Teknoissa olin kiinni nyt vain kevään tullidipistä näihin päiviin (osan myin kylläkin jo kesäkuussa joten tuottoja jäi siltä osin saamatta). Myös viime syksynä olin jonkin aikaa teknopuolella mukana. Ei kuitenkaan kaikki rahat olleet teknoissa, vaan enemmänkin indekseissä. Tykkään tehdä suht aktiivisesti kauppaa enkä optimoi myyntivoittoveroja, mielestäni niiden välttely estää monen hyvän tilaisuuden hyödyntämisen. Pelikirjassa ei ole absoluuttisia arvoja, mutta buffet-indikaattori, p/e-luvut, vix yms. on käytössä. Ja toki vanha kunnon perstuntuma.Jos sopii kysyä: Kuinka kauan oli pääomat kiinni noissa myymissäsi positioissa? Onko pelikirjassa selvänä kuinka paljon teknojen tmv. pitää laskea kun laittaa uudestaan niihin rahoja taas bondeista ja muista? Onko sijoitustaipaletta takana ~0-3v, yli 5v vai jotain paljon enemmän?
Sijoittamisessa olin jonkin verran mukana jo back-in-the-days, 2000-luvun alussa, joten myös subprime-kriisin ajat on muistissa. Olin silloin aika nuori, mutta muistan edelleen pelon markkinoilla. Lehman Brothersin kaatumispäivän uutiset ja tuttavien kommentit soivat vieläkin jossain määrin korvissa. Osa seuraamistani konservatiivisistakin osakkeista dippasi suht nopeaan alle puoleen kun iso raha katosi markkinoilta. Ei siitä oikein toivu kasvusijoittajaksi enää.
Viimeksi muokattu: