Talvirenkaat - yleisketju

Uskaltaa. Sehän ei varsinaisesti ole kunnolla purrut koskaan ajosuuntaansa.
 
Uskaltaa. Sehän ei varsinaisesti ole kunnolla purrut koskaan ajosuuntaansa.
Kiitos. Lähinnä ajattelin että jos nastat on "asettuneet" tiettyyn asentoon ja sitten kääntää yhtäkkiä niin ne löystyvät ja irtoovat. No, pitää käydä vaihdattamassa.
 
Ennemmin laittaisin tosiaan oikeinpäin joka tapauksessa. Onhan tuo potentiaalisesti vaarallistakin, kuvittelen ainakin. Ei ole pito samaa kuin kolmessa muussa renkaassa, mutta sen huomaa vasta ääritilanteessa. Nastat jos tippuu, niin sen näkee parkkipaikalla.
 
Kiitos. Lähinnä ajattelin että jos nastat on "asettuneet" tiettyyn asentoon ja sitten kääntää yhtäkkiä niin ne löystyvät ja irtoovat. No, pitää käydä vaihdattamassa.
Kahta talvea ajettua en menisi kääntämään, mutta yhden talven ajetun pitäisi olla vielä käännettävissä. Itse laittaisin käännetyn renkaan ei-vetävälle akselille niin saisi piikit rauhassa asettua uuten kulkusuuntaan.
 
Eipä ole valittamista Contin Viking contact 8:sta 2.8tonnia painavan auton kanssa matalaprofiili setupissa. Jos ei tietäisi niin heittäisin tuntumalta asfaltilla että ovat keski-euroopan kitkat.
 
Eipä ole valittamista Contin Viking contact 8:sta 2.8tonnia painavan auton kanssa matalaprofiili setupissa. Jos ei tietäisi niin heittäisin tuntumalta asfaltilla että ovat keski-euroopan kitkat.
Vuosien 2006-2009 Lexus LS 600h Long on kokonaismassaltaan 2 755 kg, eli 2,8 tn. Suomessa kuitenkin puhutaan tavallisesti EU-omamassasta, joka noille vuosimalleille on varusteista riippuen 2 365 - 2 450 kg. Raskas auto siis on kyseessä, muttei sentään aivan 2,8 tn.
 
Vuosien 2006-2009 Lexus LS 600h Long on kokonaismassaltaan 2 755 kg, eli 2,8 tn. Suomessa kuitenkin puhutaan tavallisesti EU-omamassasta, joka noille vuosimalleille on varusteista riippuen 2 365 - 2 450 kg. Raskas auto siis on kyseessä, muttei sentään aivan 2,8 tn.
No prkl... tuon 2.8tonnia ovat tunkeneet papereihin. Mites tuo vero menikään tuolloin? Painon mukaan? Jos juu niin pitääkin mennä konttorille muuttelemaan.
 
No prkl... tuon 2.8tonnia ovat tunkeneet papereihin. Mites tuo vero menikään tuolloin? Painon mukaan? Jos juu niin pitääkin mennä konttorille muuttelemaan.
Veroissa kuuluukin käyttää kokonaismassaa.
Normaalisti perusvero menisi CO2-tiedon mukaan, jos kokonaismassaltaan yli 2,5 tn auto on otettu käyttöön 2002 tai sen jälkeen. Sitä aikaisemmat kokonaismassan mukaan, kuten myös siinä tapauksessa, jos CO2-arvo puuttuu rekisteritiedoista. Silloin kokonaismassaltaan 2701-2800 kg maksaisi 411,72 €/a.

Sinun auton NEDC pitäisi olla Autodatan mukaan 219 g/km, mistä tulisi 356,60 €/a. Jos nyt maksat massan mukaan, ja saisit konttorilla muutettua rekisteritietoihin 219 g/km, säästöä tulisi jatkossa 55 €/a.



 
Viimeksi muokattu:
Onko näissä mitään muuta eroa kuin EAN koodi/tuotenumero?



Kärkkäiseltä tuli vastaus:
Hei,

Ei ole muuta eroa, meillä on kaksi rengastoimittajaa, jonka vuoksi renkaat ovat kahteen kertaan verkossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadilla mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
 
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadillaenksa mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
Uudet kitkarenkaat nykyisille vanteille lähimmästä rengasliikkeestä ja kovaa ajoa
 
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadilla mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
Tristar en tunne muut merkit ihan ok!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 925
Viestejä
4 974 475
Jäsenet
79 917
Uusin jäsen
paholainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom