Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Talkkarihommassa (yms muutaman korttelin sisällä pyörimisessä) on dieselpakujen kanssa ollut jo pitkään ongelmia, ja adblue on pikemminkin vähentänyt niitä, kun se päästää DPF pöntön paljon helpommalla.
Pienhiukkaset ja typenoksidit ovat tavallaan sellaisia joko-tai päästöjä, jos moottori säädetään niin ettei sieltä tule typenoksideja, sieltä tulee paljon pienhiukkasia, joita se dpf sitten nitistää. Toinen ääripää on esim scanialla, jossa moottorista ei tule pienhiukkasia, vaan valtavasti typenoksideja, joita sitten käsitellään tehokkaalla urealaitteistolla.Mitenkä se päästää DPF pöntön helpommalla?
Dieselmoottorissa raakapäästöt (moottorista) NOxien ja noen suhteen ovat karkeasti ottaen vaihtokauppa; NOxeja syntyy kuumassa palamisessa reilummalla ilmakertoimella ja hiukkasia taas niukemmalla ilmamäärällä, kun palaminen on "kituisampaa". Jälkimmäisessä tapauksessa ilman typpikään ei hapetu niin paljon ja NOxipäästöt pienenevät.Mitenkä se päästää DPF pöntön helpommalla?
Kerrotko lisää miten diesel moottorissa "säätämällä" saadaan palamaan polttoaine täydellisesti? Tuotahan se tarkoittaa jos ei hiukkasia tule.Pienhiukkaset ja typenoksidit ovat tavallaan sellaisia joko-tai päästöjä, jos moottori säädetään niin ettei sieltä tule typenoksideja, sieltä tulee paljon pienhiukkasia, joita se dpf sitten nitistää. Toinen ääripää on esim scanialla, jossa moottorista ei tule pienhiukkasia, vaan valtavasti typenoksideja, joita sitten käsitellään tehokkaalla urealaitteistolla.
Enpä tuota nyt kirjaimellisesti tarkoittanut, vaan koitin parilla lauseella selittää miksi ureakäsittely päästää DPFn helpommalla.Kerrotko lisää miten diesel moottorissa "säätämällä" saadaan palamaan polttoaine täydellisesti? Tuotahan se tarkoittaa jos ei hiukkasia tule.
On toki totta, että DOC->DPF vs DOC->DPF->SCR josta jälkimmäinenen vaatii paljon vähemmän pakokaasun takaisinkierrätystä. Eli EGR ei ole kesällä "levällään" kokoajan. Tuo voimakas takaisinkierrätys vähentää NOx päästöjä, mutta huonontaa palamista ja luonnollisesti tulee enemmän nokea DPF:lle poltettavaksi. Varmaan jotain tuon suuntaista oikeasti haettiin takaa?
Kerro nyt laiskemmille missa kohtaa vidoeta puhutaan niista saatoista. Omien silmailyjeni mukaan se ei ole mitenkaan oleellinen osa videota vaan se etta kuinka buzzi toimii tuossa hommassaan. Sen mita loysin puhuttavan kustannuksista niin etta lasketaan auton maksavan 5t per vuosi. En vaan jaksa katsoa koko videota etta loytaisin sen propagandan.Mutta ei noilla tosiaankaan säästöjä tule vaikka asian laskisi miten päin. Ei ole aivan kaukaa haettua kutsua videota propagandaksi.
Videon kuvauksessa. "Mikkeliläinen Huoltotiimi Oy on vaihtanut lähes koko pakettiautokalustonsa sähköön ja kokemukset ovat hyvät ja säästöjä tulee." Ja haastattelussa (joka on tosiaan todellisten kustannusten kannalta hyvin epämääräinen) puhutaan mm. "jää diesel-rivi kokonaan pois".Kerro nyt laiskemmille missa kohtaa vidoeta puhutaan niista saatoista. Omien silmailyjeni mukaan se ei ole mitenkaan oleellinen osa videota vaan se etta kuinka buzzi toimii tuossa hommassaan. Sen mita loysin puhuttavan kustannuksista niin etta lasketaan auton maksavan 5t per vuosi. En vaan jaksa katsoa koko videota etta loytaisin sen propagandan.
Ok. Selvisi miksi sita saastoa painotaan tassa keskustelussa niin paljon. Mita Nettiautosta katselin niin yllattavan halpoja tuon koko luokan pakut ovat. Tuntuisi etta vastaavan saisi 30t dieselina.Videon kuvauksessa. "Mikkeliläinen Huoltotiimi Oy on vaihtanut lähes koko pakettiautokalustonsa sähköön ja kokemukset ovat hyvät ja säästöjä tulee." Ja haastattelussa (joka on tosiaan todellisten kustannusten kannalta hyvin epämääräinen) puhutaan mm. "jää diesel-rivi kokonaan pois".
Jeps. En vihaa sähköautoja, mutta olisi ehkä ollut järkevämpää vielä malttaa ja vaihtaa 1/3 tai puolet autoista sähköön eikä koko fleettiä uusiin kalliisiin.Ok. Selvisi miksi sita saastoa painotaan tassa keskustelussa niin paljon. Mita Nettiautosta katselin niin yllattavan halpoja tuon koko luokan pakut ovat. Tuntuisi etta vastaavan saisi 30t dieselina.
Sain jopa katsottua koko videon ja siina oli mielenkiintoisinta antia puheet tyokoneiden sahkoistymisen keskeneraisyydesta ja siita kuinka Kiina tuntuu olevan siinakin edella.
Juu itsekkin saattaisin olla paljon varovaisempi laittamasta munia samaan koriin mutta en nyt nakisi sahkoa noin suurena morkona. Ja he taisivat jollain 3 Buzzilla harjoitella osan aikaan ennempaa siirtymista taysin buziin.Jeps. En vihaa sähköautoja, mutta olisi ehkä ollut järkevämpää vielä maltaa ja vaihtaa 1/3 tai puolet autoista sähköön.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.