Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saippuavettä juu.Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Tai sisuskumi.Tuleeko ilma kumin ja vanteen välistä? Ruostuneilla peltivanteilla täysin mahdollinen skenaario sekin. Hoitona uusi vanne tai tiivistyskäsittely vanhalle.
Jep. Ite just korjasin hitaasti vuotavan renkaan ihan vaan venttiiliä kiristämällä. Joskus näinkin.Kannattaa varmaan aloittaa siitä venttiilistä, jos ei ruuvia tai naulaa näy.
Kokemuksia akkukäyttöisistä renkaantäyttölaitteista?
Tämmönen Puuilon Tamforce renkaantäyttölaite akulla tällä hetkellä ja ei tee mitään. Aluksi toimi hitaasti, mutta kuitenkin sai halutut paineet renkaisiin. Nyt ei enää tehot riitä ja ilmaa tulee ulos enemmän kuin sisään. Eli yhtä tyhjän kanssa.
Paikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.Yksi tuore nastarengas vuotaa tahtia 0,1bar per 2pv tms. Voinko kotikonsteilla tehdä mitään? Viime keväänä laitettu alle. Eli olisi ajoa vielä. Saippuavettäkö suihkuttamalla reikää vai mitä?
Ite en oo iha noin paljon käyttänyt, mutta heitetään nyt arvio, että 5 käyttökertaa. Täällä myös onnistumisprosentti toistaiseksi 100 ja korjauksen kestävyys ei ole rajoittanut renkaan käyttöikää.Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaskaPaikkavaahto esim tokmannita, jos joku halpa rengaskoko. Laskee ensin venttiilistä reilusti ilmaa pois, vaahto sisään, pistoolilla oikea paine, ja ajelee joku 10-20km heti.
Toimii, monta kertaa itse oihin hitaasti vuotaviin kokeillut, joissa vuotaa renkaan ja vanteen välistä tms.
Toki, jos on ruuvi tai naula, niin ottaa ruvvin tai naulan pois, ja tökkää kamelinpaskan tilalle.
Juu, tähän tulee valittajia, ei toimi, ei saa tms.
Se paikkavaahto toimii, just, jos on joku hidas vuoto vanteen ruosteen/ hepettuman johdosta.
Joku sanoo, että renkaanvaihtajaa harmittaa se vaahto.
Itse olen vaihtanut useita renkaita, joissa on vaahdot olleet sisällä, ne on siellä renkaassa kuivuneena, ei vaikuta renkaan vaihtoon vanteelle.
Sitten alkaa seuraavat itkemään kamelinpaskoista. Itse noita on tullut omiin pakun ja henkilöauton renkaisiin tungettua ainakin 30kpl viimeisen 20v aikana, ikinä ei ole alkanut uudelleen vuotamaan tms. Nykyisiin pakun kesärenkaisiinkin olen ainakin 4 kamelinpaskaa laittanut ja hyvin ne alla pyörii.
Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:Noniin naula se oli. Mikä kamelinpaska. Minkä paikkatuotteeb tolle about 4mm naulan reiälle hommaan? Maksaako vaivaa tehdä ite jos vararengas jo tilalla ja rengas vanteineen tallissa eli vois itekki tehdä?
Mikä onkaan syy, että näitä ilmeisen toimivia paikkoja ei kuitenkaan saisi käyttää liikenteessä?Kamelinp.. koiranp.. siis tälläinen:
![]()
Car Lux Tubeless-renkaan paikkaussarja (T-kahvalla) | Motonet Oy
Car Lux -paikkaussarjalla voit korjata tubeless-renkaan itse. Pakkaus sisältää kätevät T-kahvalliset työkalut reiän puhdistamiseen ja paikkamateriaalin...www.motonet.fi
Voit siis juuri hyvin naulanreiän paikata itse tuollaisella.
Ehdottoman hyvä tarkennus. Itse Ostaisin myös T-kahvaisen mallin tuosta työkalusta, on meinaan tiukka painaa läpi ja kunnon kahva helpottaa.Jos reikä on kulutuspinnassa ja se on paikattu asianmukaisesti niin että ylimääräiset leikataan pois niin en näe kyllä keksi miten tuo voisi olla ongelma.
Mutta sivuvallissa olevaa reikää en kyllä tuolla paikkaisi, vaan rengas irti vanteelta ja paikka sisäpuolelle. (Ja sivuvallissa oleva reikä on aika matalalla kynnyksellä muutenkin sellainen, että koko rengas menee uusiksi)
Ottaen huomioon kuinka vanha ja laajasti käytetty keksintö tuo on niin kai se nyt olisi tähän mennessä jo tullut tietoon jos kyse olisi minkäänlaisesta turvallisuusriskistä.
Ikinä en enää lukkopultteja laita. Ne on hirveintä kuraa mitä voi olla, sillä kun ne on tarpeeksi vanhat ja tarpeeksi moneen kertaan avatut ja kiristetyt niin se avain nuljahtaa eikä sillä saa enää avattua niitä pultteja.Ehdotuksia jämähtäneen lukkopultin irroitukseen? Hankala vääntää auki, kun lukkojen avain menee vain pari milliä sisään ja ei pysy kohdilla kuin aivan suorassa kulmassa.
Pulttipyssyllä (akku- + ilmanpainetoiminen) saa suoraan, mutta ei riitä puhti.
Juureen suihkittu CRC Rust off.
Normaalit pultit hankittu ja 3 jo vaihdettu. Ei oma auto. Palaute lukkopulteista annettu.
Varmaankin toimii jos on sen tyyppinen lukkopultti ja vanne että fyysisesti mahtuu. Kehittyneempi eli vaikeammin tohtoroitava versio voi olla mahdoton.Mites vastakierrehylsy toimisi?
![]()
Kuulostaa mcgard lukkopultilta tai esim bmw:n orkkispultilta.. Päälle ei oikein voi lyödä mitään hammastettua hylsyä, kun siinä on pyörivä ulkokehä, hitsauskaan ei toimi, kun materiaali ei ole oikein hitsautuvaa. Onko avain vielä ehjä, vai onko se mulkkaantunut? Jos se on mulkkaantunut, kannattaa hankkia uusi avain, tai käydä avaamassa jossain missä on avainsarjat. Jos avain on vielä ehjä, mutta pultti ainoastaan kireällä, laita avain hylsyn ja metrin vääntimen kanssa paikalleen ja anna siihen pari kunnollista moukkua lekalla (ei millään pikkumoskalla tai vasaralla) ja kokeile uudestaan. Paras konsti on se, jos on kaksi ukkoa, toinen taputtelee koko ajan sillä lekalla että avain ei pääse nousemaan ylös ja toinen antaa koko ajan painetta siihen vääntimeen. Tämä on aika inhottava malli avata väkisin ja usein näissä päätyy lopulta poraushommiin..Ehdotuksia jämähtäneen lukkopultin irroitukseen? Hankala vääntää auki, kun lukkojen avain menee vain pari milliä sisään ja ei pysy kohdilla kuin aivan suorassa kulmassa.
Pulttipyssyllä (akku- + ilmanpainetoiminen) saa suoraan, mutta ei riitä puhti.
Juureen suihkittu CRC Rust off.
Normaalit pultit hankittu ja 3 jo vaihdettu. Ei oma auto. Palaute lukkopulteista annettu.
Skodan lukkopultit:Kuulostaa mcgard lukkopultilta tai esim bmw:n orkkispultilta.. Päälle ei oikein voi lyödä mitään hammastettua hylsyä, kun siinä on pyörivä ulkokehä, hitsauskaan ei toimi, kun materiaali ei ole oikein hitsautuvaa. Onko avain vielä ehjä, vai onko se mulkkaantunut? Jos se on mulkkaantunut, kannattaa hankkia uusi avain, tai käydä avaamassa jossain missä on avainsarjat. Jos avain on vielä ehjä, mutta pultti ainoastaan kireällä, laita avain hylsyn ja metrin vääntimen kanssa paikalleen ja anna siihen pari kunnollista moukkua lekalla (ei millään pikkumoskalla tai vasaralla) ja kokeile uudestaan. Paras konsti on se, jos on kaksi ukkoa, toinen taputtelee koko ajan sillä lekalla että avain ei pääse nousemaan ylös ja toinen antaa koko ajan painetta siihen vääntimeen. Tämä on aika inhottava malli avata väkisin ja usein näissä päätyy lopulta poraushommiin..
Pulttipyssy kannattaa pitää kaukana lukkopulteista, eritysesti noista mcgard tyyppisistä, kone on aika varma ja nopea tapa hajoittaa se avain.

Eli pultti on ehjä? Ainakin aiemmin merkkiliikkeillä on kyllä ollut kaikki (kyseisen merkin) lukkopulttien avaimet käsillä, jolloin sieltä voisi löytyä kohtuuhintainen ratkaisu tuon ongelman korjaamiseksi.Avain on tosiaan "mulkkaantunut" eli hammastus ei enää pidä toiseen avaussuuntaan.
Just tämä malli mitä tarkoitin, samaa on muissakin VAGeissa ja muissakin autoissa. Tuolla avaimella on enää aika turha yrittää, käy jossain liikkeessä missä on noita yleisavainsarjoja. Nykyään tämä on aika helppoa, kun niitä yleisavainsarjoja saa kuka tahansa helposti ostettua, paremmista rengasliikkeistäkin niitä löytyy erilaisia. Tuo avainmalli on sellainen, että yleensä yksi lipsahdus riittää ja sitten se avain on selvä..
Ei kyllä ole, olen aika monen merkkihuollon touhuja seurannut saman katon alla eikä se mikään "default" ole että ne merkkikohtaiset hylsyt joka paikasta löytyisi.Eli pultti on ehjä? Ainakin aiemmin merkkiliikkeillä on kyllä ollut kaikki (kyseisen merkin) lukkopulttien avaimet käsillä, jolloin sieltä voisi löytyä kohtuuhintainen ratkaisu tuon ongelman korjaamiseksi.
Kuulostaa mcgard lukkopultilta tai esim bmw:n orkkispultilta.. Päälle ei oikein voi lyödä mitään hammastettua hylsyä, kun siinä on pyörivä ulkokehä, hitsauskaan ei toimi, kun materiaali ei ole oikein hitsautuvaa. Onko avain vielä ehjä, vai onko se mulkkaantunut? Jos se on mulkkaantunut, kannattaa hankkia uusi avain, tai käydä avaamassa jossain missä on avainsarjat. Jos avain on vielä ehjä, mutta pultti ainoastaan kireällä, laita avain hylsyn ja metrin vääntimen kanssa paikalleen ja anna siihen pari kunnollista moukkua lekalla (ei millään pikkumoskalla tai vasaralla) ja kokeile uudestaan. Paras konsti on se, jos on kaksi ukkoa, toinen taputtelee koko ajan sillä lekalla että avain ei pääse nousemaan ylös ja toinen antaa koko ajan painetta siihen vääntimeen. Tämä on aika inhottava malli avata väkisin ja usein näissä päätyy lopulta poraushommiin..
Pulttipyssy kannattaa pitää kaukana lukkopulteista, eritysesti noista mcgard tyyppisistä, kone on aika varma ja nopea tapa hajoittaa se avain.
Lukkopultit on ihan hyödyllinen keksintö, koska kyllä niitä pyöriä aika ajoin jonkun nistin mukaan lähtee ja yleensä vakuutuskorvauksen jälkeenkin artistille jää paljon maksettavaa. Mutta niitä lukkopultteja pitäisi käyttää aina huolellisesti, eikä niitä saa käsitellä mutteripyssyllä ja kiristys aina oikeaan momenttiin momenttiavaimella. Sen lisäksi ne olisi järkevää uusia muutaman vuoden välein. Yksi ylimääräinen korjaamokeikka rikkinäisen pultin vuoksi kustantaa vaivoineen enemmän kuin uusi lukkopulttisarja.
Kuinkahan yleistä tämä on oikeasti? En tunne ketään jolta olisi renkaat varastettu alta.Lukkopultit on ihan hyödyllinen keksintö, koska kyllä niitä pyöriä aika ajoin jonkun nistin mukaan lähtee ja yleensä vakuutuskorvauksen jälkeenkin artistille jää paljon maksettavaa.
Lähiomaiselle kävi Helsingissä. Sai vakuutukseen, mutta omavastuiden ja kaikenlaisten "ikäalennusten" vuoksi jäi hänelle maksettavaa useampi sata euroa, plus kaikki vaiva päälle. Kyseessä oli BMW alkuperäisillä vanteilla ja pari kesää ajetut misukat. Ei tiedetä, menikö tarpeeseen vai taskurahoihin. Ei ollut lukkopultteja.Kuinkahan yleistä tämä on oikeasti? En tunne ketään jolta olisi renkaat varastettu alta.
Onko tällä foorumilla joku jolta on viety renkaat alta ? Ja millaiset jos ne oli, jos vorojen kiinnostuksen herättäneet.
Riippuu autosta. Aika vähän on autoja, joille erikseen pitää kertoa mikä rengas on missäkin paikassa. Jotkin autot tarvitsevat testerin, jolla pyörienvaihto koodataan, joissakin se vaihto tehdään ajotietokoneen näytöltä, joissakin on oma valintanappi kesä/talvi, jotkut autot tekevät sen automaattisesti ja jotkut autot vaativat jonkin koodisarjan (paina jarrua renkkaa virtalukkoa paina jarrua jne). Eli ei tähänkään mitään yhteisstandardia osattu keksiäJoissakin autoissa tuntuu olevan hankaluuksia rengaspaineanturien suhteen renkaita vaihdellessa eli auto ei halua tunnistaa vaihdettujen renkaisen antureita. Mahtaisiko olla joku halpa Alibaba-Temu-Kiinavehjes, jolla voisi lukea rengaspaineanturien sarjanumerot niin ne voisi sitten OBD diagnostiikkalaitteella syöttää autolle. Ja varmaan jos kulumisen tasaamiseksi haluaa vaihtaa renkaiden paikkaa niin olisi hyvä kertoa autolle että missä mikäkin rengas sijaitsee.
Kiitos vastauksesta. Keväällä ja syksyllä vaihdan renkaita oman perheen ja lähipiirin autoihin noin kymmeneen menopeliin. Muuten menee ongelmitta mutta kahteen uudehkoon (uudempi kun 2020) Corollaan toinen rengassetti antaa virheilmoa vaikka kuinka yrittää autosta ajotietokoneen näytöltä resetoida rengaspaineanturit (koskee kesärenkaita molemmissa). OBD2 testerinä minulla on suhteellisen laadukas Xtoolin IP900S. Hyvä olisi jos tähän jokin ratkaisu löytyisi.Riippuu autosta. Aika vähän on autoja, joille erikseen pitää kertoa mikä rengas on missäkin paikassa. Jotkin autot tarvitsevat testerin, jolla pyörienvaihto koodataan, joissakin se vaihto tehdään ajotietokoneen näytöltä, joissakin on oma valintanappi kesä/talvi, jotkut autot tekevät sen automaattisesti ja jotkut autot vaativat jonkin koodisarjan (paina jarrua renkkaa virtalukkoa paina jarrua jne). Eli ei tähänkään mitään yhteisstandardia osattu keksiä
Eli jos se sun auto vaatii testerin, niin sitten se testeri pitää olla itsellä, tai käydä liikkeessä kuittaamassa se vaihto.
Kaikkein paras vaihtoehto on, kun uusia pyöriä (tai siis antureita) on hankkimassa, kloonaa ne toisen pyöräsarjan anturit, jolloinka asian voi unohtaa pysyvästi, kun ei se auto tiedä onko siellä alla kesä- vai talvipyörät.
Ihan hyvin paristot voi olla jo loppunut antureista, eikä toimi siksi. Voi myös olla, että joku anturi on nukkumassa, eikä älyä herätä. Voisi kokeilla vaikka laskea tyhjäksi kokonaan ilmat kaikista ja täyttää uudestaan oikeisiin paineisiin. Jos on sellainen auto, että ne kesä/talvipyörät ainoastaan sieltä ajotietokoneesta valitaan, sitkeimmänkin auton pitäisi tunnistaa max 2km ajon jälkeen ne anturit jos kaikki on ok, ei siihen mitään obd testeriä tarvita. Varsinkin joissakin tarvikeantureissa on paljonkin vikaa, että ryppyilevät, jäävät nukkumaan tai kadottavat koodauksensa seisonnan aikana.Kiitos vastauksesta. Keväällä ja syksyllä vaihdan renkaita oman perheen ja lähipiirin autoihin noin kymmeneen menopeliin. Muuten menee ongelmitta mutta kahteen uudehkoon (uudempi kun 2020) Corollaan toinen rengassetti antaa virheilmoa vaikka kuinka yrittää autosta ajotietokoneen näytöltä resetoida rengaspaineanturit (koskee kesärenkaita molemmissa). OBD2 testerinä minulla on suhteellisen laadukas Xtoolin IP900S. Hyvä olisi jos tähän jokin ratkaisu löytyisi.
Lähiomaiselle kävi Helsingissä. Sai vakuutukseen, mutta omavastuiden ja kaikenlaisten "ikäalennusten" vuoksi jäi hänelle maksettavaa useampi sata euroa, plus kaikki vaiva päälle. Kyseessä oli BMW alkuperäisillä vanteilla ja pari kesää ajetut misukat. Ei tiedetä, menikö tarpeeseen vai taskurahoihin. Ei ollut lukkopultteja.
Ysärin lopussa ja 2000 alussa se oli erittäin yleistä, sitä aikaa kun aluvanteet oli vasta yleistymässä. Siinä -10 jälkeen väheni vannekeikat jo lähes olemattomiin. Kyllä niitä pyöriä edelleenkin viedään autoista alta, mutta se on aika poikkeuksellista (vanhoihin aikoihin verraten), todennäköisemmin ne nykyään lähtee kellarista tms varastosta, kuin auton alta. Sama juttu kuin autoradioiden kanssa, ei niitäkään juuri enää keikata.Kuinkahan yleistä tämä on oikeasti? En tunne ketään jolta olisi renkaat varastettu alta.
Onko tällä foorumilla joku jolta on viety renkaat alta ? Ja millaiset jos ne oli, jos vorojen kiinnostuksen herättäneet.
Kai se riippuu lähinnä alueesta ja kohteesta. Jos on sellainen paikka, missä autoista varastetaan ohjauspyöriä, lisävaloja ja katalysaattoreita, varastetaan edelleen myös vanteita.Kuinkahan yleistä tämä on oikeasti? En tunne ketään jolta olisi renkaat varastettu alta.
Onko tällä foorumilla joku jolta on viety renkaat alta ? Ja millaiset jos ne oli, jos vorojen kiinnostuksen herättäneet.
Voisin arvata että kaikkein tyhmimpiä mulkkuja lukuun ottamatta käyvät ensin vaivihkaa kartoittamassa jonkun parkkipaikan autoja, jotta tietävät valmiiksi millä työkaluilla kohteeksi aiotut lähtevät.jos ne jonkun sarjan on päättänyt viedä niin hyvin epätodennäköistä on että ne lukkopultit nähdessään takasin kääntyy
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.