoisesti. Eiköhän siellä materiaalissa ole se muutos tehty, tai sitten kuoren sisällä jotain vahvikkeita.
PXL_20250610_145959536.MP.jpgPXL_20250610_150006916.jpgPXL_20250610_150011527.jpg
Eipä ole paljoa muutettu tai sitten muutokset ovat kuoren sisäpuolella. Toivottavasti uusi kestää sen minkä pitää.
 
Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.

Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
 
Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.

Näyttö taas mittaa matkan renkaasta, joka varmaan vähän tarkempi. Mutta jossain noilla main kuitenkin.

Jokainen matka on toki tallessa gps paikantimen vuoksi. Se lähettää jokaisen liikutun metrin palvelimelleni. Eli tarvittaessa voisin kaivaa joka ikisen matkan esille. Toki ei ole tarvetta todistella mitään tätä enempää. Pelkästään työmatkasta tulee se 200km viikossa (40km päivä). Siihen lisäksi vapaa-ajan ajot jne. Läpi vuoden. Usein 60-100km lenkkejä jne.

Screenshot_2025-06-11-00-14-18-61_d67950653da5bbee1b4190c9a2ab1328.jpg

IMG_20250611_001646.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.

Näyttö taas mittaa matkan renkaasta, joka varmaan vähän tarkempi. Mutta jossain noilla main kuitenkin.

Jokainen matka on toki tallessa gps paikantimen vuoksi. Se lähettää jokaisen liikutun metrin palvelimelleni. Eli tarvittaessa voisin kaivaa joka ikisen matkan esille. Toki ei ole tarvetta todistella mitään tätä enempää. Pelkästään työmatkasta tulee se 200km viikossa (40km päivä). Siihen lisäksi vapaa-ajan ajot jne. Läpi vuoden. Usein 60-100km lenkkejä jne.

Screenshot_2025-06-11-00-14-18-61_d67950653da5bbee1b4190c9a2ab1328.jpg

IMG_20250611_001646.jpg

Nojoo pyörätyypistä huolimatta todella kunnioitettavaa toimintaa. 50tkm on varmasti täynnä vaikka olisikin mittarivirhettä.

Tuollainen sähköläski(?) on toki olosuhteille suurelti immuuni laite, oli sitten lunta, loskaa tai sellaista puolittain pakkaantunutta lunta joka murtuu renkaan alla, kuten tapahtuu jopa vielä 2.6" leveillä normipyörän renkailla. Eli jos pukeutumisen osalta olosuhteiden sieto on kunnossa niin pyöräkään ei varmaan siinä ole rajoite tuossa tapauksessa.
 
Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
Boschin moottoreilla porukka ajanut jopa 100 000km. Saksalaisella sähköpyöräfoorumilla ihan kunnioitettavia tuloksia.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 546
Viestejä
4 809 119
Jäsenet
77 944
Uusin jäsen
viilu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom