Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Ei ole semmosta, netissä on paljon tarinaa noista Rad fillareista ja niiden pimenemisestä, kontrollerivika vaikuttaa olevan yleisin syy. Huono design.
 
Nyt Rad on lähettämässä uutta kontrolleria ja johtosarjaa, tuki vastaili jopa viikonloppuna ja käski tehdä mittareiden ohituskytkennän joka ei sekään auttanut.
 
Onko tämän mallisista pyörätelineistä joku hyvä ja halpa ollutkin ostamisen arvoinen? Vai onko se pelkästään thule mitä kannattaa edes harkita Screenshot_20250607_092719_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg
 
Onko tämän mallisista pyörätelineistä joku hyvä ja halpa ollutkin ostamisen arvoinen? Vai onko se pelkästään thule mitä kannattaa edes harkitaScreenshot_20250607_092719_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
 
Onko tämän mallisista pyörätelineistä joku hyvä ja halpa ollutkin ostamisen arvoinen? Vai onko se pelkästään thule mitä kannattaa edes harkitaScreenshot_20250607_092719_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg
Tuohan on just Thule. Mulla on Verkkokaupan XLC. Kerran käytetty. Oikein pätevä teline, mutta liian kapea mun pyörälle, jossa on pitkä akseliväli.
 
Itellä Bilteman uusi 3 paikkanen teline, oikiastaan ainut miinus tulee leuan kiinnitys ruuvin pidikkeen heikkoudesta, kahdesta hajosi talvella huomaamatta, nuohan vaan pitää ruuvia paikollaan kun kita on auki.
toki uudet saa kuhan tulee käytyä biltemassa.
Hyvin kulki kolme pyörää saariselälle ja takasi kymppiviikolla (n.1200km) ja on tuolla tullut nyt muutenki kuskailtua.

IMG20250302150542.jpg
 

"Canyon’s sales and profitability were impacted by increased discounting across the sector and quality issues in certain electric mountain bike models, forcing Canyon to temporarily suspend sales of these models. Canyon is addressing the situation with the utmost urgency and expects to resolve the issue by Q2 2025.”

Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
 



Tuo varmaan viittaa noihin spectralin ONin pullisteleviin akkuihin?
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.

Itselle on tulossa 900 Wh akku Spectraliin, perjantaina lähtenyt Saksasta tulemaan. Hyvitystä rahana tililille (ei lahjakorttina) tuli 470 euroa yhteensä.
 
Alkanut nyt oma shimano ep8 moottorilla varustettu pyörä tekemään tuollaista ettei vaan yhtäkkiä lähde käyntiin. Eli saattaa olla että ajettu aiemmin päivällä ja kun seuraavan kerran lähdössä reissuun pyörä ei inahdakkaan, ei mitään eloa virtanapista. Kerran tehnyt jopa kesken ajon, mitään error koodia en hoksannut, sammui vain. Tämä korjaantuu sillä että ottaa akun irti ja antaa olla irrallaan jonkin aikaa. Jos irroittaa ja laittaa lähes samantien takaisin niin tästä ei ole apua. Akussa kyllä aina ollut virtaa ja ei ole tarvinut latailla välillä.
Onko muilla ollut tälläisestä kokemuksia, tai olisiko ideoita mikä aiheuttaa? näyttönä Shimano SC-E5003, eli itse ei oikein mitään diagnostiikka pääse ajamaan tai erroreita tarkastamaan ilman jotain extra piuhoja? Takuukin tästä sopivasti loppui melko tasan 2kk sitten, mutta eikö tuon periaatteessa pitäisi mennä vielä virhevastuun piiriin jos jokin sen piiriin kuuluva vika?
 

Tämä on itsellä. Hyvin kantaa 2 sähköpyörää. Ei heilu eikä kitise. Kaareen jos vaihtaa 20mm pitemmät pultit, niin siitä saa kasaan taittuvan.
Tämä tuli tilattuun, toivottavasti kestää
 
Eiköhän se siihen liity. Spectralin lisäksi oli toinenkin pyörämalli, oisko ollut Neuron? Ja 4 eri akkumallia mitä koski. Kyllä siinä varmasti aika iso menetys on tullut, vaikka varmasti Trendpower, joka akut valmisti, on osallistunut kuluihin.

Itselle on tulossa 900 Wh akku Spectraliin, perjantaina lähtenyt Saksasta tulemaan. Hyvitystä rahana tililille (ei lahjakorttina) tuli 470 euroa yhteensä.

Nyt on uusi akku saapunut. Ihan mallikkaasti Canyon minusta tämän akku keissin hoiti, vaikka toki aikaa menikin kuukausia. Eli 470 euroa rahana hyvitystä ja 900 Wh akku entisen 720 Wh tilalle. Toivottavasti tuosta nyt on sitten korjattu se halkeilu :D

PXL_20250610_063523200.jpg
 
Alkanut nyt oma shimano ep8 moottorilla varustettu pyörä tekemään tuollaista ettei vaan yhtäkkiä lähde käyntiin. Eli saattaa olla että ajettu aiemmin päivällä ja kun seuraavan kerran lähdössä reissuun pyörä ei inahdakkaan, ei mitään eloa virtanapista. Kerran tehnyt jopa kesken ajon, mitään error koodia en hoksannut, sammui vain. Tämä korjaantuu sillä että ottaa akun irti ja antaa olla irrallaan jonkin aikaa. Jos irroittaa ja laittaa lähes samantien takaisin niin tästä ei ole apua. Akussa kyllä aina ollut virtaa ja ei ole tarvinut latailla välillä.
Onko muilla ollut tälläisestä kokemuksia, tai olisiko ideoita mikä aiheuttaa? näyttönä Shimano SC-E5003, eli itse ei oikein mitään diagnostiikka pääse ajamaan tai erroreita tarkastamaan ilman jotain extra piuhoja? Takuukin tästä sopivasti loppui melko tasan 2kk sitten, mutta eikö tuon periaatteessa pitäisi mennä vielä virhevastuun piiriin jos jokin sen piiriin kuuluva vika?

Onko tuossa se virtanappi erillinen ns. satelliittinappi?

Se on tuossa ep8:ssa heikko kohta kun se napin akku ei lataudu jos akkua lataa irrallaan pyörästä. Muutenkin typerä idea olla "langaton" virtanappi.
 
Onko tuossa se virtanappi erillinen ns. satelliittinappi?

Se on tuossa ep8:ssa heikko kohta kun se napin akku ei lataudu jos akkua lataa irrallaan pyörästä. Muutenkin typerä idea olla "langaton" virtanappi.
Sateliittinappi, mutta ei liity tuohon nappiin. Tuossa sen verra testailut että kun pitää about 15-20min akkua irti niin lähtee taas käyntiin. Välillä saattaa tehdä parikin kertaa samna päivän aikana ja sitten saatta mennä taas monta päivää ilman ongelmia.
 
Nyt on uusi akku saapunut. Ihan mallikkaasti Canyon minusta tämän akku keissin hoiti, vaikka toki aikaa menikin kuukausia. Eli 470 euroa rahana hyvitystä ja 900 Wh akku entisen 720 Wh tilalle. Toivottavasti tuosta nyt on sitten korjattu se halkeilu :D

PXL_20250610_063523200.jpg
Näytä nyt meillekin akun ongelmakohta eli kiinnitysruuvien ympäristö.
 
Aika samalta näyttää ulkoisesti. Eiköhän siellä materiaalissa ole se muutos tehty, tai sitten kuoren sisällä jotain vahvikkeita.
PXL_20250610_145959536.MP.jpgPXL_20250610_150006916.jpgPXL_20250610_150011527.jpg
Eipä ole paljoa muutettu tai sitten muutokset ovat kuoren sisäpuolella. Toivottavasti uusi kestää sen minkä pitää.
 
Itsellä on reilut 4v vanha sähköpyörä ja siinä mittarissa noin 55 000 km tällä hetkellä. Vanhempi pyörä on 7v vanha, ja siinäkin kilsoja mukavasti. Kumpikaan ei osoita vielä lahoamisen merkkejä. Halpoja kilsoja siis tiedossa.

Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
 
Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.

Näyttö taas mittaa matkan renkaasta, joka varmaan vähän tarkempi. Mutta jossain noilla main kuitenkin.

Jokainen matka on toki tallessa gps paikantimen vuoksi. Se lähettää jokaisen liikutun metrin palvelimelleni. Eli tarvittaessa voisin kaivaa joka ikisen matkan esille. Toki ei ole tarvetta todistella mitään tätä enempää. Pelkästään työmatkasta tulee se 200km viikossa (40km päivä). Siihen lisäksi vapaa-ajan ajot jne. Läpi vuoden. Usein 60-100km lenkkejä jne.

Screenshot_2025-06-11-00-14-18-61_d67950653da5bbee1b4190c9a2ab1328.jpg

IMG_20250611_001646.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pyörä on itse valmistettu. Sillä tosin ei tässä merkitystä. Muistin muuten väärin, siitä pahoittelut. Ei ole ihan 55 000 km. Pyörän gps paikantimen mukaan ajettu 52 000km ja rapeat. Pyörän näytön mukaan taas 53 000km. Gps oikoo hieman, kun päivitystaajuus on 5 sekunnin välein.

Näyttö taas mittaa matkan renkaasta, joka varmaan vähän tarkempi. Mutta jossain noilla main kuitenkin.

Jokainen matka on toki tallessa gps paikantimen vuoksi. Se lähettää jokaisen liikutun metrin palvelimelleni. Eli tarvittaessa voisin kaivaa joka ikisen matkan esille. Toki ei ole tarvetta todistella mitään tätä enempää. Pelkästään työmatkasta tulee se 200km viikossa (40km päivä). Siihen lisäksi vapaa-ajan ajot jne. Läpi vuoden. Usein 60-100km lenkkejä jne.

Screenshot_2025-06-11-00-14-18-61_d67950653da5bbee1b4190c9a2ab1328.jpg

IMG_20250611_001646.jpg

Nojoo pyörätyypistä huolimatta todella kunnioitettavaa toimintaa. 50tkm on varmasti täynnä vaikka olisikin mittarivirhettä.

Tuollainen sähköläski(?) on toki olosuhteille suurelti immuuni laite, oli sitten lunta, loskaa tai sellaista puolittain pakkaantunutta lunta joka murtuu renkaan alla, kuten tapahtuu jopa vielä 2.6" leveillä normipyörän renkailla. Eli jos pukeutumisen osalta olosuhteiden sieto on kunnossa niin pyöräkään ei varmaan siinä ole rajoite tuossa tapauksessa.
 
Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä olet ajanut 55000km ja täytyy kyllä sanoa, että vaikea uskoa ilman että näen matkamittaria. Tuo on kuitenkin tuolle ajalle laskettuna melkein 50km joka ikinen päivä.

Yksi tuttu kyllä ajeli 14000km edellisellä pyörällään ihan todistetusti kun painoi työmatkaa parikymmentä kilsaa per päivä melkein ympärivuotisesti, mutta 55000km kuulostaa kyllä todella kunnioitettavalta.
Boschin moottoreilla porukka ajanut jopa 100 000km. Saksalaisella sähköpyöräfoorumilla ihan kunnioitettavia tuloksia.

 
Bosch flow app:sta oli ajot hävinneet. Aattelinpa kirjautua ulos ja uudelleen takaisin. Mutta eipä toimikkaan.
Onneksi on myös näyttö avaimena. Muuten tuo olisi tiiliskivi. Ja hälytintäkään ei saisi pois päältä.

Ei siis kannata kirjautua ulos

Screenshot_20250621_185038_Flow.jpg

Edit: kirjautuminen toimi taas tänään
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi Cube reaction hybrid pro:hon saada uusi akseli, jotta voisin vetää Thulen pyöräkärryä. Normaaliin akseliinhan ei tuota Thulen "vetokoukkua" ei saa kiinnitettyä.

Yritin etsiä netistä tietoa, että millainen akseli tuohon kävisi mutta ei tuntunut ainakaan suorilta löytyvän. Varmaan ainoa tapa selvittää on ottaa akseli irti ja kävellä pyöräliikkeeseen?
 
Pitäisi Cube reaction hybrid pro:hon saada uusi akseli, jotta voisin vetää Thulen pyöräkärryä. Normaaliin akseliinhan ei tuota Thulen "vetokoukkua" ei saa kiinnitettyä.

Yritin etsiä netistä tietoa, että millainen akseli tuohon kävisi mutta ei tuntunut ainakaan suorilta löytyvän. Varmaan ainoa tapa selvittää on ottaa akseli irti ja kävellä pyöräliikkeeseen?
Muutama vuosi sitten näitä opiskelin, kun piti omaan pyörään saada kiinni. Rouvan pyörään meni suoraan paketista tulleella.. Mittaamalla ja Googlella onnistui:

Mittausohjeita

Tuolta löytyi sitten varastosta heti läheltä niin kävin hakemassa

Varuste.net akselit tarvikkeet
 
Bosch flow app:sta oli ajot hävinneet. Aattelinpa kirjautua ulos ja uudelleen takaisin. Mutta eipä toimikkaan.
Onneksi on myös näyttö avaimena. Muuten tuo olisi tiiliskivi. Ja hälytintäkään ei saisi pois päältä.

Ei siis kannata kirjautua ulos

Screenshot_20250621_185038_Flow.jpg
Tänää alko pelaa. Eikä vanha data hävinnyt.
 
Moro siellä!

Kehtaisiko täältä kysellä vähän neuvoja...

Eli: Olen hankkimassa elämäni ensimmäistä sähköpyörää, eikä minulla ole mitään kokemusta tai tietoa näistä kikottimista. Käyttötarkoitus olisi pääasiassa maastopyöräily, eli metsissä, poluilla jne.. ajelu, mutta myös kaupunkiajoa; kirjastoon, uimahalliin jne... Eli tällä hetkellä olen katsellut maastosähköpyöriä, mutta kun en tajua niistä mitään ja niitä vaikuttaa olevan niin laidasta laitaan ja paljon, että vaikea sanoa mikä olisi ok , ettei rahat menisi ihan hukkaan johonkin 2 pennin made in Turkemistan zojong rimpulaan.

Mitä suosittelisitte aikuiselle aloittelijalle, joka on 191 cm pitkä (97kg) ja haluaa pyöräillä ja seikkailla maastossa? Myös en oikein ota tolkkua että minkä kokoinen fillari olisi mun pituiselle ok?

Sitten varmaan se ison ongelma eli budjetti , joka on maksimissaan 1500 €, mikä saattaa olla haaste... Onko tällaisella summalla mahdollista löytää joku järkevä sähköfillari? Mieluiten ostaisin uuden pyörän kaupasta (osari mahdollisuuksen, uuden akun ja takuun vuoksi), mutta käytettykään ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto...

Kiitos jo kovastii etukäteen, jos joku jaksaa antaa vinkkejä ja neuvoja!
 
Jos et itse osaa mitään tehdä pyörälle, niin suosittelen katsomaan lähimmän tai toiseksi lähimmän pyöräkaupan ja mitä merkkejä ne myy.
Periaatteessa laatupyörän kaikki osat on jees (shimano, sram) ja ne huoltaa kuka vaan. Se sähkömoottori sitten vaatii osaamista, eli silloin se kauppa olisi hyvä olla lähellä.

Edit. Ja jos haluat kunnon pyörän polkuajoon/maastoon niin ei riitä 1.5k€. 2.5 rupeaa löytymään halvemman pään pelejä.
 
takatuupparit on edullisia itse omistan sellaisen syystäkin. Aito avustaja eli moottori pyörittää rengasta. Siten osasarja ja ketjuille jää vähemmän vääntöä, josta kulumat. Vain renkaat olen vaihtanut ja se on hyvä päivittääkin, koska mukana tulevat on järjestään alelaari kamaa.
tubettaja se manaatti myös puoltaa takatuupparia sen huoltovapauden puolesta. Kallista hupia tiedossa keskiömoottorin kanssa, kun ketjuja pääsee vaihtamaan useammin kun vääntöä tulee polkija+moottori.
moottori on lähtökohtaisesti huoltovapaa muuten huoltoa kuten peruspyörälle. Keskiömoottoreista ei kokemusta ja harrastajat rassaa laakereita ainakin youtubesta katsottuna.
Itse suosittelen takatuupparia
 
Tuo nyt on ehkä sinun mielipide, mutta yleinen (ja minun) mielipide on että se takattuuppari on ihan vihoviimeinen laite, jos pyörällä oikeasti haluaa ajaa maastossa. Aikamoista liioittelua myös sanoa, että ketjut ja moottorit olisivat noissa iso ongelma, väittäisin tuollaisessa 1500 euron takatuupparissakin tulevan aika paljon huollettavia kohteita, jos sillä alkaa ihan tosissaan maastossa ajamaan. Ehkä isoin ongelma on se 1500 euron budjetti, tuohon joutuu tekemään niin paljon kompromissejä, että ehkä paras olisi jonkun laatuvalmistajan käytettä etujousto, jos budjetti on ehdoton. Tuolla pääsee maastoonkin ilman ongelmia ja toimii myös hyvin kaupungissa.
 
tubettaja se manaatti myös puoltaa takatuupparia sen huoltovapauden puolesta

Mikään pyörä ei ole huoltovapaa.

Toisekseen, ei kannata uskoa kyseenalaistamatta jonkun tubettajan mielipiteitä, joka saa noita kiinapyöriä ilmaiseksi testiin valmistajalta/myyjältä.

Screenshot_20250702-151641.png


Kenen lauluja syöt, sen leipää laulat vai miten se meni..
 
Toi verkkokaupan pyörä on ainakin boschin hyvällä moottorilla ja akulla eikä pahan näköinen fillari muutenkaan, sen ottaisin. Tuo Tunturi näyttää aika kivikautiselta ja tuo budget sportin malli on aika arpapeliä.
 
Kiitos vastauksista! Päädyin Verkkokaupan GZR:ään ja tilasin sen äsken. Se on tällä hetkellä kampanjassa
-50 % alennuksella verkkokaupassa vielä jonkin aikaa, vinkkinä.


GZR Integral-e -sähköpyörä, 52 cm 1 749,00


Tulevana maastopyöränoviisina tuli mieleen, että ei liene ihan dorkin idea hankkia kypärää ja muita suojavarusteita. Tästä tuli mieleen: millaisia suojavarusteita io-techin (e-)maastopyöräilijät käyttävät? Entä muita lisävarusteita fillarissa? Tässä pyörässä ei esimerkiksi ole tarakkaa eikä ilmeisesti lokasuojia, niitä nyt ei varmaan tarvii edes, mutta joku laukku, joka kiinnittyisi pyörään, voisi olla kätevä lisä fillariretkille. Ehkä joku valo, heijastin? Kännykkätelinekin voisi olla hyödyllinen ja vesitiivis suoja kännykälle. Tuleeko mieleen muita lisävarusteita, jotka olisi hyvä olla? Lukko tietysti myös, jne.
 
Tulevana maastopyöränoviisina tuli mieleen, että ei liene ihan dorkin idea hankkia kypärää ja muita suojavarusteita. Tästä tuli mieleen: millaisia suojavarusteita io-techin (e-)maastopyöräilijät käyttävät? Entä muita lisävarusteita fillarissa? Tässä pyörässä ei esimerkiksi ole tarakkaa eikä ilmeisesti lokasuojia, niitä nyt ei varmaan tarvii edes, mutta joku laukku, joka kiinnittyisi pyörään, voisi olla kätevä lisä fillariretkille. Ehkä joku valo, heijastin? Kännykkätelinekin voisi olla hyödyllinen ja vesitiivis suoja kännykälle. Tuleeko mieleen muita lisävarusteita, jotka olisi hyvä olla? Lukko tietysti myös, jne.

Kypärä kannattaa melkein käydä ostamassa jostain missä on paljon valikoimaa ja voi sovittaa, että siitä tulee mukava käyttää. Hyvät kypärät on todella miellyttäviä päässä. MIPS on turvallisuuden osalta se juttu, tutkimusten mukaan aivojen kiertyminen kallon sisällä on erityisen haitallista ja MIPS estää sitä. Muista varusteista en osaa sanoa, perus maastoajossa ei nyt ehkä vielä mitään panssareita tarvita.

Lokareita ei kannata arastella, niitä on kaikenlaisia pienistä lipoista aina täysimittaisiin asti. Itselläni on SKS Mudrockerit edessä ja takana. Etulokari ei häiritse mitenkään ja näyttää hyvältä, takalokari on ihan asiallinen joskin ei muotovalio.

Valot kannattaa hankkia sellaiset, jotka saa suoraan pyörän sähköihin kiinni. Boschin tekniikalla kai voi joutua käymään Boschin valtuutetussa huollossa että pyörän valolähtö aktivoidaan (tämä on mielestäni uskomatonta perseilyä valmistajilta/boschilta).

Lukkoa tärkeämpi asia on se, että lähtökohtaisesti sähköpyörät on kuumaa kamaa ja jos ne jättää lukittunakin johonkin niin ne viedään. Sitten vähän pyörästä riippuen, että kuinka ison vaivan nistit on valmis näkemään pöllimisestä. Mutta Tampereella on case jossa yksi tuuhio alkoi rälläköimään pyörän lukkoa sokoksen edessä poikki.

Eli pyörä vain hyvin lyhyitä aikoja johonkin ja aina runkolukolla johonkin kiinteään kiinni. Itse jätän pyörää lukittuna vain kameravalvonnalla varustettuihin ostoskeskusten parkkeihin tms. Muuten sitten kulunvalvotussa parkkihallissa töissä tai kotona pyörävarastossa(pieni taloyhtiö, jossa kaikki asukkaat tunnetaan). Kerrostalossa en enää veisi pyörävarastoon.
 
Tulevana maastopyöränoviisina tuli mieleen, että ei liene ihan dorkin idea hankkia kypärää ja muita suojavarusteita. Tästä tuli mieleen: millaisia suojavarusteita io-techin (e-)maastopyöräilijät käyttävät? Entä muita lisävarusteita fillarissa?

Voi ehkä kuulostaa tyhmältä mutta lisäksi ranne - ja polvisuojat jos tulee juurakossa ja kivikossa ajettua. Ne ei anna periksi toisin kuin neulaspolku, kokemuksella ranne piippaa metallinpaljastimessa.
 
Voi ehkä kuulostaa tyhmältä mutta lisäksi ranne - ja polvisuojat jos tulee juurakossa ja kivikossa ajettua. Ne ei anna periksi toisin kuin neulaspolku, kokemuksella ranne piippaa metallinpaljastimessa.
Itselläni on vieläkin suojat hankkimatta. Osaako joku suositella jotain tiettyä?
 
Voi ehkä kuulostaa tyhmältä mutta lisäksi ranne - ja polvisuojat jos tulee juurakossa ja kivikossa ajettua. Ne ei anna periksi toisin kuin neulaspolku, kokemuksella ranne piippaa metallinpaljastimessa.
Tärkein itselle mikä ei olis ikinä tullut mieleen muuta kuin huomasin metsäkikkailuissa niin nilkkasuojat, ainakin itselle eniten kolhua otti juuri nilkat polkimista/rungosta ja vastaavista ja jouduin pitämään taukoa ajamisesta että nilkat parantui ja hommasin suojat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 123
Viestejä
4 831 122
Jäsenet
78 202
Uusin jäsen
alvi.juupaluoma

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom