Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos, ei näkynyt appissa mutta selaimen kautta näkyy. Näyttävästi ajaa tuon myös kytkimiinkin.
Pitäs ostaa kytkin kun vanhassa halvassa zyxelissä ei riitä portit. Mulla on 2kpl ubiquitin wifi tukiasemia, joihin olen ollut tyytyväinen.
Onko uusi ubiquiti muuta kun nakata vanhan kytkimen paikalle, vai onko millainen säätäminen kuntoon?
Voisi olla myös kytkimessä myös PoE, nyt on muutamat laitteet kytketty PoE-injektorin kautta. Tyhmä kysymys että voiko PoE-kytkin ominaisuudella rikkoa jotain jos nuo injektorit jää paikoilleen?
Olisiko suositella noin 12 porttista kytkintä PoE ominaisuudella?
Itse katsoisin toista wifi pistorasiaa jossa olisi herkempi vastaanotin/lähetin, ihan jo kustannussyistä. Ei, en tiedä onko jossain vertailua noiden pistorasioiden herkkyyksistä tai tehoistaMä asun rivarissa ja tällä hetkellä mulla käytössä U6 Lite
Mulla kuitenkin sellainen ongelma että parkkipaikalla mulla on WIFI pistorasia, jolla säädän mm auton lämmitystä. Noh, tossa on sellainen ongelma että vaikka AP on lähimmässä huoneessa parkkipaikkaa nähden, on se yhteys sen verran heikka että silloin tällöin pistorasiasta häviää WIFI eikä sitä pysty enää kontroilloimaan. AP:n ja pistorasin väliin ei myöskään ole mahdollista saada mitään "proxyja" tms.
Mietin jos tuon päivittäisi esim U7 Long rangee. Onko noissa oikeasti pitempi range vai onko enemmän jotain markkinointi puhetta?
Yhteen ympäristöön aikanaan asentelin U6 Lite, AC Pro ja U6 LR tukiasemia. AC Pro ja U6 LR kuuluivat kyllä selvästi pidemmälle kun U6 Lite, tiloissa jossa oli paljon väliseiniä.Mä asun rivarissa ja tällä hetkellä mulla käytössä U6 Lite
Mulla kuitenkin sellainen ongelma että parkkipaikalla mulla on WIFI pistorasia, jolla säädän mm auton lämmitystä. Noh, tossa on sellainen ongelma että vaikka AP on lähimmässä huoneessa parkkipaikkaa nähden, on se yhteys sen verran heikka että silloin tällöin pistorasiasta häviää WIFI eikä sitä pysty enää kontroilloimaan. AP:n ja pistorasin väliin ei myöskään ole mahdollista saada mitään "proxyja" tms.
Mietin jos tuon päivittäisi esim U7 Long rangee. Onko noissa oikeasti pitempi range vai onko enemmän jotain markkinointi puhetta?
Mä asun rivarissa ja tällä hetkellä mulla käytössä U6 Lite
Kokeillut tässä nyt kolmea pistorasiaa ja nykyinen on tähän mennessä paras, mutta siinäkin vähän haasteita. Tosiaan 2,4GHz pelkästään käytössä, myös pistorasi.
U7 näyttäisi olevan 3dBm parempi lähetysteho ja 1,2 dBi. Pitääpä vielä katsoa, löytyykö vielä parempia pistorasioita. Voi olla että ei ihan helpolla.
Tuossa on kyseessä aina kaksi päätelaitetta. Jos vastaanottava (pistorasia) tehot ei riitä lähettämään takaisin niin AP tehojen kasvatus ei auta.Kokeillut tässä nyt kolmea pistorasiaa ja nykyinen on tähän mennessä paras, mutta siinäkin vähän haasteita. Tosiaan 2,4GHz pelkästään käytössä, myös pistorasi.
U7 näyttäisi olevan 3dBm parempi lähetysteho ja 1,2 dBi. Pitääpä vielä katsoa, löytyykö vielä parempia pistorasioita. Voi olla että ei ihan helpolla.
Ymmärsinkö oikein että sun kotiverkkoon/mahdolliseen kamerasignaaliin pääse kuka tahansa kytkeytymään tuon ovikellon alta?Tuli muuten viikonloppuna asenneltua uusi Doorbell Lite.
Hieman harmaita hiuksia asennuksen suhteen kun kyseessä on kivitalo ja perinteiselle ovikellolle menee vain parikaapeli ja sitä kautta ei ethernet onnistu.
No, 3D-tulostimella sopivat adapterit ovikellon taakse ja sivulle kaapelille, sitä kautta sitten ethernet-kaapeli vedettynä.
Ei nyt mikään "maailman kaunein" asennus, mutta meni paremmalta puoliskolta läpi...
Kaapeli menee jakorasiaan, jossa hallitsematon PoE pass-through "kytkin" eli tällainen. Jakorasia piilotettuna näkyvistä. Samassa on myös G6 Turret kamera kuvaamassa ulko-ovea ja sisääntuloa. Jakorasiasta yksi ethernet-kaapeli menee osittain maan alla ja osittain terassin alla ja sisään taloon POE+ kytkimen lähtöön - tuo oli jo tehty kesällä kameralle.
Ymmärsinkö oikein että sun kotiverkkoon/mahdolliseen kamerasignaaliin pääse kuka tahansa kytkeytymään tuon ovikellon alta?
A malicious actor in Wi-Fi range of the affected product could leverage a vulnerability in the airMAX Wireless Protocol to achieve a remote code execution (RCE) within the affected product.
Affected Products:
UBB-XG (Version 1.2.2 and earlier)
UDB-Pro/UDB-Pro-Sector (Version 1.4.1 and earlier)
UBB (Version 3.1.5 and earlier)
Isoimmat erot lienee 1) Max:n 2.5G portit, 2) Max:n NVR/Protect ja 3) UX7:ssa ei näy "traffic flows".Tuli hankittua UX7 pelaamaan APn roolia kun tuo formfactor läpäisi vaimohyväksynnän. Setupissa on nyt ucg-max, flex mini 2.5g, ux7 AP ja 1/1g valokuitu 120m2 1krs omakotitalossa. Aloin järkeilemään, että onko tässä oikeastaan mitään järkeä pitää enää tuota ucg-maxia joka alunperin valikoitui 2.5g porttien ja nvr toiminnallisuuden vuoksi, mutta nyttemmin kameravalvonta hoituu frigaten kautta eli jää täysin hyödyntämättä tuo osuus. IDS/IPS kyvykkyyshän noissa on about samalla tasolla. Lisäksi ux7 saisi laitettua 2.5g wan + 10g lan moodiin josta ehkä joku pienoinen hyöty joskus jos sattuisi vaikka kytkimen ja NAS päivittämään >2.5g porteilla varustetuiksi ja verkossa olisi useampi langaton laite samaan aikaa NASsia kuormittamassa tms.
Eli käytännössä kysymys on, että pitäisiköhän tässä laittaa ucg-max myyntiin ja ux7 APn sijasta hoitamaan koko homma? Tuohon kaveriksi sitten isompi kytkin kun portit nykyisestä loppuu, toistaiseksi vielä flex mini riittää ruokkimaan langalliset laitteet ainakin hetken aikaa. Menettääkö tässä käytännössä mitään sikäli kun protectia tai accessia ei tarvitse? Jos ei, niin kohta vois olla uudenkarhea ucg-max ja vaikka 3D-tulostettu m.2 kelkka myynnissä tarvitsevalle
Jos vetääIsoimmat erot lienee 1) Max:n 2.5G portit, 2) Max:n NVR/Protect ja 3) UX7:ssa ei näy "traffic flows".
Riippuen omasta tilanteestasi saatko UX7 sellaiseen paikkaan jossa WIFI ominaisuudesta on hyöytyä, yleensä reititin on joissain poissa näkyvistä mihin asunnon kaapeloinnit terminoituu.
Ymmärrän tietysti tuo "vaimohyväksynnän", mutta toki UX7 itsessään ei ole AP parhaasta päästä joten tuosta johtuen vähän nurinkurinen tilanne.
Jos vetää
Kuitu -> ux7 2.5g (WAN)
ux7 10g (LAN) -> flex mini 2.5g
Ja laitteet sitten kiinni joko wlan tai flex mini 2.5g niin eihän tuosta pitäisi tulla ongelmaa porttien suhteen mutta tuoko ei siis näy "oikein" traffic flows näkymässä? Nvr/protect/access ei itsellä käyttöä kun hoituu muilla tavoin niin se on ihan ok tappio.
Mulla on kamat työhuoneessa 10" räkissä ja kaapelointi tulee myös sinne tosiaan. APn virkaa toimitti aiemmin tp-link ax1500 ja silläkin kuuluvuus pienessä omakotitalossa oli ihan ok niin ux7 ei tässä tapauksessa ainakaan huonompi ole.
Tätä piti vilkaista, koska oma UDR7 ei ollut mainittu ym. Ubiquitin tukisivulla.Traffic flows on siellä "Insights" osiossa jossa näkyy kaikki liikenne, blokkaukset, jne..
UX7 osalta ei ole tuolle tukea, Max:ssa on. Eli UX7 on enemmän basic-laite. Oma asia tarviitko johonkin.
Joo, eli juuri tuo blocked ja threats näkyy, mutta kaikki "normaali liikenne" ei näy tuolla listauksessa (screenshot edellisessä postauksessani).Tätä piti vilkaista, koska oma UDR7 ei ollut mainittu ym. Ubiquitin tukisivulla.
Minulta löytyy tuo Flows-osio, mutta vain Blocked- ja Threats -vaihtoehdot ovat näkyvissä. All Flows vaihtoehtoa ei näy.
@Rockwilderness UX7 on suunnilleen saman tason laite kuin oma UDR7, joten jotain flow-tietoa UX7:kin saanee näkyviin.
Sivuhuomiona flow-tiedoista: Blocked-listalle tulee jatkuvasti uutta dataa n. 10 riviä minuutissa palomuurin pysäyttämistä WAN-porttiin kohdistuneista tapahtumista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.