Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Vuodet eivät ole veljiään.

Jos tällä viittaa edellisvuoteen vertailuun, niin vuoden sisällä on kausivaihteluita niin edelliseen vuoteen vertailu kuvaa kehitystä. Toinen sitten kokonaismarkkinoiden kehitys.

Arpomista on, ettei 100% voi ylittyä myynnit q4 500k kun siihen vaikuttaa moni asia mm. varastossa olevat jos ylituotantoa Q3 jää, vaikka 70k ja osa kuljetuksissa sekä linjastoilta tulee Q4 myyntiin ennättäviä esim. 450k niin se on sitten yhteensä 520k. Lokakuussa taas hieman viisaampia onko mahdollista tuonne 1.7 miljoonan suuntaan vai lähempänä 1.6 miljoonaa myynnit.
Se eroikois tässä neljänneksessä on että jenkeissä loppuu liittovaltion sähköautotuki, isoista varastoista huolimatta Tesla arvioi että se ei pysty jenkkeihin toimittamaa riittävästi. Syyskuun jälkeen palataan sitten normaalin trendiin.

Muilla markkinoilla uutisten perusteella ei ole uutisoitu pulasta, vaan myynnin laskettelusta. Ei ne autot niin huonoja ole ei brändi niin kuralla etteikö niitä sasi kaupaksi jos hinta kohdillaan, eli siitä sitten kiinni päättääkö yhtiö lähteä hinta kisaan vai ei.
 
Jenkkien 7500usd sähköautotuki loppuu tämän kuun vika päivä eli tod.näk. Q3 tulee olemaan varsin hyvä mutta Q4 tulee olemaan sitten todella huono. Miten kuvittelet että Q4 päästäisiin viime vuoden yli ottaen huomioon myynnin trendin joka on vahvasti alaspäin vuositasolla?
Muutamana vuonna jo täällä ihmiset tulleet kertomaan, että myynnit sakkaa Teslalla. Lähinnä näen, että ne ovat olleet stabiilit ja tuskin se ensi vuonna muuttuu suuntaan tai toiseen. Toki ensi vuonna voi olla kasvua hieman, mutta jos nuo myynnit pyörii 1.8 miljoonan kieppeillä +-200k niin en näe suurta merkitystä.
Jenkkien myynnit taitaa olla kokonaisuutena noin 1/4 Teslan myynneistä ja ei noita 7.5k dollarin huojennuksia kaikki käytä. Luulenpa että sen tuen poistaminen ei vaikuta juuri millään tavalla jos Teslan price adjustment on kohdillaan/tulee halvempia malleja myyntiin.
 
No tämä yleinen median negatiivisuus EV myyntien hidastumiselle naurattaa. Jos viime vuonna Tesla myi 1.8 miljoonaa pirssiä ja nyt puhkoo tänä vuonna 2 miljoonan rajan niin ei se kovin sakkaa? Teslan tavoitteena ollut aina hinnan alennukset ja sitä myöten kasvattaa kasvua ei ole mitään uutta. Katsotaan sitten kun myynnit menee alamäkeen jos ja kun se tapahtuu niin ollaan varmaan 2030 luvulla.
Muutamana vuonna jo täällä ihmiset tulleet kertomaan, että myynnit sakkaa Teslalla. Lähinnä näen, että ne ovat olleet stabiilit ja tuskin se ensi vuonna muuttuu suuntaan tai toiseen. Toki ensi vuonna voi olla kasvua hieman, mutta jos nuo myynnit pyörii 1.8 miljoonan kieppeillä +-200k niin en näe suurta merkitystä.
2030 luku on tullut aika nopeasti. Tuo 1,6M tänä vuonna vaatii vielä myynnin piristymistä loppuvuoden aikana, eikä sen saavuttaminen vielä kuulosta "stabiililta".
 
Muutamana vuonna jo täällä ihmiset tulleet kertomaan, että myynnit sakkaa Teslalla. Lähinnä näen, että ne ovat olleet stabiilit ja tuskin se ensi vuonna muuttuu suuntaan tai toiseen.
Kyllä täällä aika piruja seinille jaksetaan maalailla, kuten totesit. Mutta jos sähköautomyynti kasvaa selkeästi ja Teslan myynti pysyy samoissa, niin käytännössähän se on laskussa. Markkinaosuuttahan käytännössä tavoitellaan lähes poikkeuksetta.
 
Muutamana vuonna jo täällä ihmiset tulleet kertomaan, että myynnit sakkaa Teslalla.

Ettei nyt kuitenkin ollut siten että sinä olet täällä kertonut Teslan myynnin kasvavan vaikka se laskee (todennäköisesti) tänäkin vuonna? Voidaan käydä hakemassa vanhoja viestejä aiheesta jos pitää verestää muistia.
Jenkkien myynnit taitaa olla kokonaisuutena noin 1/4 Teslan myynneistä

Ei ole, Teslan jenkkimyynti on arviolta 35-40% kokonaismyynnistä ollen suurin markkina-alue.

Luulenpa että sen tuen poistaminen ei vaikuta juuri millään tavalla jos Teslan price adjustment on kohdillaan/tulee halvempia malleja myyntiin.

Luulet vai toivot?
 
Ettei nyt kuitenkin ollut siten että sinä olet täällä kertonut Teslan myynnin kasvavan vaikka se laskee (todennäköisesti) tänäkin vuonna? Voidaan käydä hakemassa vanhoja viestejä aiheesta jos pitää verestää muistia.


Ei ole, Teslan jenkkimyynti on arviolta 35-40% kokonaismyynnistä ollen suurin markkina-alue.



Luulet vai toivot?
En luule luuta lihaksi tai lampaan päätä makkaraksi, mutta kaikki tietää Teslan grandioottiset visiot, jotka muuttuvat hyvä, ettei päivittäin. Vuosia musk visioi valmistusten kasvamista ja tähän on tullut matkaan monta muuttujaa. Esim tämä herra Trump lyönyt tänäkin vuonna aika monta kauppasotaa, mitä vuoden alussa oli toiveita myydä tesloja. Samaa adjustmentia tekee byd ja ruuvannut muutamia kertoja alemmas myyntiennusteita tälle vuodelle. Nythän tuo "uutena visiona" oli tehdä 80% tuloja robotilla, mikä ei itseäni ainakaan yllätä, kun se autojen myynnin kasvattaminen on hidastempoista ja niitä Tesla 2 ei ole näköpiirissä hetkeen, kun myydään karvalakeista karvalakeimpaa Tesla y seuraavat vuodet. No hyvä, että puhetta ja kiinnostusta riittää Teslaa kohtaan.
 
Muutamana vuonna jo täällä ihmiset tulleet kertomaan, että myynnit sakkaa Teslalla. Lähinnä näen, että ne ovat olleet stabiilit ja tuskin se ensi vuonna muuttuu suuntaan tai toiseen. Toki ensi vuonna voi olla kasvua hieman, mutta jos nuo myynnit pyörii 1.8 miljoonan kieppeillä +-200k niin en näe suurta merkitystä.
Jenkkien myynnit taitaa olla kokonaisuutena noin 1/4 Teslan myynneistä ja ei noita 7.5k dollarin huojennuksia kaikki käytä. Luulenpa että sen tuen poistaminen ei vaikuta juuri millään tavalla jos Teslan price adjustment on kohdillaan/tulee halvempia malleja myyntiin.

Oletan että tämän vuoden osalta yhtiön arvostukseen hinnoiteltu huono myynti, mutta ensivuodelle on sitten levottu isoja odotuksia. ei mitään pientä kasvua viimevuoteen.

Tahot jotka odottaan ensivuodelle pientäkasvua, niin heillä ei ole taloudellisia sidoksia yhtiöön, tai jotain futuureja sillä olettamalla.
Toki se on parempi jos lasku katkee ensivuonna vs jatkuu, tehdäänko se suunnan muutos kassan kustannuksella vai ei. Tesla kuitekin edelleen myy niitän "päästöoikeuksia", jos niistä soppareita, niin jotenkin ne on täytettävä.

Auton omistamisen kannalta, niin pääjohtaja voi sekoilla, mutta uskon kuitenkin että Teslan valmistama auto suht turvallinen omistaa, ja jos hinnat laskee sopivaksi, niin sitten myös ihan kilpailukykyisä hankkia. Hinnasta se on kiinni.

Joku voi maalailla piruja seinällä ja pelotella jollain isolla kuprulla mikä räjäyttää kuplan, uskon että yhtiötä on niin tarkkaan seurattu ja syynätty että mitää räjäyttävää ei ole piilossa, vain sitä perus kamaa, katteettomia lupauksia tulevasta.
 
Viimeksi muokattu:
Vähä myöhässä tulee, mutta onko muita palstalaisia täällä Clubin tapahtumassa Nokian renkaiden tehtaalla? :comp:
 
Kyllä täällä aika piruja seinille jaksetaan maalailla, kuten totesit. Mutta jos sähköautomyynti kasvaa selkeästi ja Teslan myynti pysyy samoissa, niin käytännössähän se on laskussa. Markkinaosuuttahan käytännössä tavoitellaan lähes poikkeuksetta.
Ihan sama keskustelu käytiin vuosi sitten, myyntitilastojen mukaan Teslan myynti sakkasi ja silti täällä hehkutettiin, että Tesla myy aivan varmasti 2024 vuoden aikana 2 miljoonaa kappaletta ja ensimmäinen vuosi ilman kasvua tulee joskus 2030-luvulla. Kun hehkutusta kyseenalaisti niinkin jyrkästi, että veikkaisin Teslalla olevan vaikeuksia yltää 2023 vuoden lukuihin niin vastaus oli painokelvotonta kirjoittajien arvostelua ilman yhtään faktaa. Tämä varmaan oli sitä "pirujen maalaamista seinälle", kun katsotaan tietoja käytettävissä olevien faktojen kautta?

Nyt pyörä on pyörähtänyt kierroksen ja taas ennustetaan kasvua ja jopa ennätysmyyntejä tämän vuoden Q4:lle ja ties mitä. Maalataan taas ne pirut seinälle ja sanotaan, että ei tule tapahtumaan. Halpuutettu Y ei ole vielä edes myynnissä missään ja YL ehkä sentään tämän vuoden aikana Kiinassa ja ties koska muualla, lisäksi voisi veikata noiden syövän osansa myös normaalin Y:n myynnistä ja suurin osa myynnistä ei ole voitettu kilpailijoilta.
 
Mielestäni tuo pitää laittaa kontekstiin, eli jos Tesla toimitti puolessa vuodessa 720802 ajoneuvoa niin Volkvagen group toimitti samassa ajassa 465500 sähköautoa.

Toimituslukuina Teslan myynti laski 13% edelliseen vuoteen ja Volkswagen groupin nousi 47%.

Sähköautojen myynti yleisesti nousi 28% samana aikana, joten Tesla myy huonommin kuin markkina keskimäärin muuttuu.

Tämän mukaisesti mallistoa pitäisikin uudistaa reilusti, kun nykymalliston myynti ei kasva.
 
Mielestäni tuo pitää laittaa kontekstiin, eli jos Tesla toimitti puolessa vuodessa 720802 ajoneuvoa niin Volkvagen group toimitti samassa ajassa 465500 sähköautoa.

Toimituslukuina Teslan myynti laski 13% edelliseen vuoteen ja Volkswagen groupin nousi 47%.

Sähköautojen myynti yleisesti nousi 28% samana aikana, joten Tesla myy huonommin kuin markkina keskimäärin muuttuu.

Tämän mukaisesti mallistoa pitäisikin uudistaa reilusti, kun nykymalliston myynti ei kasva.
Tästähän voi helposti laskea, että Teslan myynti sakkaa noin 33%, kun ottaa huomioon markkinan kasvun ja olettaa että markkinaosuus olisi haluttu pitää edes samana kuin ennen. Vastaavasti volkkari on ryöstänyt osuutta 15% markkinaa enemmän. Saa olla aikamoiset ilmaveivit loppuvuoteen, jotta Tesla saa kappalemäärän pysymään suurinpiirtein vaakana viime vuoteen. Jokunen vuosi sitten kommentoin niitä vertikaali-integraation riskejä (kun idea oli silloin muka tosi hyvä) ja Tesla on nyt vähemmän yllättäen siirtymässä ”find out” vaiheeseen. Jenkkien tuen päättymisestä tuleva myyntikiima varmaan pelastaa tämän kvartaalin ja nelosella mennään jo miinukselle tuloissa.
 
Tästähän voi helposti laskea, että Teslan myynti sakkaa noin 33%, kun ottaa huomioon markkinan kasvun ja olettaa että markkinaosuus olisi haluttu pitää edes samana kuin ennen. Vastaavasti volkkari on ryöstänyt osuutta 15% markkinaa enemmän. Saa olla aikamoiset ilmaveivit loppuvuoteen, jotta Tesla saa kappalemäärän pysymään suurinpiirtein vaakana viime vuoteen. Jokunen vuosi sitten kommentoin niitä vertikaali-integraation riskejä (kun idea oli silloin muka tosi hyvä) ja Tesla on nyt vähemmän yllättäen siirtymässä ”find out” vaiheeseen. Jenkkien tuen päättymisestä tuleva myyntikiima varmaan pelastaa tämän kvartaalin ja nelosella mennään jo miinukselle tuloissa.
Voihan niitä lukuja käännellä ja väännellä miten haluaa, mutta oleellisempi asia on se mitenkä monta EVtä kukin myy. Samanlainen ilmaveivi se VAGilla saa olla, että myy miljoonan tänä vuonna. Ei ne markkinaosuudet ketään kiinnosta paljonko Helsingissä tai Inarissa myydään, vaan määrät. Voihan sitä ennustella mihinkä suuntaan ne menevät markkinaosuuksilla ja perustella itselleen sen hetkisillä myynneillä miksi ostaa ko. automerkki. Luonnollista on, kun tulee markkinoille useita merkkejä massalla, että ne markkinaosuudet kapenevat ja tasoittuvat. Saisi aika hulluna kasvaa esim. Bydin tuotannot jos meinaisivat haalia jatkuvalla syötöllä 10% EV myynneistä seuraavan 10v ajan.
Teslan tuotantovalmius ollut jo puolitoista vuotta sitten 2.35milj odottaen, että markkinatalous lähtee nousuun ja sitä voidaan tarpeen mukaan laajentaa, kun ei ole säilytystiloja autoille. Nythän nuo vaikeat ajat alkaa olemaan takanapäin ja saatu päätökseen malliston päivitykset about jokaisen mallin kohdalla niin kohtuu helppoa ruuhkavuosina päivittää se akku, mcu/hw tai voimalinja paremmaksi, kun ei vaadi linjastojen massiivisia seisauksia.
 
Voihan niitä lukuja käännellä ja väännellä miten haluaa, mutta oleellisempi asia on se mitenkä monta EVtä kukin myy. Samanlainen ilmaveivi se VAGilla saa olla, että myy miljoonan tänä vuonna. Ei ne markkinaosuudet ketään kiinnosta paljonko Helsingissä tai Inarissa myydään, vaan määrät. Voihan sitä ennustella mihinkä suuntaan ne menevät markkinaosuuksilla ja perustella itselleen sen hetkisillä myynneillä miksi ostaa ko. automerkki. Luonnollista on, kun tulee markkinoille useita merkkejä massalla, että ne markkinaosuudet kapenevat ja tasoittuvat. Saisi aika hulluna kasvaa esim. Bydin tuotannot jos meinaisivat haalia jatkuvalla syötöllä 10% EV myynneistä seuraavan 10v ajan.
Teslan tuotantovalmius ollut jo puolitoista vuotta sitten 2.35milj odottaen, että markkinatalous lähtee nousuun ja sitä voidaan tarpeen mukaan laajentaa, kun ei ole säilytystiloja autoille. Nythän nuo vaikeat ajat alkaa olemaan takanapäin ja saatu päätökseen malliston päivitykset about jokaisen mallin kohdalla niin kohtuu helppoa ruuhkavuosina päivittää se akku, mcu/hw tai voimalinja paremmaksi, kun ei vaadi linjastojen massiivisia seisauksia.
Ei tässä kukaan miljoonasta VAGista ole puhunut. Sinä sen sijaan jo useamman vuoden olet tuutannut tähän ketjuun todellisuudesta täysin irtaantunutta paskapuhetta myyntimääristä ja tuhnuiksi jääneistä 4680 akuista. Ehkä olis aika katsoa niitä konkreettisia numeroita? Teslan suunta monella rintamalla on tukevasti alaspäin tällä hetkellä, jopa niin pahasti, että itse herra BS artisti sanoi seuraavien kvartaalien olevan todennäköisesti ikäviä. Ainoa kiinnostava kysymys on, että jatkuuko ne huonot kvartaalit loputtomiin vai ei. Tästä päästään tietysti siihen, että jotain tarvis oikeasti isosti tehdä pelkän suunsoittamisen ja vanhojen mallien pikakiillotusten sijaan.
 
Teslalta puuttuu tuote jolla kasvattaa myyntiä ja osuuksia. Sen lisäksi suunta on vähän tuuliajolla, että mitä tehdään tai on tulossa. Selkeästi kaikki paukut on menossa FSDn kehittämiseen/Robotaxi. Kaikki muu on toissijaista.

Tekniikka on vanhan kiillotusta ja sen osalta ei ole tullut uutta. Jos CT olisi menestynyt olisi varmaan sen tekniikkaa tuotu halvempiin malleihin mutta koska se floppasi kokonaan, niin ei saada tekniikkaa tehtyä halvalla.

Nykyisellään ne keillä on jo Tesla niin joko ostavat toisen tai vaihtavat leiriä, lukemat näyttävät että siirtyvät muihin.
 
Oma Y menossa "tarkastus" mikä lie huoltoon, kun juurikin kohta 80tkm mittarissa.
juu, takuutukseen väljät takapuslat ja kait sitten vielä tukivarret kokonaan uusiksi. "Jarruhuollon" otin sitten ihan omalla rahalla- joku reilu 200 e taisi olla. Joo- kallista, mutta ei jaksa ruveta pihalla renkkaamaan itse.
 
Viimeksi muokattu:
juu, takuutukseen väljät takapuslat ja kait sitten vielä tukivarret kokonaan uusiksi. "Jarruhuollon" otin sitten ihan omalla rahalla- joku reilu 200 e taisi olla. Joo- kallista, mutta ei jaksa ruveta pihalla renkkaamaan itse.
Nykyään vaihtavat vissiin ekalla kertaa puslat ja tokalla kertaa menee kaikki uusiksi.
 
Nykyään vaihtavat vissiin ekalla kertaa puslat ja tokalla kertaa menee kaikki uusiksi.
Ohje tähän on olemassa, mutta ei ole ainakaan FB keskusteluissa vielä kukaan todistettavasti saanut noita pelkkiä puslia vaihdettuna esim. takuukorjauksessa tai muuten.
 
Ohje tähän on olemassa, mutta ei ole ainakaan FB keskusteluissa vielä kukaan todistettavasti saanut noita pelkkiä puslia vaihdettuna esim. takuukorjauksessa tai muuten.
Eivät vaihda pelkkiä puslia takuuseen. Jos ulommat puslat on kuluneet, niin vaihtuu koko napa puslineen. Kuluttajana näin ei tietenkään kannata toimia, rahanhukkaa. Uusissa 3/Y malleissa laakeroidut puslat on vaihdettu tavallisiin, vaihtaisin nämä uudet puslamallit vanhempiin versioihin vaihtotilanteessa.
 
Uusissa 3/Y malleissa laakeroidut puslat on vaihdettu tavallisiin, vaihtaisin nämä uudet puslamallit vanhempiin versioihin vaihtotilanteessa.
Lähde ja lisätietoja? Y:ssä näyttäs olevan korjaamo-oppaan perusteella erilainen pusla, mutta 3 näyttäis edelleen samalta. Mahtaako olla muita geometriamuutoksia, jolloin tuo päikseen vaihto on kysymysmerkki ennen kuin toisin todistetaan.
 
Saattaa olla turha odotella uudempaa tekniikkaa ja malleja Teslalta lähiaikoina:

Typerästi yritetty lukea rivien välissä tuossa artikkelissa. Referoidussa lähteessä mihin artikkelin väittämät perustettu löytyy esim seuraavanlaisia lauseita
Growth in one area does not require decline in another.

Autonomous vehicles have the capacity to dramatically improve the affordability, availability and safety of transportation while reducing pollution, particularly in our increasingly dense global cities.

Masterplan IV kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
1757249409344.png

Iso nothinburger. Pitkään on ollut selvää että tesla ei halua olla vain autofirma. Robotiikka, ai yms. menee hyvin yhteen autojen kanssa, esim. pitkälti sama softa ja laskentarauta roboteissa ja autoissa suorittamassa neuroverkkoja, synergia. Helppo kuvitella maailma missä on enemmän robotteja kuin autoja. Robot on hyvin mahdollisesti isompi markkina kuin autot tulevaisuudessa. Jos robotaxi toteutuu niin vähentää monessa metropolissa tarvetta omistaa auto etenkin jos matkojen hinnat halpenevat kun kuskille ei tarvi maksaa palkkaa.
 
Kirjoitellaanpa ensifiiliksiä viikon Teslaomistuksen jäljiltä. Ostin 2017 Model S 75 karvalakkimallin 186 ajettuna. 7 paikkainen.
Positiivisina asioina listaan ajettavuuden, riittävän mukavan jousituksen (vaikkei olekaan ilmajousitettu), hyvän ulkonäön, apin toimivuuden, riittävän suorituskyvyn vaikka onkin hitain versio ja autopilotin (2.0 eap).

Negatiivisia huomioita: automaattinen tuulilasinpyyhintä on huono. Auto on yllättävän kankea kääntymään, miksei takavetoisessa versiossa ole laitettu eturenkaita kääntymään enempää? Ikävimpänä asiana mitä aloin kuuntelemaan tarkemmin vasta kauppojen tekemisen jälkeen on takamoottorin ääni. Se pitää sähkömoottorin ääntä 10-60kmh välillä turhan selvästi. Ei sellaista kahisevaa ääntä mitä youtubesta löytyy rikkinäisistä ldu-moottoreista, mutta kuitenkin sellaista ääntä etten usko sen pitäneen sitä uutena. Voi myös johtua kovettuneesta moottorin kannattimesta. Pitäisi päästä vertailemaan. Sdu-moottoreissa ei niin paljon ole ollut ongelmia, ei niihin löydy laakerisettejäkään samanlailla kuin ldu.

Kuitenkin kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen hankintaani.
 
Kirjoitellaanpa ensifiiliksiä viikon Teslaomistuksen jäljiltä. Ostin 2017 Model S 75 karvalakkimallin 186 ajettuna. 7 paikkainen.
Positiivisina asioina listaan ajettavuuden, riittävän mukavan jousituksen (vaikkei olekaan ilmajousitettu), hyvän ulkonäön, apin toimivuuden, riittävän suorituskyvyn vaikka onkin hitain versio ja autopilotin (2.0 eap).

Negatiivisia huomioita: automaattinen tuulilasinpyyhintä on huono. Auto on yllättävän kankea kääntymään, miksei takavetoisessa versiossa ole laitettu eturenkaita kääntymään enempää? Ikävimpänä asiana mitä aloin kuuntelemaan tarkemmin vasta kauppojen tekemisen jälkeen on takamoottorin ääni. Se pitää sähkömoottorin ääntä 10-60kmh välillä turhan selvästi. Ei sellaista kahisevaa ääntä mitä youtubesta löytyy rikkinäisistä ldu-moottoreista, mutta kuitenkin sellaista ääntä etten usko sen pitäneen sitä uutena. Voi myös johtua kovettuneesta moottorin kannattimesta. Pitäisi päästä vertailemaan. Sdu-moottoreissa ei niin paljon ole ollut ongelmia, ei niihin löydy laakerisettejäkään samanlailla kuin ldu.

Kuitenkin kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen hankintaani.
Tuollaiset ei varmaan ole enää kovin kalliita ostaa? Onko sun autossa myös ilmaiset Tesla lataukset?

Mulla vanhempi, mutta silti FL 90D (ei ilmaisia latauksia). Oli ostettaessa joulukuussa 224tkm. Nyt 243tkm. Takamoottorin tyyppi: Pieni induktio. Ja tuo on HW 1.0 ja autopilotilla. Lasinpyyhkimissä on varmaan eroa ja tässä en ole mitään bukia huomannut pyyhkimissä.

Pääasiassa mitään ääntä ei kuulu moottoreista. Paitsi tässä lähipäivinä kuulin 80km/h nopeudessa pienen äänen. Tuon alle tai yli, niin ääntä ei enää kuulu. Auton hinta oli 24k€. Toki nyt varmaan löytyy jo vastaavia huomattavasti halvemmalla. Ainakin 75 akulla olevia on tullut aika paljon myyntiin.

Mun autoon oli 2024 syksyllä vaihdettu uusi sisäinen laturi. Etujarrut rempattu ja taakse jotain ripustuksen osia (ei kumminkaan olleet alatukivarret). Mulla siis meni vasen alatukivarsi poikki (alkuperäinen "A" koodilla oleva). Ja oikea oli vaihdettu joskus jo "D" koodilla olevaan.

Ainakin saattaa olla jo 2017 autossa uudemmat kestävämmät alatukivarret takana. Mun auto hieman liian vanha 8/2016.
 
Minkälaisia latauskäyriä noi 2016-2018 Model S:t tarjoavat supereilla?

Onko niiden latausnopeuksia leikattu samalla tavalla kuin 2013-2015 autojen?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 344
Viestejä
4 920 283
Jäsenet
79 164
Uusin jäsen
miikaee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom