Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

Kiitos, ei näkynyt appissa mutta selaimen kautta näkyy. Näyttävästi ajaa tuon myös kytkimiinkin.
Edit. Appissa tämä onkin Global Switchin alla. Oudosti ovat sijoitelleet näitä selain vs appi.

Viimeksi muokattu:
Kiitos, ei näkynyt appissa mutta selaimen kautta näkyy. Näyttävästi ajaa tuon myös kytkimiinkin.

Jep.

Suositus on lähtökohtaisesti laittaa se aina päälle jos omassa verkossa on yhtään eri nopeuksilla toimivia laitteita, siis esim. 1G vs. 2.5G vs. 10G.

Pitäs ostaa kytkin kun vanhassa halvassa zyxelissä ei riitä portit. Mulla on 2kpl ubiquitin wifi tukiasemia, joihin olen ollut tyytyväinen.

Onko uusi ubiquiti muuta kun nakata vanhan kytkimen paikalle, vai onko millainen säätäminen kuntoon?

Voisi olla myös kytkimessä myös PoE, nyt on muutamat laitteet kytketty PoE-injektorin kautta. Tyhmä kysymys että voiko PoE-kytkin ominaisuudella rikkoa jotain jos nuo injektorit jää paikoilleen?

Olisiko suositella noin 12 porttista kytkintä PoE ominaisuudella?

Pitäs ostaa kytkin kun vanhassa halvassa zyxelissä ei riitä portit. Mulla on 2kpl ubiquitin wifi tukiasemia, joihin olen ollut tyytyväinen.

Onko uusi ubiquiti muuta kun nakata vanhan kytkimen paikalle, vai onko millainen säätäminen kuntoon?

Voisi olla myös kytkimessä myös PoE, nyt on muutamat laitteet kytketty PoE-injektorin kautta. Tyhmä kysymys että voiko PoE-kytkin ominaisuudella rikkoa jotain jos nuo injektorit jää paikoilleen?

Olisiko suositella noin 12 porttista kytkintä PoE ominaisuudella?

Jos vanha oli hallitsematon niin sitten ei varmaan uusikaan vaadi hirveästi konffattavaa. Tuskin tuohon yli 5min saa silti menemään.

Uusissa kytkimissä on kaikissa ns. aktiivinen PoE, joten sillä ei saa vahingossa mitään rikottua, oletuksella että mikään ei ole esim. kaapeleissa rikki.

Tuohon sopisi varmaan parhaiten Pro Max 16 PoE. Siitä on myös malli ilman PoE.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 785
Jäsenet
80 934
Uusin jäsen
finndrops160823

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom