Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ja jos ei välttämättä halua itse värkkäillä niin korjaamo vaihtaa jarrunesteet joka kulmaan sisältäen nesteen ja vaihtotyön noin 50 euron hintaan.
Ei vaihdu edes näissä niin sanotuissa nyrkkipajoissa, merkkiliikkeestä puhumattakaan ja on myös niin helppo homma ja jos on kaveri mukana niin ei tarvitse edes tuota ilmauspulloa.
Kalleimillaan tuossakin yli 200€a, Porsche Boxster 2.7 en huomioinut kun hinta 561€a.
En tiedä miten keskihinta saatu 60€, kun ei ollut montaa alle 65€ hintaista.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako fiksummat sanoa. Focukseen 2019 vm vaihdettiin takaiskarit molempiin renkaisiin. Kotiin ajaessa tuntui, että hampaiden paikat lähtee irti. Alusta tuntuu tosi kovalta ja pienet routajäljet tuntuu pompittavan autoa pienesti kokoajan. Hidastustöyssyissä peräpään tullessa alas ei tunnu jouset antavan yhtään periksi.

Huolto tehtiin ihan merkkiliikkeessä ja en nyt suoraan nähny ainakaan mitä varaosia käytettiin. Asettuukohan nuo aloilleen pikkuhiljaa vai voisiko olla joku virhe asennuksessa?
Auto takaisin vaan, liikkeen piikkiin korjaus. Melkein voisi kuvitella et siel ois mcphersonin tyyli ja jousissa kiristimet kiinne, mutta ei perässä ole. Ja muista kysyä et mitä siellä on tötöilty.
2014 focukseen just vaihdoin takaiskarit ja suurin työ oli nostaa auton perä ilmaan, 3 pulttia irti autosta ja ylälaakerointi uuteen iskariin kiinne 40min meni et sai auton takas liikenteeseen. En usko et mk4 focukseen oisi tuota systeemiä muutettu, toki farkussa taitaa olla edelleen vain 2 pulttia ilman ylälaakerointia.

Merkkiliike käyttää aina oem-osia (iskareissa varmaan 90% KYB) tai "ns kakkos osia" jotka maksavat et ovat saaneet ford-leiman tuotteisiin.
 
Auto takaisin vaan, liikkeen piikkiin korjaus. Melkein voisi kuvitella et siel ois mcphersonin tyyli ja jousissa kiristimet kiinne, mutta ei perässä ole. Ja muista kysyä et mitä siellä on tötöilty.
2014 focukseen just vaihdoin takaiskarit ja suurin työ oli nostaa auton perä ilmaan, 3 pulttia irti autosta ja ylälaakerointi uuteen iskariin kiinne 40min meni et sai auton takas liikenteeseen. En usko et mk4 focukseen oisi tuota systeemiä muutettu, toki farkussa taitaa olla edelleen vain 2 pulttia ilman ylälaakerointia.

Merkkiliike käyttää aina oem-osia (iskareissa varmaan 90% KYB) tai "ns kakkos osia" jotka maksavat et ovat saaneet ford-leiman tuotteisiin.
Jess pitää soitella takaisin ja kysellä, mikä on saattanut mennä vikaan. Jonkunlainen perstuntuma luulisi itselläkin olevan ja nyt ei tunnu antavan yhtään periksi jousitus.
 
Ei vaihdu edes näissä niin sanotuissa nyrkkipajoissa, merkkiliikkeestä puhumattakaan ja on myös niin helppo homma ja jos on kaveri mukana niin ei tarvitse edes tuota ilmauspulloa.
Kalleimillaan tuossakin yli 200€a, Porsche Boxster 2.7 en huomioinut kun hinta 561€a.
En tiedä miten keskihinta saatu 60€, kun ei ollut montaa alle 65€ hintaista.
No jo on hinnoittelut. Itse vaihdatin jarrunesteet paikallisella Mekonomen-korjaamolla toissa kesänä hintaan 49 euroa. Tämä siis autoon, joka EI tarvi mitään erityistoimenpiteitä kyseisen toimenpiteen suorittamiseen.
 
Pitäisi pari raatoa romu-ukolle myydä niin mitenkä tuo hinnoittelu yleensä menee,onko merkitystä onko nesteet ja öljyt sisällä vai poistettu?
Kysyin joskus asiaa, ei ollut väliä. Nesteiden määrä on häviävän pieni ja ne poistetaan joka tapauksessa ennen murskausta.
Itse asiassa romunkerääjä oli tyytyvänen, kun toin ajamalla auton pihaan ja hyvitti vähän hakukustannuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 269
Viestejä
4 835 345
Jäsenet
78 219
Uusin jäsen
Eero11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom