Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan toista olen kuullut. Vaatii kuulemma talvella aina esilämmityksen muuten helposti jäätyy ovi kiinni, kun ei ole karmeja. Kun se laskee sen lasin ja jos jäätä siinä niin ei laske.Eipä oo Model 3:ssa koskaan olleet ovet/lukot jäässä että ei pääsis sisälle tai ovi ei menisi kiinni. Äpistä kun voi "pompauttaa" kuskin oven auki niin ei tarvi kahvaankaan koskea.![]()
Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?Ihan toista olen kuullut. Vaatii kuulemma talvella aina esilämmityksen muuten helposti jäätyy ovi kiinni, kun ei ole karmeja. Kun se laskee sen lasin ja jos jäätä siinä niin ei laske.
Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Itse asun omakotitalossa, mutta autokatosta ei ole. Talvella tuleekin joko ajastettua lämmitys, tai sitten lämmitys päälle lähtö sitten muutaman minuutin päästä.Harvemmin tulee lämmitettyä:
1. En yleensä tiedä että koska olen lähdössä
2. Matka on lähinnä kotoa lounaalle tai kauppaan ja perillä on melkein aina lämmitetty parkkihalli
3. Etäisyys on 2-10km
Pidemmille matkoille lämmitykselläkin on käyttöä. Silloin kaikki kohdat ovat toisin.
Lyhyillä matkoilla ei tarvi nähä ikkunoista ulos vai skrabaatteko ikkunat? Itellä 3 talvijaksoa teslalla takana ja en ole koskaan skrabannut ikkunoitakaan. Aina esilämmitys ennen lähtöä. Aika pieni vaiva on 5-8min ennen lähtöä täpätä lämmitys päälle.Harvemmin tulee lämmitettyä:
1. En yleensä tiedä että koska olen lähdössä
2. Matka on lähinnä kotoa lounaalle tai kauppaan ja perillä on melkein aina lämmitetty parkkihalli
3. Etäisyys on 2-10km
Pidemmille matkoille lämmitykselläkin on käyttöä. Silloin kaikki kohdat ovat toisin.
Ne Volvojen kahvat kanssa toimii jos auton lämmittää kuumaksi.Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Kelasin viestejä takaisin, Mazda, VAG konserni, mutta sopisi Geely konserniin, olisko joku Polestar ?Tänä aamuna viimeksi iski se kameraongelma, piti bootata infotainment. Ilmeisesti oli sammunut koko systeemi kun en muutamaan päivään ollut ajanut ja olisi pitänyt odottaa vielä pidempään ennen kuin laitan pakin päälle.
Etelä/Länsi-Suomessa talvella on kelejä joissa ulkovaatteet päällä ei auton kopin esilämmitys ei aina ole vaivan arvoista, vertaa auton kopin esijäähdytys kesäisin. Oikein kuumemmilla/kylmillä keleillä sitten riippuu miten vaivatonta se on. ja ei niin rankoilla, riippuu mihin pysyäköity.Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Isokin vaiva avata puhelin ja sieltä auton etähallinta äppi ja napsauttaa esilämmitys päälle?Etelä/Länsi-Suomessa talvella on kelejä joissa ulkovaatteet päällä ei auton kopin esilämmitys ei aina ole vaivan arvoista, vertaa auton kopin esijäähdytys kesäisin. Oikein kuumemmilla/kylmillä keleillä sitten riippuu miten vaivatonta se on. ja ei niin rankoilla, riippuu mihin pysyäköity.
Johdon päässä, jos manuaalinen etä vaikeaa, niin roikanpäässä osa menee varmaan ajatuksella jos vakio rytmiä.
Jos sellainen on, niin ei kyllä maksa vaivaa "aina". Tietenkin jos ovia ei saa muuten auki, niin pakkohan se on.Isokin vaiva avata puhelin ja sieltä auton etähallinta äppi ja napsauttaa esilämmitys päälle?
Kerran talvella käveltiin kaverin (sähkö)autolle ja siinä vieressä hän tokaisi ettei ollut muistanut laittaa esilämmitystä päälle. No, tämähän on ihan utopistinen skenaario ja sitä ei ole tapahtunut toiste kenellekään, koskaan ja missään, ja eihän auton ovien silloin tarvitsekaan aueta.Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Eipä sitä aina jaksa/muista/kiinnosta ja jos keli ei ole sellainen että tarvitsisi skabata niin aivan yksi lysti kun se puskee lämmintä kuitenki noin 10 sekunnissa autoon istumisesta.Siis onko sellasia ihmisiä jotka ei esilämmitä sähköautoa? Miksi?
Mukavempihan se on istahtaakkin lämpimään penkkiin ja ottaa kiinni lämpimästä ratista.Eipä sitä aina jaksa/muista/kiinnosta ja jos keli ei ole sellainen että tarvitsisi skabata niin aivan yksi lysti kun se puskee lämmintä kuitenki noin 10 sekunnissa autoon istumisesta.
Jep. Tulee käytännössä aina laitettua ilmastointi päälle 0-15min ennen lähtöä. Pari näpäytystä puhelimen näytöstä, niin tulee ihan automaatiolla.Mukavempihan se on istahtaakkin lämpimään penkkiin ja ottaa kiinni lämpimästä ratista.
Polestar 2 vm 2022. Ongelma on siis sellainen, että jos infotainment-systeemi ei ehdi käynnistyä kokonaan (ja se, että se näyttää että olisi ei vielä riitä) ja lyö kameran päälle, niin se ei saa yhteyttä kameraan. Tämä vika ei korjaannu muuta kuin buuttaamalla infotainment-systeemi uudestaan.Kelasin viestejä takaisin, Mazda, VAG konserni, mutta sopisi Geely konserniin, olisko joku Polestar ?
Mutta millainen kameraongelma iski ?
Lyhyillä matkoilla ei tarvi nähä ikkunoista ulos vai skrabaatteko ikkunat? Itellä 3 talvijaksoa teslalla takana ja en ole koskaan skrabannut ikkunoitakaan. Aina esilämmitys ennen lähtöä. Aika pieni vaiva on 5-8min ennen lähtöä täpätä lämmitys päälle.
Tätä en kyllä ymmärrä. Miten pitkä se matka sitten on kun on niin lyhyt? Kyllähän se auto kuitenkin alkaa lämmittämään sisätiloja kun sillä sitten lähdet ajamaan vai ajatteko siis lämmitys offilla nämä lyhyet matkat?Matkan pituudesta johtuen sisätilojenkaan lämmittämisellä ei ole oikein mitään järkeä, jos on kuitenkin säähän sopivat vaatteet mukana niin ei tarvitse vaatteita vaihdella. Ratin lämmitys on kyllä timanttia niin ei tarvitse hanskoja käyttää.
Tätä en kyllä ymmärrä. Miten pitkä se matka sitten on kun on niin lyhyt? Kyllähän se auto kuitenkin alkaa lämmittämään sisätiloja kun sillä sitten lähdet ajamaan vai ajatteko siis lämmitys offilla nämä lyhyet matkat?
Tätä en kyllä ymmärrä. Miten pitkä se matka sitten on kun on niin lyhyt? Kyllähän se auto kuitenkin alkaa lämmittämään sisätiloja kun sillä sitten lähdet ajamaan vai ajatteko siis lämmitys offilla nämä lyhyet matkat?
Nämä alkavat olla henk.koht mieltymyksiä. Toinen tykkää pukea toppavaatteet, istua kylmään autoon ja hetken päästä alkaa availemaan takkia. Toisille taas mukavampaa kun auto, penkki ja ratti valmiiksi lämpöiset ja voi pukeutua kevyemmin. Itse tykkään jälkimmäisestä ja etenkin jos kohteessa mennään sisälle, niin turha pukeutua liian lämpimästi matkaa varten. Turha näistä alkaa väittelemään.Ei jaksa säätää. Eli siinä 19 asteen tuntumassa lämmitys on yleensä talvella, jos vaimo ei ole pistänyt sitä edellisellä reissulla alhaisemmaksi, kun ei tykkää siitä että talvivaatteet päällä on liian kuuma. Omassa autossa sillä on talvella lämpö säädettynä yleensä 16 asteeseen.
Vaikka auto alkaa puhaltaa lämmintä ilmaa 30 sekunnin tms jälkeen niin ei ne sisätilat ehdi lämmitä häiritsevän lämpimäksi 15 minuutin reissulla kun kaikki rakenteet on viileitä.
Häiritsevän kuuma on tietysti suhteellista ja myös 50 kilon painoero vaimon kanssa vaikuttaa siihen että lämpötilaerot ei mua kovin nopeasti rassaa.
EDIT: Tää on tietysti myös vaatetus- ja aktiviteettikysymys. Mä tykkään talvella pitää aika usein T-paitaa toppatakin alla niin takkia avaamalla on helppo säätää lämpötilaa varsinkin jos on käynyt saunassa salin tai uinnin jälkeen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.