Talvirenkaat - yleisketju

Ennemmin laittaisin tosiaan oikeinpäin joka tapauksessa. Onhan tuo potentiaalisesti vaarallistakin, kuvittelen ainakin. Ei ole pito samaa kuin kolmessa muussa renkaassa, mutta sen huomaa vasta ääritilanteessa. Nastat jos tippuu, niin sen näkee parkkipaikalla.
 
Kiitos. Lähinnä ajattelin että jos nastat on "asettuneet" tiettyyn asentoon ja sitten kääntää yhtäkkiä niin ne löystyvät ja irtoovat. No, pitää käydä vaihdattamassa.
Kahta talvea ajettua en menisi kääntämään, mutta yhden talven ajetun pitäisi olla vielä käännettävissä. Itse laittaisin käännetyn renkaan ei-vetävälle akselille niin saisi piikit rauhassa asettua uuten kulkusuuntaan.
 
Eipä ole valittamista Contin Viking contact 8:sta 2.8tonnia painavan auton kanssa matalaprofiili setupissa. Jos ei tietäisi niin heittäisin tuntumalta asfaltilla että ovat keski-euroopan kitkat.
 
Eipä ole valittamista Contin Viking contact 8:sta 2.8tonnia painavan auton kanssa matalaprofiili setupissa. Jos ei tietäisi niin heittäisin tuntumalta asfaltilla että ovat keski-euroopan kitkat.
Vuosien 2006-2009 Lexus LS 600h Long on kokonaismassaltaan 2 755 kg, eli 2,8 tn. Suomessa kuitenkin puhutaan tavallisesti EU-omamassasta, joka noille vuosimalleille on varusteista riippuen 2 365 - 2 450 kg. Raskas auto siis on kyseessä, muttei sentään aivan 2,8 tn.
 
Vuosien 2006-2009 Lexus LS 600h Long on kokonaismassaltaan 2 755 kg, eli 2,8 tn. Suomessa kuitenkin puhutaan tavallisesti EU-omamassasta, joka noille vuosimalleille on varusteista riippuen 2 365 - 2 450 kg. Raskas auto siis on kyseessä, muttei sentään aivan 2,8 tn.
No prkl... tuon 2.8tonnia ovat tunkeneet papereihin. Mites tuo vero menikään tuolloin? Painon mukaan? Jos juu niin pitääkin mennä konttorille muuttelemaan.
 
No prkl... tuon 2.8tonnia ovat tunkeneet papereihin. Mites tuo vero menikään tuolloin? Painon mukaan? Jos juu niin pitääkin mennä konttorille muuttelemaan.
Veroissa kuuluukin käyttää kokonaismassaa.
Normaalisti perusvero menisi CO2-tiedon mukaan, jos kokonaismassaltaan yli 2,5 tn auto on otettu käyttöön 2002 tai sen jälkeen. Sitä aikaisemmat kokonaismassan mukaan, kuten myös siinä tapauksessa, jos CO2-arvo puuttuu rekisteritiedoista. Silloin kokonaismassaltaan 2701-2800 kg maksaisi 411,72 €/a.

Sinun auton NEDC pitäisi olla Autodatan mukaan 219 g/km, mistä tulisi 356,60 €/a. Jos nyt maksat massan mukaan, ja saisit konttorilla muutettua rekisteritietoihin 219 g/km, säästöä tulisi jatkossa 55 €/a.



 
Viimeksi muokattu:
Onko näissä mitään muuta eroa kuin EAN koodi/tuotenumero?



Kärkkäiseltä tuli vastaus:
Hei,

Ei ole muuta eroa, meillä on kaksi rengastoimittajaa, jonka vuoksi renkaat ovat kahteen kertaan verkossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadilla mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
 
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadillaenksa mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
Uudet kitkarenkaat nykyisille vanteille lähimmästä rengasliikkeestä ja kovaa ajoa
 
Tässä olisi projektina hommata pakuun talvirenkaat vanteineen. Autolla alkaa olemaan kohta ikää 20 vuotta ja kyseessä on Iveco, niin siitä ei oikein koskaan tiedä milloin räjähtää. Talvisin tulee kohtuu vähän ajettua, niin aiemmin on ollut käytössä ympärivuotiset jakeluautonrenkaat, joilla selvittiin hyvin. Kesällä oli kuitenkin pakko uusia pari rengasta ja siten laittaa kesärenkaat alle. Tällä alustuksella ei siis viitsisi ihan hirveästi kuitenkaan rahaakaan upottaa projektiin.

Torista on tullut metsästettyä vanne + rengassettiä, mutta ongelmaksi tulee taas tuo Iveco ja sen 6x125 pulttijako, jolla ei oikein tarjontaa ole. Renkaitakin on tullut kyseltyä, mutta tuntuu poikkeuksetta "hyväkuntoiset" renkaat olevan jo 15 vuotta sitten paistettuja.

Kysyin paikallisesta rengasliikkeestä tarjouksen noin 100€ hintaluokan renkaista ja vastaukseksi sain vanteet 420€ + SAILUN COMMERCIO ICE renkaat 440€ + asennus ja allelaitto 80€. Tuo rengasmerkki nyt eniten tuossa epäilyttää ja ei googlailulla nyt ole paljoa selvennyt.

Aeromotorsilta saisi noita vanteita 20€/kpl halvemmalla ja siellä olisi rengasmerkkeinä tarjolla Tristar ja Barum melkoisen halvalla ja Nankang, Kormoran ja Laufenn tuossa noin 100€ tienoilla kappaleelta. Nexen ja Viking sitten olisi 130€ tienoilla tuolla 235 / 65 / 16c rengaskoolla.

Itse mietin jo hieman noita Aeromotrsin vanteita, Nankang Ice Activa IV-1 Van nastarenkaita ja maksamista 100€ rengastöistä. Olisiko siis arvon raadilla mielipiteitä siitä, että onko missään taas mitään järkeä?
Tristar en tunne muut merkit ihan ok!
 
Uudet kitkarenkaat nykyisille vanteille lähimmästä rengasliikkeestä ja kovaa ajoa
Pakukoon Michelin Crossclimate (1) jokakelin renkaat?
Kesällä kun piti uusia eturenkaat, niin koitin rengasliikkeestä kysellä aiemmin olleita ja toimineita BFGoodrichin Activaneja, mutta niitä ei ollut saatavilla. Näyttää nyt 1001renkailta löytyvän tuota Activan 4S 155€/kpl ja noita Michelinien hinta tuntuu olevan 250€ tienoilla kappaleelta usemmassa paikassa. Ehdotin tuota kitkarengasratkaisua, mutta liikkeessä sanottiin renkaiden- ja polttoaineenkulutuksen kasvavan, jos kitkoilla kesätkin ajelee. Kesäisin tosiaan tulee noin 25000km ajettua ja talvisin sitten todella paljon vähemmän. Iveco vie kesäajossa keskimäärin noin 10-11 litraa dieseliä / 100km, niin en tiedä kuinka paljon sitten renkailla olisi tuohon oikeasti enää vaikutusta. Nyt kuitenkin siis kohtuu hyvät kesärenkaat alla ja siksi mietin tuota ihan erillisen talvisetin tilaamista.

Tristar en tunne muut merkit ihan ok!
Kerkesin jo tuosta Barumista innostua, mutta sitten hokasinkin, että on vain yksi rengas tarjolla ja enempää ei pysty tilaamaan. Eli tuo 75€ hinta varmaan selittyi sitten sillä.

Nyt siis sitten olisi vakavimmin harkinnassa nuo vanteet + Nankang + muuta tilpehööriä pakuun Aeromotorsilta tai sitten nuo Activanit kesärenkaiden vanteille ellei sitten tietävämmiltä tule fiksumpia vaihtoehtoja? Kiitokset jo näistä vastauksista!
 
Kesällä kun piti uusia eturenkaat, niin koitin rengasliikkeestä kysellä aiemmin olleita ja toimineita BFGoodrichin Activaneja, mutta niitä ei ollut saatavilla. Näyttää nyt 1001renkailta löytyvän tuota Activan 4S 155€/kpl ja noita Michelinien hinta tuntuu olevan 250€ tienoilla kappaleelta usemmassa paikassa. Ehdotin tuota kitkarengasratkaisua, mutta liikkeessä sanottiin renkaiden- ja polttoaineenkulutuksen kasvavan, jos kitkoilla kesätkin ajelee. Kesäisin tosiaan tulee noin 25000km ajettua ja talvisin sitten todella paljon vähemmän. Iveco vie kesäajossa keskimäärin noin 10-11 litraa dieseliä / 100km, niin en tiedä kuinka paljon sitten renkailla olisi tuohon oikeasti enää vaikutusta. Nyt kuitenkin siis kohtuu hyvät kesärenkaat alla ja siksi mietin tuota ihan erillisen talvisetin tilaamista.


Kerkesin jo tuosta Barumista innostua, mutta sitten hokasinkin, että on vain yksi rengas tarjolla ja enempää ei pysty tilaamaan. Eli tuo 75€ hinta varmaan selittyi sitten sillä.

Nyt siis sitten olisi vakavimmin harkinnassa nuo vanteet + Nankang + muuta tilpehööriä pakuun Aeromotorsilta tai sitten nuo Activanit kesärenkaiden vanteille ellei sitten tietävämmiltä tule fiksumpia vaihtoehtoja? Kiitokset jo näistä vastauksista!
No kitkat vie vähemmän polttoainetta kuin muut renkaat kelillä kuin kelillä noin yleisesti ottaen eli pojat on vähän pistäneet omiaan :)
 
Khyyllä kesärengas puree kovemmin vastaan sulalla asfaltilla mitä tässä nyt useamman nelivetoisen olen ammattiautoilijana ajanut läpi, varsinkin keväällä kun pinnoitteet on karheita niin kesätassuilla näkyy hyppy selkeästi ennenkuin toukokuulle alkaa silottua. :hmm:
 
Sulla on tähän varmaan heittää jotain faktaa tiskiin? Tais kuitenkin olla ihan mutua, vai mitä?

Kehitystyötä toki tehdään, mutta kyllä se kehitystyön hedelmä tuodaan ihan uutena mallina markkinoille, ihan jo markkinoinnillisista, myynnillisistä ja rahallisista syistä.

Kyllä tuo Kumhojen sijoituksen muutos johtuu ihan noiden kaikkien testi renkaiden tasaisuudesta, testin arviointipainotusten muuttumisesta ja testaajien subjektiivisesta arvioinnista.

Mistä päästäänkin taas siihen kuinka turhaa tuo "laaturenkaiden" testaaminen keskenään on. Pelkästään jo auton ominaisuuksien eroilla on huomattavasti enemmän merkitystä, kuin noiden renkaiden eroilla keskenään.
Tää on ihan yleistä että kehitystä tehdään paljonkin vanhalle tuotteelle.
 
Itsellä on vähän ajatus ollut talvirenkaita valitessa se, että tärkeimmät kriteerit ihan kunnon painotuksilla ovat:
1) Jarrutus jäällä
2) Jarrutus lumella
3) Kiihdytys ja käsittely jäällä
4) Kiihdytys ja käsittely lumella
...
5) Melu
Samat painotukset täälläkin ja edellisten Continentalien tilalle laitoin nyt Kumhon Wi32:t, kun sai edullisesti rengasliikkeestä sellaiset.
 
Kesäisin tosiaan tulee noin 25000km ajettua ja talvisin sitten todella paljon vähemmän.

Ajomäärän puolesta tuo on sellainen, että jotkut all seasonit voisi olla hyvä, jos ei ole pakottavaa tarvetta päästä aina kelillä kuin kelillä talvella liikkeelle.
Mutta jos on pakko talvella ajaa eikä voi lykätä ajoja parempiin keleihin niin sitten erilliset kesä ja talvirenkaat. Kesällä jos rullaa 25tkm kitkat alla niin herkästi käy niin että ne kitkat ei enää kesän jälkeen ole käyttökelpoiset talveksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 012
Viestejä
4 977 576
Jäsenet
79 935
Uusin jäsen
kkiituri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom