Itse ainakin karsastan juuri tälläistä feikkausta aika paljon ja jos nyt ihan ehdoton ei ole, niin ainakin pitkä miinus kaikille autoille mitkä tuota tekevät. Minusta tuossa on aika väärin ymmärretty se asia mitä halutaan. Vaikka polttomoottoriautoilijat sanovat pitävänsä autonsa äänistä ja tuntumasta, niin noiden feikkaaminen ei kuitenkaan ole se juttu mikä tulee voittamaan nuo ihmiset sähköautojen puolelle. Parempi vaan olisi yrittää pelata sähköautojen vahvuuksilla ja tehdä niistä omalla tavallaan hyviä ja hauskoja ajaa.
Vähän sama asia kuin noi lihan korvikkeet mitä pari vuotta sitten alettiin myymään. Tuskin nekään ketään käännyttää kasvissyöjäksi.
Oikeastaan ne osuus ihan ytimeen. puhutaan asioista oikeilla nimillä.
Pidän polttiksen äänestä, tuntumasta, kaipaan vaihdelaatikkoa. Pidän lihanmausta, tuntumasta. Eli jos ne tarjotaan niin pitäisi tyydyttää tarpeet.
Jos taasen noita käytetään vain kiertoilmaisuna jostain muusta, tai tietämättömyydestä. Polttis on ainoa oikea auto, liha on ainoaa oikeaa ruokaa. Ja joku vaihdelaatikko, äänet, nyt vain keksittyjä perusteluita. Oikeastaan lähinnä haittoja, mutta jotka nyt vain sivutuote polttiksissa.
Kuten jo aiemmassa viestissä sanoin, niin minusta on kyllä sähköautostakin mahdollista tehdä urheilullisen kuuloinen ilman feikkaustakin. Kuten myös hyvää kasvisruokaakin on olemassa.
Yhdessä viestissä totesit että voidaan tuoda se äänimilma kaijuttimista (lainaus alhaalla) , mutta jostain syystä pidit sitä pelleily feikkauksena, hiljasuus parempi.
Polttisvalmistaja ovat käyttäneet isosti rahaa äänimailman luomiseen, ja äänet myy, joten se on kannatanut. mutta jos mietitään kustannustehokkuutta, järkevyyttä, niin oli sitten polttis ja sähkis, niin kumpi on järkevämpää luoda se äänimailma ohjelmallisesti, käyttää siihen kaijuttimia. Vai luoda se äänimailman softalla ilman kaijuttimia, kaijuttimien sijaan rakennella jotain kaikupohjia, tunneleita, lisätä voimansiirtoon komponentteja joiden ainoa tarkoitus on äänet, kohtuulisin haitoin. Softalla sitten yrittää lisätä komponenttien ääntelyä.
Joo, ymmärrän että on asioita missä se ääni, maku ei ole se juttu, vaan se tarina, aito tarina, historia. Se nauta on kasvatettu jauhelihaksi, se hirvi on metsätetty, olkoon sitten sama tai huonompi maultaan, epäterveellisempi, kalliimpi kuin joku sitä matkivat lopputuote.
Vaikka sen polttiksen äänet olisi miestyövuosia vieneen äänisuunnittelun lopputuote, niin jos se soitin on polttomoottori, ja se tieto tunne siitä palotapahtumasta, liikkuvista osista, putkista, niin se kokonaisuus on kokemus, live konsertti. vs tallenne.
Vaikka mittaukset, sokkotestit osoittaisi ei eroa tai se täysin synteettinen parempi, niin jos se juttu on se että polttotapahtuma, jos se juttu on se kajarikaapeli, ei se ääni niin ok.
EDIT: Ja yksi ratkaisu on tosiaan toi että laitetaan pörinä tulemaan kaiuttimista. Mutta ainakin omalla kohdalla tuollainen feikkailu menee pelleilyn puolelle. Hiljaisuuskin on parempi kuin tuo.
Mutta jos se softan tekeminen on lähinnä kertakustannus, niin valmistajan kannalta kyse vain siitä että onko sille kysyntää niin paljon että kananttaa tehdä. Sen jälkeen vain ynnätään miten siitä saa parhaan hillon, laitetaanko se jokaiseen autoon, vai joihinkin malliversioihin, vai lisävarusteeksi.
On heitä jotka haluaa joskus fiilistellä vähän polttisajoa, niin käyttöliittymästä se päälle, sieltä sitten se oma muistojen kuultaama versio. Joku sitten nauraa millaista ennen ollut, tai nauttia siitä. Koska muistot kullanneet menneet, niin osa varmaan dissaa efektin epäonnistuneeksi.
kyllä sähköautostakin mahdollista tehdä urheilullisen kuuloinen ilman feikkaustakin
Jos ei lähdetä tekemään ääntä lisääänen vuoksi, mutoilla koria äänen lisäämisek, jos ei tehdä renkaita, vanteita vain äänen vuoksi. jos ei poisteta äänieristystä vain äänen vuoksi, ei lähdetä tekemään värinöitä värinöiden äänten vuoksi, jos ei lähdetä tekemään nykymistä nykymisen vuoksi, jos ei lähdetä tekemään vetelyä vetelyn vuoksi.
Niin vähiin jää, rengas, korinilmavirtaus äänet kai ne mitä syntyy, joku nappi mistä ikkuna vähän raolleen.
Voimalinjassa varmaan voisi olla jotain kohtia jossa valinnoilla voi olla äänimerkitystä, jotain verkkovirtalalitteiden sirinöitä, powerit, taajarit, jotkin moottorit. Jostain vahvasta sähköristä voi kuulua jotain ei synteettistä. Se että ne saisi koppiin vaatisi hyvää äänieristystä rengas, korin suhinoista ja joku kanava mistä ne tulisi koppiin. Keinotekoista, vai aito. Urheilullista, ehkä jos sirinät kuuloalueella koko käyttöalueen.