VAG autojen monet ongelmat

Onko näissä Octavia Scouteissa mitään isompia murheita, joiden vuoksi kannattaisi jättää ostamatta?

Esim. Tässä kaksoismassavauhtipyörä jo vaihdettu ja laatikkona on ilmeisesti märkäkytkin-dsg.. Saastelaitteet on tietysti myös yksi potentiaalinen vikapaikka.
Perän poskilaakerit voivat mennä jossain vaiheessa vaihtoon. Alkavat ujeltamaan ensin. Ei mikään ihan edullisin remppa.

Ok eli tuonkin autovaihtoehdon saa varmaan unohtaa sitten.
Vaikea toki sanoa, kuinka monella yksilöllä ongelma todella ilmenee. Koskee myös ainakin Superbia, VW Golfia ja Seat Leonia, kun niiden kohdalla osunut myös silmään valituksia perästä. Sitä en tiedä, saako peräöljyjen tiheämmällä vaihdolla ja öljyn lisäaineilla jotenkin ehkäistyä ongelmaa.

Omaan Octaviaan pitää uusia levyt ja palat taakse ja jarrulevyjen koko tuotti taas hämmästystä. VAG Tech onneksi jeesasi ja kertoi oikeat koodit VIN-numerolla. Rekisterinumerolla tai auton mallilla haku tarjosi kyllä oikeaa halkaisijaa, mutta navan kohdalta 10mm liian paksua levyä. Tilasin sitten PR-koodin ja alkuperäisen varaosakoodin perusteella levyt ja niille sopivat palat. Toivottavasti sopii.

Suht edullista huoltoa Aeromotorsin osilla, kun NK:n levyt, Boschin palat ja Valeon öljynsuodatin, PA-suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin maksoivat 101€ toimitettuna ja täytyy hankkia vielä 5 litran kannu Mannoilia 30 eurolla päälle. Jarruremontti + seuraava isompi huolto tulee kustantamaan 130-140€, kun korjaamolla puhuttaisiin varmaan 400-500€ hommasta.

Jos ei haittaa pienet erot istuvuudessa niin yleensä aivan toimivia. Joskus tuurilla ne jopa istuukin aivan kuin orkkis.
Varman päälle jos haluaa pelata ostaa vaikkka käytetyt orkkikset (jos uudet liian kalliita)

Liekö hyviä käytettyjä orkkiksia ylipäätään saatavilla? Kaikki enemmän tai vähemmän haalistuneita.

Jä tässä tapauksessa umpioihin pääsee vielä jostain huolella kosteuttakin.

TYC on ollut ihan ok tarvikemerkki ajovaloissa. toki golffista ei kokemuksia.
GTIssä oli bi-xenonit ja alkaen 750€ nurkka olisi ollut uudet. Linssi valaisimeen löytyi netistä ja tilattiin. Aika kettumainen homma vaihtaa, mutta useampi tunti ja väkivaltaa käytettynä onnistui ja linssi vaihdettu. Maksoi jonkun 60€ psotitettuna.

Jaahas rupesi ilmeisesti MK6 manuaaligolffin kytkin luistamaan. Kun antaa kierroksia reilusti (yli 2500) niin alkaa vaan kierrokset nousemaan ilman että nopeus nousee. Autolla ajettu 150tkm.

Onkohan minkälainen projekti kytkinrempan itse tekeminen vai veisikö suorilta vaan ammattilaiselle? Perushommat/pikkufiksaukset olen tähän asti tehnyt itse mutta tämä hieman isompana rupeamana mietityttää että osaa ottaa kaikki asiat huomioon... Jos tätä lähtee itse tekemään niin varmaan koko paketti parasta vaihtaa kerralla uusiksi? Osia varmasti Aeromotorsista saisi kätevästi tähänkin 🤔

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
281 115
Jäsenet
78 202
Uusin jäsen
alvi.juupaluoma

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom