Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tulee varmaan sillä renkaiden pyörimisnopeutta mittaavalla metodilla eurooppaan.Powerfold on nimenomaan se taitto pysäköidessä. Laki vaatii TPMS:n euroopassa, ei varmaan oo sitten tänne tulossa.
Tulee varmaan sillä renkaiden pyörimisnopeutta mittaavalla metodilla eurooppaan.
Faceliftin facelift tuli jo jokunen aika, Euroopan tulosta ei tietoa koska.Model S tulossa uus malli? Ei pysty rakentaan omaa vaan tarjoaa pelkästään varastossa olevia.
Ok. Mietin vain sitä, että josko sen ois itse vaihtanu, niin sen takia olis hommannu hyllyyn ns. varalleEi taida juurikaan olla hintaeroa viekö teslalle vai muualle niin veisin teslalle. Ja tosiaan se uusi PTC elementti kannattaa vaihtaa nyt eikä vasta kun vanha hajoaa... Uudessa on takuu mikä alkaa kuitenkin juosta.
No en nyt tiedä kannattaako vaihtaa ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jos osaat itse vaihtaa eikä mikään älytön homma niin mieluummin vaan ostaisin varalle yhden. Hyvin voi kuitenkin kestää vielä 10v niin menee ihan hukkaan vaihtaminen? En tiedä yleisestä saatavuudesta, mutta jos se nyt on hyllytavaraa niin ostaisin vasta jos hajoaa ja vaihtaisin sitten.Ok. Mietin vain sitä, että josko sen ois itse vaihtanu, niin sen takia olis hommannu hyllyyn ns. varalle
Eihän tuo tieten mahottomia maksa liikkeessäkään vaihdettuna. Ja olisi heti varaosa ottaa vaikkaa liikkeeseen, jos siellä asennuttaa.
Onko nuilla varaosilla kuinka pitkä takuu?
Toinen puoli kuitenkin ok, ehkä takuu vaihtona laittoivat uuden revision tilalle vanhan? Harmi kun ei tullut heti huomattua kun ei tuo näy kun pimeällä.Johtuu siitä rakenteesta. Siellä piirilevyssä/muovissa aukko minkä takia vilkun valo tulee läpi. Voi avaa ja teipata. Tai maksaa x summan että saa uudemman revision.
Eli ominaisuus.
Joo, en ole perehtyny vielä vaihtohommaan tarkemmin. Sen kurkkasin, että YouTubessa on kyllä DIY videoita ja räikkä ja meisseli pysyy kourassa, niin eiköhän tuosta selviä.No en nyt tiedä kannattaako vaihtaa ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jos osaat itse vaihtaa eikä mikään älytön homma niin mieluummin vaan ostaisin varalle yhden. Hyvin voi kuitenkin kestää vielä 10v niin menee ihan hukkaan vaihtaminen? En tiedä yleisestä saatavuudesta, mutta jos se nyt on hyllytavaraa niin ostaisin vasta jos hajoaa ja vaihtaisin sitten.
Mulla 9 vuotta vanha Model S 90D. 245tkm ajettu.Model 3 (2020) ja vajaa 70 tkm mittarissa. Tuli mieleen tässä syksykelillä, että ei se talvikaan enää niin kaukana ole ja mitenhän kestääpi PTC-vastus?
Onko porukalla millä kilsoilla ja ikäisenä porsinu se vastus? Mietin, että jos olis viisas ja väkevä, niin tilais sellaisen valmiiksi hyllyyn, että jos hajoaa kovilla pakkasilla, niin olis muutaku laittaa uutta osaa paikoilleen & matka jatkuu
Teslalle appin kautta tiedustelua?
Vai voiko niitä muualta ostaa?
En varmaan käytettynä kehtaa moista osaa ostaa, ku arpapeliä että onko paljon käytetty yms.
P.S: Yllättävän paljon ja nopeaa tulee sähköpirssillä kilsoja. Bensa-autolla ja hybridillä tuli ajettua joku 15-17 tkm vuoteen. Nyt M3:lla 17 tkm rapiassa puolessa vuodessaNo vähän ajoja tullu lisää arkipäiville, mutta kuitenki.
Teslalta ilmeisesti kannattaa ostaa (pikku) akku (ja vaihto). Esim Motonetin akku ei toimi. En tiedä valittaako auto, kun akku on kulunut loppuun? Model S saa konepellin auki ilman sähköjäkin, kun vetää kahdesta vaijerista. Tai sitten apuvirtaa jostain pienestä luukusta?Joo, en ole perehtyny vielä vaihtohommaan tarkemmin. Sen kurkkasin, että YouTubessa on kyllä DIY videoita ja räikkä ja meisseli pysyy kourassa, niin eiköhän tuosta selviä.
Pitää melkein saatavuuksia kysyä Teslalta. Ehkä ostan sen vaan varalle.
Keskustelujen mukaan osalla hajonnut takuuaikana alle 80 tkm, osalla 100 tkm, osalla kestänyt yli 150 tkm, eli vissiin tuurissaan miten kestää.
Miten se 12V pikkuakku? Se oli vissiin toinen, mikä näissä puslien lisäksi kuluvaa osaa?
Lisäystä vähän. Mullakin tullut ajoa tammikuun alusta 21tkm.Joo, en ole perehtyny vielä vaihtohommaan tarkemmin. Sen kurkkasin, että YouTubessa on kyllä DIY videoita ja räikkä ja meisseli pysyy kourassa, niin eiköhän tuosta selviä.
Pitää melkein saatavuuksia kysyä Teslalta. Ehkä ostan sen vaan varalle.
Keskustelujen mukaan osalla hajonnut takuuaikana alle 80 tkm, osalla 100 tkm, osalla kestänyt yli 150 tkm, eli vissiin tuurissaan miten kestää.
Miten se 12V pikkuakku? Se oli vissiin toinen, mikä näissä puslien lisäksi kuluvaa osaa?
Ominaisuus ja asiakkaat teippaavat?Johtuu siitä rakenteesta. Siellä piirilevyssä/muovissa aukko minkä takia vilkun valo tulee läpi. Voi avaa ja teipata. Tai maksaa x summan että saa uudemman revision.
Eli ominaisuus.
Jotain softapuolen hommia pitää vissiin kans tehdä jos vaihtaa vaurioituneen ptc elementin tilalle uuden.Joo, en ole perehtyny vielä vaihtohommaan tarkemmin. Sen kurkkasin, että YouTubessa on kyllä DIY videoita ja räikkä ja meisseli pysyy kourassa, niin eiköhän tuosta selviä.
Pitää melkein saatavuuksia kysyä Teslalta. Ehkä ostan sen vaan varalle.
Keskustelujen mukaan osalla hajonnut takuuaikana alle 80 tkm, osalla 100 tkm, osalla kestänyt yli 150 tkm, eli vissiin tuurissaan miten kestää.
Miten se 12V pikkuakku? Se oli vissiin toinen, mikä näissä puslien lisäksi kuluvaa osaa?
n. 140e alv0 näyttää maksavan teslalla. Ei taida muuta vaatia kuin valikosta kameran kalibroinnin nollauksen ja kaistaviivat omaavalla tiellä ajoa.Toinen puoli kuitenkin ok, ehkä takuu vaihtona laittoivat uuden revision tilalle vanhan? Harmi kun ei tullut heti huomattua kun ei tuo näy kun pimeällä.
No jos enemmän alkaa häiritsemään niin tilaan uuden ja vaihdan itse, mutta mistä tietää saavansa riittävän uuden revision joka toimii? Ja onko vaan plug and play tyyppinen asennus? Ei vaadi mitään softa kikkailua?
Tässä videota, jos haluat tarkemmin katsoa mikä on sen syyn lähde.Toinen puoli kuitenkin ok, ehkä takuu vaihtona laittoivat uuden revision tilalle vanhan? Harmi kun ei tullut heti huomattua kun ei tuo näy kun pimeällä.
No jos enemmän alkaa häiritsemään niin tilaan uuden ja vaihdan itse, mutta mistä tietää saavansa riittävän uuden revision joka toimii? Ja onko vaan plug and play tyyppinen asennus? Ei vaadi mitään softa kikkailua?
Siitä en tiedä mutta "ominaisuus" ja siihen on DIY fix toki.Ominaisuus ja asiakkaat teippaavat?
Tarkistitko ennen kompuran vaihtoa että systeemissä oli tarpeeksi ainetta?Lisäystä vähän. Mullakin tullut ajoa tammikuun alusta 21tkm.
Nyt lukaisin Facebookista itsekin, niin parhaimmillaan PTC kestänyt 365tkm, eikä siis vieläkään rikki.
Auton mukana tulikin ilmeisesti raitisilmasuodattimet peräkontissa. Onkohan muuten tuo 20tkm hyvä vaihtoväli sille ilmanputsarille? Tai jos tulee vähemmän kilometrejä, niin kerran vuoteen ehkä? Itse kyllä vaihdoin heti tammikuussa suodattimet, mutta uudet suodattimetkin siis olisi jo valmiina odottamassa.
Bilteman pyyhkijänsulat kesti "vain" 21tkm, tai lähinnä se kuskin puolen pyyhin oli huono. Ehkä ihan normaali kesto silti tuo. Joku pieni pala lähti pyyhkijästä ja siitä tuli siis pieni raita, kun ei pyyhkynyt enää kunnolla.
Tessie sovelluksen mukaan vielä juuri ja juuri 87% akun kunto.
Edit:
Model S kuvista katsoin, niin PTC:n HV-kaapeli tulee kiinni samaan boxiin, kuin ilmastoinnin kompressori. Teslalta löytyy onneksi nuo aika hyvät ja suht helpot korjausohjeet
![]()
Ilmastoinnissa oli kyllä kylmäainetta. Ei herjannut mistään, eikä siis kylmäaineen vähyydestäkään. Silti kylmää ei tullut. Oli kyllä ilmastoinnin huollossa, jossa lisättiin aavistus kylmäainetta. Asentaja kyllä sanoi, että toimimattomuus ei varmaankaan johdu tuosta ihan pienestä vajeesta.Tarkistitko ennen kompuran vaihtoa että systeemissä oli tarpeeksi ainetta?
Katselin teslan sivuilta osien hintoja ja osa on suorastaan halpoja. Esim lämppärin puhallin 50e! Kuskin turvavyö alle 200 on myös ok hinta. Ilmastoinnin kompura vajaan tonnin. LDU moottori 5100 euroa on ihan ok hinta ottaen huomioon että siinä on myös vaihteisto mukana. Toki siihen pitäisi tehdä coolant delete ennen asennusta.
Model S 90D akku taisi olla noin 17 000€. Toki akun korjaaminen jossain muualla on fiksumpaa ja halvempaa.Esim lämppärin puhallin 50e! Kuskin turvavyö alle 200 on myös ok hinta. Ilmastoinnin kompura vajaan tonnin. LDU moottori 5100 euroa on ihan ok hinta ottaen huomioon että siinä on myös vaihteisto mukana. Toki siihen pitäisi tehdä coolant delete ennen asennusta.
Whaaat? Onko tuo siis tehdashinta uudelle?Model S 90D akku taisi olla noin 17 000€.
Muskin kuoroon riittää sakkia?Itsellä oli eilen muuta ohjelmaa, mutta eipä taida muilla merkeillä olla vastaavia tapahtumia.
![]()
Video | Satojen Teslojen orkesteri esiintyi Espoossa
Satojen Teslojen orkesteri esiintyi Espoon Vermo-areenalla lauantaina. Autot muodostivat artisti Sanin musiikin ympärille äänimaiseman ja valoesityksen.www.hs.fi
Kyllä monien automerkkien harrastajat järjestävät miittejä. Harvoin siellä mitään synkronoituja musa / valoesityksiä on kun usein puhutaan aika paljon analogisemmista autoista.Itsellä oli eilen muuta ohjelmaa, mutta eipä taida muilla merkeillä olla vastaavia tapahtumia.
![]()
Video | Satojen Teslojen orkesteri esiintyi Espoossa
Satojen Teslojen orkesteri esiintyi Espoon Vermo-areenalla lauantaina. Autot muodostivat artisti Sanin musiikin ympärille äänimaiseman ja valoesityksen.www.hs.fi
Autoja, satoja, olisko pyöristettynä 500.Paljonko mahtoi olla osallistujia? Aika ja Muskin sekoilut tainneet vähän ajaa tuosta ohi.
Mä olin ekalla kerralla paikalla. Ihan rehellisesti sanottuna, olisin mielummin ollut muualla. Vähän turhan paljon sähläämistä ja urpoja että ei kyllä jäänyt hyvää makua tapahtumasta.Jotenkin näyttää vähemmältä mitä aikanaan.
Kenenkä järjestämä tapahtuma tuo oli, (Linkissä ei kerrottu järjestäjää)Mä olin ekalla kerralla paikalla. Ihan rehellisesti sanottuna, olisin mielummin ollut muualla. Vähän turhan paljon sähläämistä ja urpoja että ei kyllä jäänyt hyvää makua tapahtumasta.
Lauantaina 20.9.2025 jopa 500 Teslaa kokoontuu jälleen kerran Vermon raviradalle toteuttaen näyttävän shown.
Jep, oli se kompura sinulla sitten rikki.Ilmastoinnissa oli kyllä kylmäainetta. Ei herjannut mistään, eikä siis kylmäaineen vähyydestäkään. Silti kylmää ei tullut. Oli kyllä ilmastoinnin huollossa, jossa lisättiin aavistus kylmäainetta. Asentaja kyllä sanoi, että toimimattomuus ei varmaankaan johdu tuosta ihan pienestä vajeesta.
En tiedä oliko sitten liian kulunut scroll kompressori, kun sähkömoottorista kuului selvä hurina kumminkin.
Kompressori vajaa 1000€, mutta onkohan alv0% ? Yllättävän edullinen kyllä. Toki varmaan vanhan kompuran ottavat panttina takaisin?
Onkohan tuo uusi LDU takamoottori jo uudempaa versiota? Eli 2020 tai uudempi? Vai joku vanha korjattu moottori? 2020 ja eteenpäin isossa takamoottorissa kun ei pitäisi olla enää jäähdytysnesteen kiertoa moottorin sisällä?
Aivan totta joo. Model S ja X mallien 90 akkua on tehty 2016-2017 ja se korvaantui sitten 100 akulla.Erikoista, että ihan uusi olisi kun 90S tuotanto kuitenkin lopetettu netin mukaan 2017?
No jo vain on pitkään kestänyt PTC vastus, kun yli 350 tkmLisäystä vähän. Mullakin tullut ajoa tammikuun alusta 21tkm.
Nyt lukaisin Facebookista itsekin, niin parhaimmillaan PTC kestänyt 365tkm, eikä siis vieläkään rikki.
Auton mukana tulikin ilmeisesti raitisilmasuodattimet peräkontissa. Onkohan muuten tuo 20tkm hyvä vaihtoväli sille ilmanputsarille? Tai jos tulee vähemmän kilometrejä, niin kerran vuoteen ehkä? Itse kyllä vaihdoin heti tammikuussa suodattimet, mutta uudet suodattimetkin siis olisi jo valmiina odottamassa.
Bilteman pyyhkijänsulat kesti "vain" 21tkm, tai lähinnä se kuskin puolen pyyhin oli huono. Ehkä ihan normaali kesto silti tuo. Joku pieni pala lähti pyyhkijästä ja siitä tuli siis pieni raita, kun ei pyyhkynyt enää kunnolla.
Tessie sovelluksen mukaan vielä juuri ja juuri 87% akun kunto.
Edit:
Model S kuvista katsoin, niin PTC:n HV-kaapeli tulee kiinni samaan boxiin, kuin ilmastoinnin kompressori. Teslalta löytyy onneksi nuo aika hyvät ja suht helpot korjausohjeet
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.