Ei mitään hajua, varmaan yli 40 t€ kuitenkin?Paljonkos tommonen maksaa uutena? Mielestäni aikas perkaleen kallis hinta on ainakin viis vuotiaasta ja yli satkun rullatusta ocusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei mitään hajua, varmaan yli 40 t€ kuitenkin?Paljonkos tommonen maksaa uutena? Mielestäni aikas perkaleen kallis hinta on ainakin viis vuotiaasta ja yli satkun rullatusta ocusta.
Perän poskilaakerit voivat mennä jossain vaiheessa vaihtoon. Alkavat ujeltamaan ensin. Ei mikään ihan edullisin remppa.Onko näissä Octavia Scouteissa mitään isompia murheita, joiden vuoksi kannattaisi jättää ostamatta?
Esim. Tässä kaksoismassavauhtipyörä jo vaihdettu ja laatikkona on ilmeisesti märkäkytkin-dsg.. Saastelaitteet on tietysti myös yksi potentiaalinen vikapaikka.
Ok eli tuonkin autovaihtoehdon saa varmaan unohtaa sitten.Perän poskilaakerit voivat mennä jossain vaiheessa vaihtoon. Alkavat ujeltamaan ensin. Ei mikään ihan edullisin remppa.
Vaikea toki sanoa, kuinka monella yksilöllä ongelma todella ilmenee. Koskee myös ainakin Superbia, VW Golfia ja Seat Leonia, kun niiden kohdalla osunut myös silmään valituksia perästä. Sitä en tiedä, saako peräöljyjen tiheämmällä vaihdolla ja öljyn lisäaineilla jotenkin ehkäistyä ongelmaa.Ok eli tuonkin autovaihtoehdon saa varmaan unohtaa sitten.
TYC on ollut ihan ok tarvikemerkki ajovaloissa. toki golffista ei kokemuksia.Kai tuollaiset TYC menee muokkaamatta paikalleen? Muuten istuvuus lienee riittävän hyvä vanhaan käyttikseen.
GTIssä oli bi-xenonit ja alkaen 750€ nurkka olisi ollut uudet. Linssi valaisimeen löytyi netistä ja tilattiin. Aika kettumainen homma vaihtaa, mutta useampi tunti ja väkivaltaa käytettynä onnistui ja linssi vaihdettu. Maksoi jonkun 60€ psotitettuna.TYC on ollut ihan ok tarvikemerkki ajovaloissa. toki golffista ei kokemuksia.
Kai tuollaiset TYC menee muokkaamatta paikalleen?
Meneekö se luukku kuitenkin ihan ääriasentoon asti? Luukulle voi opettaa, että se saa avautua vain tiettyyn asentoon ja muistelisin, että se päästää piippauksen saavuttaessaan tämän opetetun ääriasennon.Takakontti piippaa aina kun sen avaa, tulee lopussa kun se on ylä-asennossa.
Tämä se oli. Tavallaan.Meneekö se luukku kuitenkin ihan ääriasentoon asti? Luukulle voi opettaa, että se saa avautua vain tiettyyn asentoon ja muistelisin, että se päästää piippauksen saavuttaessaan tämän opetetun ääriasennon.
Kokeiles avata luukku ja työntää sitten käsin vielä lisää, meneekö se pidemmälle? Jos menee niin opeta se ääriasento sille uudelleen pitämällä sulkupainiketta hetki painettuna.
![]()
Ainakin volkswagenilla on kaksi erillistä huoltoa, tarkastushuolto ja öljynvaihtohuolto. Näille on omat huoltovälit ja eivät ole siidottu toisiinsa. Tästä syystä auto voi pyytää esim. öljynvaihtohuoltoa ja 1kk jälkeen tarkastushuoltoa. Fiksua oli tehdä huollot samalla kertaa, joilloin voi nollata molemmat huoltovälit.Kohta 210tkm ajettu '15 adblue TDI 150 DSG alkoi ilmoittelemaan, että pitäisi öljynvaihtoon+tarkastukseen mennä 1tkm aikana. Viime huollosta ja öljynvaihdosta 6kk ja 10tkm aikaa. Mielestäni tämä ilmoitus poikkeaa nyt normaalista 12kk huoltovälin ilmoituksesta. Onko auto huomannut jonkin ongelman, tai mitä mahtaa olla kyseessä? Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.
Oli varmaan käynyt käpy nollaamisen kanssa ja öljynvaihto merkkaamatta. Aika tarkkaan edellisestä öljynvaihdosta tuli 30tkm.Ainakin volkswagenilla on kaksi erillistä huoltoa, tarkastushuolto ja öljynvaihtohuolto. Näille on omat huoltovälit ja eivät ole siidottu toisiinsa. Tästä syystä auto voi pyytää esim. öljynvaihtohuoltoa ja 1kk jälkeen tarkastushuoltoa. Fiksua oli tehdä huollot samalla kertaa, joilloin voi nollata molemmat huoltovälit.
En tiedä onko sun tapauksessä tästä kyse vai onko huoltoilmoitus jäänyt nollaamatta tai vain toinen huoltoilmoitus nollattu.
Tuntuu kyllä melko rahastukselta tuo koko tarkastushuoltohomma. Maksimissaan vuoden välein rasvaillaan saranaa ja yritetään keksimällä keksiä lisälaskutusta. Öljynvaihdossa sentään joku pointti miksi viedä huoltoon muutakin kuin kiillotukseen.Ainakin volkswagenilla on kaksi erillistä huoltoa, tarkastushuolto ja öljynvaihtohuolto. Näille on omat huoltovälit ja eivät ole siidottu toisiinsa. Tästä syystä auto voi pyytää esim. öljynvaihtohuoltoa ja 1kk jälkeen tarkastushuoltoa. Fiksua oli tehdä huollot samalla kertaa, joilloin voi nollata molemmat huoltovälit.
En tiedä onko sun tapauksessä tästä kyse vai onko huoltoilmoitus jäänyt nollaamatta tai vain toinen huoltoilmoitus nollattu.
Tähän tuli uusi ratti tänään, ei ongelmaa. Aika jännä homma kaiken kaikkiaan.Alkoi omasta 2023 ID3:sta kuoriutua auton ratin pinta, ilmoittelin huollolle niin vaihtavat takuuseen nahkaisen ratin tilalle. Ilmeisesti jonkin verran ilmennyt muissakin saman ikäluokan volkkareissa.
Aika jännä sinänsä kun huomasin ongelman viime viikonloppuna ja saman viikon perjantaina auto kävi huollossa.. liekö päätynyt jotain kemikaalia rattiin?
Hyvä tietää! Kyseinen romu itseltä löytyy jolla ajettu 150tkm eikä vieläkään ole vanhalla ja alkuperäisellä ketjulla (ja kiristimellä) lähtenyt rallattamaan. Toivottavasti pysyy tällaisena.1.2 TSI ketjuvetoisten autojen omistajalle tiedoksi, että jos ketju on jo vaihdettu ja on ruvennut rallattelemaan uudelleen, syynä on isommalla todennäköisyydellä ketjunkiristin joka ei pidä öljynpainetta enää kunnolla. Veljen autosta vaihdettiin 60tkm sitten ketjusarja sis. kiristimen ja on äännellyt kovasti käynnistyksessä lähiaikoina (selvästi ketju ääntelee, eikä hydraulisten nostimien nakutus)
Suosittelen vaihtamaan vakio ketjunkiristimen BMW N57/B47 kiristimeen, siinä on tasan sama kierre mutta hieman pidempi ja sisältää vahvemman jousen. 1.2 TSI:ssä kiristin sijaitsee moottorin takaosassa ja vaihto vie n. 15min. Muistakaa vain että parkkeeratkaa auto tasaselle maastolle missä ei pääse liikahtamaan (käsijarru tietenkin päälle).
Osanumero BMW kiristimelle 11318586699, tässä 24mm kuusikulmainen kanta ja kiristysmomentti 55nm. Vakiokiristimissä (03F109507B, 03F109507D) 27mm kuusikulmainen kanta. Redditissä muutama henkilö tehnyt jo remontin onnistuneesti, itselläkin onnistui ongelmitta. Ei enää rallattele käynnistyksessä.
Kiristimen linkki:
STELLOX Hihnankiristin, moniurahihna 03-41146-SX | Aero Motors OÜ
Osta tuote STELLOX Hihnankiristin, moniurahihna 03-41146-SX Aero Motorsiltaaeromotors.fi
Korjaus toki omalla vastuulla!
![]()
Noniin vika paikannettu. Tässä ratkaisu jos jollain muulla samanlaista ongelmaa. Vikakoodeja tuli P004500 ainaski, lukijalla löyty kaks faulttia 1. Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Module. 2. Turbocharger/Spercharger Boost Control "A" Circuit/open. Kävin kaikki letkut konehuoneessa läpi ja sitten löyty. En tiedä ton nimeä mutta joku ilman anturi mikä menee tohon watergatee säätää jotaa ilmavirtausta kai. Laitoin kuvat nii helpottaa, kuvassa kun tuo on kuori avattu niin sen tein itse ennen kuvan ottoa. Nii tuo johto oli hyvin lähellä että se oli kokonaan poikki. Ihmettelen kyllä kovasti miten tuo voi mennä poikki..... varsinkin kun on tossa konehuoneen päällä eikä missää syvemmällä, ehkä joku hiiri käynny syömäs, huono kaapeli tai joku autohuoltofirma halunnu lisää hommia...Onkohan tälle mitään mitä voisi kotipajalla tehdä. Skoda Octavia 2019 autom. malli. Herjaa Start stop vika ja keltainen kiekura syttyy, samalla tehot katoo. Kaasua ku painaa niin tuntuu että ketää ei kotona. Lähtee välillä pois kun käynnistää uudestaan auton ja pystyy 5min-5h kunnes jossain vaiheessa tulee takas. Akun vaihdoin mutta ei ollu vaikutusta. Varmaan vaikea sano ilman että käy jossain vikakoodit lukemassa?
Noniin vika paikannettu. Nii tuo johto oli hyvin lähellä että se oli kokonaan poikki. Ihmettelen kyllä kovasti miten tuo voi mennä poikki..... varsinkin kun on tossa konehuoneen päällä eikä missää syvemmällä, ehkä joku hiiri käynny syömäs, huono kaapeli tai joku autohuoltofirma halunnu lisää hommia...