Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Nyt on monena kertana käynyt silleen, et peli pyörii tasaisesti yli 100 fps, mutta kun joku alkaa ampumaan minua niin peli jäätyy niin kauan kunnes olen kuollut tai vihu alkaa lataamaan asetta.
Tätä ei tapahdu jos itse ammun, mutta vain silloin kun vihu ampuu.
Kellään vastaavaa?
Peli on SSD asennettu, nettinä 200/10 ja pingit ollu alle 15 ms aina. Muuten speksien setti.

Ei siulla satu olemaan GeForcen Freestyleä päällä? Itelläni teki tuota jäätymistä just tolla tavalla kun kuvailit kun se oli päällä ja jäätymiset katos kun otin sen pois päältä.

Ei siulla satu olemaan GeForcen Freestyleä päällä? Itelläni teki tuota jäätymistä just tolla tavalla kun kuvailit kun se oli päällä ja jäätymiset katos kun otin sen pois päältä.

Se on ollut satunnaisesti päällä. Aloin sitä tänään epäilemään, ja ajattelin kokeilla pari päivää pelata ilman sitä.
Toi lagaaminen on todella satunnaista, mutta jos sitä on heti pelin alussa niin se myös jatkuu koko pelin. Seuraavassa pelissä taas toimii moitteettomasti.

Nyt on monena kertana käynyt silleen, et peli pyörii tasaisesti yli 100 fps, mutta kun joku alkaa ampumaan minua niin peli jäätyy niin kauan kunnes olen kuollut tai vihu alkaa lataamaan asetta.
Kellään vastaavaa?
Mulla kävi tuota monta kuukautta sitten koko ajan, onhan tuo todella rasittava bugi. Tekee pelistä käytännössä elinkelvottoman. Sitten joku päivitys korjas sen enkä muistanutkaan koko juttua ennen kuin nyt mainittiin.
Saisi tosiaan tulla se mapin valinta tähän peliin. Tulee skipattua 90% miramarista ja silloin kun sitä sattuu pelaamaan niin pelaajia on ehkä 70 serverillä.
Niin saisi. Itse en harrasta skippailua vaan nielen kiltisti kaikki mitä peli mulle matsin valinnassa heittää, mutta alkaa kyllä hieman nyppiä kun saa 7-8 Erangelia putkeen. Tykkään Miramarista paljon enemmän.

Kellään vastaavaa?
Peli on SSD asennettu, nettinä 200/10 ja pingit ollu alle 15 ms aina. Muuten speksien setti.
Asut vissiin keskieuroopassa tai Tanskassa, jos pingit on 15ms pubgin servuille?

Asut vissiin keskieuroopassa tai Tanskassa, jos pingit on 15ms pubgin servuille?
Noh, kuten tuossa yllä tuli ilmi kyseessä on jokin muu pingi. En tosin tiedä mikä on ns. "netin pingi yleisesti". :)
Saa kyllä peliservu olla korkeintaan Ruotsissa jos tommosen pingin haluaa oli peli mikä tahansa. Speedtest yms. pingiksi 15ms onkin sitten jo huono. :D

Kyllähän varmaan meillä jokaisella on PUBG EU pingit 30-60 välissä, jos Suomessa asuu.

Frankfurttiiin on kyllä parhaat pingit helposti, vajaa 40.
Lontoo/Irlanti menee itsellä 50-60 väliin. PUBG Servers Ping

Viimeksi muokattu:
Eilen tulikin sitten vastaan ensimmäinen bugi, jonka vuoksi matsin joutui luovuttamaan. Jäin Erangelissa jumiin kirkon kattolankkuihin. Ei voinut pronea, ei voinut nousta kyykystä, ei auttanut lean/pyöriminen/hyppiminen/mikään.

...ja just sellasessa tilanteessa jäin kiinni, että ensin kaverit suojautuivat tykistöä ja sitten vihollisia tuli kohti. Ajateltiin että otetaan minut irti kranaatilla kun tapettu. Noh, kaverit möhlivät 2vs1 tilanteen (en pystynyt auttamaan bugitukseltani). Sain sitten ammuttua yksinäisen suden, mutta sen jälkeen en voinut muuta tehdä kuin kranaatti-itsemurhan ja uutta peliä.

Pöh pöh, kerrankin oli M416 mukana kaikilla herkuilla ja äänenvaimentimella. Katsotaan jos ottaisi tuosta frapsilla tai muulla videon ylös myöhemmin.

Sikäli taas ihan hyvä ilta, että jäätiin kanasta ihan hilkun verran paitsi kolmesti. Viimeisellä kerralla hävisin 1vs2 tai 1vs1 tilanteen, en ole ihan varma. Olisin voittanut, jos mulla olisi mitään hajua miten noita kranaatteja pitää heittää. Ei tunnu olevan mitään järkeä noissa lentoradoissa, eikä se punainen viiva kerro mitään.

Osaako joku näyttää ohjetta miten tossa pitää heittää kranaattia eri etäisyyksille? Toisessa pelissä yritin pronesta heittää, lensi niinkin pitkälle että tappaa itsensä jos ei ryömi alta pois.

Ihmettelin myös tuota kranaatin lentämistä, heitin ekalla kerralla samaan tyyliin kuin Battlefieldissä niin meni lievästi sanottuna vituiks :D
Näin vihollisen talossa sisällä ja piti päästää se hengiltä fragilla, seinään osui ja kimposi suoraan omaan syliin. Pääsin onneksi sen verran etäälle että ei henki lähtenyt, äkkiä uusi yritys molotovilla ja se meni ikkunasta sisään. Sitten ei tarvinnut kuin mennä ulko-ovelle odottamaan että jannu tulee jyvälle.

Kyllä nää pelit bugit alkaa hieman jo ottaa päähän. Eilen olin selostamassa turkkien liigaa niin peli ei lähtenyt mulla ollenkaan käyntiin ja jäin siihen custom server lobbyyn vain paikalleen.

ALT+F4 ja peli uudelleen käyntiin -> ei antanut joinaa serverille takaisin ja kun custom serverille ei pysty joinaamaan muuten uudelleen, niin ainut vaihtoehto oli että tämä mappi jäi castaamatta.

Ei ole minulla. DNA:n 200M valokuitu ja Oulusta Helsinkiin on jo 20 ms. Lähimmille peliservereille Lontoo/Frankfurt on 60 ms ja Irlantiin 80 ms.

OT: Melko hidas on kyllä sitten DNA verkko Suomessa. Itsellä Helsingistä DNA kuidulla pingi Tukholmaan sen jotain 6-7ms.

Eilen tulikin sitten vastaan ensimmäinen bugi, jonka vuoksi matsin joutui luovuttamaan. Jäin Erangelissa jumiin kirkon kattolankkuihin. Ei voinut pronea, ei voinut nousta kyykystä, ei auttanut lean/pyöriminen/hyppiminen/mikään.

...ja just sellasessa tilanteessa jäin kiinni, että ensin kaverit suojautuivat tykistöä ja sitten vihollisia tuli kohti. Ajateltiin että otetaan minut irti kranaatilla kun tapettu. Noh, kaverit möhlivät 2vs1 tilanteen (en pystynyt auttamaan bugitukseltani). Sain sitten ammuttua yksinäisen suden, mutta sen jälkeen en voinut muuta tehdä kuin kranaatti-itsemurhan ja uutta peliä.

Kaveri jäi kanssa shooting rangella jumiin tynnyrin päälle. Piti knokata se siihen, niin pääsi pois. Toi peli oli muutenkin ihan katastrofi, kun squadina juostiin autoja ja ampujia pakoon ilman aseita täysin leväällään. Lopujen lopuksi saatiin umpit ja aakoot ja yli 10 tapon chikeni. :tup:

Sit eilen taas kaveri oli asunnossa tulossa portaita alas mutta toinen blokkas sen seisomalla portaiden alapäässä. Toinen hinkutti sitte sitä että pääsis alas, niin tämä portaita alastuleva kaveri sitten knokkaantui kun tippui (yhden portaan).
Samana päivänä duossa kuoltiin kun sillalla prätkä heitti voltin.

Pubgifysiikat :tup:

Mulla ainakin kaatui peli eilen tiuhaan ajurien päivityksen jälkeen.
Ennen ollut suht harvinaista, joten ajurien piikkiin laittaisin.

Mitä mieltä blue bloodista?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

No eipä tosta nyt muuta etua saa kuin että tietää varmemmin osuneensa. Joka tapauksessa yleensä sitä ampuu niin monta kertaa että jompi kumpi kuolee/knockaantuu. Tietty helpottaa myös spottaamista jos joku muu ampuu jotain toista. Itse ampuessa tuppaa tietämään missä se vihu on :D Ei kyllä itse jaksa vaivautua noin tryhard meininkiin.

No eipä tosta nyt muuta etua saa kuin että tietää varmemmin osuneensa. Joka tapauksessa yleensä sitä ampuu niin monta kertaa että jompi kumpi kuolee/knockaantuu. Tietty helpottaa myös spottaamista jos joku muu ampuu jotain toista.
Ainakin sen verran kirkkaammin tuo näkyy, että käsittäisin hyötyä tulevan esim siitä, että tiedät varmemmin montako osumaa sait. Vihollinen menee piiloon, niin helpottaa arvaamista siitä, aikooko vetää healit päälle vai piikata kohta uudestaan joten puskemisen kannattavuutta on helpompaa esimerkiksi arvioida. Entäs kun et näe metsikössä vihollisia mutta kuulet, että lähistöllä ammutaan? Helpottaa mielestäni paljon.

Sitä mieltä että kusettajat kusettaa niin paljon kuin ikinä mahdollista jos siitä ei jää kiinni tai saa sanktioita. Tähän peliin on tällä hetkellä suosion vuoksi pesiytynyt 90% koko moninpelaajakentän paskahousuista :)

Ainakin sen verran kirkkaammin tuo näkyy, että käsittäisin hyötyä tulevan esim siitä, että tiedät varmemmin montako osumaa sait. Vihollinen menee piiloon, niin helpottaa arvaamista siitä, aikooko vetää healit päälle vai piikata kohta uudestaan joten puskemisen kannattavuutta on helpompaa esimerkiksi arvioida. Entäs kun et näe metsikössä vihollisia mutta kuulet, että lähistöllä ammutaan? Helpottaa mielestäni paljon.

No juu onhan se helpompi spotata mutta ei tosta nyt mitään ihan mullistavaa etua saa. Jos ei osaa niin tämä ei sitä muuta ja jos osaa niin pärjää ilmankin :D

Peliä en ole sekuntiakaan vielä pelannut (on kyllä ostettuna ja asennettuna), mutta tuon videon perusteella tuon sinisen värin pitäisi olla paljon tummempaa.

No onpa ihan uskomattoman näkyvä efekti. :D
Miksi ei vaan olisi tismalleen sama efekti, mutta sinisenä. Vai tekeekö se sinisen kirkkaus sen, että vaikka sama efekti niin tuolla värillä näkyy paljon laajemmin se pöllähdys.

Eipä toi nyt maailmaa kaada, mutta kyllä sitä säätää voisi. Ei luulisi olevan järin iso asia.

Itse olen punavihersokea ja muutenkin heikko värinäkö joten en käytännössä erota tuota normiveren roisketta laisinkaan, tuon sinisen kyllä näin. Täytyy vielä tarkemmin tutustua tän pelin värisokeus tiloihin ja mihin ne käytännössä vaikuttaa. Välillä ketuttaa peleissä yleensäkin kun en oikeasti erota vihuja maastosta tai näe mistä mua ammutaan vaikka vihu olisi suoraan edessä :D

värisokeustilahan ei vaikuta tuohon veren väriin (lähinnä markkereiden värit ja rinkulat kartalla muuttuu?), mutta ilemisesti jos laittaa käynnistysasetuksiin "-koreanrating" niin muuttaa veren siniseksi?

Joo, kyseessä on siis optio maille missä ei verta saa peleissä olla.
Ei pitäisi ilmeisesti edes toimia kuin niissä maissa, mutta näemmä launch optionilla menee päälle ilman oletettavasti IP osoitteeseen perustuvaa paikannusta.

On that note, enpä edes tiennyt että vielä on olemassa tuollaista.
Joskus Carmageddonin ajoilta muistan kun oli vielä niin että jossain maassa yliajettavat ihmiset olikin jotain muuta. :D Robotteja, vai alieneita, vai mitä olivatkaan.

Eikö saksassakin ollut ainakin jossain vaiheessa kiellettyä esittää verta ja gorea videopeleissä? En tiiä miten nykyään.

Onko ensimmäisiä testituloksia uusimmista Nvidian game-ready ajureista? :think:

Ainakin omalla kohdalla ruudunpäivitys laski 10-15fps alemmas mitä edellisillä ajureilla. Näytönohjaimen kellotaajuus laski 1400mhz ->1200mhz, 60% max kierrokset ja 85°C lämpöraja käytössä.
GTX970 korttina ja vanhat ajurit oli laitettava takas.

Samassa porukassa oli toinen 1080ti:llä pelaava ja fps oli myös huonontunu.

Sininen veri oli selvästi parempi. Mutta ongelma ei ole veren sinisyys tai punaisuus, vaan ne punaisen veren tummat sävyt jotka sinisellä verellä ovatkin kirkkaita sävyjä ja lähentyvät vitivalkoista!

Olisin varmasti saanut alkuaikoina paremmin tappoja jos veren purskahdus olisi ollut kirkas ja se olisi pistänyt silmään tumman talon ikkunasta jopa ilman skooppia kauas.

Ovatko muuten muut ShadowPlayn käyttäjät pistäneet merkille että automaattiset highlightit lopettavat tallennuksen liian aikaisin joissain tilanteissa. Esim. jos matsin sattuu voittamaan nauhoitus loppuu ennenkuin pisteet ovat kerenneet ilmestyä ruudulle.

Onkohan nVidian vai PUBG:n vika? Näistähän kannattais tietysti kirjoittaa sinne viralliselle forumille eikä iotekkiin tai reddittiin...

Voikohan tuosta sinisen veren käytöstä saada bannia? Olisi aika paljon selkeämpi osumien kannalta, kuin punainen (siis tuo -koreanrating komento). Varsinkin tarkkuuskivääreillä harjoitellessa olisi tarpeen.. pulttilukot kun ikävästi heittävät pois ADS:stä laukauksen jälkeen, ja vaikea havaita, että tuliko osuma.

ja tuskin saa bannia, eihän tuossa mitään huijjata, säädetään vain grafiikka-asetuksia?

Jäi ihan kiva squadien loppumähinä talteen veljen striimiin aiemmin tänään. Puhnu kerkesi kuolemaan hieman ennen loppua, ja pääsi sitten seuraamaan mun koheltamista. Pahoittelut Acerin näppäimistön kolinasta. Asiasta on annettu palautetta, mutta se ei tuntuisi vaikuttavan.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Korjataan aikaisempaa, ei auttanu ääniin ajurit ja suorat johdot.

Sama rumba jatkuu, 9/10:stä kuolemasta pitää kattoa death camista. :(

-KoreanRating jos haluatte sinisen veren. Kokeilemisen arvoinen. Näkyy törkeästi paremmin varsinkin Aavikkomaassa.

Viimeksi muokattu:
Muutaman tunnin ehdin eilen jauhamaan, ja suht neutraali fiilis jäi. Idea on hyvä, mutta jotenkin toteutus ei tuntunut loppuun asti hiotulta.
Peli tuntuu olevan betavaiheessa edelleen.
Pelituntuma myös täysin erilainen kuin esim. BF1, ehkä sekin hieman häiritsee ennenkuin tottuu.
Yksi aimbotti ehti jo tappamaan, etäisyyttä oli noin 100m ja kaveri vaan vilkuili ympärillensä, minä keräämässä tavaraa parvekkeella ja headshot. Ilman cheatteja ei olisi tuossa tilanteessa ehtinyt edes tajuamaan että siellä parvekkeella on joku.

Jos haluaa noita crateja avata niin pitää siis ostaa avain erikseen? Rahastus haisee...
Tuleeko red zonet ihan randomilla kartalle vai onko siinä joku logiikka?

On varmana erilainen pelituntuma koska täysin eri peli.

100m headshot parvekkeelle = cheat. Toivottavasti et reportannu. Pelaa vähään aikaan ennenku alat huuteleen cheatiksi ketään. Ite pelannu yli 1000h ja cheatteja tullut vastaan ehkä 2-3.

Et varmaan oo sitten pelannut muita pelejä jossa VOIT ostaa crateja? Ei oo pakko ostaa jos tuntuu rahastukselta.

On varmana erilainen pelituntuma koska täysin eri peli.

100m headshot parvekkeelle = cheat. Toivottavasti et reportannu. Pelaa vähään aikaan ennenku alat huuteleen cheatiksi ketään. Ite pelannu yli 1000h ja cheatteja tullut vastaan ehkä 2-3.

Et varmaan oo sitten pelannut muita pelejä jossa VOIT ostaa crateja? Ei oo pakko ostaa jos tuntuu rahastukselta.

Jos ei ollut cheatti niin aivan uskomaton tuuri sitten, kaverilla tosiaan kuvakulmat heilui siihen malliin että kunhan vilkuillaan ympärille ja sitten kun minä tulin kuvaan niin sekunnin murto-osassa pää oli jyvällä ja naps. Eikä se edes pysähtynyt siihen vaan jatkoi niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja totta vitussa reporttasin.

En tiennyt että niitä crateja saa auki myös ilmaiseksi. Tuntui vaan kummalliselta että tienaat pelissä pisteitä millä ei kuitenkaan tee mitään ilman oikeaa rahaa.

Jos ei ollut cheatti niin aivan uskomaton tuuri sitten, kaverilla tosiaan kuvakulmat heilui siihen malliin että kunhan vilkuillaan ympärille ja sitten kun minä tulin kuvaan niin sekunnin murto-osassa pää oli jyvällä ja naps. Eikä se edes pysähtynyt siihen vaan jatkoi niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja totta vitussa reporttasin.

En tiennyt että niitä crateja saa auki myös ilmaiseksi. Tuntui vaan kummalliselta että tienaat pelissä pisteitä millä ei kuitenkaan tee mitään ilman oikeaa rahaa.

Voi luoja :facepalm:

Joo tosiaan pitäishän sitä uuden pelaajan automaattisesti tietää, että deathcam näyttää mitä sattuu ja että crateja on sekä lukittuja, että lukitsemattomia kun kummastakaan ei tässä pelinraakileessa ole pelin sisällä mitään mainintaa.

Alphalle/betalle tämä olisi ok. "Valmiille" pelille täyttä paskaa mutta kun kelpaa tällaisenaankin niin miksi korjata ja/tai lisätä siitä mitään mainintaa.

Joo tosiaan pitäishän sitä uuden pelaajan automaattisesti tietää, että deathcam näyttää mitä sattuu ja että crateja on sekä lukittuja, että lukitsemattomia kun kummastakaan ei tässä pelinraakileessa ole pelin sisällä mitään mainintaa.

Alphalle/betalle tämä olisi ok. "Valmiille" pelille täyttä paskaa mutta kun kelpaa tällaisenaankin niin miksi korjata ja/tai lisätä siitä mitään mainintaa.
Niin, nykypäivänä pitäisi järjestää kaikille uusille pelaajille 10h mittainen tutoriaali ennen kuin pääsee pelaamaan eikä tuota tutoriaalia pystyisi skippaamaan. Kerrottaisi mitä nappeja pitää painaa ja kerrottaisiin, että kun liikuttaa hiiren vihollisen pään kohdalle ja painaa mouse1 niin saa headshotteja.

Niin, nykypäivänä pitäisi järjestää kaikille uusille pelaajille 10h mittainen tutoriaali ennen kuin pääsee pelaamaan eikä tuota tutoriaalia pystyisi skippaamaan. Kerrottaisi mitä nappeja pitää painaa ja kerrottaisiin, että kun liikuttaa hiiren vihollisen pään kohdalle ja painaa mouse1 niin saa headshotteja.

Tästähän tässä oli tosiaan kyse. :facepalm:

Anteeksi nyt vaan kaikki ammattilaiset kun minulla ei ole +1000h takana jokaisesta nykypäivän pelistä. Helvetin uuvatit :facepalm:

Jos tuo deathcam näyttää vähän sinnepäin niin voin vetää cheattisyytökset takaisin, tätäkään en tosiaan aikaisemmin tiennyt.
Heräsi kyllä eilen jo pieni epäilys tästä kun muutamaa tappoa katseli.
Ilmeisen vaiheessa tuntuu koko peli olevan.

Jääköön tämä asia nyt tähän, pelataan illalla lisää :tup:

Ei hätää Heicci, anna dosenttien dosentoida tässä ketjussa ja jatka harjoittelua. On tässä pelissä on hyvätkin hetkensä ajoittain.

Jos tuo deathcam näyttää vähän sinnepäin niin voin vetää cheattisyytökset takaisin, tätäkään en tosiaan aikaisemmin tiennyt.
Heräsi kyllä eilen jo pieni epäilys tästä kun muutamaa tappoa katseli.
Ilmeisen vaiheessa tuntuu koko peli olevan.
Tosiaan deathcam sekä replay saattavat heittää aika paljonkin, koska ne tilanteet tietenkin luodaan sun koneella uudestaan tallennetusta datasta.
Ne eivät huomioi pelaajien välistä viivettä lainkaan, joka voi olla tässä pelissä pahimmillaan siellä jopa 0.5s+ ellei peräti sekunnin jos serveri oikein kunnolla kyykkää ja toisenkin pelaajan pingi korkea. Pelaajien sijainnit voidaan näyttää väärin, ja tietenkin mahdolliset liikkeet suhteessa toisiin voi olla aivan erilaiset. Noi replay/deathcam ei myöskään näytä recoilia, joka voi myös aiheuttaa hämmennystä.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 758
Jäsenet
80 979
Uusin jäsen
Venkku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom