Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saippuavettä juu.Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Tai sisuskumi.Tuleeko ilma kumin ja vanteen välistä? Ruostuneilla peltivanteilla täysin mahdollinen skenaario sekin. Hoitona uusi vanne tai tiivistyskäsittely vanhalle.
Jep. Ite just korjasin hitaasti vuotavan renkaan ihan vaan venttiiliä kiristämällä. Joskus näinkin.Kannattaa varmaan aloittaa siitä venttiilistä, jos ei ruuvia tai naulaa näy.
Kokemuksia akkukäyttöisistä renkaantäyttölaitteista?
Tämmönen Puuilon Tamforce renkaantäyttölaite akulla tällä hetkellä ja ei tee mitään. Aluksi toimi hitaasti, mutta kuitenkin sai halutut paineet renkaisiin. Nyt ei enää tehot riitä ja ilmaa tulee ulos enemmän kuin sisään. Eli yhtä tyhjän kanssa.
Paikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Ite en oo iha noin paljon käyttänyt, mutta heitetään nyt arvio, että 5 käyttökertaa. Täällä myös onnistumisprosentti toistaiseksi 100 ja korjauksen kestävyys ei ole rajoittanut renkaan käyttöikää.Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaskaPaikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.
Toimii, monta kertaa itse oihin hitaasti vuotaviin kokeillut, joissa vuotaa renkaan ja vanteen välistä tms.
Toki, jos on ruuvi tai naula, niin ottaa ruvvin tai naulan pois, ja tökkää kamelinpaskan tilalle.
Juu, tähän tulee valittajia, ei toimi, ei saa tms.
Se paikkavaahto toimii, just, jos on joku hidas vuoto vanteen ruosteen/ hepettuman johdosta.
Joku sanoo, että renkaanvaihtajaa harmittaa se vaahto.
Itse olen vaihtanut useita renkaita, joissa on vaahdot olleet sisällä, ne on siellä renkaassa kuivuneena, ei vaikuta renkaan vaihtoon vanteelle.
Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaska. Minkä paikkatuotteeb tolle about 4mm naulan reiälle hommaan? Maksaako vaivaa tehdä ite jos vararengas jo tilalla ja rengas vanteineen tallissa eli vois itekki tehdä?
Mikä onkaan syy, että näitä ilmeisen toimivia paikkoja ei kuitenkaan saisi käyttää liikenteessä?Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:
![]()
Car Lux Tubeless-renkaan paikkaussarja (T-kahvalla) | Motonet Oy
Car Lux -paikkaussarjalla voit korjata tubeless-renkaan itse. Pakkaus sisältää kätevät T-kahvalliset työkalut reiän puhdistamiseen ja paikkamateriaalin...www.motonet.fi
Voit siis juuri hyvin naulanreiän paikata itse tuollaisella.
Ehdottoman hyvä tarkennus. Itse Ostaisin myös T-kahvaisen mallin tuosta työkalusta, on meinaan tiukka painaa läpi ja kunnon kahva helpottaa.Jos reikä on kulutuspinnassa ja se on paikattu asianmukaisesti niin että ylimääräiset leikataan pois niin en näe kyllä keksi miten tuo voisi olla ongelma.
Mutta sivuvallissa olevaa reikää en kyllä tuolla paikkaisi, vaan rengas irti vanteelta ja paikka sisäpuolelle. (Ja sivuvallissa oleva reikä on aika matalalla kynnyksellä muutenkin sellainen, että koko rengas menee uusiksi)
Ottaen huomioon kuinka vanha ja laajasti käytetty keksintö tuo on niin kai se nyt olisi tähän mennessä jo tullut tietoon jos kyse olisi minkäänlaisesta turvallisuusriskistä.
Ikinä en enää lukkopultteja laita. Ne on hirveintä kuraa mitä voi olla, sillä kun ne on tarpeeksi vanhat ja tarpeeksi moneen kertaan avatut ja kiristetyt niin se avain nuljahtaa eikä sillä saa enää avattua niitä pultteja.Ehdotuksia jämähtäneen lukkopultin irroitukseen? Hankala vääntää auki, kun lukkojen avain menee vain pari milliä sisään ja ei pysy kohdilla kuin aivan suorassa kulmassa.
Pulttipyssyllä (akku- + ilmanpainetoiminen) saa suoraan, mutta ei riitä puhti.
Juureen suihkittu CRC Rust off.
Normaalit pultit hankittu ja 3 jo vaihdettu. Ei oma auto. Palaute lukkopulteista annettu.
Varmaankin toimii jos on sen tyyppinen lukkopultti ja vanne että fyysisesti mahtuu. Kehittyneempi eli vaikeammin tohtoroitava versio voi olla mahdoton.Mites vastakierrehylsy toimisi?
![]()
Kuulostaa mcgard lukkopultilta tai esim bmw:n orkkispultilta.. Päälle ei oikein voi lyödä mitään hammastettua hylsyä, kun siinä on pyörivä ulkokehä, hitsauskaan ei toimi, kun materiaali ei ole oikein hitsautuvaa. Onko avain vielä ehjä, vai onko se mulkkaantunut? Jos se on mulkkaantunut, kannattaa hankkia uusi avain, tai käydä avaamassa jossain missä on avainsarjat. Jos avain on vielä ehjä, mutta pultti ainoastaan kireällä, laita avain hylsyn ja metrin vääntimen kanssa paikalleen ja anna siihen pari kunnollista moukkua lekalla (ei millään pikkumoskalla tai vasaralla) ja kokeile uudestaan. Paras konsti on se, jos on kaksi ukkoa, toinen taputtelee koko ajan sillä lekalla että avain ei pääse nousemaan ylös ja toinen antaa koko ajan painetta siihen vääntimeen. Tämä on aika inhottava malli avata väkisin ja usein näissä päätyy lopulta poraushommiin..Ehdotuksia jämähtäneen lukkopultin irroitukseen? Hankala vääntää auki, kun lukkojen avain menee vain pari milliä sisään ja ei pysy kohdilla kuin aivan suorassa kulmassa.
Pulttipyssyllä (akku- + ilmanpainetoiminen) saa suoraan, mutta ei riitä puhti.
Juureen suihkittu CRC Rust off.
Normaalit pultit hankittu ja 3 jo vaihdettu. Ei oma auto. Palaute lukkopulteista annettu.
Skodan lukkopultit:Kuulostaa mcgard lukkopultilta tai esim bmw:n orkkispultilta.. Päälle ei oikein voi lyödä mitään hammastettua hylsyä, kun siinä on pyörivä ulkokehä, hitsauskaan ei toimi, kun materiaali ei ole oikein hitsautuvaa. Onko avain vielä ehjä, vai onko se mulkkaantunut? Jos se on mulkkaantunut, kannattaa hankkia uusi avain, tai käydä avaamassa jossain missä on avainsarjat. Jos avain on vielä ehjä, mutta pultti ainoastaan kireällä, laita avain hylsyn ja metrin vääntimen kanssa paikalleen ja anna siihen pari kunnollista moukkua lekalla (ei millään pikkumoskalla tai vasaralla) ja kokeile uudestaan. Paras konsti on se, jos on kaksi ukkoa, toinen taputtelee koko ajan sillä lekalla että avain ei pääse nousemaan ylös ja toinen antaa koko ajan painetta siihen vääntimeen. Tämä on aika inhottava malli avata väkisin ja usein näissä päätyy lopulta poraushommiin..
Pulttipyssy kannattaa pitää kaukana lukkopulteista, eritysesti noista mcgard tyyppisistä, kone on aika varma ja nopea tapa hajoittaa se avain.

Eli pultti on ehjä? Ainakin aiemmin merkkiliikkeillä on kyllä ollut kaikki (kyseisen merkin) lukkopulttien avaimet käsillä, jolloin sieltä voisi löytyä kohtuuhintainen ratkaisu tuon ongelman korjaamiseksi.Avain on tosiaan "mulkkaantunut" eli hammastus ei enää pidä toiseen avaussuuntaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.