Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ja jos ei välttämättä halua itse värkkäillä niin korjaamo vaihtaa jarrunesteet joka kulmaan sisältäen nesteen ja vaihtotyön noin 50 euron hintaan.
Ei vaihdu edes näissä niin sanotuissa nyrkkipajoissa, merkkiliikkeestä puhumattakaan ja on myös niin helppo homma ja jos on kaveri mukana niin ei tarvitse edes tuota ilmauspulloa.
Kalleimillaan tuossakin yli 200€a, Porsche Boxster 2.7 en huomioinut kun hinta 561€a.
En tiedä miten keskihinta saatu 60€, kun ei ollut montaa alle 65€ hintaista.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako fiksummat sanoa. Focukseen 2019 vm vaihdettiin takaiskarit molempiin renkaisiin. Kotiin ajaessa tuntui, että hampaiden paikat lähtee irti. Alusta tuntuu tosi kovalta ja pienet routajäljet tuntuu pompittavan autoa pienesti kokoajan. Hidastustöyssyissä peräpään tullessa alas ei tunnu jouset antavan yhtään periksi.

Huolto tehtiin ihan merkkiliikkeessä ja en nyt suoraan nähny ainakaan mitä varaosia käytettiin. Asettuukohan nuo aloilleen pikkuhiljaa vai voisiko olla joku virhe asennuksessa?
Auto takaisin vaan, liikkeen piikkiin korjaus. Melkein voisi kuvitella et siel ois mcphersonin tyyli ja jousissa kiristimet kiinne, mutta ei perässä ole. Ja muista kysyä et mitä siellä on tötöilty.
2014 focukseen just vaihdoin takaiskarit ja suurin työ oli nostaa auton perä ilmaan, 3 pulttia irti autosta ja ylälaakerointi uuteen iskariin kiinne 40min meni et sai auton takas liikenteeseen. En usko et mk4 focukseen oisi tuota systeemiä muutettu, toki farkussa taitaa olla edelleen vain 2 pulttia ilman ylälaakerointia.

Merkkiliike käyttää aina oem-osia (iskareissa varmaan 90% KYB) tai "ns kakkos osia" jotka maksavat et ovat saaneet ford-leiman tuotteisiin.
 
Auto takaisin vaan, liikkeen piikkiin korjaus. Melkein voisi kuvitella et siel ois mcphersonin tyyli ja jousissa kiristimet kiinne, mutta ei perässä ole. Ja muista kysyä et mitä siellä on tötöilty.
2014 focukseen just vaihdoin takaiskarit ja suurin työ oli nostaa auton perä ilmaan, 3 pulttia irti autosta ja ylälaakerointi uuteen iskariin kiinne 40min meni et sai auton takas liikenteeseen. En usko et mk4 focukseen oisi tuota systeemiä muutettu, toki farkussa taitaa olla edelleen vain 2 pulttia ilman ylälaakerointia.

Merkkiliike käyttää aina oem-osia (iskareissa varmaan 90% KYB) tai "ns kakkos osia" jotka maksavat et ovat saaneet ford-leiman tuotteisiin.
Jess pitää soitella takaisin ja kysellä, mikä on saattanut mennä vikaan. Jonkunlainen perstuntuma luulisi itselläkin olevan ja nyt ei tunnu antavan yhtään periksi jousitus.
 
Ei vaihdu edes näissä niin sanotuissa nyrkkipajoissa, merkkiliikkeestä puhumattakaan ja on myös niin helppo homma ja jos on kaveri mukana niin ei tarvitse edes tuota ilmauspulloa.
Kalleimillaan tuossakin yli 200€a, Porsche Boxster 2.7 en huomioinut kun hinta 561€a.
En tiedä miten keskihinta saatu 60€, kun ei ollut montaa alle 65€ hintaista.
No jo on hinnoittelut. Itse vaihdatin jarrunesteet paikallisella Mekonomen-korjaamolla toissa kesänä hintaan 49 euroa. Tämä siis autoon, joka EI tarvi mitään erityistoimenpiteitä kyseisen toimenpiteen suorittamiseen.
 
Pitäisi pari raatoa romu-ukolle myydä niin mitenkä tuo hinnoittelu yleensä menee,onko merkitystä onko nesteet ja öljyt sisällä vai poistettu?
Kysyin joskus asiaa, ei ollut väliä. Nesteiden määrä on häviävän pieni ja ne poistetaan joka tapauksessa ennen murskausta.
Itse asiassa romunkerääjä oli tyytyvänen, kun toin ajamalla auton pihaan ja hyvitti vähän hakukustannuksia.
 
Käsijarrun kanssa ongelma. Kyseessä siis Toyotassa vaijerilla toimiva ja takajarruissa on omat kengät käsijarrulle, kun taas oikea jarru toimii nesteellä ja paloilla.

Toinen puoli siis jää laahaamaan ja toimii muutenkin hieman heikommin. Heikompi toimivuus voi tosin johtua myös kengistä, mutta ongelma on laahaaminen.

Tässä siis käsijarruvaijerin suojakuori toimii jarrun sisällä kuin palautusjousi. Toinen puoli palauttaa hyvin, kun taas toinen jää vähän puolitiehen.

Ja olen siis kokeillut säätää niitä kenkiä siitä pyöritettävästä osasta, se ei nyt ole ongelma, vaan tuo vaijerin palautus.

Tuntui, että vaijeri oli jumissa, laitoin siihen jotain penetraatioöljyä ja sillä se herkistyikin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.

Auton alla on sellainen jakopalikka, josta siis kabiinista tuleva yksi vaijeri jakautuu molemmille puolille. Jarrun vapauttaessa se jää vinoon. Jos käännän sen suoraan, niin jarru lopettaa laahaamisen. Se vain jää aina vinoon uudestaan.

Otin koko ongelmapuolen vaijerin irti ja irrallaan se liikkuu mielestäni ihan hyvin. Ehkä siinä ihan lopussa on jokin porras? Jätin nyt yöksi siihen toiseen päähän pussin, jossa on ATF:ää, jospa se sitten voitelisi koko vaijerin ja tulisi toisesta päästä painovoimaisesti läpi.

Jos tuo ei auta, niin pitääkö tästä lähteä vaijerikaupoille? Liitteenä muutama kuva, josta asia selviää.

20250703_220625.JPG


20250703_220709.JPG


20250703_220647.JPG


20250703_220243.JPG


20250703_220224.JPG


20250703_223400.JPG


20250703_223404.JPG
 
Käsijarrun kanssa ongelma. Kyseessä siis Toyotassa vaijerilla toimiva ja takajarruissa on omat kengät käsijarrulle, kun taas oikea jarru toimii nesteellä ja paloilla.

Toinen puoli siis jää laahaamaan ja toimii muutenkin hieman heikommin. Heikompi toimivuus voi tosin johtua myös kengistä, mutta ongelma on laahaaminen.

Tässä siis käsijarruvaijerin suojakuori toimii jarrun sisällä kuin palautusjousi. Toinen puoli palauttaa hyvin, kun taas toinen jää vähän puolitiehen.

Ja olen siis kokeillut säätää niitä kenkiä siitä pyöritettävästä osasta, se ei nyt ole ongelma, vaan tuo vaijerin palautus.

Tuntui, että vaijeri oli jumissa, laitoin siihen jotain penetraatioöljyä ja sillä se herkistyikin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.

Auton alla on sellainen jakopalikka, josta siis kabiinista tuleva yksi vaijeri jakautuu molemmille puolille. Jarrun vapauttaessa se jää vinoon. Jos käännän sen suoraan, niin jarru lopettaa laahaamisen. Se vain jää aina vinoon uudestaan.

Otin koko ongelmapuolen vaijerin irti ja irrallaan se liikkuu mielestäni ihan hyvin. Ehkä siinä ihan lopussa on jokin porras? Jätin nyt yöksi siihen toiseen päähän pussin, jossa on ATF:ää, jospa se sitten voitelisi koko vaijerin ja tulisi toisesta päästä painovoimaisesti läpi.

Jos tuo ei auta, niin pitääkö tästä lähteä vaijerikaupoille? Liitteenä muutama kuva, josta asia selviää.

20250703_220625.JPG


20250703_220709.JPG


20250703_220647.JPG


20250703_220243.JPG


20250703_220224.JPG


20250703_223400.JPG


20250703_223404.JPG
Uudet kiinalaiset vaijerit käyt hakemassa. Niihin kun saisi uutena vaijerinvoitelu työkalulla hyvät rasvat niin kestäisi muutaman katsastuksen välin.
 
Käsijarrun kanssa ongelma. Kyseessä siis Toyotassa vaijerilla toimiva ja takajarruissa on omat kengät käsijarrulle, kun taas oikea jarru toimii nesteellä ja paloilla.

Toinen puoli siis jää laahaamaan ja toimii muutenkin hieman heikommin. Heikompi toimivuus voi tosin johtua myös kengistä, mutta ongelma on laahaaminen.

Tässä siis käsijarruvaijerin suojakuori toimii jarrun sisällä kuin palautusjousi. Toinen puoli palauttaa hyvin, kun taas toinen jää vähän puolitiehen.

Ja olen siis kokeillut säätää niitä kenkiä siitä pyöritettävästä osasta, se ei nyt ole ongelma, vaan tuo vaijerin palautus.

Tuntui, että vaijeri oli jumissa, laitoin siihen jotain penetraatioöljyä ja sillä se herkistyikin, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.

Auton alla on sellainen jakopalikka, josta siis kabiinista tuleva yksi vaijeri jakautuu molemmille puolille. Jarrun vapauttaessa se jää vinoon. Jos käännän sen suoraan, niin jarru lopettaa laahaamisen. Se vain jää aina vinoon uudestaan.

Otin koko ongelmapuolen vaijerin irti ja irrallaan se liikkuu mielestäni ihan hyvin. Ehkä siinä ihan lopussa on jokin porras? Jätin nyt yöksi siihen toiseen päähän pussin, jossa on ATF:ää, jospa se sitten voitelisi koko vaijerin ja tulisi toisesta päästä painovoimaisesti läpi.

Jos tuo ei auta, niin pitääkö tästä lähteä vaijerikaupoille? Liitteenä muutama kuva, josta asia selviää.

20250703_220625.JPG


20250703_220709.JPG


20250703_220647.JPG


20250703_220243.JPG


20250703_220224.JPG


20250703_223400.JPG


20250703_223404.JPG
Mikä tässä on ongelma? Kerran jumittavaa vaijeria ei aleta tekohengittämään, vaan se vaihdetaan suoraan uuteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 147
Viestejä
4 828 665
Jäsenet
78 224
Uusin jäsen
muu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom